ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
سئو سایت فروشگاهی یا فروشگاه اینترنتی

سئو سایت فروشگاهی یا فروشگاه اینترنتی

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(6 رای)
فهرست مطالب

جستجوی ارگانیک گوگل یک کانال بازدید مهم برای فروشگاه های آنلاین است و خواهد ماند. بر اساس آمار ابزار SEMRush موتورهای جستجو و بالاتر از همه گوگل، 37.5 درصد از ترافیک فروشگاه های اینترنتی را تولید میکنند. بنابراین اگر میخواهید یک فروشگاه اینترنتی واقعا بزرگ و موفق بسازید، هیچ راهی بجز سئو سایت خود ندارید. سئو سایت فروشگاهی از حیث طراحی و محتویات آن یعنی از نظر فنی و محتوایی استفاده مد نظر است تا در لیست نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل به رتبه بهتری دست یابید.

محتوا برای فروشگاه اینترنتی

محتوای فروشگاه اینترنتی عامل تعیین کننده ای برای سئو است. اگر سئو را کم اهمیت تلقی کنید، در بلندمدت به هیچ موفقیتی در رتبه بندی جستجوی ارگانیک نخواهید رسید. در برخی موقعیتها ممکن است بدون محتوای عالی موفق باشید. با این حال به محض اینکه رقبایی وجود داشته باشند که برای بهترین مکانها در رتبه بندی گوگل با شما رقابت کنند و محتوای باکیفیت ارائه دهند، رتبه فروشگاه آنلاین شما افت میکند. گوگل میزان مفید و کاربرپسند بودن محتوای یک سایت فروشگاهی را ارزیابی میکند. گوگل به عواملی که می توان با EAT خلاصه کرد اهمیت خاصی قائل است:

  • E = تخصص (expertise)
  • A = اقتدار (authority)
  • T = اعتماد (trust)

برای ارزیابی این نکات، گوگل بطور فزاینده ای از سیگنالهای کاربر مانند نرخ پرش (Bounce rate) یا مدت حضور کاربر در صفحه استفاده میکند. موتور جستجو سعی میکند بفهمد که آیا کاربر آنچه را که به دنبالش بوده یا انتظارش را داشته است پیدا کرده و چقدر محتوا و پیشنهادات فروشگاه را دوست داشته است.

سئو سایت فروشگاهی

ارتباط محتوا در فروشگاه های اینترنتی چگونه توسعه یافته است؟

در حالی که وب سایتها و وبلاگها یا سایر پورتالهای اطلاعاتی برند، همیشه ارزش زیادی برای محتوای خوب قائل بوده اند، در گذشته در مورد وب سایتهای تجاری و عمدتاً فروشگاه های اینترنتی چنین نبود. بسیاری از صاحبان کسب و کار میترسیدند که محتوای زیاد منجر به منحرف شدن مشتریان بالقوه از خرید شود. نگرانی این بود که بجای خرید یک محصول، مشتریان در متون گم شوند. به همین دلیل است که متن های ویژه سئو اغلب از دید کاربران پنهان میشد. به عنوان مثال با فونت بسیار کوچک یا فونت خاکستری در پس زمینه سفید. بنابراین متن لازم برای موتور جستجو در دسترس بود اما کاربران به سختی می توانستند آنرا ببینند.

به هر حال این متون خالص سئو واقعاً مفید نبودند؛ زیرا فقط در مورد استفاده از کلمات کلیدی مرتبط تا حد امکان در یک متن بود. به اصطلاح چگالی کلمات کلیدی یکی از مهمترین شاخصهای کیفیت محتوای سئو بود. علاوه بر این اغلب صفحات جداگانه ای برای مترادف یا حتی غلط املایی وجود داشت. با این حال از نظر محتوا، بندرت تفاوتی بین متون وجود داشت.

اینفوگرافیک سئو سایت فروشگاهی

پاندا و سایر بروزرسانی های گوگل

همه اینها در فوریه 2011 با آپدیت پاندا گوگل بطور اساسی تغییر کرد. گوگل مشکل را تشخیص داده بود و میخواست با این بروزرسانی، کیفیت محتوا را بهبود بخشد تا کاربران نیز از کیفیت بالاتر متون بهره مند شوند. فروشگاه های آنلاین با محتوای بد بازنده آشکار بروزرسانی پاندا بودند. تا سال 2016 همیشه نسخه های جدیدی از این بروز رسانی وجود داشت تا از بهبود بیشتر محتوا اطمینان حاصل شود. از سال 2016 تاکنون معیارهای آپدیت پاندا در به اصطلاح الگوریتم اصلی گوگل گنجانده شده است. این بدان معنی است که آنها دائماً در حال پالایش و عرضه بسیار منظم هستند. مزیت این است که شما مجبور نیستید منتظر بروزرسانی بعدی باشید تا از طریق بهینه سازیها بهبود رتبه بندی را دریافت کنید.

درباره آپدیت پاندا

بروزرسانی پاندا فیلتری است که بطور منظم در کل فهرست گوگل اعمال میشود و وب سایتهای بی کیفیت را به میزان قابل توجهی از نظر دید آنها کاهش میدهد. یعنی موقعیت آنها را در صفحات نتایج جستجو بطور قابل توجهی به عقب تغییر میدهد. تغییر الگوریتم برای اولین بار در بازار ایالات متحده در 23 فوریه 2011 معرفی شد و سپس در سراسر جهان برای تمام عبارات جستجو به زبان انگلیسی در 11 آوریل 2011 اجرا شد. در 12 آگوست 2011 تغییر الگوریتم رتبه بندی در سراسر جهان برای همه زبان های موجود به استثنای چینی، ژاپنی و کره ای پذیرفته شد.

دستورالعملهای جدید کیفیت

با بروزرسانی الگوریتم جستجوی گوگل، الزامات محتوای یک وب سایت بطور اساسی تغییر کرده است. برای در نظر گرفتن دستورالعملهای کیفیت امروز گوگل، باید به نکات زیر توجه کنید:

  1. موضوعات مربوط به متون خود را بطور کامل تحقیق کنید. این تنها راه برای پاسخ به تمام سوالات کاربران و پوشش کامل نیازهای آنها است.
  2. متنهای منحصربفرد بنویسید و مطالب را از سایر وب سایتها کپی نکنید.
  3. نگران طولانی بودن متن خود نباشید. فقط به اندازه ای که برای موضوع منطقی است بنویسید.
  4. متنهای خود را برای کاربران بنویسید نه موتورهای جستجو.
  5. از مترادفها، اصطلاحات مرتبط و ترکیب کلمات کلیدی استفاده کنید. این به خوانایی متون کمک میکند.
  6. متن خود را از نظر بصری تقویت کنید. از سرفصلها، فهرستها، جداول، تصاویر، ویدیوها و برجسته سازی برای ارائه واضح محتوا و قابل فهم کردن آن برای کاربران استفاده کنید.
  7. متون را به گونه ای در صفحه بسازید که خواندن آنها آسان باشد و کاربران به راحتی آنها را پیدا کنند. در غیر این صورت این خطر وجود دارد که گوگل وب سایت شما را در بالای نتایج جستجو قرار ندهد. اگرچه امروزه مجاز هستید متون خود را تا حدی کوچک کنید یا آنها را در زبانه ها، اسلایدرها یا آکاردئون ها قرار دهید اما مقدار زیاد آن میتواند مانعی برای رتبه بندی خوب باشد.

سئو فروشگاه اینترنتی

انواع مختلف محتوا برای فروشگاه اینترنتی

اساساً محتوای سایت فروشگاهی را میتوان به چهار نوع تقسیم کرد:

  • محتوای تجاری
  • محتوای اطلاعاتی
  • محتوای برند یا نام تجاری
  • محتوای اجتماعی

همه انواع محتوا نقش یکسانی در سئو سایت فروشگاهی ندارند.

«محتوای فروشگاهی» کلاسیک، که اغلب محتوای تجاری نیز نامیده میشود، معمولاً در صفحات دسته بندی، صفحات محصول یا صفحات برند نمایش داده میشود. از سوی دیگر، محتوای اطلاعاتی اغلب توسط یک مجله آنلاین، مشاوره یا مقاله وبلاگ پوشش داده میشود. محتوای برند را میتوان در صفحات خدمات مانند سوالات متداول و صفحه اصلی یافت. محتوای اجتماعی را معمولاً میتوان در یک مجله یا راهنما یا در صفحات لندینگ جداگانه یافت. محتوای اجتماعی را میتوان در خارج از وبسایت به عنوان مثال فیس بوک، یوتیوب و کانال های دیگر ادغام کرد. در حالی که محتوای تجاری و اطلاعاتی از نقطه نظر سئو تأثیر مستقیمی بر فروش دارند، محتوای برند و اجتماعی تنها تأثیر غیرمستقیم بر رتبه بندی ارگانیک دارند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: چگونه محتوای قدیمی و افول کرده را بروز کنیم؟

محتوای تجاری برای فروشگاه اینترنتی

با محتوای تجاری، فروش باید تا حد امکان مستقیماً ایجاد شود. بنابراین کاربر باید یک محصول را در وب سایت شما خریداری، در یک سمینار ثبت نام، یک فرم را پر نماید و یا یک اشتراک یا چیزی مشابه را دریافت کند. محتوای تجاری در سئو فروشگاه های آنلاین یک پیش نیاز است. بنابراین وظیفه محتوای تجاری اینست که به توصیه هایی به کاربر داشته باشد تا بدین ترتیب:

  • بتواند محصول مناسب را انتخاب کند.
  • متقاعد شود که شما بهترین تامین کننده برای او هستید.
  • معامله را کامل کند.

محتوای تجاری را میتوان عمدتاً در صفحات محصول، صفحات دسته بندی، صفحات دارای مشاوره خرید، صفحات برند و غیره یافت. محتوای تجاری معمولاً مهمترین نوع محتوا برای سئو فروشگاه های آنلاین است. این عمدتاً به این دلیل است که عبارات دارای کاراکتر تجاری (مثل خرید و فروش) اغلب حجم جستجوی بالا و ثابتی دارند. با این محتوا میتوانید ترافیک ارگانیک دائمی برای وب سایت یا فروشگاه خود ایجاد کنید و در نتیجه فروش داشته باشید.

سئو برای توضیحات اقلام

اگر سئوی خوب تضمین کند که کاربران فروشگاه شما را در بالای جستجوی گوگل بیابند، فروش بیشتری خواهید داشت. گوگل آنقدر باهوش هست که تشخیص دهد آیا توضیحات کالای شما واقعا سطح بالایی از اطلاعات و انگیزه خرید را به مشتری ارائه میدهد یا خیر. مشتریان اغلب در ابتدا ایده نسبتا مبهمی دارند که کدام محصول مشکلات آنها را حل و نیازهایشان را برآورده میکند یا صرفاً برای سرگرمی است. بنابراین شرح کالا گام تعیین کننده ای در تصمیم خرید است و در عین حال اعتماد ایجاد میکند. مطالعات فعلی نشان میدهد که خریداران آنلاین ارزش زیادی برای توضیحات جامع محصول قائل هستند. اگر اطلاعات کافی در فروشگاه اینترنتی پیدا نکنند، تقریباً دو سوم خریداران بالقوه بدون در نظر گرفتن خرید، بازدید خود را رها میکنند.

به مشتریان خود نشان دهید که دانش تخصصی در مورد طیف محصولات خود دارید و بنابراین میتوانید بطور بهینه از آنها در مورد همه سؤالات پشتیبانی کنید. البته تمام متون موجود در فروشگاه آنلاین شما باید متناسب با گروه هدف شما باشد. فروشگاه آنلاینی که کامپیوتر و سایر لوازم فنی میفروشد از لحن متفاوتی نسبت به فروشگاهی که تخته موج سواری میفروشد استفاده میکند. بطور کلی تمام عبارات در توضیحات مقاله باید واضح و بدون ابهام باشد. از اصطلاحات فنی کم استفاده کنید و اگر برای درک محصولات لازم است، آنها را به وضوح توضیح دهید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: توضیحات محصول را از نظر سئو چگونه بنویسیم؟

یک توضیح خوب چگونه ساختار یافته است؟

قبل از توصیف هر مورد، یک عنوان معنادار وجود دارد که با تگ H1 ارائه میشود و باید فقط یکبار در هر صفحه ظاهر شود. توصیه میشود توضیحات را با زیرعنوانهای اضافی ساختار دهید. سپس از تگهای H2 و در صورت لزوم تگ های H3 یا H4 برای سرفصل های فرعی استفاده شود. متن مقدماتی که به عنوان تیزر نیز شناخته میشود، نکات محرک اولیه را تعیین میکند و با نام بردن مهمترین اطلاعات، محصول شما را به ادامه خواندن تشویق میکند.

آمازون چندین لیست را در بالای صفحات محصول قرار میدهد. اینها چندین متن کوتاه هستند که حاوی جزئیات مختلف محصول هستند و نمای کلی از مزایا و خواص یک مقاله را ارائه میدهند. اغلب بصورت بولت پوینت ذکر میشوند. برای مثال مواد تشکیل دهنده، موارد استفاده یا گواهی های یک محصول ذکر شده است. آمازون همچنین رتبه بندیها، نظرات مشتریان و پیوندهایی به پاسخهای مشتریان را در بالای صفحه محصول قرار میدهد. اساساً مهمترین اطلاعات در مورد هر مقاله باید خوانا باشد بدون اینکه صفحه را به پایین اسکرول کنید.

بخش اصلی توضیحات کالا شامل توضیحات واقعی محصول به دنبال توضیحات کوتاه، قیمت ها و سایر تیزرها میباشد. طول متن توضیحات باید متناسب با محصول مربوطه باشد. پاراگرافها را بطور معناداری مختصر نگه دارید و از جملات طولانی اجتناب کنید. بر روی اطلاعات مهم با متن پررنگ تاکید کنید و از عناوین فرعی برای تمایز بین قطعات مختلف اطلاعات استفاده کنید. طول کلی توضیحات محصول به شدت تحت تأثیر پیچیدگی، استفاده های احتمالی و ویژگیهای خاص کالا است. اما عواملی مانند قیمت نیز نقش دارند. هر چه محصولات ارائه شده گران تر باشند، متنهای توضیحات طولانی تر خواهند بود. زیرا هر کسی که پول زیادی برای یک محصول انحصاری یا یک برند میپردازد، میخواهد کاملاً توجیه شود. به یاد داشته باشید که اطلاع رسانی مهمتر از تبلیغات است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: عناوین را چگونه بنویسیم تا باعث جذب کلیک شود؟

میتوانید ویژگیهای مقاله را هم بصورت متنی و هم به صورت فهرست در صفحه مقاله وارد کنید. به این ترتیب نه تنها خلاصه های عملی محتوا را ارائه میکنید بلکه به انواع مختلف خواندن بصری نیز توجه میکنید. هر کسی که قبلاً تاحدودی با محصول مورد نظر آشنا باشد، معمولاً برای تصمیم خرید فقط به چند اطلاعات اساسی مانند قیمت و زمان تحویل نیاز دارد. بسیار مهم است که توضیحات محصول تا حد امکان سوالات کمتری را از سوی مشتری ایجاد کند. به دلیل طولانی بودن، محتوای اطلاعاتی و عبارات جستجویی که در آن وجود دارد، توضیحات مقاله برای بهینه سازی موتور جستجوی فروشگاه آنلاین شما ضروری است.

اطلاعات در مورد استفاده یا تأثیر محصول شما بسیار مفید است. چگونه از آن استفاده میکنید؟ برای عملکرد بهینه چه چیزی باید در نظر گرفته شود؟ به عنوان مثال، اگر لوازم اسکی میفروشید، حوزه کاربرد آنها را توضیح دهید. در این مرحله نیازی به نوشتن راهنمای کامل در مورد تمام جنبه های خرید لوازم اسکی نیست. با این حال منطقی است که یک راهنمای آماده داشته باشید و به آن در توضیحات محصول پیوند دهید.

چک لیست برای توضیحات کامل اقلام

  • قیمت محصول چقدر است؟
  • از چه موادی ساخته شده است؟
  • در مورد غذا یا دارو: کدام ترکیبات یا مواد فعال موجود است؟
  • کدام رنگها موجود است؟
  • محصول برای چیست و چگونه استفاده میشود؟
  • آیا باید مونتاژ شود یا آماده استفاده است؟
  • مقاله بر اساس کدام استانداردها گواهی میشود؟
  • آیا هنگام استفاده از آن باید مقررات یا استانداردهای ایمنی خاصی رعایت شود؟
  • آیا ضمانت خاصی وجود دارد؟ اگر بله، گارانتی تا چه زمانی اعتبار دارد؟
  • کدام لوازم جانبی را میتوان برای محصول استفاده و خریداری کرد؟
  • مقاله برای چه کسانی مناسب است و احتمالاً برای چه کسانی مناسب نیست؟
  • چرا محصول بهترین انتخاب ممکن است؟
  • پیوند به محصولات مشابه یا مکمل نیز مفید است.

فروشگاه آنلاین

توضیحات محصول - بهترین شیوه ها

تحت هیچ شرایطی نباید توضیحات محصول را از سازنده یا سایر فروشگاه های آنلاین کپی کنید. در سئو فروشگاه های آنلاین، توضیحات محصول همیشه باید منحصربفرد باشد و حاوی اطلاعات دقیق در مورد محصولات باشد. بعنوان مثال میتوانید به سؤالات معمولی در مورد محصول پاسخ دهید و آنها را در قسمت توضیحات قرار دهید. به این ترتیب میتوانید با نرخ بازگشت بالا نیز مقابله کنید. تصاویر جذاب و باکیفیت محصول نیز ضروری است. وضوح و اندازه نیز تعیین کننده است. کاربر باید بتواند از نزدیک به محصول نگاه کند. عملکرد بزرگنمایی برای تصاویر در صورت لزوم ایده آل است. اگر محصول در چندین رنگ موجود باشد، همه انواع نیز باید قابل مشاهده باشند. چندین زاویه از تصویر محصول نیز بطور قابل توجهی توصیف آنرا بهبود میبخشد.

توضیحات محصول غیربهینه که در ده ها فروشگاه دیگر که همگی محصولات مشابهی را ارائه میکنند قابل خواندن است، میتواند تبدیل به یک قاتل سئو شود. بنابراین فروشگاه های آنلاین باید به این سؤال که «چرا مشتری باید از من خرید کند در حالی که میتواند محصول را کمی ارزان تر از جای دیگر دریافت کند؟» پاسخ دهند. هر چه یک محصول گرانتر و اطلاعات فشرده تر باشد، اعتماد به خرده فروش مهمتر میشود. کاربر همیشه میخواهد مطمئن باشد که کالای درستی را خریداری میکند.

  • متون جداگانه ایجاد کنید.
  • چیدمان واضح که بوضوح مزایا را برجسته میکند.
  • فواید آن را به اختصار فهرست کنید.
  • به سوالات احتمالی کاربر پاسخ دهید.
  • در صورت امکان از تصاویر و در صورت لزوم از فیلم ها استفاده کنید.
  • از طریق توضیحات دقیق اعتماد ایجاد کنید.
  • دانش تخصصی خود را نشان دهید.
  • گزینه های مقایسه را ارائه دهید و محصولات مشابه را نمایش دهید.
  • محصولات دیگری را که ممکن است مورد علاقه باشند را توصیه کنید.
  • نمایش نظرات و رتبه بندی مشتریان
  • استفاده از فیلم های محصول
  • تاریخ تحویل، در دسترس بودن و روش ارسال را در یک سوم بالای صفحه نمایش دهید.

سوالات متداول، بررسیها و توصیفات

بخش پرسش و پاسخ زیر هر محصول فرصتی عالی برای ارائه ارزش افزوده به مشتری و رهایی از تردید آنها است. مثلا در سایت آمازون مشتریان میتوانند سؤالاتی در مورد هر کالا بپرسند و سپس معمولاً توسط سایر کاربران پاسخ داده میشوند. در فروشگاه آنلاین خودتان باید در صورت امکان، خودتان پاسخ دهید تا کنترل کاملی بر کیفیت پاسخها داشته باشید. پاسخهای مشتریان غیرالزام آور هستند و باید با احتیاط خاصی با آنها رفتار شود. مطمئن شوید که بخشهای پرسشهای متداول همیشه صحیح و بروز هستند. دلایلی را که میتواند مانع از خرید محصولات از شما توسط مشتریان شود را در نظر بگیرید. توضیحات مقاله شما از جمله پرسشهای متداول، برگه اطلاعات محصول، تصاویر و گرافیکها باید بتواند همه استدلالهای منفی را رد و تردیدهای احتمالی کاربران را برطرف کند.

توصیفات و نتایج آزمایش راه بسیار خوبی برای جلب اعتماد مصرف کننده است. اگر به محصول مورد نظر جوایز یا مهر تایید داده شده است، این موارد نیز باید به وضوح در صفحه محصول قابل مشاهده باشند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: سوالات متداول (FAQ) و تاثیر آن بر سئو

قیمت و زمان تحویل

ناگفته نماند که قیمت کالاها باید بوضوح در صفحه قابل مشاهده باشد. اطلاعات مربوط به زمان تحویل مورد انتظار و سایر شرایط تحویل نیز بسیار مهم است. اگر حمل و نقل یک کالا بسیار زمان بر است یا هزینه های اضافی را به همراه دارد، باید به مشتریان خود اطلاع دهید.

محتوای تکراری در توضیحات محصول

گوگل میخواهد از اینکه نتایج جستجوی متعدد منجر به یک محتوا شود، جلوگیری کند. محتوای تکراری یک اشتباه بد سئو است. اگر گوگل محتوای تکراری را فریب تلقی کند، ممکن است وب سایت مربوطه از نتایج جستجو حذف شود. گوگل میگوید «چنین رفتار ناعادلانه ای میتواند منجر به تجربه کاربری منفی شود، زیرا در یک سری از نتایج جستجو به بازدیدکنندگان، محتوای یکسانی نشان داده میشود». بنابراین مهم است که محتوای تکراری را پیدا و از آن اجتناب کنید.

اگر مثلاً توضیحات مقاله سازنده بدون تغییر باشد، فروشگاه های آنلاین همیشه مقدار مشخصی از محتوای تکراری را نشان میدهند. این محتوای تکراری قطعا منجر به جریمه توسط گوگل نمیشود اما همچنان میتواند به فروشگاه آنلاین شما آسیب برساند. زیرا گوگل شما را منبع اصلی نمیداند و بر این اساس رتبه بدتری را کسب میکنید. بنابراین خلاق باشید و فقط از اطلاعات محصول از تولید کنندگان و سایر شرکا به عنوان یک الگو برای ارائه محتوای برجسته و منحصربفرد استفاده کنید.

گوگل برای محتوای تکراری جریمه ای ندارد. بعنوان مثال اگر مقاله ای را از آسوشیتدپرس بگیرید و آن را در وبلاگ خود ارسال کنید، با چیزی مانند یک اقدام دستی از طرف گوگل جریمه نمیشوید. با این حال گوگل نسخه های تکراری محتوا را از نتایج جستجو فیلتر میکند. اگر دو یا چند قطعه محتوا اساساً مشابه باشند، گوگل یک URL متعارف (منبع) را برای نمایش در نتایج جستجو انتخاب میکند و نسخه های تکراری را پنهان میکند. این مجازات نیست بلکه یک فیلتر گوگل است که فقط یک نسخه از محتوا را برای بهبود تجربه جستجو نشان میدهد.

اگر محصولات دیگری دارید که با کالای مربوطه مطابقت دارند، میتوانید آنها را در توضیحات کالا لینک دهید. لینکهای مفید به سئو کمک میکنند. در صورت امکان از بیش از سه تا پنج لینک در هر صفحه استفاده نکنید. البته اگر لوازم جانبی مناسب یا ضروری زیادی برای یک محصول موجود است، میتوانید به تمام مقالات مربوطه پیوند دهید.

متون دسته بندی محصولات برای موفقیت در سئو

متون دسته بندی محصولات خوب نوشته شده با سطح اطلاعات بالا برای موفقیت طولانی مدت فروشگاه آنلاین ضروریست. از آنجایی که متون دسته بندی خوب به مشتریان شما کمک میکند، گوگل و سایر موتورهای جستجو نیز به شما پاداش خواهند داد. با توضیحات دسته بندی خوب میتوانید دید و دسترسی به فروشگاه خود را افزایش، تعداد بازدیدکنندگان را افزایش دهید و تبدیلهای بیشتر و مشتریان جدیدی بدست آورید. اگر میخواهید در تجارت الکترونیک موفق باشید، به متون دسته بندی خوب نیاز دارید. شرح دسته بندی محصولات در مورد کمک به مشتریان خود برای پیگیری و ایجاد انگیزه برای خرید در فروشگاه آنلاین شما است. از متون دسته برای ساختار و توصیف انواع مختلف محصولات در فروشگاه آنلاین شما استفاده میشود.

متون دسته بندی همچنین برای افزایش رتبه سئو فروشگاه های اینترنتی شما ایده آل هستند. برخلاف توضیحات مقاله که فقط در نتایج جستجو برای نام های بسیار خاص مقاله به خوبی نمایش داده میشود، مثلاً «Nike Free RN 5 به رنگ آبی»، صفحات دسته بندی را میتوان برای عبارات جستجوی عمومی تر نیز نمایش داد: به عنوان مثال «کفش های دویدن نایک». توضیحات دسته ها به اندازه توضیحات خود محصولات مهم هستند. اگر هیچ اطلاعات مفیدی در متن دسته پیدا نکردید، احتمالاً دیگر روی محصولی کلیک نخواهید کرد بلکه مستقیماً فروشگاه دیگری را امتحان خواهید کرد. از طرف دیگر اگر بتوانید با متون دسته بندی مفید و آموزنده امتیاز کسب کنید و به مشتریان خود ارزش افزوده ارائه دهید، شانس فروش و در نتیجه جایگاه شما در نتایج موتورهای جستجو افزایش می یابد.

بعنوان یک خرده فروش آنلاین باید اهمیت زیادی برای شفاف تر کردن، کاربرپسند و آموزنده کردن فروشگاه خود قائل شوید. از قبل تا حد امکان به سوالات مشتریان پاسخ دهید. متون درجه یک برای این منظور ایده آل هستند.

موفقیت در سئو و کسب مشتری های بیشتر

محتوای اطلاعاتی برای فروشگاه های اینترنتی

محتوای اطلاعاتی در درجه اول در مورد ارائه اطلاعات است. بعبارت دیگر شما میخواهید به سوالات کاربران پاسخ دهید و در نتیجه بر تصمیم آنها تأثیر بگذارید. بنابراین باید از قبل فکر کنید که کاربران و مشتریان بالقوه شما چه سوالاتی ممکن است داشته باشند و به بهترین و جامع ترین نحوه به این سوالات پاسخ دهید. محتوای اطلاعاتی را میتوان به محتوای همیشه سبز و محتوای مرتبط با زمان تقسیم کرد. محتوای همیشه سبز همیشه مرتبط است، در حالی که محتوای مربوط به زمان فقط برای مدت کوتاهی مرتبط است. موضوعات فصلی به عنوان محتوای مرتبط با زمان به حساب می آیند زیرا فقط در یک مقطع زمانی خاص مرتبط هستند.

بر خلاف محتوای فعلی که محدود به زمان است، ایجاد محتوای همیشه سبز با در نظر گرفتن سؤالات احتمالی مشتری یا گروه هدف است. دقیقاً آن سؤالاتی که محدود به زمان نیستند و چند سال دیگر کاربران را مشغول خواهند کرد. برای ایجاد محتوای همیشه سبز، شناخت دقیق گروه هدف و نیازهای اطلاعاتی آنها مورد نیاز است.

محتوای اطلاعاتی چقدر برای سئو فروشگاه مهم است؟

محتوای همیشه سبز برای سئو بسیار مهم است و میتواند حجم جستجوی قابل توجهی در محتوای همیشه سبز وجود داشته باشد. محتوای مبتنی بر زمان چندان با سئو مرتبط نیست؛ زیرا باعث افزایش ترافیک طولانی مدت شما نمیشود. اما اگر در این زمینه با پیشنهادات فصلی کار میکنید، مطمئناً برای شما مهم است که به این ترافیک فصلی با محتوای خوب مرتبط با زمان رسیدگی کنید.

با این حال اگر میخواهید از محتوای همیشه سبز در وبسایت خود استفاده کنید و در نتیجه به رتبه های خوبی برسید، باید توجه داشته باشید که تنها یکبار تولید این محتوا کافی نیست. تقاضای ثابت برای این موضوع به تنهایی عامل رتبه بندی نیست. با هر درخواست جستجو، گوگل دوباره میزان مرتبط بودن یک صفحه هدف را ارزیابی میکند و همچنین از معیارهایی مانند تاریخ انتشار یا زمان بروزرسانی استفاده میکند. این به منظور ارائه یک نتیجه جستجوی بهینه به کاربر است. بنابراین باید مرتباً محتوای ظاهراً بی زمان خود را برای بروزرسانی یا بهبودهای احتمالی بررسی کنید. هرچه رقابت بین وب سایتها برای محتوای همیشه سبز خاص بیشتر باشد، معیارهای بیشتری باید بهینه شوند.

بهینه سازی محتوای همیشه سبز

استفاده از کلمات کلیدی: کلمات کلیدی که دارای حجم جستجوی بالایی هستند باید در مکانهای برجسته استفاده شوند.

ساختار: ساختار واضح و منطقی به اندازه محتوای تجاری مهم است

ارتقای محتوا: موضوعات اطلاعاتی معمولاً از تصاویر یا فیلم های واضح بهره می برند. بنابراین روی تصاویر و ویدیوهای خوب سرمایه گذاری کنید تا خود را از رقبای که با موضوعات مشابه سروکار دارند متمایز کنید.

پیوندهای داخلی: از آنجایی که کاربر نمیخواهد در اینجا چیزی بخرد یا سفارش دهد، باید از عناصر تبدیل استفاده کنید. در عوض، می توانید پیوندهای داخلی به صفحات تراکنش های خود را در مکان های مناسب قرار دهید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: ایجاد یک نقشه راه سئو که درآمدمان را افزایش دهد

محتوای تولید شده توسط کاربر برای فروشگاه های اینترنتی

علاوه بر انواع محتوایی که قبلاً توضیح داده شد، نوع دیگری از محتوا وجود دارد که برای فروشگاه های آنلاین مهم است. محتوای تولید شده توسط کاربر یعنی محتوایی که توسط کاربران شما ارائه میشود. این را میتوان بعنوان مثال در قالب نظرات یا در یک انجمن در سایت انجام داد که در آن کاربران میتوانند به تبادل نظر بپردازند. حتی ممکن است به کاربران این امکان را بدهید که عکسها را آپلود کنند.

مزیت محتوای تولید شده توسط کاربر برای سئو کاملا مشخص است:

  1. لازم نیست خودتان نگران ایجاد این محتوا باشید، کاربران اینکار را برای شما انجام میدهند.
  2. کاربران محتوا را به زبان خود ایجاد میکنند و بنابراین مجموعه کلمات کلیدی خود را با عبارات و موضوعاتی که در طول تحقیق کلمات کلیدی خود از دست داده اید گسترش میدهند.
  3. همچنین تعاملاتی با وب سایت خود دریافت خواهید کرد و مدت حضور نسبتا طولانی خواهد بود

با این حال، شما همچنین باید در مورد آنچه افراد در سایت شما پست میکنند بسیار مراقب باشید. جدا از جنبه حقوقی، بررسی مداوم این صفحات برای موتور جستجو نیز مهم است.

مشکلات زیر ممکن است در مورد محتوای کاربر رخ دهد:

  • محتوای تکراری: بسیاری از کاربران محتوای مشابه یا همان محتوایی را که قبلاً ایجاد کرده اند تولید میکنند. گوگل ممکن است اینرا به عنوان محتوای تکراری با مشکلات مربوطه ارزیابی کند.
  • لینکهای مشکل دار: برخی از کاربران ممکن است لینکهایی را به وب سایتهای دیگر ارسال کنند که گوگل آنها را به عنوان هرزنامه اعلام تلقی کند. این نیز میتواند در صورتی که از تگ های مناسب (مثل نوفالوو) استفاده نکنید، به وبسایت شما آسیب برساند.

بنابراین محتوای تولید شده توسط کاربر پتانسیل سئو بالایی را ارائه میدهد. با این حال لازم است که محتوای تولید شده توسط کاربر را تعدیل و کنترل کنید. بر این اساس محتوای تولید شده توسط کاربر نیز تلاش قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.

محتوا برای فروشگاه اینترنتی

هر چند وقت یکبار باید محتوایم را بروز کنم؟

علاوه بر نوشتن متون جدید، هنگام انجام سئو باید به بازنگری متون موجود نیز بپردازید. اساساً کاربران بطور قابل درکی متون فعلی را به متن های قدیمی ترجیح میدهند. چه کسی میخواهد هنگام جستجوی «ساعت هوشمند» متنی مربوط به سال قبل را بخواند؟ اینکه چقدر واقعیت مهم است، بستگی زیادی به موضوع دارد. هر موضوعی مانند ساعتهای هوشمند بصورت پویا توسعه نمی یابد. اساساً برای اینکه متن و کاربران شما همیشه بروز باشند، باید به محض اینکه موضوع توسعه یافت، متون خود را ویرایش کنید. برای انجام اینکار باید در همان ابتدا در نظر بگیرید که چه موضوعاتی باید مرتباً بروز شوند و کدام عناوین چندان مهم نیستند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: چرا کسی محتوای ما را نمیخواند؟

سئو فنی برای سایت فروشگاهی

فیلترها یک عملکرد مهم در بسیاری از فروشگاه های اینترنتی هستند، بطوری که انتخاب محصولات میتواند متناسب با نیاز مشتری باشد. با این حال، فیلترها دارای چند ویژگی خاص هستند که باید هنگام سئو مورد توجه قرار گیرند. بطور معمول کاربر میتواند محدوده یک فروشگاه آنلاین را بر اساس معیارهای مختلف فیلتر کند. به عنوان مثال بر اساس رنگ و قیمت. یک URL جداگانه برای هر نمای فیلتر شده جدید ایجاد میشود.

  • رنگ: آبی
  • قیمت: 89 – 149
  • آدرس صفحه:

https://testshop.ir/category/smart-watch/?price_from=89&price_to=149&color=blue

مشکل در اینجا ایجاد میشود که ترکیب فیلترهای گسترده منجر به URLهای بیشماری برای یک محتوا میشود (محصولات تغییر نمیکنند). اگر در اینجا کنترل URLهای فیلتر وجود نداشته باشد، همه این URLها در فهرست گوگل قرار میگیرند و فروشگاه آنلاین محتوای تکراری زیادی تولید میکند. علاوه بر این، بودجه خزیدن گوگل به هدر میرود که ممکن است صفحات جدیدتر را به تأخیر بیندازد یا اصلاً آنها را نکند. ضمناً قدرت بک لینکها و سایر عوامل مرتبط با رتبه بندی در چند URL به اصطلاح متعارف دسته بندی نمیشود بلکه بر روی URLهای متعددی توزیع میشود که اغلب هیچ URLی نمیتواند موقعیتهای واقعا خوبی را در موتورهای جستجو بدست آورد.

چهار راه حل برای سئو فیلترها و صفحه بندیها

  • راه حل 1: URLهای فیلتر را ایندکس نکنید.
  • راه حل 2: فیلتر کردن از طریق جاوا اسکریپت.
  • راه حل 3: URLهای فیلتر را از طریق robots.txt حذف کنید.
  • راه حل 4: تنظیمات پارامتر url کنسول جستجوی گوگل.

نمایه سازی هدفمند URLهای فیلتر - بهترین روش

نمایه سازی همه یا هیچ چیز معمولاً راه حل بهینه نیست. URL های فیلتری که محتوای آنها دارای حجم جستجو بوده و همچنین ارزش افزوده ای را برای کاربر به عنوان نتیجه جستجو به ارمغان می آورد، باید توسط گوگل خزیده و ایندکس شوند و در نهایت به رتبه های خوبی دست یابند. بقیه url های فیلتر باید روی noindex تنظیم شوند. اینکه آیا URL فیلتر باید توسط گوگل ایندکس شود یا نه میتواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد:

  • حجم جستجو: اگر ترکیب کلمه کلیدی دارای حجم جستجوی بالایی باشد، میتوان آنرا در فهرست قرار داد و بقیه را حذف کرد.
  • ارزش افزوده برای کاربر: تنها در صورتی که صفحه فیلتر شده برای کاربر مورد استفاده قرار گیرد باید ایندکس شود.
  • محتوای قابل تنظیم: اگر محتوای صفحه را میتوان با URL فیلتر انتخابی مطابقت داد، باید در فهرست نیز گنجانده شود.
  • محصولات پرفروش: اگر محصولات تکی در فروشگاه بسیار محبوب هستند و همچنین حجم جستجوی خوبی دارند، باید در فهرست قرار گیرند.

اما مراقب باشید؛ فقط به این دلیل که صفحات را روی noindex تنظیم میکنید به این معنی نیست که گوگل آنها را نمیخزد. بودجه خزیدن حداکثر تعداد صفحاتی است که گوگل در یک وب سایت میخزند و این محدود است. بنابراین باید مطمئن شوید که صفحات نامرتبط نیز از خزیدن حذف میشوند. به عنوان مثال از طریق robots.txt یا تنظیمات پارامتر در کنسول جستجوی گوگل. این کاری است که بسیاری از فروشگاه های اینترنتی بزرگ انجام میدهند.

اگر منابع فنی کافی برای خود دارید، کنترل نمایه سازی با استفاده از تگ متعارف معمولا بهترین راه حل است. آدرس های اینترنتی فیلتر برند، رنگ و فیلترهای اندازه نمایه میشوند؛ حتی در موارد انتخاب چندگانه. تمام فیلترهای دیگر با استفاده از یک برچسب متعارف از فهرست بندی حذف میشوند.

فیلترها و دسته بندی ها در سایت فروشگاهی

تکلیف محصولات حذف شده چه میشود؟

یک چالش در سئو سایت فروشگاهی، محصولاتی هستند که از محدوده حذف میشوند. خطاهای 404 که اینکار ایجاد میکند اغلب نادیده گرفته میشود و تعداد خطاها با گذشت زمان افزایش می یابد. به یاد داشته باشید که هر کالا بخشی از رتبه بندی کلی فروشگاه آنلاین شما است. صفحات محصول اغلب بصورت خارجی لینک میشوند و دارای بک لینکهای ارزشمند هستند یا از طریق کانال ای رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته میشوند و ترافیک منظمی ایجاد میکنند. چندین راه حل ممکن برای این موضوع وجود دارد. شما فقط باید تصمیم بگیرید که کدام راه حل برای فروشگاه آنلاین شما مناسب است.

راه حل 1: ریدایرکت 301 به یک دسته مشابه

اگر در فروشگاه دسته بندی مناسبی برای محصول حذف شده وجود دارد، توصیه میشود یک تغییر مسیر 301 را مستقیماً در دسته تنظیم کنید. در این حالت بازدیدکننده این امکان را دارد که یک کالای مشابه را خریداری کند که نوید یک کاربر راضی و نرخ پرش پایین را میدهد. هر دوی این موارد نه تنها از سقوط رتبه شما جلوگیری میکنند، بلکه احتمال تبدیل در فروشگاه را نیز افزایش میدهند.

راه حل 2: تغییر مسیر 301 به محصول جانشین

اگر محصول جانشینی برای محصول حذف شده وجود دارد، مانند مدل جدید، تغییر مسیر 301 نیز باید از صفحه حذف شده به صفحه جدید تنظیم شود. در این صورت، کاربر میتواند بدون نیاز به جستجو از طریق فروشگاه مانند راه حل 1، مستقیماً خرید انجام دهد. این راه حل بر راه حل اول ارجحیت دارد. زیرا اگر مطلب حذف شده بتواند مقدار دامنه را در موتور جستجو نشان دهد، اکنون امکان انتقال آن، حداقل تا حدی به مقاله جدید وجود دارد. محصول جدید باید بسیار شبیه محصول حذف شده باشد. اگر به هر محصول متفاوتی هدایت کنید، کاربر احتمالاً سایت را ترک میکند و سیگنال سئو بدی را به گوگل ارسال میکند.

راه حل 3: محصول را حذف نکنید

در فروشگاه اینترنتی اغلب اتفاق میافتد که یک محصول فقط بطور موقت در دسترس نیست. در این صورت نیازی به حذف محصول نیست. اما برای کاربر زمانی که میخواهد محصول را بخرد و در صفحه محصول میبیند که این محصول دیگر وجود ندارد، اغلب آزاردهنده است. برای این مورد نیز راه حلی وجود دارد. بهتر است کاربر را در صفحه محصول در مورد تاریخ تحویل جدید یا تا زمانی که کالا دوباره در دسترس قرار میگیرد، اطلاع رسانی کنید. یا میتوانید با یک فیلد متنی به کاربر اطلاع دهید و محصول جانشین را مشخص کنید. همچنین توصیه میشود به کاربر این فرصت را بدهید که آدرس ایمیل خود را ذخیره کند تا از در دسترس بودن محصول مطلع شود. اینکه کدام راه حل را انتخاب میکنید همیشه به مورد خاص بستگی دارد. هر راه حلی برای همه فروشگاه های اینترنتی منطقی نیست. اگر منابع محدودی دارید، تا حد امکان پروسه را خودکار کنید.

برخورد صحیح با اقلام موجود در فروش

آیا میخواهید محصولات خود را بفروشید و دسته بندی فروش خود را در سایت فروشگاهی دارید؟ بدون شک ایده خوبی است اما در مورد سئو باید به چند نکته توجه کرد. بسیاری از فروشگاه های آنلاین محصولات خود را به عنوان «حراج» تگ گذاری میکنند و در همان زمان محصول را در دسته فروش کپی میکنند. این اغلب یک URL دوم ایجاد میکند و بدان معناست که شما از دو URL برای یک محصول استفاده میکنید. در این صورت دوباره محتوای تکراری ایجاد میشود. بنابراین همیشه مطمئن شوید که URL محصول حتی اگر در حال حاضر در بخش حراج باشد، همیشه آدرس یکسانی داشته باشد.

لینک های داخلی

لینکها به عنوان یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی در الگوریتم گوگل شناخته میشوند. در حالی که در مورد لینکهای خارجی یعنی لینکهای دریافتی از دامنه های دیگر زیاد گفته میشود و تهیه آنها گاهی با تلاش زیاد انجام میشود، لینکسازی داخلی یک وبسایت توجه کمتری میشود. لینک سازی داخلی یک ابزار سئو قدرتمند است و نباید به منو و استفاده از کلمات کلیدی در متن لینک محدود شود. لینکهای خارجی باعث افزایش اعتماد گوگل به دامنه میشود. هر چه اعتماد بیشتر باشد، گوگل به لینکهای داخلی بیشتر اعتماد میکند. از این نظر، هر دو نوع لینک مهم هستند و تمرکز صرف بر روی لینکهای خارجی و نادیده گرفتن لینکهای داخلی اشتباه است. نکته کاربردی در مورد لینکهای داخلی اینست که شما میتوانید آزادانه آنها را خودتان تعیین کنید. شما میتوانید طرح خود را برای تعداد، قرارگیری و طراحی متون پیوند اجرا کنید.

علاوه بر این، نیازی به نگرانی در مورد فیلترهای گوگل نیست. در حالی که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در انکر تکست حداکثر از زمان بروزرسانی پنگوئن برای پیوندهای خارجی مشکل ساز بوده است، اما در مورد لینک های داخلی برعکس است. گوگل در مقاله خود (مقدمه ای بر بهینه سازی موتورهای جستجو) توصیه میکند «هرچه متن لنگر بهتر باشد، ناوبری برای کاربران آسانتر میشود و گوگل بهتر میفهمد که صفحه پیوند شده در مورد چیست». اکثر فروشگاه های آنلاین از این گزینه استفاده ناکافی میکنند. اما به یاد داشته باشید که صفحات پیوند داده شده باید همچنان مرتبط باشند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: لینک از سایتهای مختلف یا بک لینکها؛ کدام مهمتر است؟

از چند لینک داخلی استفاده کنم؟

متأسفانه هیچ دستورالعمل مشخصی برای این موضوع وجود ندارد. خود را بجای خواننده قرار دهید. آیا هنوز میتوانید متن را با پیوندها بخوانید یا فقط حواس شما پرت میشود؟ در اینجا نیز اولویت اول این است که متن باید از طریق لینکهای داخلی بهتر شود.

داده های ساختاریافته (Rich snippets / Schema) برای فروشگاه های آنلاین

وقتی نوبت به سئو سایت فروشگاهی میرسد، ریچ اسنیپت ها نقش مهمی ایفا میکنند. با ریچ اسنیپتها میتوانید نتیجه جستجوی گوگل را با برنامه های افزودنی از طریق داده های ساختاریافته بطور قابل توجهی افزایش دهید و آنرا آموزنده تر کنید. این باعث افزایش نرخ کلیک در نتایج جستجو میشود. به نظر میرسد فروشگاه های آنلاینی که تعداد کاربران بالاتر از میانگین روی آنها کلیک میکنند مرتبط تر هستند و بنابراین از نظر گوگل ارزش افزوده ای برای کاربر ارائه میکنند. نتیجه رتبه بندی بهتر در بلند مدت است. پیوندهای سایت، رتبه بندی و برنامه های افزودنی داده محصول بویژه برای فروشگاه ها جالب هستند. سپس این موارد با ستاره در نتایج جستجو مشخص میشوند و قیمتها برای محصولات جداگانه نمایش داده میشوند.

با داده های ساختاریافته برای محصولات، داده های مربوط به یک محصول (قیمت، در دسترس بودن و رتبه بندی) را میتوان مشخص و در نتایج جستجو نمایش داد. نشانه گذاری را به صفحات محصول خود اضافه کنید زیرا این تنها راهی است که گوگل اطلاعات دقیق محصول را در نتایج جستجوی غنی (از جمله تصاویر گوگل) درج میکند. به این ترتیب کاربران میتوانند قیمت، در دسترس بودن و نتایج رتبه بندی را مستقیماً در نتایج جستجو مشاهده کنند. از نشانه گذاری میتوان برای نمایش نتایج محصول غنی استفاده کرد تا خریداران بالقوه ای را که به دنبال اقلامی برای خرید در گوگل یا تصاویری از اقلامی که میفروشید، هستند را جذب کند. اطلاعات محصول شما باید همیشه صحیح و بروز باشد تا کاربران بتوانند مقالات مرتبط و بروز را ببینند. با قطعه غنی برای سوالات متداول میتوانید مستقیماً در نتایج جستجو به سؤالات مشتری پاسخ دهید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: رتبه صفر گوگل یا موقعیت صفر و نحوه رسیدن به آن

همچنین توصیه میشود جستجوی داخلی (SearchBox)، Breadcrumb، نمایه های رسانه های اجتماعی یا جداول اندازه محصول را علامت گذاری کنید. دو گزینه برای پیاده سازی ریچ اسنیپت ها در سئو برای فروشگاه های آنلاین وجود دارد. یا ریزداده در متن منبع صفحه با یک کد HTML خاص مطابق با schema.org مشخص شده است یا با استفاده از برجسته کننده داده در کنسول جستجوی گوگل مشخص میشود. اطلاعات دقیق در مورد این موضوع را میتوانید در صفحات راهنمای کنسول جستجو پیدا کنید.

ساخت لینک برای سایت فروشگاهی

گوگل همیشه در مورد بک لینکها اطلاعات بسیار کمی ارائه داده است. با این حال نشانه های فزاینده ای وجود دارد که نشان میدهد بک لینکها دیگر سیگنال غالب نیستند. اما این نیز یک واقعیت است: لینکهای فروشگاه اینترنتی شما هنوز یک عامل رتبه بندی بسیار مهم است. اگر رقبا بوضوح لینکهای بهتری داشته باشند، یک بهینه سازی خوب روی صفحه به تنهایی اغلب فایده چندانی ندارد. هر لینک از یک وبسایت خارجی مانند توصیه فروشگاه شما برای گوگل است. هرچه تعداد این توصیه ها بیشتر باشد، لینک های بیشتری به وب سایت اشاره میکنند و قابل اعتمادتر هستند و احتمال اینکه اقدامات فوق بطور قابل توجهی رتبه فروشگاه اینترنتی را بهبود بخشد، بیشتر میشود.

با این حال، موضوع دیگر فقط در مورد داشتن تعداد بک لینک بیشتر از رقبا نیست. پیوندهای بهتر منجر به موفقیت بلندمدت میشوند و بهترین پیوندها آنهایی هستند که معمولا دسترسی به آنها سخت است. بنابراین باید از گزینه های پیوند انحصاری با شرکا استفاده کنید.

چک لیست لینک سازی

  • فقط پیوندهایی از صفحات مرتبط با موضوع و باکیفیت بالا.
  • فقط بک لینکهایی که ترافیک واقعی و کاربران مرتبط را ارائه میدهند.
  • متنهای پیوند طبیعی بدون پر کردن کلمات کلیدی.
  • بدون لینک خودکار یا سیستم تبادل لینک.
  • فقط از تارگت لینکی (انکرتکست) استفاده کنید که با محتوای مورد نظر مطابقت داشته باشد.

نمایش صحیح در تمام دستگاه ها

کاربرپسند بودن و سهولت استفاده از فروشگاه اینترنتی

سایت فروشگاهی شما، فناوری و متون شما کاملاً بهینه شده اند اما تبدیل به مشتری خوب نیست؟ قابلیت استفاده خوب و کاربرپسند بودن، بخش ضروری سئو برای فروشگاه های آنلاین است. در غیر این صورت بسیاری از فروشگاه های اینترنتی با نرخ پرش بالا دست و پنجه نرم میکنند. موانع لغو خرید بخصوص در اینترنت کم است؛ چون در رقابت فقط یک کلیک فاصله وجود دارد. اساساً بسته به نوع کاربر باید از چیدمان معمولی فروشگاه در یک فروشگاه آنلاین استفاده کنید. کاربر نباید مجبور باشد در فروشگاه جستجو کند بلکه باید همه عملکردها را در جایی که انتظار دارد پیدا کند. این انتظارات نیز در طول زمان تغییر میکند و بسته به دستگاه مورد استفاده کاربر نیز کمی متفاوت است.

اساساً برای استفاده خوب در فروشگاه باید این موضوعات را در نظر داشته باشید

  • ناوبری واضح و ساده
  • جستجوی داخلی که به خوبی کار میکند.
  • ناوبری آسان از طریق سبد خرید
  • تسویه حساب کوتاه و قابل فهم
  • از نمادهای اعتمادساز استفاده کنید.
  • انگیزه های خرید را با یک دکمه تماس یا فراخوان به اقدام مانند «هم اکنون سفارش دهید» تنظیم کنید.
  • بهینه سازی برای دستگاه های تلفن همراه (ریسپانسیو).

نتیجه

در سئو سایت فروشگاهی نکات زیادی وجود دارد که باید برای دستیابی به رتبه های برتر برای مهمترین کلمات کلیدی مورد توجه قرار گیرد. بهتر است یک بررسی کوتاه از سئوی داخلی وبسایت خود انجام دهید تا تصویر واضحی از بهینه سازی آن داشته باشید. همیشه به یاد داشته باشید که افرادی پشت کلیکها هستند و بنابراین فروشگاه آنلاین شما باید همیشه در جهت نیازهای این مشتریان باشد. مشتریان من به چه چیزهایی علاقه دارند؟ مشتریان من به دنبال چه چیزی هستند؟ چگونه میتوانم از نیازهای کاربرانم استفاده کنم؟ این سوالات برای یک استراتژی موفق سئو به منظور بهبود پایدار آگاهی، ترافیک و فروش آنلاین شما تعیین کننده هستند.

منبع: unitedads.com

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha