ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
5 راهکار فوق العاده سئو اینستاگرام

5 راهکار فوق العاده سئو اینستاگرام

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(2 رای)
فهرست مطالب

استراتژی قوی سئو اینستاگرام (بهینه سازی موتور جستجو) یکی از بهترین راه ها برای افزایش دسترسی شما در پلتفرم است. تقویت مهارت های سئو باعث میشود که نام تجاری یا کسب و کار شما برای جستجو دوستانه تر باشد و همچنین میتواند به ایجاد ارتباط و ایجاد جامعه کمک کند. از هشتگ ها گرفته تا متن جایگزین، در حال توضیح دادن نحوه اتخاذ یک طرز فکر SEO در استراتژی اینستاگرام خود هستیم.

سئو در اینستاگرام چیست؟

سئو اینستاگرام به معنای تنظیم محتوای شما به گونه ای است که تا حد امکان در مکان های مختلف نمایش داده شود - از نتایج جستجو گرفته تا فیدهای محتوای پیشنهادی. این یک تاکتیک ضروری برای بهبود قابلیت کشف شما است. هرچه افراد بیشتری محتوای شما را پیدا کنند، شانس بیشتری برای افزایش فالوورهای خود و ایجاد یک جامعه قوی در اینستاگرام خواهید داشت.

اما سئو اینستاگرام واقعاً چگونه کار میکند؟

الگوریتم اینستاگرام تمام محتوای برنامه را پردازش میکند و اطلاعاتی را که میتواند برای تعیین اینکه پست درباره چیست و توسط پروکسی که ممکن است آن را جالب بداند، جمع آوری میکند. در حالیکه الگوریتم همه این کارها را به صورت خودکار انجام میدهد، چند راه وجود دارد که میتوانید به هدایت آن در جهت بهینه سازی کمک کنید.

سئو اینستاگرام

چرا سئو اینستاگرام مهم است؟

با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه در اینستاگرام، سئو نقش مهمی در دسترسی و کشف در پلتفرم دارد. درست مانند جستجوی یک عبارت در گوگل، میتوانید از نوار جستجو در بالای صفحه کاوش (Explore page) برای یافتن و کشف حساب ها، هشتگ ها و مکان ها استفاده کنید. همچنین سئو نقش مهمی در محتوای پست های پیشنهادی کاربران دارد - فضایی که برای نمایش مجموعه ای از پست ها از حساب هایی که دنبال نمیکنید اختصاص داده شده است. طبق گفته اینستاگرام، این پیشنهادها «بر اساس پست هایی از حساب هایی مانند آنهایی که دنبال میکنید و پست هایی شبیه به آنهایی که دوست دارید یا ذخیره میکنید» است.

سئو در اینستاگرام

با یک استراتژی قوی سئو اینستاگرام، میتوانید مطمئن شوید که پست های شما در نتایج جستجوی مرتبط در صفحه explore و در فیدهای محتوای پیشنهادی ظاهر میشوند. این تاکتیک نهایی برای دستیابی به مخاطبان مرتبط به محتوای شما میدهد.

رتبه بندی سئو اینستاگرام: عوامل کلیدی

بهینه سازی پست های اینستاگرام برای سئو تنها بخشی از معادله است - الگوریتم اینستاگرام مجموعه کاملی از اطلاعات اضافی را برای تعیین رتبه بندی نتیجه جستجوی کلمه کلیدی در صفحه explore در نظر میگیرد.

به گفته اینستاگرام، مهمترین عوامل عبارتند از:

  1. ارتباط با عبارت جستجو: الگوریتم سعی میکند آنچه را که جستجو کرده اید با پست ها، حساب ها، صدا، برچسب ها و مکان های برتر مطابقت دهد (هر کدام به برگه های جداگانه تقسیم میشوند). این مهمترین عامل است.
  2. فعالیت کاربر: اگر اینستاگرام فکر میکند که شخصی به یک پست نسبت به پست دیگر علاقه بیشتری دارد، آن را در نتایج جستجو در اولویت قرار می دهد. این موضوع را بر اساس فعالیت قبلی جستجوگر در برنامه تعیین میکند.
  3. اطلاعات در مورد نتایج جستجو: هنگامیکه حجم بالایی از نتایج مرتبط برای یک عبارت جستجو وجود دارد، میتواند به یک مسابقه محبوبیت تبدیل شود. تعداد لایک ها، اشتراک گذاری ها و دنبال کردن یک حساب یا پست نیز میتواند در رتبه بندی نتایج جستجو تأثیر بگذارد.

وقتی نوبت به استراتژی سئو اینستاگرام شما میرسد، اصلی ترین کاری که میتوانید برای بهبود رتبه خود انجام دهید این است که به الگوریتم کمک کنید تا محتوای شما را به درستی شناسایی کند - بنابراین دفعه بعد که شخصی جستجو کرد، اینستاگرام بداند که پست شما را در نتایج قرار دهد.

5 تاکتیک سئو اینستاگرام برای افزایش قابلیت کشف و دیده شدن شما

دانستن نحوه استفاده از سئو به نفع خود میتواند دید شما را در اینستاگرام افزایش دهد.

در اینجا پنج راه برای افزایش قابلیت کشف وجود دارد:

تاکتیک شماره 1: نوشتن شرح های توصیفی (caption) با کلمات کلیدی

تا همین اواخر فقط میتوانستید در explore اینستاگرام از طریق هشتگ ها، برچسب های مکان، نام های کاربری و نام پروفایل جستجو کنید.با این حال، همه چیز تغییر کرده است. اکنون میتوانید با استفاده از کلمات کلیدی جستجو کنید.

راه های افزایش کلیک در اینستاگرام

این بدان معناست که نوشتن زیرنویس های مرتبط و توصیفی با استفاده از کلمات کلیدی انتخابی میتواند به طور جدی بر قابلیت کشف محتوای شما تأثیر بگذارد. در حالی که برخی از این کلمات کلیدی میتوانند از نام، نام کاربری و بیوگرافی یک حساب سرچشمه بگیرند، اما عمدتاً از زیرنویس هایی می آیند که شما می نویسید. به عنوان مثال، کلمات کلیدی «بهترین زمان برای ارسال» را در نظر بگیرید.

افزایش قابلیت explore با سئو اینستاگرام

با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و توصیفی در کپشن های اینستاگرام خود، به احتمال زیاد در صفحه کاوش ظاهر میشوید و توجه بیشتری به محتوای خود جلب میکنید.میتوانید به صورت انبوه زیرنویس ها را روی دسکتاپ خود بنویسید تا داستان برند قوی تری را بیان کنید و آن کلمات کلیدی را ذخیره کنید.

تاکتیک شماره 2: کلمات کلیدی را به نام پروفایل اینستاگرام خود اضافه کنید

اگر میخواهید فالوورهای خود را افزایش دهید و از جستجوی اینستاگرام به نفع خود استفاده کنید، باید پروفایل اینستاگرام خود را بهینه کنید. اگر امیدوارید برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بگیرید، ایده خوبی است که آن کلمه کلیدی را در نام یا نام کاربری خود بگنجانید زیرا هر دو در اینستاگرام قابل جستجو هستند. برای مثال نام تجاری، Paper Magazine را در نظر بگیرید. نام و نام کاربری آنها حاوی کلمه کلیدی «مجله» است.

سئوی اینستاگرام

اگر نمیتوانید یک کلمه کلیدی را در نام کاربری خود قرار دهید، افزودن کلمات کلیدی به قسمت نام شما میتواند به همان اندازه ارزشمند باشد. اگر کسی کلمات کلیدی مورد نظر شما را جستجو کند، این یک راه عالی برای افزایش شانس شما برای ظاهر شدن در نتایج برتر است.

افزایش کلیک با سئو اینستاگرام

تاکتیک شماره 3: حداکثر 30 هشتگ مرتبط را اضافه کنید

استفاده از هشتگ های مرتبط و هدفمند در پست ها و استوری ها هنوز هم یکی از بهترین راه ها برای کشف شدن توسط مخاطبان جدید در اینستاگرام است. اگر یک حساب کاربری عمومی در اینستاگرام دارید و یک هشتگ به یک پست اضافه میکنید، آن پست در صفحه نتایج هشتگ مربوطه قابل مشاهده خواهد بود. از آنجایی که هشتگ ها با هدف کشف محتوای جدید استفاده میشوند، استفاده از هشتگ های «درست» میتواند شما را در مقابل مخاطبان هدف خود قرار دهد، حتی اگر قبلاً با شما ارتباط نداشته اند.

به همین دلیل است که داشتن یک استراتژی هشتگ واضح و خوب بسیار مهم است و بدون آن، ممکن است فرصت هایی را برای بهینه سازی حساب خود و ایجاد تعامل بیشتر و جذب فالوور از دست بدهید.

تاکتیک شماره 4: متن جایگزین توصیفی را به پست های اینستاگرام خود اضافه کنید

متن جایگزین اینستاگرام قابلیتی است که به شما امکان میدهد متن جایگزین سفارشی برای توضیح غنی تر عکس های خود بنویسید. در حالیکه این ویژگی عمدتاً برای بهبود دسترسی در پلت فرم طراحی شده است، میتوان از آن برای اهداف SEO نیز استفاده کرد. در حال حاضر، اینستاگرام به طور خودکار متن جایگزین تولید میکند تا مردم بتوانند توضیحات محتوا را از طریق یک صفحه خوان بشنوند. با این حال، میتوانید هنگام ایجاد یک پست، متن جایگزین را به صورت دستی وارد کنید و جزئیات اضافی و کلمات کلیدی ارزشمند را اضافه کنید.

نحوه اضافه کردن متن جایگزین به پست اینستاگرام:

برای افزودن متن جایگزین به یک پست، قبل از ارسال، روی تنظیمات پیشرفته در پایین صفحه ضربه بزنید.

اینستاگرام و سئو آن

سپس روی Write Alt Text ضربه بزنید.

سئو اینستاگرام uNext

متن جایگزین خود را در کادر بنویسید و روی Done ضربه بزنید. برای تغییر یا افزودن متن جایگزین به پستی که قبلاً منتشر کرده اید، به عکس بروید، روی سه نقطه در گوشه سمت راست ضربه بزنید و روی Edit ضربه بزنید.

5 راه برای افزایش کلیک با سئو اینستاگرام

تاکتیک شماره 5: با جایگاه خود سازگار باشید

در نهایت، یک تاکتیک اصلی (و در عین حال ساده) این است که با شیوه های سئو اینستاگرام خود سازگار باشید. هرچه بیشتر از بهترین شیوه های ذکر شده پیروی کنید، الگوریتم بیشتر متوجه میشود که حساب شما در رابطه با چه موضوعی است. این نوع سازگاری به اینستاگرام می آموزد که شما چه کسی هستید و چه چیزی را ارائه میدهید - به این معنی که نمایه و محتوای شما در هنگام مرور اینستاگرام به کاربران مرتبط ارائه میشود.

با حفظ یک پیام سئو ثابت در مورد نام تجاری خود، در کمترین زمان مزایای افزایش کشف و دستیابی را به دست خواهید آورد! تنها با چند تغییر و بهبود، میتوانید به راحتی از جستجوهای اینستاگرام و پست های پیشنهادی استفاده کنید. با تجهیز به نکات بالا در سئو اینستاگرام، میتوانید یک مخاطب قوی و مرتبط ایجاد کنید که به شدت با محتوای شما درگیر هستند. پس برای چی منتظری؟ همین امروز به اشتراک گذاری پست های بهینه شده خود را شروع کنید!

سایزهای استاندارد اینستاگرام

هنگامی که شما میخواهید محتوایی را داخل اینستاگرام منتشر کنید لازم است در رابطه با انواع سایزها مثل سایز پست، استوری، ریلز و غیره بدانید.

سایز پست اینستاگرام

  • ابعاد پست مربعی: 1080 * 1080
  • ابعاد پست عمودی: 1350 * 1080
  • ابعاد پست افقی: 608 * 1080

سایز استوری اینستاگرام

  • ابعاد: 1920 * 1080

سایز IGTV اینستاگرام

  • ابعاد ویدیو افقی: 608 * 1080
  • ابعاد ویدیو عمودی: 1920 * 1080
  • ابعاد کاور IGTV اینستاگرام: 654 * 420

سایز ویدیو ریلز اینستاگرام

  • ابعاد: 1920 * 1080
اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha