ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
5 نکته درباره بروز رسانی محتوای مفید گوگل

5 نکته درباره بروز رسانی محتوای مفید گوگل

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(2 رای)
فهرست مطالب

هر چند وقت یکبار، گوگل بروز رسانی های الگوریتمی را ارائه میکند که برای تنظیم صفحات نتایج برای ارائه خدمات بهتر به کاربران طراحی شده است. یکی از این موارد اخیر، بروز رسانی محتوای مفید گوگل (Google helpful content update) در سال 2022 بود. این مقاله همه چیز را در مورد جدیدترین بروز رسانی گوگل از جمله آنچه تغییر کرده و آنچه باید هنگام ایجاد محتوا بدانید، بررسی میکند.

بروز رسانی محتوای مفید گوگل چیست؟

بروز رسانی محتوای مفید گوگل یک تغییر الگوریتم موتور جستجو است که برای ارائه اطلاعات مفیدتر و مرتبط تر به کاربران طراحی شده است که سؤالات آنها را برآورده کند. به عبارت دیگر، این بروز رسانی با هدف نشان دادن محتوای نوشته شده مناسب برای کاربران به جای موتورهای جستجو است.

بروز رسانی محتوای مفید گوگل از چه زمانی شروع شد؟

به روزرسانی الگوریتم محتوای مفید برای اولین بار در 25 آگوست 2022 راه اندازی شد و وب سایتهایی با حجم زیادی از محتوای رضایت بخش یا غیر مفید را هدف قرار داد.

انتشار بروز رسانی محتوای مفید گوگل چه زمانی به پایان رسید؟

انتشار این به روز رسانی 15 روز طول کشید و بطور رسمی در 9 سپتامبر 2022 به پایان رسید. برخی از وب سایتها تغییراتی را در رتبه بندی خود مشاهده کردند و برخی دیگر هیچ تغییری را مشاهده نکردند.

بروز رسانی محتوای مفید گوگل

آنچه باید در مورد بروز رسانی محتوای مفید گوگل بدانید

چگونه میتوانید اطمینان حاصل کنید که محتوای مفیدی ایجاد میکنید که در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) در حال حرکت به سمت رتبه بالایی است؟

در اینجا پنج آیتم که باید در مورد بروز رسانی محتوای مفید گوگل در سال 2022 بدانید، آورده شده است:

1. به موضوع اصلی خود بچسبید

ممکن است وسوسه انگیز باشد که برای تقریباً هر موضوعی محتوا بنویسید تا فرصتهای بیشتری برای رتبه بندی سایت شما در SERP ایجاد کنید. اما با بروز رسانی محتوای مفید گوگل در سال 2022، این دقیقاً همان چیزی است که باید از آن اجتناب کنید. اگر محتوایی خارج از جایگاه خود ایجاد میکنید، احتمالاً هیچ دانش یا تخصص واقعی در مورد این موضوع نخواهید داشت تا ارزش واقعی را برای خوانندگان خود ارائه دهید. به علاوه، اگر بازدیدکنندگان وب سایت شما محتوایی را در سایت شما ببینند که به صنعت، محصولات یا خدمات شما مربوط نمیشود، ممکن است گیج شوند.

به عبارت دیگر، نوشتن در مورد موضوعات خارج از حوزه یا صنعت شما منجر به محتوای غیر مفید میشود. گوگل توصیه میکند که پاسخ مثبت به سوالات زیر میتواند نشان دهنده این باشد که شما در مسیر درستی برای ایجاد محتوای مفید هستید:

  • آیا مخاطبان موجود یا مورد نظر برای کسب و کار یا وب سایت خود دارید که محتوای شما برایشان مفید باشد؟
  • آیا سایت شما هدف یا تمرکز بر روی یک موضوع اصلی دارد؟

پاسخ مثبت به این سوالات میتواند علامت خطری باشد که شما در حال نوشتن محتوا برای موتورهای جستجو هستید نه برای مخاطبان خود:

  • آیا محتوای زیادی در مورد موضوعات مختلف تولید میکنید، به این امید که برخی از آنها در نتایج جستجو عملکرد خوبی داشته باشند؟
  • آیا صرفاً به این دلیل که موضوعی پرطرفدار است در مورد آن می نویسید؟
  • آیا تصمیم گرفتید بدون تخصص واقعی وارد برخی از حوزه ها و موضوعاتی خاص شوید، فقظ به این دلیل که فکر میکنید ترافیک جستجوی بالایی دریافت میکنید؟

نوشتن محتوای مفید

2. به سوالات مخاطبان خود پاسخ کافی بدهید

گوگل محتوای مفید را محتوایی تعریف میکند که به افراد چیزی را می آموزد که میخواهند بدانند یا به آنها در انجام یک کار کمک میکند. هنگامی که برای مخاطبان خود محتوا مینویسید، باید پاسخهایی را که در جستجوی آن هستند به آنها بدهید. یا به آنها کمک کنید تا راه حلی برای مشکلی که در وهله اول آنها را به سایت شما هدایت کرده است بیابند. خودتان را به جای مخاطبان تان بگذارید. آنها سعی در کاهش چه مسائلی دارند؟ آنها به چه راهکارهایی نیاز دارند؟ وقتی درخواست خود را در گوگل تایپ میکنند به دنبال چه اطلاعاتی هستند؟

هنگامی که دقیقاً متوجه شدید که مخاطبان شما چه میخواهند، میتوانید روی ایجاد محتوایی کار کنید که تمام اطلاعات مورد نیاز آنها را در اختیارشان قرار دهد. برای کمک به شما در ایجاد محتوای مفید در مسیر درست، گوگل توصیه میکند سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا محتوای شما به خوانندگان این احساس را القا میکند که برای دریافت اطلاعات بهتر، نیاز به جستجوی مجدد از منابع دیگر دارند؟
  • آیا پس از خواندن محتوای شما، کاربر احساس میکند که به اندازه کافی در مورد یک موضوع یاد گرفته است تا به هدف خود کمک کند؟

3. ارائه یک تجربه کاربری عالی (UX)

گوگل همچنین توصیه میکند از خود بپرسید که آیا فردی که محتوای شما را میخواند، احساس میکند تجربه رضایت بخشی داشته است یا خیر. اطمینان از اینکه محتوای شما یک UX مثبت ارائه میدهد ضروری است. گوگل میخواهد بهترین تجربه ممکن را برای کاربرانش در هنگام استفاده از موتور جستجوی گوگل ارائه دهد. این بدان معناست که گوگل باید وب سایتهایی را در اختیار کاربران خود قرار دهد که نه تنها به سؤالات آنها پاسخ دهند بلکه یک UX عالی نیز ارائه میدهند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: رابط کاربری (UI)، تجربه کاربری (UX) و تفاوت بین آنها

به همین دلیل است که UX یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی موتورهای جستجو است. بخصوص اکنون که گوگل بروزرسانی الگوریتم محتوای مفید خود را منتشر کرده است. اگر کاربران تجربه منفی در وب سایت شما داشته باشند، تعداد زیادی سرنخ و فروش بالقوه را از دست خواهید داد. برای اطمینان از اینکه محتوای شما یک تجربه مثبت برای بازدیدکنندگان وب سایت شما ایجاد میکند، نکات زیر را دنبال کنید:

  • بجای اینکه به موضوعات فرعی بپردازید، فوراً به سؤالات مخاطبان خود پاسخ دهید.
  • عناصر بصری، مانند تصاویر و ویدیوها را برای جذاب کردن متن خود استفاده کنید و به خوانندگان نمایش تصویری از آنچه در مورد آن صحبت میکنید ارائه دهید.
  • با درج لیست های شماره گذاری شده و بولت پوینت ها، خوانش محتوای خود را آسان کنید.
  • به خوانندگان خود کمک کنید تا با دسترسی به فهرست مطالب، راحت تر در صفحه شما پیمایش کنند.

4. نشان دادن تجربه دست اول

ایجاد محتوای ارزشمند و باکیفیت همیشه ضروری بوده است. اما با آخرین بروز رسانی الگوریتم گوگل، این مهم بیش از هر زمان دیگری است. در واقع، پس از بروز رسانی، گوگل توصیه میکند سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا شما عمدتاً آنچه را که دیگران میگویند بدون افزودن ارزش زیادی خلاصه میکنید؟
  • آیا محتوای شما بوضوح تخصص دست اول و عمق دانش را نشان میدهد؟ به عنوان مثال، تخصص ناشی از استفاده واقعی از یک محصول یا خدمات یا بازدید از یک مکان.

نوشتن درباره موضوعاتی که در آن تخصص دست اول دارید، یکی از بهترین راهها برای ارائه ارزش به خوانندگان است. هیچ کس بهتر از شما صنعت، مهارتها و محصولات یا خدمات شما را نمیشناسد. اگر مطالبی را در مورد موضوعاتی بنویسید که در آن تجربه ای ندارید، محتوای شما آنطور که م تواند مفید نخواهد بود. تخصص و تجربه دست اول خود را در محتوای خود برجسته کنید تا به خوانندگان پاسخهای عمیقی به سؤالات خود دهید که در هیچ جای دیگری نمیتوانند بدست آورند.

5. از نوشتن محتوا صرفا برای موتورهای جستجو خودداری کنید

در حالی که پیروی از بهترین شیوه های بهینه سازی موتور جستجو (سئو) هنگام ایجاد محتوای خود همچنان مهم است، بروز رسانی الگوریتم محتوای مفید این اطمینان را ایجاد میکند که به جای انسان، محتوایی را بطور خاص برای موتورهای جستجو ننویسید. این بدان معناست که پر کردن بیش از حد محتوای خود با کلمات کلیدی یا اجازه دادن به فناوری هوش مصنوعی (AI) که بطور کامل محتوای شما را بنویسد، وقتی نوبت به کسب رتبه برتر در گوگل میرسد، باعث افزایش رتبه شما نمیشود.

مردم نمی خواهند محتوایی را بخوانند که هیچ منطقی ندارد یا راه حل های مورد نیاز را در اختیار آنها نگذارد. در نتیجه، گوگل نمیخواهد آن وب سایتهای غیر مفید را به کاربرانش عرضه کند. بنابراین، چگونه میتوانید مطمئن شوید که محتوای شما صرفا برای موتورهای جستجو نوشته نشده است؟ گوگل توصیه میکند که پاسخ مثبت به هر یک از سوالات زیر میتواند علامت خطری باشد که شما در حال نوشتن محتوا برای موتورهای جستجو هستید نه برای افراد:

  • آیا محتوا در درجه اول برای جذب افراد از موتورهای جستجو است؟
  • آیا از اتوماسیون گسترده برای تولید محتوا در بسیاری از موضوعات استفاده میکنید؟
  • آیا برای تعداد کلمات خاصی مینویسید؛ زیرا شنیده اید یا خوانده اید که گوگل تعداد کلمات ترجیحی دارد؟
  • آیا محتوای شما به سؤالی پاسخ میدهد که پاسخی ندارد، مثلاً زمانی که محصولی تأیید نشده است، تاریخ عرضه ای وجود دارد؟

همانطور که در بالا ذکر کردیم، ضروری است که همیشه مخاطبان خود را هنگام ایجاد محتوای خود در نظر بگیرید. محتوایی بنویسید که موضوعات مورد علاقه آنها را پوشش دهد و اطلاعات ارزشمندی را که به دنبال آن هستند در اختیار آنها قرار دهد. در عین حال، باید مطمئن شوید که محتوای شما مطابق با سئو است، بدون اینکه زیاده روی کنید. به عنوان مثال، کلمات کلیدی را بطور طبیعی در سراسر صفحه خود وارد کنید، سرفصلها و برچسب های عنوان خود را بهینه کنید و یک UX عالی ارائه دهید.

بروز رسانی گوگل و تغییر رتبه

برای رسیدن به بالای نتایج جستجو به کمک نیاز دارید؟

ایجاد محتوای سئو پسند که در بالای نتایج جستجو قرار میگیرد کار ساده ای نیست. این کار به یک تیم مجرب نیاز دارد که دائماً با فاکتورهای رتبه بندی سئو گوگل و تغییرات الگوریتم بروز باشد. خوشبختانه، تیم uNext متشکل از متخصصان سئو مجرب دقیقاً اینکار را انجام میدهد. تیم ما با تولید محتوای باکیفیت، تکنیکهای سئو را پیاده سازی و به مشتریان کمک میکند تا از رقبای خود در نتایج جستجو پیشی بگیرند و درآمد خود را افزایش دهند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha