ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
رتبه صفر گوگل یا موقعیت صفر و نحوه رسیدن به آن

رتبه صفر گوگل یا موقعیت صفر و نحوه رسیدن به آن

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(3 رای)
فهرست مطالب

موقعیت صفر که به عنوان رتبه صفر نیز شناخته میشود، ویژگی است که گوگل از سال 2014 آنرا اجرا کرده است. موقعیت صفر بالاتر از رتبه اول در نتیجه جستجوی گوگل قرار میگیرد. محتوای موقعیت صفر معمولاً به شکل قطعه ویژه ای ارائه میشود که خلاصه ای از بهترین پاسخ را به جستجوگران ارائه میدهد.

مزایای رتبه صفر در گوگل چیست؟

  • رتبه صفر بالاتر از مقام اول است. به عبارت دیگر، شما کسانی را که در رتبه اول قرار دارند شکست میدهید.
  • اندازه فونت محتوای Rank Zero بزرگتر از لیستهای معمولی در نتایج جستجوی گوگل است. این باعث میشود رتبه صفر برجسته به نظر برسد.
  • بطور پیش فرض، رتبه صفر به عنوان بهترین پاسخ برای سوالی که جستجوگر میپرسد در نظر گرفته میشود.
  • رتبه صفر شانس شما را برای اینکه جستجوگرها از وب سایت شما بازدید کنند، افزایش میدهد.
  • رتبه صفر به ایجاد نام تجاری و شهرت آنلاین شما کمک میکند.

هر وبسایتی میتواند برای جایگاه صفر رتبه بندی شود. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد هر صنعت خاص یا هر نوع وب سایتی (آموزشی، دولتی، تجاری و غیره) توسط گوگل برای رتبه بندی صفر ترجیح داده شده است.

رتبه صفر گوگل

چگونه وب سایت من میتواند رتبه صفر را در گوگل کسب کند؟

هیچ روش تضمینی برای رتبه بندی موقعیت صفر در گوگل وجود ندارد. گوگل وب سایت را بر اساس ارتباط آن با عبارت جستجو و سایر عوامل رتبه بندی سئو انتخاب میکند. با این حال، اگر وب سایت شما دارای محتوای منحصر به فرد و جامعی باشد که به یک سوال خاص با فرمت داده های ساختاریافته (Rich Snippets) پاسخ میدهد، شانس بیشتری برای رتبه بندی موقعیت صفر خواهد داشت. در ادامه روشهای افزایش شانس حضور در موقعیت صفر بیان شده است.

1. فرصت های موقعیت صفر را شناسایی کنید

اولین قدم در تلاش برای کسب موقعیت صفر، شناسایی فرصتهای مناسب است. هر نتیجه جستجو دارای یک قطعه ای ویژه نیست. بنابراین میخواهید عبارات کلیدی را پیدا کنید که دارای یک قطعه برجسته هستند یا به خوبی برای قطعه های برجسته مناسب هستند. همچنین شروع با کلمات کلیدی که قبلاً در آنها رتبه خوبی دارید میتواند مفید باشد. بیشتر اسنیپت های برجسته از نتایج رتبه بندی بالا می آیند (محتوای خوب همیشه برنده است).

2. محتوای عمیق برای پیروزی

باید محتوای واقعاً خوبی بنویسید. وقتی صحبت از برنده شدن در سئو میشود، هیچ میانبری برای رتبه بندی وجود ندارد، بجز محتوای باکیفیت که به کاربران کمک میکند. این باید واضح باشد اما چند نکته خاص ممکن است کمک کند:

  • محتوای طولانی تر بهتر است: شما باید محتوایی را با حداقل 2000 کلمه هدف قرار دهید.
  • Evergreen: هیچ فایده ای برای انجام این همه کار برای چیزی که هفته آینده تغییر خواهد کرد، وجود ندارد. موضوعی را با مقداری قدرت ماندگاری انتخاب کنید.
  • موضوع را بسط و شرح دهید: به عمق بروید و واقعاً چندین جنبه از موضوع را بررسی کنید. مسائل را بطور کامل توضیح دهید و دانش قبلی را فرض نکنید.
  • Context is king: به یاد داشته باشید که گوگل اکنون از نمایه سازی معنایی پنهان (LSI) استفاده میکند. به این معنی که میفهمد کلمات چگونه با هم ارتباط دارند. بنابراین دیگر مفید نیست که محتوا را با عبارت کلیدی خود پر کنید. از عبارات و مترادفهای مرتبط برای نشان دادن وسعت درک در مورد موضوع استفاده کنید.
  • Rich Snippet: مهمتر از همه شما باید محتوایی را ایجاد کنید که بطور ایده آل شامل داده های ساختاریافته یا قطعات برجسته باشد. میتوانید یکی از انواع رایج (پارگراف، فهرست یا جدول) را انتخاب و مستقیماً به سؤال در عبارت کلیدواژه انتخابی خود پاسخ دهید.
پیشنهاد میکنیم بخوانید: چرا کسی محتوای ما را نمیخواند؟

3. مطلب خود را به خوبی سئو کنید

علاوه بر محتوا، باید مطمئن شوید که ساختار صفحه شما برای جستجو بهینه شده است. یعنی:

  • عنوان صفحه و توضیحات متا: استفاده از کلمات کلیدی متمرکز.
  • عناوین H1-H5: از عناوین نه تنها برای کمک بصری بلکه برای ساختار مناسب محتوای خود استفاده کنید تا موتورهای جستجو بتوانند آن را درک کنند.
  • برچسب های Alt: برچسب های alt مفید روی تصاویر را فراموش نکنید. توجه داشته باشید که با کلمه کلیدی پر نشده باشد.
  • پیوندهای داخلی: حتماً به محتوای مفید دیگری پیوند (لینک داخلی) دهید.

4. سئوی خارج از سایت را فراموش نکنید

این در درجه اول به لینکسازی و رسانه های اجتماعی مربوط میشود. شما میخواهید افراد دیگر به محتوای شما لینک دهند. بهترین راه برای انجام این کار این است که بر روابط حرفه ای خود تکیه کنید. از مردم بخواهید که به محتوای شما لینک دهند. اینجاست که محتوای خوب همیشه برنده است؛ زیرا مردم دوست دارند به محتوای خوب لینک دهند. گاهی اوقات موضوع، فقط ارائه محتوای مفید در لحظه مناسب است. برای مثال اگر مهمان یک پادکست هستید و موضوع مهمی را لمس میکنید، میتوانید بعداً توصیه کنید که میزبان به پست شما در آن موضوع مهم پیوند دهد تا جزئیات عمیق تری به بازدیدکنندگان ارائه دهد.

نحوه رسیدن به موقعیت صفر گوگل

داده های ساختاریافته چیست؟

داده های ساختاریافته، که به عنوان «Schema Markup» یا «Rich Snippet» نیز شناخته میشوند، در اصل از وبسایت schema.org می آیند. این داده ها توسط یک تیم مشترک از Google، Bing و Yahoo ایجاد شده اند. داده های ساختاریافته، کدی در قالبی خاص است که برای موتورهای جستجو نوشته شده است تا آنها را بفهمند. ممکن است با انواع داده های ساختاریافته زیر مواجه شوید:

Schema.org هنوز در حال توسعه انواع مختلف داده های ساخت یافته است.

چرا داده های ساختاریافته مهم هستند؟

بسیاری از صاحبان وب سایت از چند سال پیش داده های ساختار یافته را پیاده سازی کرده اند. اگر برخی از محصولات را در خارج از کشور، یعنی ایالات متحده آمریکا جستجو کنید، خواهید دید که بسیاری از وب سایتها در نتایج جستجو مجهز به داده های ساختاریافته هستند. با این حال، تعداد زیادی از صاحبان وب سایت، داده های ساختاری را در ایران پیاده سازی نمیکنند. برخی از آنها نیازی فوری به اجرای آن ندارند، برخی دیگر نمیدانند چگونه اینکار را انجام دهند. فقط تصور کنید، اگر شما تنها وب سایت در نتیجه جستجوی گوگل هستید که مجهز به ریچ اسنیپت ها، یعنی رتبه بندی ستاره ها ★★★★★ و نظرات هستید، وب سایت شما در مقایسه با سایر رقبا برجسته خواهد شد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: چگونه محتوای قدیمی و افول کرده را بروز کنیم؟

سئو همیشه در مورد محتوای مفید است

موقعیت صفر قطعا جدیدترین و بهترین مقصد در دنیای سئو است. مکان خوبی برای بودن و چیزی است که می تواند به کسب و کار شما و مشتریان شما کمک کند.

منابع: maximus.com.my و ithemes.com

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha