آیا به دنبال راه حل هایی برای کمک به نظارت بر تعامل فعلی سایت، دریافت داده های هم زمان و ارزیابی تغییراتی هستید که ممکن است در آینده نیاز داشته باشید؟ استفاده از گزارشهای گوگل آنالیتیکس را در نظر بگیرید. این راه حلها طیف وسیعی از داده های ارزشمند و بینش دقیقی را در مورد عملکرد وب سایت شما ارائه میدهند. آنها همچنین به شما کمک میکنند تا مناطق رشد را شناسایی کرده و در مورد مراحل بعدی خود تصمیم بگیرید. با اطلاعات صحیح، بهتر متوجه خواهید شد که سایت شما در حال حاضر چگونه کار میکند و به رشد آن در آینده کمک میکند. در این صفحه، ما به جزئیات گزارشهایی می پردازیم که می توانید با گوگل آنالیتیکز از آنها استفاده کنید.
گزارش های گوگل آنالیتیکس چیست؟
گزارش های Google Analytics به شما کمک میکند طیف وسیعی از معیارها را در یک داشبورد متمرکز تجسم کنید. از تجزیه و تحلیل رفتارهای مشتری گرفته تا کارایی محتوا و رسانه های اجتماعی. این ابزار قوی راه حل واحدی است که داده های مهمی را در پلتفرم های بازاریابی دیجیتال شما ارائه میدهد. این مسئله به شما کمک میکند تا بصورت آنی درباره نحوه دستیابی به مخاطبان هدف خود بصورت آنلاین اطلاعاتی دریافت کنید. گوگل آنالیتیکس میتواند اطلاعات سفارشی با هدف قرار دادن داده های خاصی که بیشتر به آن نیاز دارید را با انواع گزارش ها در اختیار شما قرار دهد. میتوانید یک داشبورد ایجاد کنید و انواع گزارشهایی را که میخواهید ایجاد کنید. شما اطلاعات گسترده ای را دریافت خواهید کرد که میتوانید آنها را پردازش و ارزیابی کنید تا بینش عملی برای شرکت خود به دست آورید.
چگونه گزارش های گوگل آنالیتیکس می توانند از استراتژی بازاریابی دیجیتال ما پشتیبانی کنند؟
هنگامی که گوگل آنالیتیکس را برای کمک به گسترش تلاشهای بازاریابی خود انتخاب می کنید، طیف گسترده ای از مزیتها را به دست می آورید که شامل:
- بینش بهتر در مورد مشتریان بالقوه: گزارش ها می توانند به شما کمک کنند درباره جمعیت شناسی، مکانها و سایر علایق مخاطب هدف خود اطلاعات بیشتری کسب کنید تا به شما در ایجاد تجربیات شخصی سازی شده کمک کند.
- نرخ پرش سایت بهبود یافته: با معیارهای عمیقی که در مورد رفتار بازدیدکنندگان دریافت میکنید، میتوانید دلایل خروج سریع آنها را شناسایی و نرخ پرش کلی صفحه وب خود را کاهش دهید.
- تجسم داده بهینه شده: با صفحات گسترده، نمودارهای جامع گوگل آنالیتیکس، داده ها را بهتر درک کنید. این ابزارها به شما کمک میکنند عملکرد سایت خود را بطور موثرتری اندازه گیری کنید و در عین حال روندهای کلیدی را به سرعت شناسایی کنید.
- بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو: بینش شما از این گزارشها می تواند به شما در شناسایی مناطق رشد و بهبود رتبه بندی موتور جستجوی وب سایت و دیده شدن برای مخاطبان کمک کند.
نحوه ایجاد و مدیریت گزارش های گوگل آنالیتیکس سفارشی
در اینجا نحوه ایجاد و مدیریت گزارشهای گوگل آنالیتیکس سفارشی در پنج مرحله آسان آمده است:
- یک حساب گوگل آنالیتیکس برای کسب و کار خود ایجاد کنید.
- به داشبورد گوگل آنالیتیکس خود بروید و Reports را باز کنید.
- روی سفارشی سازی کلیک کنید و مشخصاتی مانند عنوان، برگه ها، نوع گزارش و فیلترها را انتخاب کنید.
- تغییرات خود را ذخیره کنید.
- پس از رفتن به گزینه سفارشی سازی، می توانید گزارش های موجود را در منوی Actions ویرایش، کپی، حذف یا به اشتراک بگذارید.
7 نوع اصلی از گزارش های گوگل آنالیتیکس که به شما در ردیابی نتایج کمک میکند
طیف گسترده ای از گزارشها در گوگل آنالیتیکس وجود دارد که به شما کمک میکند نتایج خود را ردیابی کنید و معیارهای اساسی را تجزیه و تحلیل کنید:
- گزارش مخاطبان
- گزارش مرور کلی سرعت سایت
- گزارش نرخ پرش
- گزارش تحلیل کلمات کلیدی
- گزارش کارایی محتوا
- گزارش تحلیل هزینه
- گزارش های سفارشی
1. گزارش مخاطبان
گزارش مخاطبان به شما کمک میکند تا بینش ارزشمندی از رفتار مخاطبان خود در وب سایت خود به دست آورید و آن را به یکی از بهترین گزارش های گوگل آنالیتیکس تبدیل میکند. شما میتوانید جمعیت شناسی و علایق مخاطبان هدف خود را بررسی و نحوه تعامل بهتر با آنها را بیاموزید.
2. گزارش مرور کلی سرعت سایت
هنگامی که این نوع گزارش را انتخاب میکنید، میتوانید صفحات سایت خود را که به کندی بارگذاری میشوند شناسایی کنید. همچنین میتوانید بینش و پیشنهادهایی برای بهبود سرعت بارگذاری صفحه خود دریافت کنید. این بینشها به شما کمک میکند تا یک تجربه کاربری کلی (UX) بهتر برای بازدیدکنندگان سایت ایجاد کنید.
3. گزارش نرخ پرش
با اطلاعات حاصل از انتخاب این گزارش، میتوانید ببینید که چقدر بازدیدکنندگان به سرعت از صفحات سایت شما خارج میشوند، بدون اینکه هیچ اقدام دیگری انجام دهند. همچنین میتوانید اطلاعاتی درباره نرخ خروج بازدیدکنندگان خود دریافت کنید.
4. گزارش تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی
از این نوع گزارش برای مشاهده عملکرد فعلی کلمه کلیدی خود توسط بازدیدکنندگان استفاده کنید. میتوانید تعداد کلیکهایی که کلمات کلیدی پرداخت به ازای کلیک (PPC) یا هزینه به ازای کلیک (CPC) و موارد دیگر دریافت میکنند را مشاهده کنید. این بینش ها را مطالعه کنید تا به تقویت استراتژی کلی بهینه سازی موتور جستجو (سئو) خود کمک کنید. شناسایی کنید که مخاطبان شما به کدام کلمات کلیدی و عبارات بیشتر پاسخ میدهند.
5. گزارش کارایی محتوا
این گزینه گزارش به شما امکان میدهد داده های ترکیبی از جمله بازدید از صفحه، ورودی ها، تکمیل اهداف و نرخ پرش صفحات و محتوای وب سایت خود را ردیابی کنید. این کار میتواند به شما کمک کند موثرترین محتوا را برای جذب بازدیدکنندگان وب سایت خود شناسایی کنید. گزارشهای کارآمدی محتوا همچنین به شما کمک میکند ببینید کدام محتوا در ایجاد تبدیل بهتر است.
6. تجزیه و تحلیل هزینه
اگر میخواهید هزینه های یک کمپین یا سایر سرمایه گذاری ها را مشخص کنید، میتوانید از ابزار گوگل آنالیتیکس برای کمک به پیگیری هزینه ها استفاده کنید. این بینشها به شما کمک میکند تا از بودجه بازاریابی خود استفاده کنید و بطور منظم مناطقی را که ممکن است بیشتر یا کمتر از آنچه پیش بینی کرده اید هزینه داشته باشند، نظارت کنید.
7. گزارش های سفارشی
برای برآورده کردن نیازهای داده خاص خود، میتوانید گزارشهای سفارشی ایجاد کنید که بینش شخصی در مورد عملکرد وب سایت به شما ارائه می دهند. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید یک گزارش ترافیک تجارت الکترونیک، یک گزارش رسانه های اجتماعی یا یک گزارش SEO در قالب سفارشی تهیه کنید تا به شما در تجزیه و تحلیل داده ها کمک کند.