ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
چرا ترافیک وب سایت من کاهش می یابد؟

چرا ترافیک وب سایت من کاهش می یابد؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(3 رای)
فهرست مطالب

ترافیک وب سایت شما کاهش یافته است، به این معنی که نتیجه زحمات شما در حال از بین رفتن است. مدیران شرکت با یک سوال ساده به شما مراجعه میکنند: «چرا ترافیک وبسایت من کاهش مییابد؟». شما به یک پاسخ (و راه حل) سریع نیاز دارید. کاهش ترافیک سایت میتواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. این مقاله چهار دلیل رایج کاهش ترافیک وب سایت و همچنین راه حل هایی برای هر مشکل را بیان میکند.

1. بروزرسانی الگوریتم ها

برای بسیاری از شرکتها، بروزرسانی الگوریتم، رایج ترین مقصر برای کاهش ترافیک وب سایت است.

مشکل

موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ در حال استراحت نیستند. آنها همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود تجربه جستجو هستند. زیرا تجربه جستجوی بهتر به معنای کاربران شادتر است و کاربران راضی به معنای افزایش وفاداری و سهم بازار است. به همین دلیل است که موتورهای جستجو معمولا الگوریتم های خود را بروز میکنند. با این حال، یک الگوریتم بروز شده میتواند رتبه وبسایت شما را در نتایج جستجو تغییر دهد. میتواند رتبه شما را بهبود بخشد یا آنرا کاهش دهد که بر ترافیک سایت شما تأثیر میگذارد. بعنوان مثال اگر موتور جستجویی مانند گوگل الگوریتم خود را بروز کند و باعث شود وبسایت شما از صفحه یک به صفحه دوم در یک کلمه کلیدی رقابتی جابجا شود، میتواند ترافیک سایت شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. به این دلیل که تنها 25 درصد از کاربران صفحه دوم نتایج جستجو را مشاهده میکنند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: بروز رسانی تجربه صفحه گوگل و نقش آن در سئو

راه حل

در حالی که شرکت شما نمیتواند در مورد موتورهای جستجو که الگوریتم های خود را بهبود میبخشند کاری انجام دهد، میتوانید استراتژی آنلاین خود را با توجه به این بروزرسانیها تطبیق دهید. بعنوان مثال یک استراتژی بازاریابی متقابل میتواند به کسب و کار شما کمک کند تا ترافیک وب سایت را از منابع متعدد کسب کند.

چند مثال عبارتند از:

اگر ترافیک وب سایت شما به دلیل بروزرسانی الگوریتم کاهش یابد، بررسی بروزرسانی نیز ارزش دارد. در حالی که موتورهای جستجو مانند گوگل به ندرت در مورد تغییرات الگوریتم خود اظهار نظر میکنند، کارشناسان صنعت اغلب تحقیقاتی میکنند که آنچه را که در بروزرسانی شامل میشود را مشخص کنند.

کاهش سرعت سایت

2. وب سایت شما HTTP است نه HTTPS

یک وب سایت ناامن نیز میتواند کاهش قابل توجهی (و دائمی) در ترافیک سایت را تجربه کند.

مشکل

امنیت آنلاین ضروری است، به همین دلیل است که اکثر وبسایتها از پروتکل انتقال ابرمتن ایمن (HTTPS) استفاده میکنند. HTTPS در مقایسه با HyperText Transfer Protocol، داده های کاربر را مانند اطلاعات کارت اعتباری بصورت ایمن رمزگذاری و انتقال میدهد. در سال 2014 گوگل اعلام کرد که HTTPS به عنوان یک سیگنال رتبه بندی کوچک برای الگوریتم موتور جستجوی خود عمل میکند. با این حال در سالهای پس از آن، امنیت سایبری بسیار مهم شده است. به همین دلیل است که مرورگرهای اینترنتی مانند گوگل کروم اکنون هنگام بازدید از سایتی که از HTTP در مقابل HTTPS استفاده میکند، به کاربران هشدار می دهند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: ابزارهای بررسی امنیت وب سایت و جلوگیری از نفوذ

اعلان هشدار تمام صفحه، مانع از ورود کاربر به سایت شما م شود و او را تشویق میکند تا روی بازگشت به ایمنی کلیک کند. حتی اگر کاربر تصمیم بگیرد از وب سایت شما بازدید کند، مرورگر او نشان میدهد که سایت شما ناامن است. به همین دلیل است که وب سایتی که از HTTP به جای HTTPS استفاده میکند، می تواند نه تنها ترافیک وبسایت کمتری را تجربه کند، بلکه فروش کمتری نیز دارد. اگر کاربر متوجه شود که سایت شما ناامن است، به اندازه کافی برای خرید آنلاین احساس امنیت نمیکند.

راه حل

اگر می پرسید «چرا ترافیک وب سایت من کاهش می یابد؟» و سایت شما از HTTP استفاده میکند، شما به کمک یک توسعه دهنده نیاز خواهید داشت. با کمک تیم توسعه خود (یا یک آژانس مورد اعتماد مانند uNext)، میتوانید وبسایت خود را به HTTPS بروز کنید که می تواند ترافیک سایت شما را به سرعت بازیابی کند.

HTTPS را برای وب سایت خود با مراحل زیر دریافت کنید:

  • یک آدرس IP اختصاصی برای سایت خود بدست آورید، مگر اینکه قبلاً یک آدرس IP داشته باشید.
  • یک گواهی لایه سوکت های امن (SSL) خریداری کنید.
  • گواهی SSL خود را در هاست خود فعال کنید.
  • گواهی SSL را روی دامنه خود نصب کنید.
  • فعال سازی و نصب گواهی SSL شما ممکن است چند روز طول بکشد.

همچنین برای تیم توسعه وب شما ضروری است که کاربران (و موتورهای جستجو) را به سایت امن شما هدایت کنند. بدون تغییر مسیر، امکان دسترسی موتورهای جستجو و کاربران به سایت HTTP شما وجود دارد که میتواند به تجربه کاربری و استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (سئو) شما آسیب برساند.

بررسی عوامل تغییر بازدید سایت

3. استراتژی کلمه کلیدی شما قدیمی است

یک استراتژی کلمه کلیدی قدیمی همچنین میتواند سبب کاهش ترافیک آهسته و پیوسته شود.

مشکل

شرکتهایی که کاهش تدریجی ترافیک وب سایت را تجربه میکنند باید استراتژی کلمات کلیدی خود را ارزیابی کنند. حتی اگر استراتژی کلمه کلیدی برای سئو ندارید، بازبینی محتوای خود و رتبه بندی آن در نتایج جستجو ضروری است. این به این دلیل است که افراد (و عادات جستجوی آنها) تغییر میکنند. گوگل ترندز که یک ابزار رایگان است، نشان میدهد که چگونه عادات جستجو و حتی خرید تغییر میکند. قبل از عرضه آیفون و در نهایت تصاحب گوشیهای هوشمند، مردم تمایل به جستجوی «تلفن همراه» داشتند. با این حال در حال حاضر، اکثر کاربران برای تلفن هوشمند جستجو میکنند.

اگر شرکت شما با این نوع تغییرات در صنعت سازگار نباشد، در خطر از دست دادن ترافیک وب ارزشمند هستید. دلیلش این است که محتوای سایت شما برای موتورهای جستجو یا کاربران مفید به نظر نمیرسد که می تواند منجر به رتبه پایین تر در نتایج جستجو شود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: سئو مبتنی بر موضوع یا سئو مبتنی بر کلمه کلیدی

راه حل

بروزرسانی استراتژی کلمه کلیدی شما یک فرآیند زمان بر است. حتی اگر یک وبسایت کوچک دارید، تیم شما باید برای بهینه سازی و اصلاح محتوا زمان بگذارد. با این حال بازگشت سرمایه (ROI) قابل توجه است و ارزش سرمایه گذاری را دارد. پیشنهاد میشود مراحل زیر را دنبال کنید:

  • استراتژی کلمه کلیدی خود را بررسی کنید و به دنبال کلمات کلیدی قدیمی یا عمومی باشید.
  • در مورد کلمات کلیدی جایگزین با حجم جستجو و ارزش کلی بیشتر تحقیق کنید.
  • محتوای خود را برای گنجاندن این کلمات کلیدی جایگزین اصلاح کنید.
  • در بیشتر موارد شرکت شما موضوعات محتوای جدیدی را در تحقیقات کلمات کلیدی شما کشف میکند.

این یک پیروزی بزرگ برای کسب و کار شما است. زیرا برنامه بازاریابی محتوا و استراتژی سئو شما را بهبود میبخشد. بعلاوه محتوای جدید میتواند به رتبه شرکت شما در نتایج جستجوی ارزشمند کمک کند و ترافیک سایت بیشتری کسب کند.

برطرف کردن مشکلات سایت

4. طراحی وب سایت شما سئو پسند نیست

طراحی سایتی که سئو را در نظر نمیگیرد، میتواند آسیبهای مخربی به ترافیک آن وارد کند.

مشکل

طراحی مجدد وب سایت شما یک تصمیم عالی است، بخصوص اگر سایت قدیمی دارید. یک وبسایت تازه سازی شده مدرن و حرفه ای به نظر میرسد. به علاوه تجربه کاربری بهتری را ارائه میدهد که میتواند نتیجه شما را افزایش دهد. اما مشکل اینجاست که بسیاری از شرکتها هنگام طراحی سایت خود سئو را فراموش میکنند. حتی آژانس های طراحی وب نیز این اشتباه را مرتکب میشوند. در حالی که آنها طراحی و نحوه ایجاد یک وب سایت جذاب و قابل استفاده را درک میکنند، اما ارتباط بین طراحی وب و سئو را نمیدانند. اینکه چگونه یک وبسایت بازطراحی شده (یا تازه طراحی شده) میتواند ترافیک را کاهش دهد. چند راه که طراحی مجدد وب سایت میتواند به سئو و ترافیک شما آسیب برساند عبارتند از:

  • جایگزینی محتوای صفحه از جمله برچسب های عنوان و توضیحات متا با محتوای بهینه نشده
  • ایجاد صفحات کاملاً جدید برای صفحات موجود، بدون تنظیم ریدایرکت 301
  • تغییر ساختار سایت بدون بروزرسانی نقشه سایت
  • طراحی مجدد وب سایت بدون درج کد گوگل آنالیتیکس

در مقایسه طراحی سایت میتواند مانع از رسیدن وب سایت شما به سطوح رویایی ترافیک شود. دلیل آن این است که بدون سئو، سایت شما در نتایج جستجوی مرتبط با صنعت، محصولات یا خدمات ظاهر نمیشود. از آنجایی که طراحی وب سایت شما بر کل عملکرد آن تأثیر میگذارد، بسیار مهم است که فوراً این مشکل را برطرف کنید.

راه حل

شرکتها میتوانند با طراحی مجدد سایت خود به چند روش از کاهش ترافیک خود جلوگیری کنند، از جمله:

  • سایت قبلی خود را با نسخه پشتیبان بازیابی کنید
  • محتوا و وب سایت جدید خود را بهینه کنید
  • نقشه سایت خود را بروز کنید
  • تغییر مسیر 301 را تنظیم کنید
  • بسته به طراحی، تغییرات ممکن است زمان قابل توجهی را ببرد.

بعنوان مثال اگر شرکت شما نیاز به راه اندازی مجدد استراتژی سئوی شما داشته باشد، رتبه بندی در نتایج جستجو و کسب ترافیکی که وب سایت شما قبلا داشت زمان می برد. در مقایسه، ایجاد ریدایرکت های 301 به کار کمتری نیاز دارد، اگرچه احتمالا چند هفته یا چند ماه طول میکشد تا سطح ترافیک شما بهبود یابد. اگر طراحی وب شما باعث افزایش ترافیک نشود، تیم شما باید رویکرد مشابهی را در پیش بگیرد. در حالی که ممکن است نیازی به راه اندازی تغییر مسیر نداشته باشید، باید محتوای بهینه برای وب سایت و مخاطبان خود ایجاد کنید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: استراتژی لینک سازی داخلی برای بهبود سئو

کسب وکار شما همچنین می تواند با یک شرکت بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل که در طراحی وب و سئو تخصص دارد، مانند uNext، کار کند. ما میتوانیم به تیم و شرکت شما کمک کنیم تا ترافیک خود را دوباره بدست آورده و همچنین اطمینان حاصل کنیم که بروزرسانیهای طراحی در آینده از استراتژی سئوی شما محافظت میکند.

افزایش ترافیک از طریق بهبود سئو

7 دلیل دیگر که ترافیک وب سایت شما کاهش یافته است

هنوز در مورد اینکه چرا ترافیک وب سایت شما کاهش مییابد سردرگم هستید؟ این دلایل بالقوه را بررسی کنید:

  1. تغییر مسیرهای 301. شکست ریدایرکت های 301 خود را از نظر خطا بررسی کنید و آنرا برطرف کنید. مطمئن شوید که برچسب های متعارف، نقشه های سایت XML و پیوندها بروز هستند.
  2. پنالتی دستی گوگل. به حساب کنسول جستجوی گوگل خود وارد شوید و هشدارها را بررسی کنید. تغییرات سایت یا صفحه توصیه شده را انجام دهید.
  3. سرعت صفحه پایین. سرعت صفحه را با PageSpeed ​​Insights بررسی و بروزرسانی کنید یا از خدمات بهینه سازی سرعت صفحه استفاده کنید.
  4. پیوند داخلی ضعیف. بررسی استراتژی پیوندهای داخلی را به محتوای عمیق در وب سایت خود اضافه کنید. از متن لنگر مرتبط با موضوع صفحه یا کلمه کلیدی هدفمند استفاده کنید.
  5. سرور غیر قابل اعتماد. بررسی عملکرد سرور و بسته میزبانی. به یک ارائه دهنده خدمات جدید یا بسته میزبانی متفاوت بروید.
  6. محتوای تکراری. وب سایت را برای بلوکهای محتوای یکسان بررسی کنید. محتوای یکسان را منحصر به فرد کنید.
  7. سایت بدون ایندکس. کنسول جستجوی گوگل را مشاهده کنید تا ببینید آیا سایت و صفحات ایندکس شده اند یا خیر. وب سایت و صفحات را برای ایندکس شدن درخواست دهید.

ترافیک وب سایت خود را بازیابی کنید

هیچ کس نمیخواهد ترافیک وبسایت خود را کاهش دهد، اما این اتفاق میافتد. با این حال یادگیری اینکه چرا ترافیک وبسایت شما در گوگل کاهش مییابد و چگونه میتوانید آنرا برطرف کنید، بینش و ابزارهایی را برای کسب و کار شما فراهم میکند تا ترافیک خود را بازیابی کنید. در بسیاری از موارد، بازگرداندن ترافیک وبسایت شما کار بسیار بزرگی است. به همین دلیل است که کسب و کارها با آژانسهای بازاریابی دیجیتال همکاری میکنند. ما با بیش از 20 سال تجربه، مهارتها و فناوریهای لازم را برای کمک به شرکت شما داریم. فقط توصیه ها و خدمات بازاریابی دیجیتال ما را مرور کنید تا ببینید تیم ما چگونه میتواند به شما کمک کند.

سوالات متداول

1. دلیل کاهش ترافیک وبسایت چه مواردی میتواند باشد؟
دلیل کاهش ترافیک وب سایت ممکن است از جمله این دلایل باشد: تغییر الگوریتم جستجوگر، رقابت بیشتر در صنعت مشابه، کاهش محتوا به روز و جذاب برای مخاطبین، مشکلات فنی وب سایت مانند زمان بارگیری بلند یا عدم پاسخگویی وب سایت و غیره.

2. چگونه مانع از کاهش ترافیک وبسایت خود شویم؟
برای رفع این مشکل، بهتر است تحلیلی بر روی ترافیک وب سایت انجام داده شود، از روش های بهبود رتبه جستجوی گوگل استفاده شود، محتوایی به روز و جذاب با کلمات کلیدی مرتبط با صنعت خود منتشر شود و به مشکلات فنی وب سایت توجه شود.

3. برای جذب ترافیک بیشتر به سایت چه کنیم؟
برای جذب ترافیک بیشتر به سایت، می توانید از روش هایی مانند تولید محتوا به روز و جذاب، بهینه سازی سئو، استفاده از روش های تبلیغاتی مانند تبلیغات گوگل و فیسبوک، همکاری با وب سایت های مرتبط برای تبادل لینک و غیره استفاده کنید.

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha