ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
اعتبار دامنه چیست و چگونه آنرا افزایش دهم؟

اعتبار دامنه چیست و چگونه آنرا افزایش دهم؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(5 رای)
فهرست مطالب

اعتبار دامنه یا Domain Authority (بطور خلاصه DA) یک امتیاز رتبه بندی تخمینی برای موتورهای جستجو است که توسط شرکت MOZ توسعه یافته است. اعتبار دامنه امتیازی است که یک وب سایت کسب میکند و از چندین عامل تشکیل شده است. مقدار بین 1 تا 100 است که 1 کمترین امتیاز و 100 بالاترین امتیاز است. عواملی که ارزش Domain Authority را تعیین میکنند عبارتند از تعداد بک لینکهای آن وبسایت، تعداد دامنه های لینک دهنده به آن و البته کیفیت لینکها. بسیاری از وبسایتها برای کسب رتبه بالاتر در گوگل رقابت میکنند. توسعه دهنگان بطور مداوم راه های جدیدی برای بهبود برنامه بازاریابی و رتبه بندی وب سایت خود ارائه میدهند. در حالی که این تلاشها به بهبود رتبه بندی شما کمک میکنند ولی به تنهایی کافی نیستند. گوگل هنگام تعیین رتبه شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) باید بیش از 200 عامل را در نظر بگیرد.

اعتبار یک وب سایت چگونه اندازه گیری میشود؟

در حالی که تعدادی ابزار وجود دارد که میتوان از آنها برای پیش بینی رتبه بندی یک وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو استفاده کرد، مانند رتبه بندی دامنه ahrefs، یکی از محبوب ترین معیارها، معیاری است که توسط Moz ابداع شده است که از آن به عنوان Domain Authority نام میبرند.

اعتبار دامنه

Domain Authority چیست و چرا مهم است؟

به عبارت ساده، Domain Authority امتیازی است که برای پیش بینی توانایی یک وب سایت در رتبه بندی صفحات نتایج موتورهای جستجو در مقیاس یک تا ۱۰۰ استفاده میشود. هر چه امتیاز بالاتر باشد، توانایی آن وب سایت برای رتبه بندی بهتر است. اعتبار دامنه با استفاده از بیش از 40 عامل محاسبه میشود، از جمله تعداد بک لینک های شما، کیفیت و ارتباط بک لینک های شما، کیفیت محتوای شما، سیگنال های اجتماعی، عملکرد سئو و دامنه های ریشه. وب سایت هایی که دارای بک لینک های متعدد با کیفیت بالا هستند، مانند ویکی پدیا، معمولاً دارای اعتبار دامنه بالاتری هستند.

وب سایتی با لینک های ورودی کم یا بدون ارتباط ممکن است امتیاز کمتری داشته باشد. با توجه به ماهیت لگاریتمی اعتبار دامنه، زمانی که در رتبه بندی بالاتر قرار گرفتید، افزایش امتیاز دشوارتر است. اگر با نمره کمتر شروع کنید، مثلاً 10 تا 20 در مقایسه با افزایش آن از 70 به 80، پرش به نمره بالاتر آسان تر است. همچنین زمانی که وب سایت های معتبر بک لینک های زیادی دریافت میکنند، اعتبار دامنه شما کاهش می یابد.

اعتبار دامنه معیاری نیست که توسط گوگل (PageRank) استفاده شود و بر نتایج جستجوها تأثیر گذارد. اما حتی اگر گوگل به عنوان یک فاکتور رتبه بندی از آن استفاده نکند، اعتبار دامنه همچنان اهمیت دارد؛ زیرا همچنان با رتبه بندی صفحات نتایج موتورهای جستجو شما همبستگی دارد. حتی اگر معیار مورد استفاده گوگل نباشد، Domain Authority هنوز ابزار بسیار مفیدی برای پیش بینی توانایی وب سایت شما برای بدست آوردن ترافیک ارگانیک از غول موتور جستجو است.

پیشنهاد میکنیم انجام دهید: ابزار بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

بررسی اعتبار دامنه وب سایت شما

راه های مختلفی برای بررسی اعتبار دامنه وجود دارد. می توانید از Moz's Link Explorer و MozBar یا بخش تجزیه و تحلیل SERP در Keyword Explorer استفاده کنید.

اعتبار صفحه یا Page Authority چیست؟

اعتبار صفحه یا PA مقداری است که نشان میدهد یک صفحه وب خاص (در داخل وب سایت) چقدر در نتایج جستجوی گوگل رتبه میگیرد. به عبارت دیگر صفحه بر اساس کلمات کلیدی وارد شده در چه موقعیتی قرار میگیرد. اعتبار صفحه نیز بر اساس مقیاسی بین 0 تا 100 است و توسط Moz تعیین میشود. برای اینکه تفاوت بین DA و PA کمی واضح تر شود، اگر میخواهید بدانید که ارزش وب سایت شما بطور کلی چقدر است، مقدار اعتبار صفحه را اندازه گیری کنید. مقدار DA در واقع به عنوان مجموعه ای از اعتبار تمام صفحات مختلف سایت تان است. بنابراین مقدار DA همیشه کمتر از مقدار PA است. به این دلیل است که همیشه صفحاتی در وب سایت شما وجود دارند که رتبه بالاتری نسبت به سایر صفحات دارند. در واقع میانگین اعتبار تمام صفحات یک سایت برابر است با اعتبار دامنه آن سایت.

اعتبار صفحه و تاثیر آن در نتایج موتورهای جستجو

چگونه امتیاز اعتبار دامنه خود را بهبود بخشیم

وب سایت هایی که لینکهای خارجی باکیفیت بالاتری دارند، اعتبار دامنه رتبه بالاتری دارند. در حالی که وب سایت های کوچک تر با لینک های ورودی کمتر، معمولاً با امتیاز یک کار خود را شروع میکنند. برای بهبود امتیاز اعتبار دامنه خود، در اینجا مواردی وجود دارد که میتوانید انجام دهید:

پروفایل لینک سازی قوی بسازید

یکی از مهمترین معیارها، پروفایل لینک شما است. برای ساختن یک نمایه قوی تر یا سئوی خارج از صفحه خود، باید لینک های دریافتی معتبر و مرتبط داشته باشید. همچنین از دریافت لینک های بد خودداری کنید یا هر لینک بی کیفیت را از صفحه خود حذف کنید.

سئوی درون صفحه خود را بهینه کنید

سئوی درون صفحه برای بهبود امتیاز DA شما به اندازه سئوی خارج از صفحه مهم است. بنابراین بهینه سازی تمام کدهای درون صفحه خود، از برچسب های عنوان گرفته تا خود محتوا را در اولویت قرار دهید.

محتوایی ایجاد کنید که سازگار و باکیفیت باشد

اگر میخواهید سایتهای معتبر به آن لینک دهند، داشتن محتوای قابل لینک بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که محتوایی ایجاد میکنید که بطور منظم منتشر میشود و با مخاطب هدف شما مرتبط است. گذشته از آن، محتوای شما باید به خوبی نوشته شده و آموزنده باشد.

لینکهای با اعتبار بالا و پرترافیک دریافت کنید

حتی اگر بطور کلی امتیازات اعتبار دامنه را نادیده بگیرید، داشتن پیوندهایی از سایتهای معتبر باعث میشود وب سایت شما مرتبط تر شود. داشتن پیوندهای محرک ترافیک نیز ارتباط سایت شما را در هنگام جستجو تقویت میکند. این یکی از عواملی است که میتواند بر نتایج رتبه بندی شما تأثیر گذارد. به یاد داشته باشید که همه لینکها یکسان محسوب نمیشوند و برخی از آنها اسپم هستند.

در حالی که ممکن است وسوسه انگیز باشد که صرفاً بر روی داشتن امتیاز اعتبار دامنه بالاتر تمرکز کنید، بخاطر داشته باشید که DA فقط به عنوان پیش بینی توانایی رتبه بندی سایت شما عمل میکند. بنابراین باید به عنوان یک معیار مقایسه ای استفاده شود. وقتی صحبت از رتبه بندی میشود، نباید به عنوان حرف آخر در رتبه بندی تلقی شود. در عوض، شما باید از این اطلاعات برای تمرکز بر دریافت لینکهای با کیفیت بالا و مرتبط استفاده کنید که میتواند به امتیاز و رتبه بندی دامنه شما کمک کند. ایجاد محتوای قانع کننده و نظارت منظم بر پروفایل لینکسازی خود نیز روشهای مفیدی هستند که میتوانید برای افزایش ارگانیک رتبه گوگل و ترافیک وب سایت خود دنبال کنید.

منابع: influencermarketinghub.com و tjeerdengel.nl

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha