ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
سیگنال اجتماعی یا سوشال چه تاثیری بر سئو دارد؟

سیگنال اجتماعی یا سوشال چه تاثیری بر سئو دارد؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(5 رای)
فهرست مطالب

سیگنالهای اجتماعی یکی از برجسته ترین مفاهیم در مورد رتبه بندی گوگل در چند وقت اخیر است. رسانه های اجتماعی به بستری برای بسیاری از مشاغل تبدیل شده اند. بیشتر از استفاده از رسانه های اجتماعی برای ارتباط و گسترش دایره اجتماعی، پلتفرمهای رسانه های اجتماعی به آرامی به قطب کسب و کارها تبدیل میشوند. رسانه های اجتماعی در مقایسه با سایر روشهای بازاریابی دیجیتال به فضایی مؤثر برای کسب وکارها تبدیل شده اند تا با کمترین میزان تلاش و انرژی به مخاطبان بیشتری دست یابند. اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از شناخته شده ترین روشهای بازاریابی کسب و کار در رسانه های اجتماعی است. کسب و کارها میتوانند به سادگی از تعامل رسانه های اجتماعی برای افزایش ترافیک سایت خود استفاده کنند. تعامل در رسانه های اجتماعی میتواند بر رتبه بندی گوگل تاثیر داشته باشد و تحقیقاتی برای اثبات آن وجود دارد.

مهم نیست که کسب و کار شما بزرگ یا کوچک باشد، نمیتوانید از ایجاد یک برنامه استراتژیک رسانه اجتماعی برای بهبود سئو و بازاریابی سایت خود خودداری کنید. موتورهای جستجو، بلادرنگ محتوای تازه میخواهند و خیلی هم سریع میخواهند. محتوای سریع به معنای محتوای مزخرف نیست. موتورهای جستجو در حال باهوش شدن هستند. آنها محتوای معتبر میخواهند و از رسانه های اجتماعی به عنوان سیگنالی برای این نوع محتوا استفاده خواهند کرد. اینکه کاربران چگونه و کجا روی آن کلیک میکنند و بطور خاص محتوای شما را از طریق رسانه های اجتماعی به اشتراک میگذارند، همگی نشانه هایی برای موتورهای جستجو برای تأیید اعتبار شما در وب است.

تاثیر سوشال بر سئو

چه نوع محتوایی خوب است؟

محتوایی که به سؤالات رایج پاسخ میدهد. یک روز با تیم های فروش و مدیران خود معاشرت کنید و سؤالاتی را که از آنها پرسیده می شود بارها و بارها تکرار کنید. اگر مشتریان از طریق تلفن سؤال میپرسند، احتمالاً از طریق گوگل نیز جستجو میکنند. پس پاسخ سوالات را در سایت خود داشته باشید تا روی آن کلیک کنند. محتوای خبرساز بنویسید. اخبار خود را ایجاد کنید! خبری که مردم به آن اهمیت دهند و به اشتراک بگذارند. در اینجا سعی نکنید بیش از حد تبلیغاتی عمل کنید. هیچ کس محتوای «ببین چقدر خوب هستیم» را دوست ندارد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: سئو چیست و چگونه کار میکند؟

آنچه موتورهای جستجو در رابطه با رسانه های اجتماعی به آن نگاه میکنند

آیا با نمودار اجتماعی و الگوهای اجتماعی آشنایی دارید؟ در اینجا فقط چند سیگنال وجود دارد که موتورهای جستجو برای رتبه بندی محتوا در وب سایت شما به آنها نگاه میکنند:

  • فالوورهای شما
  • کسانی که دنبال می کنید
  • لایک های شما
  • پاسخ های شما
  • تعداد توییت های مجدد و اشتراک گذاری
  • چه کسی محتوای شما را به اشتراک میگذارد و اعتبار و شهرت آنها چقدر است
  • محبوبیت محتوای خاص و همچنین کیفیت آن
  • به موقع بودن و اعتماد به محتوا
  • الگوها: هم طبیعی و هم غیر طبیعی

نکته حرفه ای: در اشتراک گذاری اجتماعی خود غیر طبیعی نباشید. آیا فکر میکنید موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ متوجه این موضوع نمی شوند؟ در دنیای بازاریابی امروزی جایی برای پنهان ماندن وجود ندارد.

شبکه های اجتماعی و رتبه بندی گوگل

سرمایه گذاری در شبکه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی دیگر نباید برای کسب و کارها در حد فکر باشند. یک کمپین موفق رسانه های اجتماعی به زمان، استراتژی، برنامه ریزی، آزمایش و توجه نیاز دارد. در اینجا یک طرح کلی برای نحوه سرمایه گذاری در شبکه های اجتماعی آورده شده است:

  • یک طرح رسانه اجتماعی ایجاد کنید.
  • یک تقویم تولید محتوا ایجاد کنید.
  • محتوای جذاب تولید کنید: وبلاگها، فیلمها، دانلودهای دیجیتال و غیره.
  • نظارت کنید و ببینید چه چیزی واقعا عمل میکند، روندها را بررسی کنید و محتوای بیشتری تولید کنید.
  • معیارهای مهم را زیر نظر بگیرید.
  • اشتراک گذاری را آسان کنید.
  • مطمئن شوید که دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی در سایت خود دارید.
  • محتوای خود را در شبکه های اصلی که قصد استفاده از آنها را دارید (توئیتر، فیس بوک، لینکدین و غیره) به اشتراک بگذارید.
  • کسانی که محتوای شما را به اشتراک میگذارند نظارت کنید و به آنها پاداش دهید. (یک «متشکرم» ساده به شما کمک می کند تا اعتماد ایجاد کنید).
  • در رشته خود متخصص باشید.
  • مطالب و ایده های مرتبط را به اشتراک بگذارید که کاربران بتوانند به آنها اعتماد کنند.
  • به سؤالات پاسخ دهید.
پیشنهاد میکنیم بخوانید: متاورس چیست و چه معنایی برای بازاریابی دارد؟

آینده شبکه های اجتماعی و سئو

ببینید الان در فیسبوک چه خبر است. آنها در حال راه اندازی موتور جستجوی خود هستند. توییتر برای مدتی طولانی قابلیتهایی دارد که مردم میتوانند از آن استفاده کنند و LinkedIn و Quora نیز قابلیت جستجو دارند. سئو به چیزی فراتر از سئوی سنتی در سایت تبدیل خواهد شد. البته اصول اولیه سئو همیشه باید انجام شود.

با تمام این گفته ها سیگنالهای اجتماعی تنها تعدادی از هزاران سیگنال برای رتبه بندی ارگانیک هستند. اما آیا چیزی است که بتوان آنرا نادیده گرفت؟ آیا شبکه اجتماعی یک مد است که از بین خواهد رفت؟ پاسخ هر دو خیر است. با نگاهی به آنچه گوگل و بینگ در حال حاضر انجام میدهند، میتوانید مطمئن باشید که رسانه های اجتماعی در هفته ها، ماه ها و سالهای آینده، بیشتر و بیشتر به یک عامل مؤثر در نتایج جستجو تبدیل خواهند شد. در نهایت توصیه میکنیم تمام تخم مرغهای خود را در یک سبد قرار ندهید و سبد اجتماعی خود را متنوع تر کنید.

منابع: digitalscholar.in و seo.com

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha