ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
چگونه محتوای قدیمی و افول کرده را بروز کنیم؟

چگونه محتوای قدیمی و افول کرده را بروز کنیم؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(5 رای)
فهرست مطالب

هنگامی که مطلبی را منتشر میکنیم، به راحتی میتوان آنرا فراموش کرد و به تولید محتواهای جدید ادامه داد. با این حال حتی اگر محتوای شما در ابتدا رتبه خوبی داشته باشد، میتواند در طول زمان رتبه بندی آن کاهش و بازدیدش کاهش یابد. محتوای تازه برای سئو بسیار مهم است. بنابراین چه چیزی باعث افول رتبه محتوای قدیمی میشود؟ در این مطلب در مورد اینکه چه اتفاقی برای محتوا در طول زمان میافتد و چگونه میتوان دوباره آنرا بروز کرد، بحث خواهیم کرد. فروپاشی بازدید و کاهش ترافیک ارگانیک ممکن است در طول زمان برای یک یا چند صفحه اتفاق بیافتد. بطور طبیعی صفحه شما در طول زمان با انتشار محتوای جدید و کم اهمیت شدن صفحات قدیمی، رتبه پایین تری خواهد داشت. این مرحله بخشی عادی از سئو است. اکثر صفحات برای همیشه ترافیک بالایی را حفظ نمیکنند.

اینفوگرافیک چطور مطلب خوب بنویسیم که رتبه بالا در گوگل داشته باشد

نحوه تشخیص خرابی محتوا

برای یافتن مشکل محتوا، باید بطور مداوم شاخص های عملکرد کلیدی صفحه خود (KPI) را دنبال کنید تا بدانید چه صفحاتی ترافیک را از دست میدهند. اگر صفحه ای مانند قبل ترافیک زیادی دریافت نمیکند، در معرض فروپاشی محتوا قرار گرفته است.

برخی از شاخص های مهم محتوای پوسیده و قدیمی عبارتند از:

  • کاهش ترافیک پایدار
  • رتبه های پایینتر در نتایج جستجو
  • نرخ کلیک کمتر (CTR)

همچنین میتوانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را جستجو کنید و ببینید صفحه شما در چه رتبه ای قرار میگیرد.

بروز کردن محتوای قدیمی

ابزارهای تجزیه محتوا

اکنون که میدانید چگونه خرابی محتوا را شناسایی کنید، میتوانید از این ابزارهای برای کمک به شناسایی صفحات با عملکرد ضعیف استفاده کنید:

گوگل آنالیتیکس

از Google Analytics برای ردیابی ترافیک و تبدیل در یک دوره انتخابی استفاده کنید. می توانید به کل سایت یا صفحات جداگانه خود دسترسی داشته باشید تا ببینید کدامیک بهترین عملکرد را دارند. همچنین می توانید جمعیت شناسی یا demographic را ردیابی کنید تا ببینید چه نوع افرادی به سایت شما می آیند و آنها را هنگام به روزرسانی محتوای خود در نظر بگیرید.

Ahrefs

وب سایت Ahrefs به شما امکان میدهد یک محدوده زمانی را انتخاب کنید و هر گونه تغییر در ترافیک یک صفحه را در طول آن زمان یادداشت کنید. همچنین میتوانید بررسی کنید که صفحه برای چند کلمه کلیدی به همراه افزایش یا کاهش رتبه بندی میشود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: Ahrefs یا Semrush کدامیک بهتر است؟

چرا تحلیل محتوا اهمیت دارد؟

وقتی میخواهید که همه صفحات عملکرد خوبی داشته باشند، سئو وارد میشود. وقتی همه چیز خوب کار میکند که صفحات رتبه خوبی داشته باشند. افول محتوا از طریق بر سئو تأثیر می گذارد:

  • مرتبط بودن اطلاعات: اگر اطلاعات شما چند سالی منسوخ شده باشد یا هدف جستجو تغییر کرده باشد، گوگل صفحه شما را برای کاربرانش بی ربط تلقی میکند. جستجوگرانی که کلیک میکنند، احتمالاً زمانی که آنچه را که نیاز دارند، پیدا نمیکنند، پرش (Bounce rate) میکنند.
  • عملکرد بک لینک: افول محتوا باعث میشود صفحه شما کمتر بک لینک بگیرد یا آنها را حفظ کند. سایتهای دیگر اگر بدانند صفحه شما بروزرسانی نمیشود یا اطلاعات قدیمی هستند، به صفحه شما پیوند نمیدهند.
  • مشاهده صفحه: همزمان که رقبا محتوای جدیدی ایجاد میکنند، محتوای شما به انتهای صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) هدایت میشود و برای یافتن سایت شما به زحمت بیشتری نیاز است.
  • تبدیل ها: با ورود افراد کمتری به سایت شما، ممکن است شاهد کاهش در تبدیل ها باشید. شما می خواهید که مردم در سایت شما بمانند تا آنچه را که شما ارائه میدهید ببینند، اما اگر آنها فقط محتوای قدیمی را پیدا کنند بعید است این تبدیل به مشتری انجام شود.

با در نظر گرفتن افول محتوا، میتوانید به گوگل نشان دهید که یک منبع معتبر با داده های بروز هستید. شما میتوانید ترافیک باکیفیت را حفظ کنید و مطمئن شوید که افراد برای تبدیل به مشتری شدن، به سایت شما مراجعه میکنند.

با محتوای افول کرده چه کنیم؟

چگونه محتوای خود را بروز کنیم؟

ما اکنون می دانیم که چه چیزی باعث افول محتوا میشود، بنابراین وقت آن است که برخی از صفحات را اصلاح کنیم. برای بهبود محتوای افول کرده خود مراحل زیر را دنبال کنید.

1. اطلاعات را بروز کنید

اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات پستهای وبلاگ شما مربوط به صنعت یا تجارت شما است. بسته به صنعت شما، ممکن است از زمانی که صفحه را برای اولین بار نوشتید، تحقیقات یا پیشرفتهای جدیدی ظاهر شده باشد. داده های قدیمی را با اطلاعات جدیدتر جایگزین کنید تا خوانندگان خود را در جریان اطلاعات تازه نگه دارید. موارد زیر را بررسی کنید:

  • آمار
  • سیاستها و اطلاعات شرکت
  • توضیحات محصول
  • سال
  • لینک های خروجی

مطمئن شوید که هر گونه اسکرین شات یا فیلم تاریخ دار را نیز حذف کنید. شما میخواهید صفحه شما مدرن به نظر برسد. یک اسکرین شات قدیمی ممکن است برای مخاطبان شما ناراحت کننده باشد.

2. محتوای جدید اضافه کنید

اگر میخواهید یک صفحه را بروز کنید، سعی کنید محتوای جدید اضافه کنید. به سایر مقالات رتبه بندی نگاه کنید، ببینید چه موضوعاتی را پوشش میدهند و آن محتوا را در صفحه خود پیاده سازی کنید. شما مجبور نیستید از ابتدا شروع کنید. میتوانید برای بهبود رتبه صفحه بر روی آنچه قبلاً دارید بسازید. فرض کنید یک پست وبلاگی در مورد دوربین های امنیتی مینویسید. اگر به SERP نگاهی بیندازید، ممکن است متوجه شوید که صفحات مشابه شامل بخش نحوه کار برای یافتن دوربین های امنیتی است. شما باید آن اطلاعات را در مقاله خود بگنجانید تا به مطابقت با هدف جستجوی کاربر کمک کند. وقتی محتوای جدیدی اضافه میکنید، برای هر بخش جدید، جستجوی کلمات کلیدی را انجام دهید تا عبارات اضافی را پیدا کنید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: چرا کسی محتوای ما را نمیخواند؟

3. نوشته ها را ترکیب کنید

اگر چندین مقاله وبلاگی کوچکتر دارید که رتبه مشابهی دارند، آنها را در یک مقاله اصلی ادغام کنید. شما میتوانید محتوای کوتاه خود را به یک محتوای طولانی قدرتمند تبدیل کنید. در حالی که محتوای کوتاه فواید خود را دارد، محتوای طولانی به شما امکان میدهد:

  • رتبه بندی برای کلمات کلیدی بیشتر
  • موضوعات را با جزئیات بیشتر توضیح دهید.
  • محتوای قابل اشتراک گذاری بیشتری ایجاد کنید.

اگر از قبل متنی را دارید، میتوانید آن را بازخوانی و ترکیب کنید تا به عنوان یک صفحه جدید رتبه بهتری داشته باشید.

افزایش بازدید محتواهای کهنه و افول کرده

4. داده های سئو را بروز کنید

داده های متمرکز بر سئو همچنین میتوانند به شما کمک کنند تا صفحه خود را تازه کنید و تغییرات جدید را منعکس کنید. به اطلاعات زیر نگاه کنید:

  • توضیحات متا: آیا توضیحات متا شما دقیقاً صفحه شما را توصیف می کند؟
  • عنوان: آیا عنوان فریبنده ای دارید که صفحه شما را از دیگران متمایز کند؟ آیا عنوان شما شامل کلیدواژه اصلی میشود؟
  • کلمات کلیدی: آیا صفحه شما به کلمات کلیدی مورد نظر شما مربوط میشود؟ آیا همه کلمات کلیدی بطور طبیعی درج شده اند؟ آیا میتوانید برخی از کلمات کلیدی را با گزینه های رتبه بالاتر اضافه یا جایگزین کنید؟
پیشنهاد میکنیم بخوانید: فهرست کامل 200 فاکتور رتبه بندی و سئو گوگل

5. لینک ها را بررسی کنید

لینک های شکسته میتوانند بر سئوی شما تاثیر بگذارند و ناوبری را برای کاربران دشوار کنند. برای یافتن پیوندهای خراب یا قدیمی، به صفحات با رتبه پایین سر بزنید. به دنبال موارد زیر باشید:

  • لینکهایی که باعث تغییر مسیرهای بی پایان میشوند.
  • صفحاتی که دیگر وجود ندارند.
  • لینکهایی که منجر به وب سایتهای اسپم میشوند.
  • هر لینک مشکوک را با یک منبع جایگزین جایگزین کنید تا رتبه صفحه خود را بهبود بخشد.
پیشنهاد میکنیم بخوانید: استراتژی لینک سازی داخلی برای بهبود سئو

6. بهبود تجربه کاربری (UX)

یک UX جذاب کاربران را برای مدت طولانی تری در صفحه شما نگه میدارد و به آنها کمک میکند تا در سایت شما بچرخند. موارد زیر به UX ضعیف کمک میکند:

  • زمان بارگذاری کند
  • تصاویر حواس پرت کننده
  • تصاویر یا ویدیوهای بدون پاسخ

بیشتر این مسائل را مدت کوتاهی پس از انتشار صفحه خود خواهید دید. با این حال، بررسی مجدد این ویژگیها تجربه یکپارچه را برای هر خواننده تضمین میکند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: رابط کاربری (UI)، تجربه کاربری (UX) و تفاوت بین آنها

7. تاریخ انتشار مطلب را بروز کنید

پس از ایجاد تغییرات، در صورت امکان تاریخ انتشار را بروز کنید. این مرحله به خوانندگان و گوگل، تاریخ بروز شده را نشان میدهد و به آنها میگوید که صفحه بروز و مرتبط است. اگر صفحه شما به زمان حساس است، زمانی که کاربران تاریخ جستجوی خود را فیلتر میکنند، در جدیدترین انتشارات ظاهر میشود. اگر سال را در عنوان پست وبلاگ خود دارید، می توانید به سال جاری یا سال آینده نیز بروز کنید تا نشان دهید که محتوا تازه است.

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha