ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
جستجوی صوتی و 6 استراتژی ارزشمند سئو صوتی

جستجوی صوتی و 6 استراتژی ارزشمند سئو صوتی

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(5 رای)
فهرست مطالب

آیا فرصت های ترافیکی را از دست میدهید زیرا مردم آنطور که شما فکر میکنید جستجو نمیکنند؟ اگر برای جستجوی صوتی بهینه سازی نکرده اید، ممکن است مشکل شما این مورد باشد. این شش استراتژی جستجوی صوتی مفید به شما کمک میکند تا ترافیک ارگانیک بیشتری را از افرادی که از گوگل استفاده میکنند دریافت کنید و به استراتژی کلی سئوی خود کمک کنید.

جستجوی صوتی چیست؟

جستجوی صوتی افراد را قادر می سازد تا با استفاده از گفتار منظم در اینترنت جستجو کنند. دستگاه های دارای هوش مصنوعی میتوانند صدای شما را تشخیص دهند و از طریق فناوری تشخیص صدا و پردازش زبان طبیعی از موتور جستجو درخواست کنند. اگرچه تشخیص صدا از دهه 1950 وجود داشته است، اما تنها در سال 2011 بود که Watson از IBM ظاهر شد. جستجوی صوتی اکنون در همه جا وجود دارد. این آمار جستجوی صوتی را از طریق Truelist،Techjury و Vixen Labs در نظر بگیرید:

  • 30 درصد از جستجوهای روزانه مبتنی بر صدا هستند.
  • 40 درصد از بزرگسالان روزانه از جستجوی صوتی استفاده میکنند.
  • هر ماه 1 میلیارد جستجوی صوتی انجام میشود.
  • بیش از 40٪ از جستجوهای صوتی نتایج را از قطعه های برجسته برمی گرداند.
  • 30 درصد از کل جستجوها در دستگاه های بدون صفحه نمایش در سال 2020 انجام شده است.
  • 58 درصد از مصرف کنندگان از جستجوی صوتی برای یافتن یک کسب و کار محلی آنلاین استفاده می کنند.
  • 122.7 میلیون آمریکایی در سال 2021 از جستجوی صوتی استفاده کردند.
  • Google Assistant از 30000 دستگاه خانه هوشمند پشتیبانی میکند.
  • 45.1 درصد از کاربران دستیار صوتی سیری اپل را ترجیح می دهند.
  • خریدهای صوتی تا سال 2022 به 40 میلیارد دلار خواهد رسید.

در اینجا چند آمار از گزارش اخیر Voice Consumer Index توسط Vixen Labs آورده شده است:

آمار جستجوی صوتی

صدا برای بسیاری از ما بخشی از زندگی روزمره است. استفاده روزانه از صدا در حال حاضر بیش از 30٪ و استفاده هفتگی نزدیک به 50٪ است.

صدا به زودی راه اصلی ارتباط مصرف کنندگان با دنیای دیجیتال و راه اصلی برای ارتباط بازاریابان دیجیتال با مصرف کنندگان خواهد بود. جان استاین، مدیر اجرایی، شبکه صدای باز

3 تفاوت اساسی بین جستجوی صوتی و جستجوی متن

یک فرد به طور متوسط ​​میتواند 110 تا 150 کلمه در دقیقه صحبت کند اما فقط بین 38 تا 40 کلمه در دقیقه تایپ کند در نتیجه مکالمه 3.75 برابر سریعتر از تایپ کردن است. بنابراین در دنیایی که همه ما سریعتر از همیشه در حال حرکت هستیم، جای تعجب نیست که جستجوی صوتی واقعاً رشد کرده است.

جستجوهای صوتی طولانی تر هستند: میانگین جستجوی متنی بین 1 تا 3 کلمه است زیرا جستجوگران امروزی می دانند که موتورهای جستجو به حدی بالغ شده اند که نیازی به وارد کردن جملات کامل برای دریافت نتایج قابل قبول ندارند.

جستجوی صوتی از پردازش زبان طبیعی استفاده میکند: وقتی از جستجوی صوتی استفاده میکنیم، به دنبال پاسخی برای سؤالاتی مانند:

  • چه کسی/چه: بهترین خودروهای الکتریکی کدامند؟
  • چگونه: ماشین های الکتریکی چگونه کار می کنند؟
  • کجا: کجا میتوانم به خودروهای الکتریکی در منطقه خود نگاه کنم؟
  • چه زمانی: آیا نمایندگی تسلا امروز باز است؟

جستجوی صوتی بیشتر به صورت محلی انجام می شود: جستجوهای صوتی تلفن همراه سه برابر بیشتر از جستجوهای متنی مبتنی بر مکان هستند. برای مثال، دو مورد از برجسته ترین موارد استفاده برای جستجوی صوتی، تماس با شخص و درخواست مسیر است.

دستگاه های محبوب جستجوی صوتی و موتورهای جستجوی مورد استفاده آنها

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالاً به دستگاهی با قابلیت جستجوی صوتی - تلفن هوشمند، تبلت، یا دسکتاپ/لپ تاپ مجهز به سیری، کورتانا یا دستیار گوگل، دسترسی دارید. جستجوی صوتی بسیار محبوب است زیرا در اکثر دستگاه های ما موجود است و دسترسی به آن را برای ما بسیار آسان میکند.

در اینجا برترین دستگاه های جستجوی صوتی و موتورهای جستجوی مورد استفاده آنها آورده شده است:

  • Amazon Echo و Alexa از Bing استفاده میکنند.
  • گوشی ها و دستگاه های اندرویدی از گوگل استفاده می کنند.
  • دستیار گوگل از گوگل استفاده می کند.
  • Google Home از گوگل استفاده می کند.
  • iPhone، iPad Mac/Siri از Safari استفاده میکنند.
  • مایکروسافت کورتانا از بینگ استفاده میکند.

فرقی نمیکند تلفن، تلویزیون، بلندگوی هوشمند یا دستگاه دیگری باشد - میتواند با استفاده از فناوری تشخیص صدا و پردازش زبان طبیعی در اینترنت جستجو کند.

[توجه داشته باشید که دستگاه های آمازون و اپل به ترتیب از Safari و Bing استفاده می کنند. امروزه، بیشتر تاکتیک های سئو برای رتبه بندی در گوگل طراحی شده اند و در هنگام جستجوی صوتی، دو تاکتیک دیگر را نادیده میگیرند.]

جستجوی صوتی چه ارتباطی با سئو دارد؟

وقتی یک درخواست را وارد سرچ باکس می کنید، می خواهید گوگل چه کاری انجام دهد؟ ابتدا باید درخواست یا سوال شما را درک کند تا انواع نتایج مورد نظر شما را نشان دهد. نحوه تایپ پرس و جوهای گوگل با نحوه صحبت ما با دستیاران صوتی بسیار متفاوت است. اگر به دنبال یک رستوران محلی هستید، ممکن است جستجوهای شما به این شکل باشد:

  • تایپ شده: «رستوران های نزدیک من»
  • صدا: «چه جاهای خوبی برای خوردن غذا در منطقه (نزدیکی) من وجود دارد؟»

ما تمایل داریم که جستجوهای بسیار مبتنی بر کلمه کلیدی را تایپ کنیم. با این حال، جستجوهای صوتی بسیار محاوره ای هستند. علاوه بر این، موتورهای جستجو در درک معناشناسی، یعنی معانی کلمات و عبارات در یک زمینه خاص بسیار به روز رسانی شده اند. زبان پیچیده است و درک معنای پشت کلمات برای ماشین ها چالش برانگیز است. یک مثال: کلماتی هستند که معانی متعددی دارند. ظهور جستجوی صوتی، موتورهای جستجو را وادار کرده است تا فناوری تشخیص صدای خود را بهبود بخشند و گوگل پیشتاز این کار است.

در نگاهی به گذشته، به روز رسانی الگوریتم مرغ مگس خوار را میتوان به عنوان گامی در مسیر گوگل به سمت تسلط بر افزایش اجتناب ناپذیر جستجوی صوتی دانست. زمانی که مرغ مگس خوار در سال 2013 منتشر شد، «جستجوی محاوره ای» موجی در جامعه سئو ایجاد کرد. فقط چند سال به جلو و ظهور جستجوی صوتی گوگل را ملزم میکند تا مجهز به درک زبان کاملاً طبیعی باشد و از کلمه گفتاری برای جستجوهایی مانند «ارزان ترین مکان برای غذای مکزیکی در نزدیکی من کجاست؟» یا «چگونه میتوانم نشتی شیر آب آشپزخانه را تعمیر کنم؟»

این به روز رسانی به همراه سایر موارد سئو را تغییر داده است. این دیگر در مورد کلمات کلیدی نیست (در ابتدا، مردم کلمات کلیدی را در مقالات قرار می دادند) بلکه تجربه کاربر است. این تغییر تحت تأثیر جستجوی صوتی قرار گرفته است، که امروزه با تمرکز مداوم بر تجربه و نه فقط کلمات کلیدی، نقش خود را ایفا میکند.

6 نکته برای بهینه سازی جستجوی صوتی

جستجوی صوتی در همه جا وجود دارد. درصد دستگاه های دارای قابلیت صوتی همچنان در حال افزایش است و تخمین زده میشود که در حال حاضر 122.7 آمریکایی از عبارت های جستجوی صوتی استفاده میکنند. برای بهینه سازی صدا، نیازی به تغییر استراتژی سئوی موجود خود ندارید. جستجوی صوتی بخشی از روند تطابق با هدف کاربر و ارائه بهترین تجربه کاربری است. بنابراین، بهینه سازی برای جستجوی صوتی به سئو شما کمک میکند.

بهینه سازی برای جستجوی محلی

بیشتر جستجوهای صوتی برای اطلاعات محلی رایج هستند. همانطور که قبلاً اشاره شد، احتمال محلی بودن آنها سه برابر بیشتر از جستجوهای مبتنی بر متن است. استفاده از تلفن هوشمند خود برای پرسیدن سؤال در حالی که در حال حرکت هستید و نیاز به پاسخ سریع به سؤال خود دارید، ساده است. بنابراین، بسیار مهم است که بر روی سئوی محلی سایت خود تمرکز کنید.

سئوی محلی بخش ضروری بازاریابی دیجیتال برای بسیاری از مشاغل است. تقریباً 46٪ از همه جستجوها محلی هستند، که نشان میدهد خریداران بسیار زیادی در آنجا وجود دارند. اگر شما یک تجارت یا فروشگاه مصالح ساختمانی هستید، مردم محلی احتمالاً برای خرید به فروشگاه شما مراجعه میکنند و این امر بر اهمیت بهینه سازی سایت شما برای نمایش در جستجوهای محلی، به ویژه جستجوهای صوتی تأکید میکند. همان اصولی که برای سئوی معمولی اعمال میشود برای سئوی محلی نیز اعمال می شود.

با این حال، بسیاری از وب سایت های کسب وکار کوچک اغلب ضروری ترین چیز را فراموش میکنند: اینکه به مردم بگویند که شما یک کسب وکار محلی هستید. بنابراین مطمئن شوید که محتوای مرتبط با منطقه خود را ایجاد میکنید و کلمات کلیدی محلی را در نسخه خود قرار میدهید.

محتوای محاوره ای اما مختصر ایجاد کنید

سئو دیگر به معنای پر کردن محتوا با کلمات کلیدی برای خوشحال کردن خزنده ها نیست. در عوض، موفقیت در سئو نیازمند اعتبار، استفاده از زبان طبیعی و محتوای ارزشمند است. این موارد حیاتی هستند زیرا کاربران جستجوی صوتی هنگام جستجو از طریق گفتار در مقایسه با تایپ یک مورد در یک موتور جستجو، طبیعی تر و عامیانه تر صحبت میکنند. رتبه بندی امروز بر تجربه کاربر متمرکز است. صفحاتی که بهترین تجربه کاربری را ارائه می دهند و به سوالات افراد پاسخ می دهند در صدر رتبه بندی جستجوی صوتی قرار خواهند گرفت.

برای کسب رتبه بالا، باید کاری کنید که افراد بتوانند اطلاعات مختصر و دوستانه ای را که به دنبال آن هستند پیدا کنند و با آنها به شیوه ای طبیعی و محاوره ای ارتباط برقرار کنند. زبانی را که مردم در جستجوهای صوتی استفاده میکنند (قصد کاربر) در حین ایجاد تعامل با استفاده از صدای برندتان مطابقت خواهید داد.

از داده های ساخت یافته استفاده کنید

  • این سوال را از دستگاه کنترل شده با صدای خود بپرسید: «بزرگترین حیوان جهان چیست؟»
  • بعد چه اتفاقی می افتد؟
  • ممکن است دستگاه شما شروع به خواندن پاسخی در مورد نهنگ های آبی کند.
  • این اطلاعات از یک صفحه طولانی در مورد نهنگ های آبی می آید. بنابراین چگونه دستگاه شما میداند که چه بخش را بخواند؟

داده های ساخت یافته پاسخ است.

موتورهای جستجو برای تعیین ارتباط و جایگاه صفحه شما در نتایج جستجو، عوامل زیادی غیر از محتوا را در نظر میگیرند. سئوکاران حرفه ای از این عوامل اضافی برای بهینه سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو استفاده میکنند. نشانه گذاری طرحواره یکی از عوامل است. اگرچه به طور مستقیم بر رتبه بندی تأثیر نمیگذارد، اما میتواند به شما برتری نسبت به رقبای خود بدهد، به خصوص در مورد جستجوهای صوتی.

نشانه گذاری طرحواره به سادگی ابرداده است: داده های مربوط به اطلاعات وب سایت شما. در کدهای منبع سایت شما گنجانده شده است. اگرچه برای بازدیدکنندگان نامرئی است، موتورهای جستجو میتوانند از ریزداده ها برای سازماندهی و طبقه بندی محتوای شما استفاده کنند. با این حال، برندها اغلب ریزداده ها را نادیده میگیرند، زیرا ایجاد آنها کار فشرده ای دارد.

پس میکروداده چه ربطی به جستجوی صوتی دارد؟

هنگام جستجوی مشاغل محلی، کاربران اغلب اطلاعات تماس، ساعات کار، آدرس ها، مسیرهای بزرگراه ها و موارد دیگر را جستجو میکنند. برای اطمینان از طبقه بندی این داده ها توسط موتورهای جستجو، می توانید از microdata استفاده کنید.

من به دنبال یک مکان تایلندی در این نزدیکی خواهم بود.

سئو جستجوی صوتی

گوگل به لطف نشانه گذاری به سرعت اطلاعات را بازیابی کرد.

آیا دلیل دیگری برای کار بر روی داده های ساختاریافته وجود دارد؟

بر اساس یک مطالعه جستجوی صوتی Backlinko در سال 2018، بیش از 40٪ از نتایج جستجوی صوتی مستقیماً از قطعات برجسته استخراج شده است. قطعه های ویژه باید شامل اطلاعات دقیقی باشد که مردم به دنبال آن هستند، زیرا موتورهای جستجو هنگام تصمیم گیری درباره اینکه چه اطلاعاتی باید ظاهر شوند، به این نوع داده های ساختاریافته نگاه میکنند.

فهرست «Google My Business» خود را بخواهید

سئوی محلی و جستجوی صوتی اجزای ضروری فهرست Google My Business است. مردم اغلب از جستجوهای صوتی برای یادگیری جزئیات ضروری در مورد کسب و کار شما، مانند شماره تماس، آدرس و ساعات کار شما استفاده میکنند، بنابراین Google باید اطلاعات دقیقی در مورد این جزئیات داشته باشد تا نتایج قوی به دست آورد. داده های ساختاریافته و محتوای وب سایت شما برای اطمینان از اینکه Google تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد کسب و کار شما دارد، مهم است. اما گوگل همچنین می خواهد بسیار دقیق باشد و فهرست Google My Business را نیز بررسی میکند.

سپس Google تمام اطلاعاتی را که باید در مورد کسب و کار شما بداند، از جمله اینکه - این کسب و کار برای چه کسی است، چه زمانی باز میشود و در کجا قرار دارد - خواهد داشت. این اطلاعات همان چیزی است که عبارت های جستجوی صوتی به دنبال آن هستند، بنابراین راهی آسان برای بازگرداندن سریع پاسخ های صحیح است.

جستجوی صوتی

وب سایت خود را سازگار با موبایل بهینه کنید (Mobile-Friendly)

اکثر جستجوهای صوتی اکنون از طریق موبایل انجام می شود. بنابراین اگر می خواهید در نتایج جستجو در دستگاه های تلفن همراه ظاهر شوید، باید یک تجربه عالی از تلفن همراه ارائه دهید. اگرچه این بخش کلیدی از الگوریتم گوگل است، اما بسیاری از سایت ها هنوز برای موبایل بهینه سازی نشده اند. اگر سایت شما اینطور نیست، مردم روی آن کلیک میکنند و بلافاصله آن را ترک میکنند زیرا در دستگاه تلفن همراه آنها به درستی کار نمیکند. بهینه سازی نشدن برای موبایل نیز در رتبه بندی جستجوی صوتی و رتبه بندی جستجوی سنتی به شما آسیب می رساند.

سئوی مدرن همه چیز در مورد تجربه کاربر است. از آنجایی که بیشتر ترافیک (و تقریباً تمام ترافیک صوتی) از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام میشود، باید برای بهینه سازی جستجوی تلفن همراه - هم صوتی و هم نوشتاری - وقت بگذارید.

محتوایی بنویسید که به سوالات متداول مخاطبان شما پاسخ دهد

هنگام صحبت کردن، مردم تمایل به پرسیدن سوال دارند. آنها همچنین این کار را هنگام ایجاد جستجوی صوتی انجام می دهند. Google روشی عالی برای مشاهده متداول ترین سوالات در مورد موضوع شما ارائه می دهد:

یک سوال مربوط به محتوای وب سایت خود را وارد کنید و به نتایج نگاه کنید. احتمالاً کادری به نام «مردم هم می پرسند» را خواهید دید. این ویژگی سوالات زیادی را نمایش میدهد و به شما نشان میدهد که مخاطب هدف شما چه می پرسد. هنگامی که به وضوح درک کردید که مردم از چه سؤالاتی برای جستجوی اطلاعات استفاده میکنند، میتوانید محتوای خارق العاده ای ایجاد کنید که به این سؤالات پاسخ دهد. باز هم، همه چیز در مورد تجربه کاربر و ارائه محتوای ارزشمند برای کاربران شما است.

به افراد کمک کنید مشکلات خود را حل کنند، به سؤالات آنها پاسخ دهید - این کار به شما شانس زیادی برای گرفتن رتبه بالا در جستجوی صوتی میدهد.

جمع بندی جستجوی صوتی

هر روزه تعداد زیادی جستجوی صوتی انجام میشود، بنابراین باید برای افزایش ترافیک ارگانیک خود در جستجوهای صوتی رتبه خوبی کسب کنید. نه تنها تعداد زیادی جستجوی صوتی هر روز انجام میشود، بلکه تکنیک هایی که برای بهینه سازی این پرس و جوها استفاده می کنید، بخش اساسی سئوی مدرن هستند. فن آوری جستجوی صوتی انقلابی در نحوه جستجوی افراد برای اطلاعات ایجاد کرده است و موتورهای جستجو الگوریتم های خود را برای منعکس کردن آن به روز کرده اند.

سوالات متداول

1. سئو جستجوی صوتی چیست؟
سئو جستجوی صوتی به بهینه سازی وب سایت شما برای نمایش در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای جستجوی صوتی اشاره دارد.

2. آیا جستجوی صوتی روی شیوه های سئو تاثیر میگذارد؟
سئو تاثیر قابل توجهی از جستجوی صوتی داشته است. جستجوی صوتی بخشی از روند مطابقت با هدف کاربر و ارائه بهترین تجربه کاربری است.

3. چرا جستجوی صوتی برای سئو مهم است؟
جستجوی صوتی اکنون در همه دستگاه ها امکان پذیر است. جستجوهای صوتی محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. اگر برای جستجوهای زبان طبیعی بهینه سازی نکنید، ممکن است تعداد زیادی از مخاطبان خود را از دست بدهید.

4. چند درصد از جستجوها به صورت صوتی انجام می شوند؟
30 درصد از کل جستجوهای روزانه در گوگل، بینگ و سافاری مبتنی بر صدا است و استفاده هفتگی تقریباً 50 درصد است.

5. چقدر جستجوی صوتی رایج است؟
هر ماه 1 میلیارد جستجوی صوتی انجام می شود. 122.7 میلیون آمریکایی در سال 2021 از جستجوی صوتی استفاده کردند.

6. آیا بهینه سازی جستجوی صوتی برای سئوی محلی خوب است؟
58 درصد از مصرف کنندگان از جستجوی صوتی برای یافتن یک کسب و کار محلی آنلاین استفاده میکنند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha