ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
متا تگ کلمات کلیدی و نقش آن در موتورهای جستجو

متا تگ کلمات کلیدی و نقش آن در موتورهای جستجو

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(3 رای)
فهرست مطالب

کلمات کلیدی متا به اندازه سایر متا تگ ها مانند توضیحات متا محبوب نیستند. احتمالاً از خود میپرسید «آیا برای رتبه بندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) به متا تگ کلمات کلیدی نیاز دارم؟». در صنعت پویایی مانند بازاریابی دیجیتال، ایده خوبی است که در مورد آخرین تغییرات، از جمله اینکه آیا همچنان باید از متا تگ کلمات کلیدی استفاده کنید یا خیر، بروز باشید.

متا تگ کلمات کلیدی چیست؟

متا تگ کلمات کلیدی نوعی متا تگ است که به موتورهای جستجو سرنخ های بیشتری در مورد محتوای صفحه میدهد. به عنوان مثال، فرض کنید شما یک دندانپزشک هستید و یک کلینیک دندانپزشکی را در شهر تهران اداره میکنید. صفحه اصلی وب سایت شما می تواند «کلینیک دندانپزشکی در تهران» را به عنوان یک متا کلمه کلیدی داشته باشد. مانند تگ عنوان و متا توضیحات، متا تگ کلمات کلیدی در کد منبع HTML یک صفحه یافت میشود. آنها برای کاربران قابل مشاهده نیستند مگر اینکه کد منبع صفحه را مشاهده کنند. در همین حال، خزنده های موتورهای جستجو، کد یک صفحه، از جمله متا کلمه کلیدی و سایر برچسب ها را اسکن میکنند تا درباره محتوای صفحه اطلاعات بیشتری کسب کنند.

در گذشته بهینه سازی وب سایت و صفحات آن برای موتورهای جستجو شامل قرار دادن متا تگ کلمات کلیدی در کد HTML بود. در آن زمان، موتورهای جستجو فقط محتوای یک صفحه وب را بررسی میکردند و آنرا بر اساس آن رتبه بندی میکردند. متا تگ کلمات کلیدی روشی بود که صاحبان وب سایت برای گفتن زمینه محتوای صفحه به موتورهای جستجوگر استفاده میکردند. طولی نکشید که موتورهای جستجو متوجه شدند که متا تگ کلمات کلیدیبرای اسپم بسیار جذاب هستند. برخی از صاحبان وب سایتها از تکنیکهای بهینه سازی موتور جستجو کلاه سیاه (SEO) استفاده میکردند که یکی از آنها پر کردن برچسب متا کلیدواژه با عبارات جستجویی بود که میخواستند برای آن رتبه خوبی داشته باشند. امروزه، متا تگ کلمات کلیدی نقش مهمی در رتبه بندی وب سایت ها در نتایج جستجو ندارند.

متا تگ کلمات کلیدی

آیا گوگل از متا تگ کلمات کلیدی استفاده میکند؟

در سال 2009، گوگل دروبلاگ خود مقاله ای منتشر کرد که هرگز از کلمات کلیدی متا به عنوان عامل رتبه بندی استفاده نخواهد کرد. محبوب ترین موتور جستجو در جهان دریافت که متا تگ اغلب مورد سوء استفاده قرار میگیرد؛ بنابراین متا تگ کلمات کلیدی را به عنوان یک عامل رتبه بندی نادیده گرفت. بنابراین، آیا گوگل از کلمات کلیدی متا برای رتبه بندی وب سایت شما استفاده میکند؟ خیر.

پیشنهاد میکنیم از این ابزار استفاده کنید: چگالی کلمات کلیدی

آیا متا تگ کلمات کلیدی هنوز در سال 2022 استفاده میشوند؟

با توجه به اینکه محبوب ترین موتور جستجو برای متا تگ کلمات کلیدی ارزشی قائل نیست، احتمالاً از خود می پرسید:

  • آیا به متا تگ کلمات کلیدی نیاز دارم؟
  • آیا کلمات کلیدی متا امروزه نیز مرتبط هستند؟

اگر میخواهید صفحات شما برای جستجو رتبه کسب کنند، از متا تگ کلمات کلیدی صرف نظر کنید. نیازی به صرف زمان و تلاش برای این متا تگ ها نیست. زیرا گوگل اعتراف میکند که این تگ دیگر یک عامل رتبه بندی نیست. متا تگ کلمات کلیدی اما اهداف دیگری دارند. برخی از سیستم های مدیریت محتوا (CMS) برای جستجوی داخلی خود در سایت را برای ارائه نتایج بهتر به کاربران سایت از متا تگ کلمات کلیدی استفاده میکنند. وب سایت های سازمانی بزرگتر همچنین میتوانند از متا تگ کلمات کلیدی به عنوان ابزار برچسب گذاری داخلی استفاده کنند.

راه دیگری که میتوانید بطور غیرمستقیم از این تگ ها استفاده کنید، بررسی متا تگ کلمات کلیدی رقبای شما است که همچنان از آنها استفاده میکنند. از صفحه اصلی سایت رقیب دیدن کنید و کد منبع را مشاهده کنید. متا تگ های کلمات کلیدی آنها احتمالاً کلمات کلیدی پایه آنها هستند. اگر CMS و افزونه های شما نیازی به استفاده از کلمات کلیدی متا برای جستجوی سایت خود ندارند، توصیه میشود که این متا تگ ها را وارد نکنید. با انجام این کار، کلمات کلیدی اصلی خود را برای رقبای تان آشکار نمیکنید.

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha