ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
طراحی مجدد وب سایت و مراحل مختلف آن

طراحی مجدد وب سایت و مراحل مختلف آن

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(2 رای)
فهرست مطالب

چه چیزی در طراحی مجدد وب سایت انجام می شود؟ سه کلمه: خون، عرق و اشک. شوخی میکنیم، شاید! طراحی مجدد یک وب سایت فرآیند ساده ای نیست. بین تصمیم گیری که میخواهید یک وب سایت جدید مردن داشته باشید و ایجاد طرحی نو، مراحل زیادی وجود دارد. ما وب سایت های زیادی را باز طراحی کرده ایم، بنابراین میخواهیم برخی از مراحلی را که میتوانید هنگام کار بر روی سایت خود دنبال کنید، پوشش دهیم. اما ابتدا اجازه دهید در مورد اصول اولیه صحبت کنیم.

طراحی مجدد وب سایت چیست؟

طراحی مجدد وب سایت به این معنی است که شما در حال بازنگری یا نوسازی وب سایت خود هستید و اساساً همه چیزهایی را که نیاز به بروز رسانی دارند، از عملکرد اصلی گرفته تا سیستم مدیریت محتوای خود تا ظاهر صفحات خود، بروز میکنید. بسیار خب، اگر چیزی در حال حاضر به خوبی کار میکند، ممکن است نیازی به بروز رسانی تک تک موارد در وب سایت خود نداشته باشید. طراحی مجدد چیزی بیش از یک بروزرسانی ساده است و ممکن است مستلزم بروزرسانی شکل دکمه های فراخوان یا تعویض تعدادی عکس در محتوای شما باشد. اینها چیزهای کوچکی است. طراحی مجدد احتمالاً شما را وادار به تحلیل، آزمایش و اجرای تغییرات عمده در سراسر سایت میکند.

اگر اتاق نشیمن خود را از نو میسازید، رنگ آمیزی دیوارها و شاید تهیه چند مبلمان جدید یک حس تازگی به شما دهد. طراحی مجدد ممکن است شامل رنگ آمیزی دیوارها و تهیه مبلمان جدید باشد، اما ممکن است نیاز به برداشتن فرش قدیمی، خراب کردن برخی از دیوارها، نصب نورپردازی جدید و ساختن یک نیمکت کوچک برای تماشای دویدن سنجاب ها در خارج از پنجره شما باشد. موارد اصلی اتاق هنوز پابرجا هستند، اما شما کارهای زیادی برای بهبود آنها انجام میدهید.

در طراحی مجدد، محدوده پروژه در نهایت سرمایه گذاری شما را تعیین میکند. به عنوان مثال، یک کسب و کار با یک سایت تجارت الکترونیک عظیم 500 صفحه ای باید انتظار قیمت بالاتری نسبت به یک تجارت با یک وب سایت 50 صفحه ای و متمرکز بر چند کلیدواژه داشته باشد.

طراحی مجدد وب سایتچه زمانی باید وب سایت خود را دوباره طراحی کنید؟

بقیه در حال طراحی مجدد وب سایت خود هستند، بنابراین شما باید وب سایت خود را دوباره طراحی کنید، درست است؟ خیر اشتباه میباشد. اگر وب سایت شما بطور کلی عملکرد خوبی دارد و به اهداف تجاری شما کمک میکند، احتمالاً نیازی به ایجاد تغییرات گسترده ندارید. شاید بهتر باشد با یک بروزرسانی، مانند رنگهای جدید یا متن بروزرسانی شده، عملکرد را بدون سرمایه گذاری هنگفت افزایش دهید. بزرگترین سیگنالی که شما باید شروع به تحقیق در مورد نکات طراحی مجدد وب سایت کنید اینست که وب سایت شما هر چه تلاش میکنید به اهداف تان نمیرسد. فرض کنید یک سری آزمایش برای بهبود نرخ تبدیل در صفحات خود انجام داده اید، اما هیچ چیز کار نمیکند. این موضوع به یک مشکل عمیق تر اشاره میکند که یک پوشش سریع رنگ آنرا برطرف نمیکند.

بنابراین، دلیل شماره یک برای طراحی مجدد یک وب سایت اینست که سایت فعلی شما به رشد کسب و کارتان کمکی نمی کند. نشانه های دیگری که باید برای طراحی مجدد در نظر بگیرید عبارتند از:

  • طراحی شما قدیمی به نظر میرسد یا نشان دهنده برند شما نیست.
  • سایت شما در دستگاه های تلفن همراه عملکرد خوبی ندارد.
  • شما شکایات زیادی در مورد وب سایت خود از مشتریان و تیم خود دریافت میکنید
  • تجزیه و تحلیل شما نشان میدهد که مردم زمان زیادی را در وب سایت شما صرف نمیکنند
  • سایت شما آنطور که باید کار نمیکند

آیا سایت شما هر یک از معیارهایی را که به آن اشاره کردیم را دارد؟ پاسخ مثبت به این معنی است که باید ادامه مطلب را بخوانید.

8 مرحله برای طراحی مجدد وب سایت

اگر تصمیم به برون سپاری طراحی مجدد خود دارید، به جای انجام آن در داخل شرکت، احتمالاً با یک مدیر پروژه یا طراح همراه خواهید بود که شما را در هر مرحله از این فرآیند راهنمایی میکند. در هر صورت خوب است بدانید که کارها چگونه انجام میشوند. قبل از اینکه حتی یک ابزار طراحی را لمس کنید یا یک طراح را استخدام کنید، باید بدانید که چه چیزی را دوباره طراحی خواهید کرد و چرا.

1. صفحات موجود خود را تجزیه و تحلیل کنید

مدتی را صرف بررسی، تجزیه و تحلیل سایت خود کنید و به صفحات با بالاترین و پایین ترین عملکرد توجه کنید. ممکن است نخواهید تغییرات زیادی در صفحاتی که بطور مداوم باعث ایجاد تبدیل میشوند، مانند ارسال فرم تماس یا خرید، اعمال کنید. حتی میتوانید از آنچه در صفحات برتر عمل میکند، برای اطلاع از نحوه بروزرسانی بقیه وب سایت خود استفاده کنید. برای نگاهی عمیق تر به نحوه تعامل افراد با عناصر صفحه شما، روی یک ابزار Heatmap مانند Hotjar سرمایه گذاری کنید.

2. آنچه را که میخواهید انجام دهید مشخص کنید

پس از شناسایی زمینه های کلیدی که نیاز به بهبود دارند، میتوانید به راحتی اهداف خود را مشخص کنید. در این مرحله مخاطبان خود را فراموش نکنید. ممکن است احساس کنید که طراحی مجدد برای شماست اما در واقع برای مشتریان و مخاطبان شما می باشد. چه اهدافی را می توانید تعیین کنید که هم برای شما و هم برای مخاطبان مفید باشد؟ شاید بخواهید زمان صرف شده در صفحات خود را افزایش دهید. بر اساس تجزیه و تحلیلی که در ابتدای این فرآیند انجام دادید، چه کاری میتوانید انجام دهید تا تجربه کاربری بهتری ایجاد کنید تا افراد مدت بیشتری در اطراف بمانند؟ ناوبری خود را تغییر دهید؟ محتوای مرتبط بطور خودکار پیشنهاد شود؟ مطالب را سریعتر بروز کنید؟ نحوه ارتباط دقیق برند و سبک خود را شناسایی کنید و در عین حال تجربه ای فراموش نشدنی را برای مخاطبان خود ایجاد کنید.

3. طراحی مجدد خود را ترسیم کنید

اهداف بدون برنامه ای برای رسیدن به آنها معنایی ندارند. از خودتان بپرسید که برای رسیدن به اهدافتان چه اتفاقی باید بیفتد و همه آنرا در این مرحله یادداشت کنید. تا جایی که میتوانید آنها را سبک و سنگین کنید. هدف شما افزایش تعداد صفحاتی است که هر کاربر بازدید می کند. تجزیه و تحلیل شما نشان میدهد که منوی اصلی پیمایش شما به اصلاح نیاز دارد. تصمیم میگیرید ناوبری را دوباره سازماندهی کنید و ظاهر آنرا بروز کنید. از آنجا، شما میدانید که باید ساختار پیوند جدیدی را پیدا کنید. اجازه ندهید سئو سایت شما در طول طراحی مجدد فراموش شود. بسیاری از افراد با استفاده از موتورهای جستجو کسب و کار خود را پیدا میکنند، بنابراین طراحی با در نظر گرفتن سئو باعث صرفه جویی در وقت شما میشود و در دراز مدت به نفع شما خواهد بود.

مراحل مختلف طراحی یک سایت

4. یک جدول زمانی ایجاد کنید

هیچ پروژه ای بدون ضرب الاجل کامل نمیشود. از این گذشته، شما نمیخواهید طراحی مجدد شما برای همیشه ادامه یابد. زیرا بسیار پرهزینه و خسته کننده است. شما میخواهید یک تاریخ راه اندازی رسمی تعیین کنید تا همه بتوانند وب سایت جدید شما را ببینند. با استفاده از تاریخ راه اندازی خود به عنوان راهنما، فرآیند را به نقاط عطف کوچکتر با تاریخ های سررسید جداگانه تقسیم کنید. بگویید تاریخ راه اندازی شما اول شهریور است. با کار معکوس و دانستن اهدافی که باید به آنها برسید، تصور میکنید که آزمایش همه چیز 30 روز طول میکشد. این بدان معناست که مرحله قبلی در فرآیند شما باید تا اوایل ماه مرداد به پایان رسد. برای هر کار اصلی که در مرحله آخر ترسیم کرده اید ضرب الاجل ایجاد کنید.

5. نمونه های اولیه ای را ایجاد و بررسی کنید

بدون طرحهای واقعی نمیتوانید طراحی مجدد وب سایت داشته باشید. پس از اینکه یک برنامه عملیاتی تهیه کردید، شما یا طراحان شما نمونه های اولیه صفحات خود را ایجاد میکنند. میتوانید یک صفحه اصلی جدید طراحی کنید، صفحات داخلی خود را بروز کنید یا روی عناصر تعاملی مختلف در سراسر سایت خود کار کنید. هر کاری که انجام میدهید بستگی به اهداف و موارد عملی دارد که در مراحل قبلی این فرآیند بیان کرده اید. نمونه های اولیه خود را تا زمانی که انتظارات شما را برآورده سازند، تجزیه و تحلیل و تغییر دهید. قبل از اینکه همه چیز را رسمی کنید، از آزمایش بروزرسانی های خود با کاربران نترسید.

6. سایت خود را بسازید

خودتان را دکتر فرانکشتاین بنامید، زیرا این مرحله تماماً در مورد زنده کردن نمونه های اولیه شماست. هنگامی که از نمونه های اولیه خود راضی بودید و آزمایش کاربر را با موفقیت به پایان رساندید، میتوانید طرحهای خود را برای راه اندازی آماده کنید. این ممکن است به دانش کد گسترده ای نیاز داشته باشد، بسته به عواملی مانند سیستم مدیریت محتوایی که استفاده میکنید و پیچیدگی عملکرد سایت شما.

7. همه چیز را تست کنید

ممکن است متوجه شده باشید که در این لیست از نکات طراحی مجدد وب سایت، به تست کردن زیاد اشاره کرده ایم؛ زیرا آزمایش مهم است. طراحی خود را در طول این فرآیند با کاربران آزمایش کنید تا مطمئن شوید که تغییرات شما مشتریان بالقوه را نمیترساند. همچنین تست کنید تا مطمئن شوید همه چیزهایی که ساخته اید به درستی کار میکند. ما انسان هستیم و همه مرتکب اشتباه میشویم؛ بنابراین باید قبل از اینکه طراحی مجدد همگانی شود، سعی کنید مشکلات را جستجوو پیدا کنید.

8. طراحی مجدد خود را راه اندازی کنید

اگر هیچ تغییر جدیدی در ذهن ندارید، وب سایت باز طراحی شده شما میتواند فعال شود. تمام تلاش های سختی که برای این پروژه بزرگ انجام شده است را جشن بگیرید. طراحی مجدد یک وب سایت کار کوچکی نیست. راستش را بخواهید، وب سایت شما هرگز کامل نیست. به آزمایش عناصر مختلف، بهینه سازی برای موتورهای جستجو و انجام تنظیمات برای به حداکثر رساندن نتایجی که از طراحی مجدد خود میبینید، ادامه دهید. یا تیمی از طراحان و توسعه دهندگان را استخدام کنید تا سایت شما را برایتان بروز نگه دارند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha