ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
سئو مبتنی بر موضوع یا سئو مبتنی بر کلمه کلیدی

سئو مبتنی بر موضوع یا سئو مبتنی بر کلمه کلیدی

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(4 رای)
فهرست مطالب

در گذشته سئو برای بازاریابها به معنی کلمه کلیدی بود. هر محتوایی در اینترنت نیاز به سئو کردن دارد. این برای محتوای شما چه معنایی دارد؟ دید بیشتر باعث افزایش آگاهی از برند و افزایش ترافیک سایت میشود. این فقط نوک کوه یخ است. قبل از بررسی مزایای سئو (بهینه سازی موتور جستجو)، اجازه دهید چند قدم به عقب برگردیم. با ارائه بروزرسانیهای جدید گوگل، بیشتر روشهای سئو قدیمی شده اند. یک کلمه کلیدی میتواند برای چندین عبارت مرتبط دیگر نیز رتبه بندی کند که به نظر میرسد میتواند بهتر باشد. اما آیا میتوانید همه چیز را تحت یک استراتژی موضوع محور پوشش دهید؟ از چه رویکردی باید استفاده کنید؟ بیایید به شما کمک کنیم تا بحث بین «سئو مبتنی بر موضوع یا سئو مبتنی بر کلمه کلیدی» را پایان دهید.

تفاوت بین کلمات کلیدی و موضوعات چیست؟

وقتی به سئو سنتی فکر میکنیم، کلمات کلیدی بر همه چیز اولویت دارند. اینها عباراتی هستند که برای جستجوی محتوای مرتبط در موتورهای جستجو تایپ میشوند. فرض کنید کاربری میخواهد نحوه استفاده از سئو را برای آگاهی از برند بیابد. او عباراتی مانند «آموزش سئو برندینگ» و سایر کلمات مشابه را جستجو میکند. در حالی که اگر مسیر موضوع را دنبال کنیم، مفهوم اصلی پست وبلاگ را نشان میدهد. بنابراین محتوا حول آن ایده خاص متمرکز خواهد شد. بعنوان مثال یک مشتری باید از لغزش خودروها مطلع شود. مقاله مربوطه در مورد خودروهای لغزنده، نحوه اجتناب از آنها و غیره بحث خواهد کرد.

سئو مبتنی بر موضوع

کدام استراتژی بهتر است: سئو مبتنی بر کلمه کلیدی یا سئو مبتنی بر موضوع؟

بطور سنتی استراتژیهای سئو کلمات کلیدی را در اولویت قرار میدهند که گاهی اوقات منجر به پر کردن کلمات کلیدی میشود. پر کردن کلمات کلیدی همیشه در رتبه بندی بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد. کلمات کلیدی مورد نظر بارها و بارها تکرار میشوند. علاوه بر این خوانایی آنها در حد مطلوب نیست. به آرامی اما مطمئناً ارزش محتوای شما کاهش می یابد و منجر به بازدید کمتر از صفحه میشود. با توجه به اینکه گوگل موتور جستجوی اصلی است، بیشتر استراتژیها بر روی الگوریتم آن تمرکز میکنند. به دلیل بروزرسانیهای جدید، کلمات کلیدی فاکتوری ثانویه شده اند. هنگام برنامه ریزی یک محتوا، ضروری است ببینید که چگونه میتوانید همه چیز مربوط به آن موضوع را در آن بگنجانید. چگونه میتوان انجام داد؟ در اینجا چند ابزار وجود دارد که میتواند به شما کمک کند:

  • پانل های دانش
  • ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
  • ویژگی پیشنهاد خودکار و موضوعات مرتبط گوگل
  • گزارش موضوعات مرتبط با Google Trends و جستجوهای مرتبط

فرض کنید میخواهید مقاله ای در مورد بهبود چرخه خواب بنویسید. Google Trends و ویژگی جستجوهای مرتبط با آن میتواند به شما کمک کند تا بفهمید کاربران مشتاق پاسخ دادن به کدام سوال هستند. این نمای کلی میتواند به ایجاد ساختار یک قطعه خوب فکر شده کمک کند. البته نمیتوان به همه سوالات در یک پست پاسخ داد. گاهی اوقات میتوان قطعات مرتبط را تولید کرد تا تصویر بزرگتری به کاربر ارائه دهد. این بدان معنا نیست که ما باید مفهوم کلمات کلیدی را به کلی کنار بگذاریم. تمرکز فقط بر روی یک رویکرد مبتنی بر موضوع به این معنی است که شما به داده های ذهنی نگاه میکنید. شما میتوانید ارزش محتوای خود را با پاسخ دادن به سوالات پرحجم افزایش دهید. باید حد وسطی وجود داشته باشد که در آن موضوعات از کلمات کلیدی برای هدف قرار دادن هدف جستجوی اولیه کاربر استفاده کنند.

آیا سئو کلمات کلیدی منسوخ شده است؟

چگونه یک موضوع ترکیبی و استراتژی سئو کلمات کلیدی ایجاد کنیم؟

یک استراتژی مبتنی بر کلمه کلیدی و یک استراتژی مبتنی بر موضوع در حالت ایده آل باید نتایج مشابهی ایجاد کنند اما اینطور نیست. با 15٪ جستجوهای روزانه جدید، برجسته کردن همه کلمات کلیدی یا موضوعاتدشوار است. با این حال هنوز 85٪ احتمال دارد که بتوانید تمام مطالب مرتبط را با پیروی از چارچوب زیر پوشش دهید:

از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن پرس و جوهای مرتبط استفاده کنید

چندین ابزار مانند Google Keyword Planner میتوانند به شما در یافتن کلمات کلیدی مورد نظر برای موضوع مورد نظر کمک کنند. فهرستی از تمام کلمات کلیدی مرتبطی که میتوانید پیدا کنید تهیه کنید. به حجم جستجو، دشواری و نرخ کلیک نگاه کنید تا مشخص کنید کدامیک میتواند بیشترین ترافیک را به محتوای شما برساند. همچنین باید روی سایتهای رقیب تمرکز کنید. چه کلمات کلیدی را برجسته میکنند؟ آیا اینها کسانی هستند که شما لیست کرده اید؟ چه اهداف دیگری را از پاسخگویی از دست میدهید؟ وقتی همه کلمات کلیدی مرتبط را بررسی کردید، میتوانید محتوای خود را در جهت درست هدایت کنید.

پیشنهاد میکنیم استفاده کنید: ابزار رایگان کلمات کلیدی مشابه uNext

کلمات کلیدی را در خوشه های موضوعی قرار دهید

یک راه ساده برای چیدمان کلمات کلیدی اینست که مشخص کنید زیر چتر موضوعی قرار میگیرد. وقتی در مورد «بهترین تکنیکهای ماساژ» مینویسید، کلمات کلیدی مرتبطی مانند «بهترین تکنیکهای ماساژ برای آرامش»، «بهترین تکنیکهای ماساژ برای کمر»، «انواع تکنیکهای ماساژ» و غیره را خواهید یافت. هدف جستجو یافتن روش هایی است که میتوان برای ماساژ استفاده کرد. میتوانید از «انواع تکنیکهای ماساژ» به عنوان نقطه لنگر برای گنجاندن دو کلمه کلیدی دیگر استفاده کنید. به این ترتیب ساختار محتوا ساده تر میشود. میتوانید تکنیکها را بر اساس «ناحیه بدن»، «ناحیه بافت» و غیره تقسیم کنید. شما میتوانید تمام جزئیات را در یک مقاله بدون رها کردن هیچ یک از کلمات کلیدی خود درج کنید.

به نوشتن وبلاگ خود برسید

پس از آماده شدن چارچوب محتوا باید تحقیق کنید. از دیدگاه کاربر به این فکر کنید که آیا در مقاله شما شکاف دانشی وجود دارد یا خیر. آیا با ارائه اطلاعات دقیق، در آن عرصه اقتدار ایجاد میکنید؟ آیا همه موضوعات اضافی را برای این هدف جستجو پوشش میدهید؟ هنگامی که به نقطه ای رسیدید که بتوانید به همه این سوالات پاسخ دهید، میتوانید شروع به خلق شاهکار خود کنید. شما حتی میتوانید از Ezee Traffic در مورد سایر جنبه هایی که باید روی آنها برای موفقیت در سئو تمرکز کنید، بینش کسب کنید.

نوشتن مطلب برای کاربران نه برای گوگل

ادغام آنها پاسخ است

پایبندی به روش سنتی کلمات کلیدی فقط میتواند وقت شما را هدر دهد. یک رویکرد موضعی میتواند محتوای شما را برای هر موضوعی که پوشش میدهید، تبدیل به یک پایگاه یکدست کند. به همین دلیل است که میتوانید بر روی چیزی غیر از سئو مبتنی بر موضوع یا سئو مبتنی بر کلمه کلیدی تمرکز کنید. شما باید این دو رویکرد را ادغام کنید تا مسیر درستی را برای سایت خود هموار کنید. انجام این کار نه تنها باعث ایجاد اعتبار برای مخاطبان شما بلکه برای گوگل نیز میشود. بعلاوه امتیاز ترافیک سایت بهتر و رتبه بندی بهبود یافته را دریافت میکنید.

منبع: woorank.com

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha