ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
فراخوان برای اقدام یا Call to Action در وب سایت

فراخوان برای اقدام یا Call to Action در وب سایت

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(4 رای)
فهرست مطالب

فراخوان برای اقدام یا Call to Action که به اختصار به آن CTA میگوییم، میتواند باعث رونق فروش یا شکست آن شود. اگر CTA شما به اندازه کافی فریبنده نباشد، کاربر آن فرم را پر نمیکند، روی تبلیغ شما کلیک نمیکند یا در خبرنامه شما مشترک نمیشود. یادگیری نحوه نوشتن فراخوان برای اقدام موثر برای موفقیت سایت شما ضروری است. بدون این نوع اقدامات، حفظ رشد مداوم کسب و کار شما دشوار خواهد بود. به همین دلیل است که ایجاد یک فراخوان برای اقدام مؤثر برای وب سایت شما در بحث دیجیتال مارکتینگ بسیار مهم است.

فراخوانی برای اقدام یا Call to Action چیست؟

دقیقاً همانطور که از نامش پیداست، Call to Action هر چیزی است که کاربر را در وب سایت شما به انجام عمل ترغیب میکند. منظور از CTA ها دعوت از کاربران برای تکمیل یک عمل است، خواه بالای قیف (TOFU) یا پایین ترین قیف (BOFU).

قیف بازاریابی Call to Actionهر یک از گزینه ها کاربر را به تبدیل نزدیک تر میکند.

TOFU یا Top Of the Funnel: وقتی در مورد بازاریابی صحبت می کنیم، دوست داریم قیف بازاریابی خود را در نظر بگیریم. بالای قیف جایی است که ما شاهد انجام اقدامات بسیار سطحی هستیم.

BOFU یا Bottom Of Funnel: در پایین قیف، اینجاست که ما شاهد انجام تبدیل ها هستیم.

TOFU CTA به سادگی کاربران را دعوت میکند تا کمی عمیق تر در خدمات شما غوطه ور شوند. با یک CTA، ما لزوماً از کاربر انتظار نداریم که حتما یک فرم تماس را پر کند، اما این عمل TOFU آنها را به وسط قیف هدایت می کند. جایی که آنها به یادگیری درباره شرکت شما ادامه می دهند و در نهایت به انتهای قیف می روند. جایی که در آن به مشتری وفادار و پول ساز تبدیل میشوند.

در اینجا چند نمونه از TOFU CTA آورده شده است:

  • اطلاعات بیشتری به من بدهید!
  • من را ثبت نام کن
  • کتاب الکترونیکی رایگان ما را دانلود کنید!
  • آیا محصولات ما را دوست دارید؟ برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید!
  • راهنمای رایگان خود را دریافت کنید!

CTAهای BOFU هستند که واقعاً کاربران را برای خرید یا تبدیل شدن به مشتری ترغیب میکنند. این CTA ها کمی متفاوت به نظر می رسند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • هم اکنون خریداری کنید!
  • پرداخت را انجام دهید.
  • برای شریک شدن آماده باشید!

بدون CTA های موثر در وب سایت خود، نمی توانید با ارزش ترین مشتریان خود را وارد قیف بازاریابی خود کنید و بعید است که آنها به مشتری تبدیل شوند.

Call to Action خوب چه ویژگی هایی دارد

چه چیزی CTA ها را مهم می کند؟

همانطور که اشاره کردیم، بدون کلیک کردن بر روی نوعی Call to Action، بعید است که کاربر به مشتری پرداخت کننده تبدیل شود. یکی از اطلاعاتی که میتوانیم از CTA ها بدست آوریم این است که کاربران به آن علاقه مند هستند. بنابراین می توان فرض کرد که اگر کاربر روی CTA ای کلیک کند که به او اجازه میدهد آدرس ایمیل خود را برای ارتباطات آتی با شرکت شما ارسال کند، در واقع او مشتاق اطلاعات بیشتر از شما است. اگر روی یک دکمه CTA در یکی از تبلیغات شما کلیک کند، احتمالاً از آنچه فکر میکنید به انتهای قیف نزدیک تر است.

Call to Action ها به شما این امکان را میدهند که میزان علاقه یک کاربر به شرکت شما را بسنجید و بر اساس CTAهایی که روی آنها کلیک میکنند، ارزیابی کنید که در کجای قیف بازاریابی شما قرار دارند. به همین دلیل است که دانستن چگونگی ایجاد یک فراخوان خوب برای سایت شما بسیار مهم است. ما میتوانیم تمام این اطلاعات را فقط از یک CTA در وب سایت مان بدست آوریم. اما اگر CTA موثر نباشد، هیچ یک از این حقایق مهم را نخواهیم دانست.

4 روش برای نوشتن یک Call to Action خوب

اولین و مهمترین علامت موفقیت یک Call to Action میزان کلیک آن است. هدف اصلی شما این است که مردم را وادار کنید تا روی CTAهای وب سایت شما کلیک کنند. اما چگونه میتوان یک فراخوان خوب نوشت؟ چگونه این مشتریان بالقوه را به سرنخ یا فروش تبدیل میکنید؟ بیایید نگاهی به برخی از جنبه های دقیق تر CTA بیندازیم که باعث موفقیت آنها میشود.

1. آنها مستقیماً سر اصل مطلب می روند

وقتی پیشنهادی را به کاربران وب سایت خود ارائه میدهید، آنها یک نسخه مختصر از پیشنهاد شما میخواهند. آنها نمی خواهند با Call to Action های سنگین و پرحجم مواجه شوند. اگرچه هیچ کلمه رسمی برای موفق ترین CTA ها وجود ندارد، اما باید مطمئن باشید که بازدیدکنندگان را به دلیل CTA های گیج کننده از دست نمیدهید. بیان کنید که CTA برای چیست و آنرا کوتاه و مختصر قرار دهید.

2. متمایز از بقیه صفحه

اگر یک Call to Action ایجاد کنید که همرنگ پس زمینه صفحه ای باشد که در آن قرار دارد، مطمئناً در صفحه گم میشود. CTA های موفق رنگی دارند که با بقیه صفحه متضاد است و آنرا برجسته میکند. همانطور که گفته شد، قرمز، رنگی که به احتمال زیاد در هر صفحه ای برجسته میشود، یکی از موثرترین رنگها برای CTA است. با این حال، در مجموعه ای از مطالعات موردی، همیشه اینطور نبود. این بدان معنی است که همیشه رنگ دکمه های خود را قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه چه رنگی برای وب سایت شما مناسب است تست کنید. همچنین گفته میشود دکمه های سبز و نارنجی به شدت قابل کلیک و تاثیرگذار هستند.

چطور یک CTA مؤثر بنویسیم

3. آنها به کاربر نشان میدهند که دقیقا دارای چه چیزی هستند

اگر فقط از کلماتی استفاده میکنید که کلیک را ترویج میکنند، مانند «اینجا کلیک کنید»، «دانلود» یا «درخواست»، ممکن است بیشترین میزان کلیک ممکن را دریافت نکنید. درعوض، باید با جالب کردن دکمه، به کاربر نشان دهید که چه چیزی در آن وجود دارد. از عباراتی مانند «با تماس با ما کسب و کار خود را رشد دهید» یا «نتایج بیشتری به من بدهید» استفاده کنید. بطوری که کاربر بتواند از نظر ظاهری ببیند که کلیک کردن روی آن دکمه، پتانسیل انجام چه کارهایی برای او را دارد. این واقعاً چیزی است که Call to Action های معمولی را از آنهایی که کاربران را تبدیل میکنند جدا میکند. بدون دیدن ارزش پیشنهاد یا خدمت شما، شانس خرید یا حتی تمایل آنها به دریافت اطلاعات بیشتر به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

4. مکان و اندازه مناسب در صفحه

مکان و اندازه هر دو بسیار مهم هستند تا اطمینان حاصل شود که Call to Action شما تا حد امکان مؤثر است. از نظر موقعیت مکانی، میخواهید در نظر بگیرید که چه چیزی از کاربر میخواهید انجام دهد و به احتمال زیاد در کجا آن دکمه را در محتوای شما کلیک کند. شاید اگر آن CTA را در پایین صفحه خود قرار دهید، بازدیدکنندگان آنرا از دست بدهند. با این حال، اگر از کاربران میخواهید یک اقدام کلی را انجام دهند، مانند پر کردن یک فرم تماس، پایین صفحه شما یک مکان عالی خواهد بود. آنها به تازگی خواندن وبلاگ فوق العاده شما را به پایان رسانده اند و اکنون زمان آن است که با پر کردن یک فرم تماس، اطلاعات بیشتری در مورد کسب و کار شما پیدا کنند.

اندازه Call to Action های شما نیز مهم است. وقتی CTA شما آنقدر بزرگ است که کاربران آن را با بنر یا تبلیغ اشتباه میگیرند، این یک مشکل بزرگ است. شما می خواهید مطمئن شوید که CTA شما به اندازه کافی بزرگ است که در صفحه گم نشود، اما نه آنقدر بزرگ که نادیده گرفته شود. از نظر اندازه، همچنین می خواهید مطمئن شوید که به اندازه ای بزرگ است که می توان روی آن کلیک کرد، حتی در دستگاه های تلفن همراه. اگر دکمه ای بسازید که برای کلیک کردن روی صفحه نمایشهای لمسی بسیار کوچک باشد، این میتواند یک ایراد اساسی باشد.

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha