ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
12 تاکتیک منسوخ سئو در سال 2022

12 تاکتیک منسوخ سئو در سال 2022

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(5 رای)
فهرست مطالب

همیشه در زمینه بهینه سازی جستجو سردرگمی زیادی وجود دارد. بیشتر دانشی که بدست می آوریم از طریق آزمون و خطا است و زمانیکه چیزی را کشف کردیم، آن الگوریتم قبلاً مؤثر بوده است و دیگر کارایی ندارد. بنابراین بطور قابل پیش بینی، سهم منصفانه ای از توصیه های سئو، گمانه زنی، متناقض و به طرز ناامیدکننده ای قدیمی است.

بیایید به برخی از تاکتیک هایی نگاه کنیم که علیرغم اثبات بی فایده بودن یا حتی غیرقانونی بودنشان توسط سیاست های گوگل، همچنان پابرجا هستند. برخی از آنها چیزی بیش از اتلاف وقت نیستند، در حالی که برخی دیگر ممکن است شما را جریمه کنند.

1. صفحات یک کلمه کلیدی

زمانی که الگوریتم گوگل چندان پیشرفته نبود، حتی کوچکترین تغییر در یک عبارت جستجو مجموعه ای کاملاً متفاوت از نتایج جستجو را ایجاد میکرد. بنابراین اگر میخواستید در هر موضوعی دیده شوید، بایستی یک صفحه اختصاصی برای هر تغییر کلمه کلیدی در آن موضوع ایجاد میکردید. مثلاً اگر لپ تاپ های تجاری می فروختید، باید صفحات مختلفی برای لپ تاپ های تجاری، لپ تاپ های حرفه ای، لپ تاپ های اداری و لپ تاپ های کاری ایجاد میکردید.

چرا از این تاکتیک اجتناب کنیم؟

از زمان معرفی مرغ مگس خوار در سال 2013، گوگل نه تنها در شناسایی مترادف ها، بلکه درجستجوهایی با اهداف مشابه نیز بسیار خوب عمل کرده است. امروزه، چه لپ تاپ های تجاری، چه لپ تاپ های حرفه ای یا لپ تاپ های کار را جستجو کنید، مجموعه ای تقریباً یکسان از صفحات را دریافت میکنید که به جای انتخاب کلمات، با هدف شما مطابقت دارند. همانطور که میتوانید تصور کنید، ایجاد صفحات اختصاصی کلمه کلیدی در حال حاضر منسوخ شده است. تلاش برای بهینه سازی ده ها صفحه برای همین تعداد پرس وجو، در حالیکه تمام این تلاش های سئو میتواند به سمت ایجاد یک صفحه کاملاً رقابتی انجام شود. ناگفته نماند که داشتن ده ها صفحه تقریباً یکسان ممکن است توسط گوگل به عنوان هرزنامه مشاهده شود و منجر به جریمه جستجو شود.

در عوض چه باید کرد؟

یک صفحه برای هر موضوع ایجاد کنید، نه برای هر کلمه کلیدی. موضوع صفحه را با استفاده از کلمه کلیدی مورد نظر خود و همچنین انواع آن، مترادف ها و عبارات جستجوی مرتبط، مورد بررسی قرار دهید.

2. چگالی کلمات کلیدی

ایده چگالی کلمات کلیدی این است که برای اینکه گوگل بفهمد صفحه مربوط به چه چیزی است، درصد معینی از متن باید از کلمات کلیدی تشکیل شده باشد. در بدترین حالت، پیشنهاد میشد که پنج درصد متن باید دقیقاً با کلمات کلیدی مورد نظر شما مطابقت میداشت، که تقریباً یک بار در هر جمله است.

چرا از این تاکتیک اجتناب کنیم؟

در حالیکه کلمات کلیدی هنوز تا حدودی مهم هستند، هم کلمات کلیدی با مطابقت دقیق و هم تراکم کلمات کلیدی، دیگر متعلق به گذشته هستند. در سال 2011، مت کاتز به ما هشدار داده بود که استفاده از کلمات کلیدی بیش از چند بار در هر صفحه ارزش افزوده ای ندارد و استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی ممکن است بر رتبه بندی، تأثیر منفی بگذارد. علاوه بر این، دنبال کردن درصد چگالی کلمات کلیدی ممکن است به روانی متن شما آسیب برساند و باعث شک کاربران و موتورهای جستجو شود و احتمالاً برای شما جریمه هرزنامه به همراه داشته باشد.

در عوض چه باید کرد؟

از یک ویرایشگر محتوای SEO اختصاصی برای استفاده بهینه از کلمات کلیدی برای هر موضوع استفاده کنید. یک ویرایشگر محتوای خوب، نتیجه جستجو را برای متن شما تجزیه و تحلیل میکند و دستورالعمل های نوشتن را بر اساس آنچه قبلاً برای وب سایت های دیگر کار کرده، از جمله کلمات کلیدی هدف و کلمات کلیدی پیشنهادی، در اختیار شما قرار میدهد. اگر در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی کنید، ویرایشگر به شما در مورد خطر جریمه هشدار می دهد.

تاکتیک های منسوخ سئو

3. طول صفحه

این ایده پایدار در جامعه سئو وجود دارد که یک صفحه باید حداقل تعداد کلمات مشخصی داشته باشد تا به رتبه های برتر دست یابد. چند سال پیش قبلاً 1000 کلمه بود، سپس به 2000 کلمه رسید و من معتقدم که فعلاً روی 1500 کلمه استقرار یافته ایم. همچنین مطالعاتی انجام شده است که نشان میدهد محتوای طولانی تا ۷۷ درصد بیشتر از محتوای کوتاه بک لینک ارائه میکند.

چرا از این تاکتیک اجتناب کنیم؟

در حالیکه برخی داده های قانع کننده در مورد طول محتوا و رتبه بندی وجود دارد، طبق معمول، همبستگی دلالت بر علیت ندارد. آنچه واقعاً برای کاربران و موتورهای جستجو اهمیت دارد، این است که محتوا کامل باشد. برای برخی از موضوعات، میتواند به معنای 500 کلمه باشد، در حالیکه برای موضوعات دیگر میتواند به معنای 10000 کلمه باشد. تلاش برای پوشش هر یک از این موضوعات دقیقاً در 1500 کلمه منجر به محتوای بی کیفیت و رتبه بندی ضعیف خواهد شد.

در عوض چه باید کرد؟

تعداد کلمات خود را مورد به مورد تعیین کنید. بهتر از آن، شمارش کلمات را متوقف کنید و به نوشتن ادامه دهید تا موضوع شما تمام شود. مجدداً، میتوانید از یک ویرایشگر محتوای SEO اختصاصی برای تجزیه و تحلیل صفحات رقبای خود استفاده کنید و بدانید که چه مقدار محتوا برای هر موضوع خاص در نظر گرفته میشود.

4. بک لینک های وب

قبلاً هر چه تعداد بک لینک های بیشتری داشتید، رتبه بالاتری در جستجو پیدا میکردید. تنها عامل محدود کننده، یافتن وب سایت های کافی برای میزبانی لینک به سایت شما بود. پیشرفت محتوای تولید شده توسط کاربر به سئوکاران فرصت های بی شماری برای قرار دادن لینک داد و به سرعت به سطوح همه گیر اسپم رسید.

چرا از این تاکتیک اجتناب کنیم؟

در سال 2005، گوگل به صراحت اعلام کرد که وب سایت هایی را که هرزنامه های تولید شده توسط کاربر زیادی را دارند، جریمه میکند و مدیران وب سایت ها را تشویق کرد تا اقداماتی را علیه لینک سازی انجام دهند. یکی از این اقدامات، معرفی ویژگی nofollow بود. هنگامی که به یک لینک اضافه میشود، ویژگی nofollow مانع از انتقال هر مرجع به صفحه مقصد میشود و پیوند را بی فایده میکند. از آن زمان، ویژگی nofollow در اکثر وب سایت ها از جمله WordPress، Medium، Quora، YouTube، Flickr، Disqus و تمام شبکه های اجتماعی محبوب پیاده سازی شده است.

در عوض چه باید کرد؟

در حالیکه این بک لینک ها برای سئو بی فایده هستند، اما همچنان برای ترافیک و ارتقای محتوا منطقی هستند. داشتن یک وبلاگ ثانویه، حضور در یک صفحه گفتگو یا یک نمایه اجتماعی فعال، همه استراتژی های معتبری برای توزیع محتوای شما و هدایت ترافیک به وب سایت شما هستند. امروزه، مردم به همان روشی که در گوگل جستجو می کنند، یوتیوب، کوورا، ردیت یا اینستاگرام را جستجومیکنند. حضور در آن پلتفرم ها نیز نوعی بهینه سازی جستجو است.

5. شبکه های وبلاگ خصوصی

راه دیگر برای تولید بک لینک در مقیاس بزرگتر، این است که شبکه وب سایت های خود را ایجاد کنید و آنها را به وب سایت اصلی خود پیوند دهید. جذابیت این تکنیک لینک بیلدینگ این است که شما کنترل شبکه را در دست دارید. لازم نیست با دیگر صاحبان وب سایت مذاکره کنید و هرگز قربانی ویژگی nofollow نخواهید شد. اگر به درستی انجام شود، PBN یکی از سریع ترین راه ها برای افزایش رتبه شما است.

چرا از این تاکتیک اجتناب کنیم؟

گوگل طرفدار پر و پا قرص PBN نیست و در صورت کشف، از مجازات کل شبکه دریغ نخواهد کرد. البته، برخی از PBN ها در اجتناب از شناسایی موفق هستند. آنها نویسنده هایی را استخدام میکنند تا محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنند، IP های خود را در سراسر جهان گسترش دهند و پروفایل های بک لینک خود را متنوع کنند. همانطور که گفته شد، نگهداری آن PBN ها نیز بسیار پرهزینه است و اکثر کسب و کارها با این استراتژی مقابله میکنند، در حالیکه هنوز خطر جریمه نهایی و از دست دادن سرمایه را دارند.

در عوض چه باید کرد؟

از SEO SpyGlass برای یافتن فرصت های مناسب برای قرار دادن لینک استفاده کنید. به بخش مقایسه دامنه و تقاطع پیوندها بروید، دو یا چند رقیب خود را اضافه کنید و وب سایت هایی را پیدا کنید که به آنها پیوند داده اند. برای حذف لینک های nofollow و وب سایت های کم اعتبار، از فیلترها استفاده کنید و فهرستی از حداقل چند صد مشتری بالقوه برای خود پیدا خواهید کرد. وقت آن است که ارتباط خود را شروع کنید.

سئو و تاکتیک های منسوخ آن

6. وبلاگ نویسی مهمان

راه دیگر برای ایجاد تعداد زیادی بک لینک از طریق وبلاگ نویسی مهمان است. در بدترین حالت، وبلاگ نویسی مهمان شامل پست های ایمیل خودکار است که مطلقاً هیچ ارزشی برای کاربر ندارد. تنها نکته یک وبلاگ مهمان این است که پیوندهای شما را به وب سایت شخص دیگری وارد میکنید.

چرا از این تاکتیک اجتناب کنیم؟

وبلاگ نویسی مهمان، مردم را در گوگل آزار میدهد. اما مهمتر از آن گوگل یاد گرفته است که پست های وبلاگ اسپم را با مشاهده کیفیت محتوا، anchor texts بیش از حد بهینه سازی شده و نرخ انباشت بک لینک ردیابی کند. بنابراین امروزه، ارسال وبلاگ با کیفیت پایین در بهترین حالت بی فایده و مجازات است که در بدترین حالت در انتظار وقوع است.

در عوض چه باید کرد؟

وبلاگ نویسی مهمان همچنان یک استراتژی لینک سازی معتبر است، اما فقط در صورتی که به درستی انجام شود. مجدداً، میتوانید از SEO SpyGlass برای شناسایی وب سایت های معتبری که قبلاً پیوندهایی به تعدادی از رقبای شما داده اند، استفاده کنید. به روشی معتبر به آن وب سایت ها دسترسی پیدا کنید و پیشنهاد دهید پستی بنویسید که ارزش واقعی به وبلاگ آنها بیافزاید. آهسته و پیوسته مسابقه را میبرید.

7. anchor texts

Anchor texts بهینه سازی شده برای تطابق دقیق کلمات کلیدی برای سیگنال دهی ارتباط لینک ضروری در نظر گرفته میشد و بنابراین به طور گسترده توسط متخصصان SEO و سازندگان محتوا استفاده میشد. در اینجا نمونه ای از آنچه که گوگل به عنوان anchor بهینه در نظر میگیرد آورده شده است:

پیوندهایی با Anchor texts بهینه شده در مقالات یا بیانیه های مطبوعاتی توزیع شده در سایت های دیگر. به عنوان مثال حلقه های ازدواج زیادی در بازار وجود دارد. اگر میخواهید عروسی داشته باشید باید بهترین حلقه را انتخاب کنید. شما همچنین باید گل و لباس عروس بخرید.

چرا از این تاکتیک اجتناب کنیم؟

Exact-match anchors دیگر برای سیگنال دادن به ارتباط بک لینک ضروری نیستند. گوگل از Anchor texts فراتر رفته است و اکنون از متن اطراف و همچنین زمینه بزرگتر برای تعیین اهمیت پیوند استفاده میکند. علاوه بر این، Anchorهای بیش از حد بهینه شده ممکن است غیرطبیعی و بخشی از یک طرح پیوند تلقی شوند و جریمه را تضمین کنند.

در عوض چه باید کرد؟

هیچ استاندارد دقیقی برای ایجاد Anchor texts وجود ندارد. اما به طور کلی، باید بین توصیفی بودن، اما نه بیش از حد بهینه سازی، تعادل برقرار کند. قالب های Anchor مناسب عبارتند از Anchorهای مارک دار (مثال: دستیار پیوند)، Anchorهای برهنه (مثال: www.link-assistant.com)، و Anchorهای بلند (مثال: طرح های پیوندی که توسط دستورالعمل های کیفیت Google تعریف شده اند).

8. بهینه سازی EAT

در آگوست 2018 گوگل یک به روزرسانی الگوریتم اصلی را منتشر کرد که به نظر میرسید به طور نامتناسبی بر وب سایت های پزشکی تأثیر میگذارد که منجر به باور گسترده ای مبنی بر تخصص، اعتبار و اعتماد (EAT) در حال حاضر به عنوان عوامل رتبه بندی می شود. پس از این به روزرسانی، موجی از توصیه های بهینه سازی EAT شامل مواردی مانند استخدام نویسندگان معتبر، بهینه سازی صفحات، بهینه سازی صفحات T&C، به روزرسانی پست های قدیمی، بررسی املا و دریافت سیگنال های اجتماعی و بسیاری از پیشنهادات دیگر بود.

چرا از این تاکتیک اجتناب کنیم؟

در حالی که هیچ یک از توصیه های بهینه سازی EAT به وب سایت شما آسیب نمیزند، هیچ مدرک قطعی مبنی بر اینکه چنین بهینه سازی روی رتبه بندی تأثیری داشته باشد، وجود ندارد. برای این منظور، بهینه سازی EAT ممکن است منابعی را که برای تاکتیک های اثبات شده سئو هزینه می شوند، هدر دهد. همانطور که گفته شد، اگر وقت داشته باشید، کاربران شما قطعاً از یک وب سایت شفاف تر با تخصص و سیگنال های واضح تر بهره مند خواهند شد.

در عوض چه باید کرد؟

از WebSite Auditor برای اجرای ممیزی در سطح سایت و صفحه خاص و رفع ده ها مشکل محتوا و فنی که ثابت شده است بر SEO تأثیر می گذارد، استفاده کنید.

9. تبدیل AMP

AMP یک چارچوب منبع باز تحت رهبری گوگل برای توسعه صفحات وب بسیار سریع است. پذیرندگان اولیه AMP شاهد بهبود چشمگیر سرعت بارگذاری خود بوده اند و گوگل به آنها مزایای جستجو داده است. در ابتدا، تعدادی محدودیت طراحی سختگیرانه نیز وجود داشت که به تدریج برداشته شد.

چرا از این تاکتیک اجتناب کنیم؟

اول از همه، AMP یک عامل رتبه بندی نیست. ثانیاً، تبدیل AMP نتایج متفاوتی در جامعه SEO داشته است و بسیاری از پذیرندگان در نهایت به وب سایت های غیرAMP بازگشتند. توافق فعلی بر این است که AMP فقط برای وب سایت های خبری و رسانه ای مفید است که در صورت تبدیل، موقعیت های اصلی SERP را دریافت میکنند. اگر شما یک وب سایت خبری یا رسانه ای نیستید، بعید است که از تبدیل به AMP هیچ مزیتی را تجربه کنید.

در عوض چه باید کرد؟

بهترین شیوه های طراحی را برای رسیدن به زمان های بارگذاری مشابه AMP بدون نیاز به تبدیل دنبال کنید. یک مکان خوب برای شروع این است که به ابزار سرعت صفحه گوگل مراجعه کنید و ببینید چه نوع مشکلاتی برای صفحات شما پیش می آید.

10. چرخش محتوا

چرخش محتوا در مورد ایجاد محتوای جدید با ایجاد تغییرات جزئی در محتوای قبلی است. این کار را میتوان به صورت دستی یا با استفاده از نرم افزار اختصاصی برای ایجاد ترکیبی از چندین صفحه مشابه انجام داد. چرخش محتوا از زمانی می آید که کمیت بر کیفیت اولویت داشت و پست های زیادی برای رشد پروفایل بک لینک و ارائه یک جریان ثابت از محتوا برای وب سایت شما ضروری بود.

چرا از این تاکتیک اجتناب کنیم؟

چرخش محتوا در صفحاتی با کیفیت بسیار پایین نتیجه میگیرد که به راحتی توسط الگوریتم های گوگل شناسایی میشوند و یا نادیده گرفته میشوند یا جریمه میشوند. بنابراین این تاکتیک بی فایده و خطرناک است.

در عوض چه باید کرد؟

اگر هدف اصلی شما تامین محتوا برای وب سایتتان است، به جای تبدیل آنها به پست های جدید، به روز رسانی پست های قدیمی را انتخاب کنید. سال جاری را به عنوان خود اضافه کنید، یک سلب مسئولیت در بالای صفحه و مطمئن شوید که همه حقایق به روز هستند. برای چرخاندن یک پست به همان اندازه تلاش نیاز است، به جز اینکه کیفیت آن بالا میرود و احتمالاً ترافیک مشابه آنچه از یک پست جدید دریافت می کنید، خواهد بود.

تاکتیک های منسوخ سئو در سال 2022

11. دامنه تطبیق دقیق

دامنه های تطبیق دقیق یا دامنه های غنی از کلمات کلیدی، زمانی سیگنال بسیار قوی از ارتباط جستجو بودند. در واقع، رتبه بندی با یک نام دامنه مناسب برای پرس و جو بسیار آسان بود، که اهمیت چندانی نداشت که محتوای وب سایت شما چیست.

چرا از این تاکتیک اجتناب کنیم؟

در سال 2012، گوگل الگوریتمی را تغییر داده است تا دامنه های مطابقت دقیق را به عنوان سیگنال رتبه بندی نادیده بگیرد و در عوض بر کیفیت محتوا تمرکز کند.

در عوض چه باید کرد؟

داشتن یک دامنه تطابق دقیق اشکالی ندارد و گوگل یک وب سایت با کیفیت را تنها به خاطر نام آن جریمه نمیکند. اما، انتخاب دامنه منطبق دقیق به این معنی است که شما از نام تجاری خود استفاده نمیکنید و احتمالاً از عبارت کلیدی استفاده میکنید که برای نام دامنه بسیار طولانی است، که هر دو از مشکلات تجربه کاربر هستند. من میگویم همیشه انتخاب کنید که این کار را برای کاربران خود آسان کنید و از نام تجاری خود برای یک دامنه استفاده کنید.

12. تگ کلمه کلیدی متا

شما فکر میکنید که برچسب کلمه کلیدی تا به حال باید به عنوان یک نام افتخارآمیز شناخته شود، اما تقریباً خوب و زنده است. هنوز توسط برخی از مشتریان درخواست شده است و هنوز در بسیاری از وب سایت ها وجود دارد. برای کسانی که آن را از دست داده اند، تگ کلمه کلیدی یک تگ HTML بود که به صراحت کلمات کلیدی مورد نظر را برای صفحه بیان می کرد.

آیا میتوانید جسارت سئوکاران را تصور کنید که به گوگل میگویند صفحاتشان در مورد چیست؟ آه، آن زمان بسیار ساده تر بود.

چرا از این تاکتیک اجتناب کنیم؟

در سپتامبر 2009 گوگل یک اعلامیه رسمی منتشر کرد که از متا تگ کلمات کلیدی برای رتبه بندی صفحات استفاده نمیکند. این تگ ها کلیدواژه را نیز جریمه نمیکند، بنابراین در صورت تمایل یا اصرار مشتری شما میتوانید از آنها استفاده کنید، اما تقریباً تضمین میشود که این اتلاف وقت است.

در عوض چه باید کرد؟

تنها راه برای اینکه به گوگل بگویید صفحه شما در مورد چیست، ایجاد محتوای با کیفیتی است که با هدف جستجو مطابقت داشته باشد و از نظر معنایی درست باشد، که شامل استفاده از کلمات کلیدی میشود، اگرچه نه به اندازه دوران گذشته و نه به شکلی واضح.

جمع بندی تاکتیک های سئو منسوخ

این قطعاً یکی از فهرست های سرگرم کننده بود که من از جمع آوری آن لذت بردم. سئو مطمئناً در گذشته لحظات سرگرم کننده ای را پشت سر گذاشته است. آیا تاکتیک های سئو منسوخ دیگری برای اضافه کردن به این لیست دارید؟ یا شاید حذف شود؟ ما را نیز باخبر کنید.

منبع: link-assistant.com

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha