ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
چرا کسی محتوای ما را نمیخواند؟

چرا کسی محتوای ما را نمیخواند؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(2 رای)
فهرست مطالب

بین سال های 2000 تا 2013، میانگین فاصله توجه یک انسان از 12 ثانیه به 8 ثانیه کاهش یافت. طبق همین مطالعه، یک کارمند اداری معمولی ایمیل خود را حدود 30 بار در ساعت چک میکند، در حالی که گزارش روندهای اینترنتی KPCB در سال 2013 میگوید که افراد بطور متوسط ​​روزانه حدود 150 بار گوشی خود را چک میکنند. با در نظر گرفتن همه این عوامل، چرا جای تعجب است که 17 درصد از کل بازدیدهای اینترنت 4 ثانیه یا کمتر طول بکشد؟ رقابت برای جلب توجه شدید است. لحظه ای که فکر می کنید برای خواندن یک محتوا، تحقیق در مورد یک موضوع یا انجام کاری به سادگی خرید آنلاین وقت دارید، حواس پرتی ایجاد میشود. این مسئله باعث افزایش نرخ پرش وب سایت شما میشود.

این حواس پرتیها مدت زمانی که بازدیدکنندگان در وب سایت شما می گذرانند را کاهش می دهد و مشتریان بالقوه یا سرنخ ها را از جذب بیشتر محتوایی که برای تولید آن زحمت کشیده اید باز میدارد. پست های وبلاگ، مقالات و سایر صفحات شما اغلب هرگز تا آخر خوانده نمیشوند، زیرا جلب توجه در این عصر شلوغ و دیجیتال بسیار سخت است. چگونه می توانید با این مشکل مبارزه کنید؟ در اینجا نگاهی دقیق تر به میزان مطالعه واقعی بازدیدکنندگان وب سایت شما و چند راه برای رفع مشکل توجه شده است.

بازدیدکنندگان وب سایت واقعا چقدر مطالعه می کنند؟

در سال 2008، جاکوب نیلسن از گروه نورمن نیلسن مطالعه ای را انجام داد تا مشخص کند که بازدیدکنندگان وب سایت در هر صفحه که بازدید میکنند، واقعاً چقدر مطالعه میکنند. نیلسن بر اساس حجم نمونه 45237 بازدید از صفحه شامل 30 تا 1250 کلمه دریافت که بازدیدکنندگان متوسط ​​معمولاً حدود 20 درصد از متن را در یک صفحه متوسط ​​میخوانند. با توجه به اینکه این مطالعه اکنون چندین سال قدمت دارد و طول متوسط ​​محتوای مورد قبول (و تشویق شده) در مقایسه با سال 2006 به 1250 نزدیک تر است، من به دنبال چند مطالعه دیگر برای حمایت از یافته های نیلسن رفتم.

میزان درصد کلمات مطالعه شده توسط کاربران در هر صفحه

در مقاله ای در سال 2014 برای تایم، تونی هیل، مدیر عامل Chartbeat گزارش داد که 55 درصد از مردم کمتر از 15 ثانیه را صرف مشاهده فعال هر صفحه میکنند. ابزارهای نقشه حرارتی وب سایت مانند Crazy Egg نیز نشان میدهند که اکثر بینندگان هر صفحه معینی علاقه خود را هنگام اسکرول از دست میدهند. این یعنی چی؟ اساساً به این معنی است که از لحظه ای که کسی روی وب سایت شما کلیک میکند، شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا توجه او را جلب کنید.

درصد بازدیدکنندگانی که متن را اسکرول کرده اند

کوتاه کردن محتوا راه حل نیست

ممکن است با خود فکر کنید «بسیار خوب، بنابراین من تمام صفحاتم را کوتاه تر و خواندنی تر میکنم. اینکار مطمئناً همه را در صفحه نگه میدارد، درست است؟». مطالعات متعددی که ارتباط بین طول محتوا و رتبه بندی موتورهای جستجو را نشان میدهند، یک استراتژی خوب است. بطور خاص یک مطالعه که توسط serpIQ انجام شد، نشان داد که صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) به احتمال زیاد صفحاتی با طول تقریباً 2400 کلمه را در رتبه های بالا دارند. این بدان معنی است که اگر میخواهید شانس بیشتری در رتبه بندی داشته باشید، برای هر کلمه کلیدی محتوای شما باید قابل توجه باشد.

علاوه بر این، محتوای کوتاهتر (حدود 500 کلمه یا کمتر) همیشه بطور دقیق به سؤال کاربر پاسخ نمیدهد یا سطح جزئیات مورد نظر کاربر را ارائه نمیدهد. دانستن هدف جستجوگر شما در اینجا مهم است. اگر کسی به دنبال خرید بذر گل برای باغ است، 500 کلمه در صفحه محصول یا دسته بندی احتمالاً طول مناسبی است. اما اگر کسی در جستجوی «کدام بذرها را در باغم بکارم»، 500 کلمه ممکن است به سختی پاسخ به چنین سؤال گسترده ای را پوشش دهد.

طول محتوای مقالات دارای رتبه در گوگل

سه راه برای جذب بازدیدکنندگان وب سایت برای خواندن بیشتر مطالب

بنابراین ما مشخص کرده ایم که بازدیدکنندگان شما از محدوده توجه کوتاهی برخوردارند، اما محتوای طولانی برای پاسخ به سؤالات و تسلط بر جستجوهای Google ضروری است. با فرض اینکه محتوای شما جالب، جذاب و موضوعی باشد (که مطمئنم همینطور است)، چگونه میتوانید مشکل واقعی را حل کنید. جذب بازدیدکنندگان برای مدت طولانی تر. در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید بازدیدکنندگان خود را برای مدت طولانی تری درگیر نگه دارید و در حین انجام کار، چند عمل بیشتر را تشویق کنید.

1. فرمت های جایگزین با قدرت جلب توجه را امتحان کنید

متن همیشه توجه بازدیدکنندگان وب سایت را به خود جلب نمیکند. برخی از بازدیدکنندگان ممکن است از ویدیو بهتر یاد بگیرند تا از خواندن، در حالی که برخی دیگر ممکن است ترجیح دهند به جای مرور بلوکهای متن برای همان اطلاعات، به سرعت حقایق را از یک ارائه درک کنند. با ارائه راه های متعدد برای یادگیری اطلاعات یکسان در یک صفحه، ممکن است بتوانید توجه بازدیدکنندگان خود را بهتر جلب کنید.

ویدیو یکی از گزینه هایی است که میتوانید امتحان کنید. یک نظرسنجی توسط فوربس نشان داد که 59٪ از مدیران ارشد در صورتی که گزینه های متن و ویدیو در یک صفحه همزمان موجود باشند، ترجیح میدهند ویدیوی مربوط به آن موضوع را تماشا کنند. مطالعه دیگری بیان میکند که 80 درصد از کاربران اینترنت یک ویدیو را بطور کامل تماشا میکنند، در حالی که تنها حدود 20 درصد هر صفحه را بطور کامل میخوانند. بسته به موضوع خود، اگر بتوانید یک ویدیوی کوتاه تولید کنید و آنرا در بالای صفحه خود قرار دهید، ممکن است بتوانید به سوالات پاسخ دهید، نرخ پرش خود را کاهش دهید و بازدیدکنندگان خود را سرگرم کنید. فرمت دیگری که به سرعت بصورت آنلاین مورد توجه قرار گرفته است SlideShare است.

طبق گزارشها SlideShare اکنون حدود 50 میلیون بازدید کننده در ماه دریافت میکند و 500٪ بیشتر از شبکه های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و لینکدین ترافیک بیشتری از کسب و کار دریافت می کند. چرا یک SlideShare در صفحه خود جاسازی نمی کنید که در آن حقایق، آمار یا نکات ضروری از محتوای خود را ارائه دهید؟ در پایان ویدیو یا SlideShare خود، میتوانید یک فراخوان برای اقدام یا Call to Action، مانند پیوند به فرم تماس، مقاله مرتبط یا حتی ویدیو یا ارائه دیگری اضافه کنید. این می تواند بازدید کننده شما را برای مدت طولانی تری در سایت شما نگه دارد، به سفر یادگیری خود ادامه دهد و او را به سمت پایین قیف فروش شما سوق دهد.

2. پیوندها و مقالات مرتبط را بین یا درون پاراگراف ها اضافه کنید

بطور معمول، اگر محتوای مرتبطی را میشناسید که دوست دارید بازدیدکنندگان شما پس از پایان خواندن مقاله یا پست وبلاگ، آنرا دنبال کنند، ممکن است در پایان پیوندی به آن اضافه کنید یا از افزونه «پست های مرتبط» بطور خودکار استفاده کنید. به تازگی ثابت شده است که اکثریت بزرگی از بازدیدکنندگان هرگز انتهای صفحات شما را نمیبینند. چگونه می توانید بازدیدکنندگان خود را وادار کنید که حتی این بخش را ببینند؟ به جای پیشنهاد این قطعات مرتبط در پایین، پیوندها را در بخشهای بالایی متن قرار دهید؛ چه درون متن یا بین پاراگرافها.

اگر بازدیدکننده شما شروع به از دست دادن علاقه خود میکند، وعده صفحه جدید با اطلاعات جدید ممکن است باعث شود در سایت شما بماند. یک مثال عالی از این روش از وب سایت Entrepreneur می آید، جایی که معمولاً پیوندهای «مرتبط» را در بین پاراگراف ها اضافه میکنند تا خوانندگان خود را به مقالات مشابه هدایت کنند؛ درست در نقطه ای که توجه آنها ممکن است کمی کاهش یابد.

3. شکستن بلوک های متن با تصاویر و رسانه ها

دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید تصاویر و سایر اشکال رسانه را در محتوای خود قرار دهید. اما چشمگیرترین آمار، از 3M و Zabisco، بیان میکند که مغز تصاویر را 60000 برابر سریعتر از متن پردازش میکند. شاید به همین دلیل باشد که یادگیری یک مفهوم از یک اینفوگرافیک بسیار ساده تر از یک مقاله است. اگرچه تصاویر فقط برای آموزش نیستند، آنها همچنین میتوانند بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی تری در صفحات شما نگه دارند. مردم با دیدن بلوک های متنی پیوسته در یک صفحه علاقه خود را از دست میدهند. تصاویر به آنها چیزی برای نگاه کردن میدهند و اگر آنها به دنبال اطلاعات هستند، ممکن است به نشان دادن موضوع مورد نظر کمک کنند. بنابراین تقسیم صفحات خود با تصاویر، ویدئو یا سایر اشکال رسانه میتواند بسیار سودمند باشد.

افزایش زمان خواندن محتوا توسط کاربر

فراخوان برای اقدام یا Call to Action خود را زودتر نمایش دهید

نکته آخر اینکه اگر منتظر پایان مقاله هستید تا فراخوان برای اقدام یا Call to Action خود را نمایش دهید، برای خرید، مطالعه بیشتر، ثبت نام، اشتراک برای ایمیل و هر چیزی که دارید، اینکار را انجام ندهید. همانطور که قبلاً حدس زده اید، تنها راهی که اکثر بازدیدکنندگان شما میتوانند Call to Action های شما را ببینند، این است که آنها را زودتر معرفی کنید. راه های مختلفی وجود دارد که میتوانید CTA های خود را زودتر نشان دهید، از جمله پاپ آپ ها، اسلایدها، نوارهای افزودنی فراگیر و غیره. چند گزینه رایگان مورد علاقه من عبارتند از:

  • Hello Bar (در همه وب سایتها کار میکند).
  • Dreamgrow Scroll Triggered Box (فقط برای وردپرس).
  • Sumome List Builder (در همه وب سایتها کار میکند و همچنین دارای افزونه وردپرس است).
اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha