ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
15 نکته و تکنیک بهینه سازی و سئو تصاویر

15 نکته و تکنیک بهینه سازی و سئو تصاویر

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(2 رای)
فهرست مطالب

تصاویر میتوانند برای سئو عالی یا بد باشند. تصاویر و سایر فرمت های مشابه برای محتوای خلاقانه تأثیر زیادی بر عملکرد وبسایت شما دارند. در این پست به این میپردازیم که تصاویر چه ارتباطی با سئو دارند و چگونه میتوان آنها را بهینه کرد.

سئو تصاویر چیست؟

مانند بسیاری از موارد در سئو، دو عامل مهم در سئوی تصویر نقش دارند - سرعت و زمینه. از یک طرف، ما در تلاش هستیم سرعت تصاویری که کاربر در سایت مشاهده میکند را بهینه کنیم. اما، از سوی دیگر، ما سعی میکنیم تا حد ممکن زمینه را برای Google فراهم کنیم و به آن کمک کنیم تصاویر ما را بر اساس نتایج جستجو درک، طبقه بندی و رتبه بندی کند.

در سئو، بهینه سازی تصویر عملی برای افزایش رتبه جستجو و دیده شدن با آسان کردن پردازش، درک و ارائه توسط موتورهای جستجو است. سئو تصویر شامل بهینه سازی ابعاد، اندازه فایل ها، قالب ها، نام فایل ها و ویژگی های متن جایگزین تصاویر در یک وب سایت است.

گوگل برای اینکه به صفحات شما رتبه بندی مناسبی بدهد، تمام محتوای شما از جمله تصاویر شما را قضاوت و بررسی میکند. به طور کلی، همه عناصر مربوط به تصاویر شما باید به خوبی در کنار یکدیگر باشند. آنها باید زمینه ای برای آنچه روی تصویر نشان داده شده، هدف آن و نوع جستجوهایی که گوگل باید این تصویر را نشان دهد، ارائه دهند. گیج کننده به نظر میرسد؟ نگران نباشید، زیرا اکنون به بررسی دقیق عواملی که در سئوی تصویر شما تأثیر میگذارند، خواهیم پرداخت. با این کار، ما دقیقاً چگونگی بهینه سازی تصاویر را نیز بررسی خواهیم کرد تا به تلاش های کلی سئوی شما کمک کنند.

سئو تصاویر

چگونه تصاویر وب سایت خود را برای سئو بهینه کنیم؟

بهینه سازی و سئو تصاویر بسیار ساده تر از آنچه تصور میکنید است. این کار شامل پیروی از چند روش ساده است که در سایر روش های محبوب SEO به اشتراک گذاشته شده است. از روی تجربه، میتوانم به شما بگویم که هرچه بیشتر با SEO کار کنید، با ایجاد این عادت در فرآیند سئوی خود، همه چیز آسان تر میشود. از این 15 نکته برای بهینه سازی تصاویر خود برای سئو استفاده کنید:

1. همیشه سعی کنید از تصاویر منحصر به فرد استفاده کنید

با ده ها وب سایت عکس استوک (کپی) رایگان و تشویق همتایان و همکارانتان، اغلب آسان است که به ذهنیت «تصاویر استوک» برگردید. با این حال این کار درست و بهینه نیست، زیرا محتوای اصلی و منحصر به فرد در گوگل تا حد زیادی در رتبه بالاتری قرار میگیرد. این برای تصاویر اصلی نیز صادق است. تحقیقات انجام شده توسط Reboot Online Marketing در آزمایشی نشان میدهد که گوگل وبسایت های حاوی تصاویر اصلی را در مقایسه با وب سایت هایی که عکس های استوک و کپی میگیرند، رتبه بندی میکند.

اما چگونه میتوان تصاویر اصلی تولید کرد؟ وقتی نوبت به عکس ها میرسد، استفاده از فیلتر یا افکت خلاقانه روی عکس استوک شما میتواند آنها را به اندازه کافی متفاوت کند. انجام این کار همچنین فرصتی عالی برای ایجاد محتوا روی برند فراهم میکند، جایی که تصاویر شما از دستورالعمل های خاصی پیروی میکنند که با برند شما مطابقت دارد.هنگامی که به دنبال نمودارهایی هستید، ابزارهایی مانند Canva به شما این امکان را میدهند که آنها را در عرض چند دقیقه ایجاد کنید. از طرف دیگر، وب سایت هایی مانند Freepik چندین الگوی عالی را برای نمایش آمار به صورت بصری به شما ارائه میدهند.

2. هرگز متن را با تصاویر جایگزین نکنید

یک عکس ارزش هزار کلمه دارد مگر اینکه در مورد سئو صحبت کنیم. در حالیکه گوگل به طور مداوم تشخیص تصویر خود را بهبود می بخشد، الگوریتم ها بسیار کمتر از آنی است که مسئول درک متن هستند. به این موضوع فکر کنید: محتوای نوشتاری دلیل شماره یک رتبه بندی است. این یک پیش نیاز برای رتبه بندی در گوگل است. بنابراین، هنگام ایجاد محتوا، تصاویر خود را متناسب با متن برنامه ریزی کنید - نه برعکس. هدف یک تصویر توضیح یک مفهوم و ارائه زمینه در مورد قسمت های اطراف آن است. این جایگزینی برای متن نیست (یا حداقل نباید باشد).

3. از یک فرمت فایل سازگار با وب برای تصاویر استفاده کنید

در حالیکه مرورگرها و دستگاه های کاربر تقریباً از هر فرمت تصویری پشتیبانی میکنند، شما باید از فرمت های صحیح تصویر برای کاربردپذیری و اهداف SEO استفاده کنید. به این دلیل که استفاده از فرمت های اشتباه میتواند اندازه تصاویر شما را افزایش دهد و در نتیجه سرعت وب سایت شما را کاهش دهد. 4 نوع تصویر رایج برای وب سایت ها JPG، PNG، GIF و SVG هستند. همه آنها اهداف منحصر به فردی دارند که بهترین کیفیت ممکن را برای کمترین اندازه ممکن ارائه میدهند.

  • فرمت JPG بهترین گزینه برای عکس های واقعی است.
  • فرمت PNG برای هر تصویری که به صورت دیجیتالی ایجاد میشود عالی است.
  • فرمت GIF برای تصاویر متحرک استفاده میشود. به عنوان مثال، میتوانید از یک GIF برای نمایش توسعه یک نمودار در طول زمان استفاده کنید.
  • فرمت SVG بر خلاف تمام گرافیک های دیگر که از گرافیک شطرنجی پشتیبانی میکنند، این فرمت گرافیک برداری را ارائه میدهد. گرافیک های برداری معادلات ریاضی هستند که میتوانید بدون از دست دادن کیفیت تصویر، سایز آنها را افزایش دهید. این قالب برای عناصر طراحی در وب سایت، مانند لوگوی شما، بهترین گزینه است.

4. از ابعاد تصویر مناسب سئو استفاده کنید

طبق توصیه Squarespace، برای تصاویر پس زمینه با عرض کامل که قرار است در بنرهای وب سایت نمایش داده شوند، اندازه تصویر حداکثر 1500px-2500px توصیه میشود. هنگام تلاش برای نشان دادن کیفیت، استفاده از تصاویر بزرگ ممکن است ایده خوبی به نظر برسد. با این حال، هر چیزی که از علامت 1500-2000 پیکسل گذشته باشد بیش از حد بزرگ است. بهبود کیفیت ناچیز است، در حالیکه حجم فایل به طور قابل توجهی افزایش می یابد. به همین ترتیب، اکثر کاربران با استفاده از آخرین صفحه نمایش های 4K، وبگردی نمیکنند و نیازی به استفاده از تصاویر بسیار بزرگ نیست.

5. اندازه تصویر را به 150 کیلوبایت کاهش دهید

سئو و بهینه سازی تصاویر

هرچه تصویر کوچکتر باشد، کاربر سریعتر میتواند آن را دانلود کند و دستگاه کاربر سریعتر میتواند آن را نمایش دهد. با فشرده سازی تصاویر خود، به طور مستقیم سرعت وب سایت خود را بهبود می بخشید. اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید، ممکن است حجم تصاویر سایتتان بسیار زیاد باشد. برای کاهش موثر اندازه تصاویر، ابتدا توصیه های بالا را دنبال کنید و ابعاد را به اندازه های قابل قبول کاهش دهید. پس از اتمام، به ابزار فشرده سازی تصویر مانند TinyPNG بروید. اجرای تصویر از طریق یک کمپرسور به شما این امکان را میدهد که اندازه تصویر را تا 70-80 درصد کاهش دهید در حالیکه کیفیت تصویر تقریباً خوب باقی می ماند.

به خاطر داشته باشید که SVG ها و GIF ها نیز میتوانند فشرده شوند اگرچه TinyPNG از این عملکرد پشتیبانی نمیکند. برای SVG ها، به وب سایتی مانند SVGminify بروید. به طور مشابه، برای GIF ها، میتوانید از ابزاری مانند Ezgifs استفاده کنید. در نهایت، در اکثر پلتفرم های CMS اصلی، میتوانید این فرآیند را با استفاده از یک افزونه خودکار کنید. ما در اینجا پیشنهاد می کنیم چیزی مانند «افزونه های بهینه سازی تصویر وردپرس» را در گوگل جستجو کنید.

6. تصاویر Lazyload در وب سایت شما

اگرچه در نام خود دارای صدای منفی «تنبل» است، اما این فناوری عالی است. اساساً بارگذاری تنبل تصاویر را بر اساس تقاضا و فقط در صورت نیاز در وب سایت شما واکشی میکند. این فقط زمانی اتفاق می افتد که کاربر به اندازه کافی اسکرول کند تا تصویر روی صفحه نمایش او ظاهر شود. این کار از منظر سرعت صفحه عالی است زیرا به این معنی است که دستگاه کاربر درخواست های کمتری را به وب سایت شما ارسال میکند و بنابراین اطلاعات کمتری بارگیری میشود. هر دوی این عوامل سرعت وب سایت شما را افزایش میدهند. این فناوری به ویژه برای پست های عمیق وبلاگ حاوی تصاویر بسیار مفید است، زیرا به این معنی است که کاربر میتواند زودتر به بیت های ارزشمند برسد.

7. به تصاویر خود یک نام فایل مناسب SEO بدهید

بسیاری از ما تمایل داریم از نام های تصادفی برای تصاویر خود استفاده کنیم یا حداقل فراموش میکنیم که آنها را به چیزی که منطقی است تغییر دهیم. با این حال، نام فایل های تصاویر مهم هستند، زیرا آنها زمینه بیشتری را در مورد آنچه روی تصویر وجود دارد در اختیار گوگل قرار میدهند. به همین دلیل، گوگل به احتمال زیاد تصاویری را با نام فایل های متنی در نتایج جستجو توصیه میکند، زیرا اطلاعات دیگری در مورد محتوای تصویر دارد.

8. یک تگ alt مرتبط و توصیفی اضافه کنید

تگ های Alt یکی دیگر از عناصر مهمی هستند که به گوگل زمینه تصویر را میدهند. همچنین به عنوان متن جایگزین شناخته میشود، تگ alt یک ویژگی HTML است که در صورت عدم نمایش تصویر به جای تصویر نمایش داده میشود. هنگام نوشتن تگ های alt، به یاد داشته باشید که از برخی از کلمات کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید. این به خودی خود نباید کلیدواژه اصلی شما باشد. در عوض، میتوانید از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید که زمینه بیشتری را به محتوای کلی اضافه میکنند.

سئو تصویر

9. متن های جایگزین را بیش از 150 کاراکتر بنویسید

در حالیکه هیچ محدودیتی از منظر کدنویسی وجود ندارد، متن های جایگزین برای SEO نباید بیشتر از 150-200 کاراکتر باشند. این فضای زیادی است، بنابراین نباید چالشی ایجاد کند. همچنین کاملاً به نکته بعدی ما مرتبط است.

10. از عناوین تصاویر و برچسب های جایگزین پرهیز کنید

کلمات کلیدی برای گوگل مهم هستند زیرا موضوع و زمینه صفحات شما را مشخص میکنند. با این حال، مانند هر چیزی در سئو، به یاد داشته باشید که در آن زیاده روی نکنید. در بهترین حالت، گوگل از استراتژی های هرزنامه دوری میکند و در بدترین حالت، میتواند برای رتبه بندی شما هزینه داشته باشد.

11. تصاویر پس زمینه را در CSS وب سایت خود اضافه کنید

آستانه ورود برای توسعه وب و سئو در سال های اخیر به طور فزاینده ای پایین آمده است. به همین دلیل، ما تمایل به مشاهده بسیاری از اشتباهات و سوء تفاهم های مبتدی داریم. یکی از این اشتباهات، به ویژه در مورد تصاویر، نحوه ارائه آنها در کد است. هر تصویری که بخشی از زمینه است باید در بدنه واقعی HTML شما با استفاده از تگ img باشد.

با این حال، تصاویری که زمینه را اضافه نمیکنند – مانند تصاویری که صرفاً برای اهداف طراحی استفاده میشوند – باید در CSS شما اضافه شوند. از منظر سئوی تصویر، این بدان معناست که تصاویری که برای طراحی شما استفاده میشوند، متن جایگزین خواهند داشت.. دلیل آن این است که ویژگی متنی «alt=» فقط برای تگ HTML img قابل استفاده است.

12. زمینه را در متن اطراف فراهم کنید

همانطور که تا به حال توضیح دادیم، بهترین روش ها برای سئوی تصویر حکم میکند که بیشتر کاری که انجام میدهیم، ارائه متنی در مورد تصویر به موتورهای جستجو است. با این حال، یکی از عوامل نادیده گرفته شده، در واقع توصیف تصاویر شما در متن اطرافشان است. اینگونه در مورد آن فکر کنید: از دیدگاه کاربر، داشتن متنی که محتوای تصویر را توضیح میدهد منطقی است. ما می دانیم که SEO و UX با سرعت فزاینده ای در حال ادغام هستند. در نتیجه، باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به صورت متنی به هم گره خورده است و هر عنصر زمینه ای را در مورد عناصر اطراف خود ارائه میدهد.

13. تصاویر خود را با داده های ساخت یافته علامت گذاری کنید

به سادگی میتوان گفت، نشانه گذاری طرحواره اطلاعاتی را در مورد محتوای صفحه در قالبی که آنها ترجیح میدهند و درک میکنند به موتورهای جستجو میدهد. نشانه گذاری Schema به خودی خود باعث رتبه بندی وب سایت شما در صفحه 1 گوگل نمیشود.درعوض، Schema میتواند به شما کمک کند تا ترافیک بیشتری را به دلیل رتبه بندی خوب از قبل جذب کنید. دلیل آن این است که موتورهای جستجو مانند Google از این نشانه گذاری هنگام نمایش نتایج غنی مانند قطعه های ویژه یا سؤالات متداول استفاده میکنند.

علامت گذاری صفحات محصول یا پست های وبلاگ خود با انواع Schema مربوطه به شما این امکان را میدهد یک تصویر اضافه کنید. سپس گوگل میتواند این اطلاعات را به کاربرانی که جستجو میکنند ارائه دهد. انجام این کار میتواند برای نرخ کلیک شما عالی باشد، زیرا میتواند انگیزه بیشتری برای کاربران در کلیک کردن نتایج جستجوی داشته باشد.

در واقع، Schema میتواند عاملی برای ایجاد کلیک در برخی صنایع باشد. به عنوان مثال، آخرین باری را که برای دستور غذا جستجو کردید، به یاد دارید؟ به احتمال زیاد، بزرگترین عامل تأثیرگذار برای جایی که کلیک میکنید، نحوه ظاهر دستور غذا در تصویر کوچک نشان داده شده در Google است.

14. از یک راه حل کش (cache) برای ارائه سریعتر تصاویر استفاده کنید

آیا میدانستید که سرور وبسایت شما باید هر بار که بازدیدکننده ای به وبسایت شما می آید، همه محتویات را دوباره محاسبه و ارسال کند؟ این فشار بیشتری را وارد میکند و از پهنای باند برنامه میزبانی (host) شما بیشتر استفاده میکند. علاوه بر این، کاربر باید مدت بیشتری صبر کند - زیرا کامپیوتر طرف دیگر باید محتوا را پردازش کند. با این حال، لازم نیست اینگونه باشد!

شما میتوانید با یک راه حل ساده کش (cache) سرعت وب سایت خود را به شدت افزایش دهید و اساساً نسخه موجود صفحه خود را «ذخیره» کنید. با این کار، زمانی که کاربران به سایت شما می آیند، وب سرور شما یک کپی «آماده» از صفحه شما را به جای محاسبه مجدد، هر بار تحویل میدهد.

بهترین قسمت ماجرا =» امروزه اکثر پلتفرم های CMS دارای افزونه های زیادی هستند که به شما این امکان را میدهند تنها در چند دقیقه یک راه حل کش رایگان راه اندازی کنید. برای یافتن افزونه کش مناسب، کافی است آن را همراه با نام CMS خود در گوگل جستجو کنید.

15. سرعت بارگذاری تصویر خود را با CDN بهینه کنید

عملکرد دستگاه کاربر مهم است، اما عملکرد سرورهای شما نیز مهمتر است. برای بسیاری از وب سایت های کوچکتر که از یک برنامه میزبانی (host) ارزان تر و محدود استفاده میکنند، یک راه حل مؤثر استفاده از شبکه تحویل محتوا است. با آن، شما اساساً تصاویر خود را در وبسایت دیگری میزبانی میکنید که آن محتوا را مستقل از وب سرور شما ارائه میدهد. به طور مشابه، وب سایت های بزرگتر میتوانند از CDN استفاده کنند، زیرا تعداد زیادی ترافیک دارند. این فشار زیادی را به سرورهای وبسایت آنها وارد می کند.

استدلال برای CDN ها با در نظر گرفتن محل زندگی بازدیدکنندگان شما حتی بهتر میشود. اگر یک شرکت بین المللی هستید، به یاد داشته باشید که بسیاری از افرادی که از وبسایت شما بازدید میکنند در مکان دقیق شما (یا حداقل محل سرورهای وب شما) زندگی نمیکنند. در این موارد، CDN مانند Cloudflare به شما کمک میکند تصاویر را سریعتر از طریق سرورهای متعدد آنها در سراسر جهان تحویل دهید. داشتن یک زیرساخت بزرگ به این معنی است که همیشه یک سرور در نزدیکی بازدیدکنندگان شما وجود دارد که منجر به تاخیر کمتری میشود.

اندازه فایل تصویری بهینه برای سئو چیست؟

اندازه فایل تصاویر شما نیز مهم است. هر چه یک تصویر بزرگتر باشد، زمان بیشتری طول میکشد تا دستگاه کاربر آن فایل را دانلود کند و نمایش دهد. این یک نگرانی است زیرا وب سایت هایی که سریع بارگذاری نمیشوند تأثیر منفی بر تجربه کاربر دارند. همانطور که گوگل میداند، وبسایت هایی را که تصاویرشان سریع بارگذاری میشوند در بالاترین قسمت تبلیغ میکنند. برعکس، گوگل مستعد کاهش رتبه وبسایت هایی با نتایج جستجو است که به کندی بارگذاری میشوند.

در حالیکه هیچ محدودیت بالایی برای اندازه تصاویر در وب وجود ندارد، اندازه فایل های تصویری تا 150 کیلوبایت در هر تصویر برای اکثر وبسایت ها بهینه است. تصاویر با حجم فایل های بزرگ یکی از دلایل اصلی کندی وبسایت ها، بدتر شدن تجربه کاربری و به دنبال آن رتبه بندی SEO هستند.

با توجه به اینکه 59.5 درصد از کاربران، اینترنت را از طریق دستگاه تلفن همراه مرور میکنند، میتوانید متوجه شوید که هر میلی ثانیه زمان بارگذاری چقدر اهمیت دارد. اما مشکل فراتر از آن چیزی است که به نظر میرسد. تجربه منفی کاربر نه تنها باعث عصبانیت کاربران میشود، بلکه بسیار پرهزینه تر از آن است. دقیقاً چطور؟

همانطور که این تحقیق توسط گوگل اشاره میکند، افزایش از تاخیر 1 ثانیه ای به تاخیر 3 ثانیه در زمان بارگذاری صفحه، نرخ پرش (bounce rate) شما را 32٪ افزایش میدهد. برای یک شرکت کوچک که با رقابت سختی روبرو است و مجبور است برای هر بازدیدکننده وبسایت مبارزه کند، این میتواند ویرانگر باشد و به این معنی است که افراد کمتری به مشتری تبدیل میشوند.

حتی برای شرکت های بزرگ نیز صادق است. به ازای هر 100 میلی ثانیه افزایش در زمان بارگذاری صفحه، Amazon.com یک درصد کاهش در فروش مشاهده کرد. به طور مشابه، یک مطالعه توسط گوگل نشان داد که به ازای هر 500 میلی ثانیه که موتور جستجو برای بارگذاری صفحه نتایج جستجو طول میکشد، 20 درصد کاهش درآمد را تجربه میکند. برای شرکت هایی که هر روز میلیاردها دلار درآمد دارند، این به معنای حجم عظیمی از درآمد بالقوه از دست رفته است.

چگونه تصاویر را برای سئو پیدا کنیم؟

برای یافتن و بررسی دقیق تصاویر برای سئو، باید از یک خزنده وب سایت استفاده کنید که شبیه به خزنده های وب گوگل باشد. ابزارهای سلامت وب سایت مسائل و زمینه های بالقوه بهینه سازی وبسایت خود را پیدا کرده و به شما نشان میدهند تا بتوانید رتبه بندی و دیده شدن جستجوی ارگانیک خود را بهبود بخشید. چنین ابزارهایی به شما نشان میدهند:

  • تصاویر شکسته
  • تصاویر خیلی بزرگ
  • نداشتن برچسب های جایگزین

به این ترتیب، میتوانید تمام مشکلات وبسایت مربوط به سئوی تصویر و نحوه رفع سریع آنها را مشاهده کنید.

بهینه سازی تصاویر و بهبود رتبه بندی

تصاویر تجربه کاربری بهتری را ارائه میدهند و به افزایش رتبه شما کمک میکنند زیرا محتوای شما را برای کاربران نهایی مرتبط تر میکنند. تمرین بهینه سازی تصاویر شامل چند جنبه کلیدی است که در تمام سئو به اشتراک گذاشته شده است - سرعت بارگیری تصاویر شما و اینکه موتورهای جستجو چقدر آنها را درک میکنند. بهینه سازی ابعاد و اندازه فایل تصاویر شما تضمین میکند که گام های درستی برای بهبود رتبه خود برداشته اید. علاوه بر این، ارائه اطلاعات متنی از طریق عنوان تصاویر و متن جایگزین به شما کمک میکند در جستجوی Google از رقبا پیشی بگیرید.

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha