ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
چک لیست طراحی یک وب سایت خوب و موفق

چک لیست طراحی یک وب سایت خوب و موفق

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(5 رای)
فهرست مطالب

مهم نیست که کسب و کار شما چقدر بزرگ یا کوچک است. هرگز نباید نسبت به داشتن وبسایت برای شرکت خود شک کنید. از آنجایی که ما در دنیای دیجیتال زندگی میکنیم، داشتن یک سایت خوب بسیار مهم است تا هیچ فرصتی را برای کسب و کار خود از دست ندهیم. اگر تعجب میکنید که چرا داشتن یک وب سایت اینقدر مهم است، به این دلیل است که مزایای زیادی را به همراه دارد. با گسترش دسترسی خود به مخاطبان گسترده تر، حضور آنلاین قوی داشته باشید و برای کسب و کار خود اعتبار ایجاد کنید. بدون شک امروزه یک وب سایت ضروری است اما سوال اینجاست که یک وب سایت خوب چگونه است؟ امیدواریم این مقاله به شما ایده هایی در مورد اینکه چه چیزهایی را در چک لیست طراحی سایت خود بگنجانید ارائه دهد. بدون هیچ وقت برای تلف کردن، بیایید مستقیماً وارد آن شویم!

10 آیتم ضروری که باید در طراحی وب سایت خود بگنجانید:

1. یک نام دامنه قوی

نام آدرس وب شما یکی از موارد ضروری است که هنگام طراحی باید به آن فکر کنید. نام دامنه مانند یک برند حیاتی است. به علاوه باید نشان دهنده نام تجاری شرکت شما نیز باشد. نکته مهم هنگام انتخاب نام آدرس سایت شما این است که آنرا طوری انتخاب کنید که کوتاه و به راحتی قابل خاطر سپردن باشد. مشتریان باید به راحتی آدرس وب شما را در نگاه اول درک کنند. بنابراین صاحبان شرکتها میتوانند از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار یا هدف خود استفاده کنند و از اعداد و خط فاصله اجتناب کنند؛ زیرا در اینصورت احتمال زیادی برای مشتریان شما وجود دارد که آنرا اشتباهی به خاطر بسپارند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: 8 ویژگی ضروری طراحی سایت در سال 2022

2. توضیحات واضح درباره اینکه چه کسی هستید

بازدیدکنندگانی که وب سایت شما را مرور میکنند باید هدف یا قصدی در ذهن داشته باشند. این میتواند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و خدمات یا دریافت یک ایده کلی در مورد اینکه چه کسی هستید و شرکت شما چه میکند، باشد. با این اوصاف آنها نباید کار تحقیقاتی کامل انجام دهند تا همه اینها را وقتی در وب سایت شما هستند، بدانند. از اینرو طراحی وب صاحبان شرکت باید شامل هویت برند، نام، خلاصه ای از محصولات یا خدمات آنها و بخشی برای به اشتراک گذاشتن داستان یا جزئیات شرکت باشد. توجه داشته باشید که پیشنهاد نمیکنیم همه اینها در یک صفحه گنجانده شود، میتوانید در چیدمان آن خلاق باشید. در نگاه اول طراحی سایت شما باید به بازدیدکنندگان بفهماند که وب سایت شما همان چیزی است که به دنبال آن هستند و توجه آنها را جلب کنید تا مدت بیشتری در وب سایت شما بمانند.

طراحی یک وب سایت خوب

3. یک نقشه سایت با قابلیت پیمایش آسان

این ما را به نقطه بعدی میرساند و آن داشتن یک نقشه سایت با قابلیت حرکت آسان در سایت شما است. این مسئله یکی دیگر از چیزهای حیاتی است که باید در هر وب سایتی گنجانده شود. همانطور که گفته شد، ممکن است نخواهید همه اطلاعات را در یک صفحه وب قرار دهید. از اینرو میتوانید بازدیدکنندگان خود را برای اطلاعاتی که به دنبال آن هستند، به لینکهای دیگر هدایت کنید. طراحیهای سایت شما باید مانند یک نوار ابزار به راحتی قابل دسترسی باشند تا کاربران شما را به صفحات مهم هدایت کنند. پس از همه اینا شما میخواهید اینکار را برای کاربران خود آسان کنید تا بدانند دقیقا به دنبال چه چیزی هستند.

4. اطلاعات تماس شرکت

اطلاعات تماس شما یکی دیگر از جنبه های ضروری است که باید در طراحی وب خود لحاظ کنید. فرض کنید مشتری به محصولات شما علاقه مند است یا میخواهد با شما برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرد.بدون پلتفرم مناسب برای برقراری ارتباط با شما، ممکن است به دلیل دشواری دسترسی، به جای دیگری مراجعه کند. از اینرو طراحی وب باید چندین راه را برای تماس مشتریان فراهم کند. برخی از گزینه های ارائه شده عبارتند از آدرس ایمیل، شماره تلفن یا حتی فرم تماس استاندارد. همچنین عاقلانه است که اطلاعات تماس خود را در تمام صفحات سایت قرار دهید تا بینندگان بتوانند به راحتی با شما تماس بگیرند. نکته اصلی این است که امکانی را برای مشتریان خود فراهم کنید تا به شیوه مورد علاقه خود با شما تماس گیرند. سعی کنید بیش از یک گزینه را فراهم کنید که برای آنها راحت تر باشد.

5. محتوای جذاب و باکیفیت

وب سایت شما میتواند اولین برداشت مشتریان از شما باشد. از اینرو تلاش کنید محتوایی را منتشر کنید تا آنها را به مدت کافی در وب سایت خود جذب کرده و نگه دارد. این محتوا میتواند از داستان شرکت شما، شرح محصولات و خدمات، وبلاگ، توصیفات مشتری و موارد دیگر متفاوت باشد. اگر میخواهید وبسایت باکیفیتی داشته باشید، باید در زمینه نوشتن محتوای خود بروز باشید. علاوه بر آن، محتوا باید برای بینندگان جذاب، مرتبط و آموزنده نیز باشد. ناگفته نماند از نظر بصری نیز جذاب و چشم نواز باشد. با اینکار میتوانید ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت و رتبه آنرا در موتورهای جستجو بهبود بخشید.

چک لیست طراحی سایت

6. بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)

ما میتوانیم بیشتر توضیح دهیم که چگونه میتوان به وب سایت خود کمک کرد تا با بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) یک حضور آنلاین قوی داشته باشد. سئو ابزاری قدرتمند برای معرفی محتوای شما به عموم، افزایش ترافیک وب و بازدید وب سایت شما در موتورهای جستجو است. با استفاده از استراتژی سئو در محتوا و طراحی وب خود، مشتریان شما میتوانند شما را بهتر پیدا کرده و شما می توانید حتی با مخاطبان بیشتری ارتباط برقرار کنید. شما میتوانید با استفاده از کلمات کلیدی صحیح در سرتاسر محتوا و عناوین مقالات خود از سئو در وب سایت خود استفاده بهینه کنید. بسیاری از تاکتیکها و چیزهای دیگری وجود دارد که باید در استراتژیهای سئو در نظر گرفته شوند، مانند لینک ها، عنوان صفحات و URL. با این حال توصیه میکنیم از کمک آژانسهای دیجیتال مارکتینگ خلاقی که خدمات سئو را ارائه میدهند، بهره مند شوید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: فهرست کامل 200 فاکتور رتبه بندی و سئو گوگل

7. فراخوانی برای اقدام یا call to action

اگر محصول یا خدماتی را در وب سایت خود میفروشید، آنرا نشان دهید. آنچه را که به بینندگان خود ارائه میدهید را واضح کنید. این فراخوان برای اقدام معمولاً در صفحه اول است و آنچه را که شرکت میتواند انجام دهد یا برای مشتریانی که از سایت بازدید میکنند، ارائه میدهد. برای مثال این فراخوانها لزوماً شامل این نمیشوند که به مشتریان خود بگویید همین الان محصولات شما را بخرند. همچنین میتواند شامل این باشد که از آنها بخواهید برای یک پیشنهاد رایگان تماس بگیرند، به عنوان عضو ثبت نام کنند، در خبرنامه های شما مشترک شوند یا حتی محصولاتی را به سبد خرید خود اضافه کنند. بطور کلی صاحبان مشاغل باید به آنچه که مشتریان خود میخواهند انجام دهند، توجه کنند.

8. چیدمان و طراحی جذاب

هیچ چیز به اندازه یک چیدمان بصری جذاب بازدیدکنندگان آنلاین را جذب نمیکند. هر وب سایتی باید دارای طراحی خوش ساخت و مرتبی باشد که به راحتی قابل پیمایش، بینندگان را جذب و توجه ها را به محتوا یا محصول جلب کند. داشتن یک چیدمان و طراحی جذاب میتواند به مخاطبان شما تجربه کاربری مثبتی دهد و تاثیر مثبتی بر تصویر شرکت شما بگذارد. شاید شما با وب سایتهایی برخورد کرده اید که شما را دچار تردید میکنند. طرح بندی های سراسری همراه با استفاده از رنگهای تند، فونت های ناهماهنگ و تبلیغات کافی است تا مشروعیت آنرا زیر سوال ببرد. از اینرو یک طراحی وب خوب شامل موارد عملی مانند استفاده صحیح از طرح رنگ، یک چیدمان منظم و نوشته ها یا محتوای باکیفیت است.

بطور کلی یک طراحی وب ایده آل فقط به زیبایی شناسی مربوط نیست اما ارتباط زیادی با سادگی، قابلیت استفاده و ناوبری دارد. به هر حال باید بر محتوا تمرکز داشته باشد، نه تزیینات بیش از حد اطراف آن.

طراحی یک سایت موفق

9. بستر میزبانی امن

هر کاری که ما بصورت آنلاین انجام میدهیم در معرض مسائل امنیتی مانند هک شدن است و میتواند برای کسب و کار و مشتریان شما گران تمام شود. خوشبختانه شما میتوانید به دنبال یک شرکت میزبانی امن و قابل اعتماد باشید تا وب سایت خود را بدون نگرانی در مورد مسائلی از این دست راه اندازی کنید. وب سایت شما باید بر روی یک سرور قابل اعتماد با اتصالات پایدار میزبانی شود. میزبانی وب ایمن میتواند تضمین کند که سایت شما همیشه تحت نظارت خواهد بود و در صورت بروز مشکل میتواند برای رفع آن سریعا اقدام کند. علاوه بر این از داده های شما بطور منظم و امن پشتیبان گیری شود و با بروزرسانیهای امنیتی هیچ هکری از آسیب پذیری شما سوء استفاده نکند. از اینرو میتوانید بر مشکلات امنیتی آنلاین غلبه کنید و از طریق یک میزبان امن از خود و مشتریان خود محافظت کنید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: انواع مختلف هاست یا میزبانی وب سایت چیست؟

10. پیوندهای رسانه اجتماعی

داشتن شبکه های اجتماعی به اندازه داشتن یک وب سایت ضروری است. مشتریان نه تنها میتوانند از طریق سایت شما با شما ارتباط برقرار کنند، بلکه با ترکیب پلتفرمهای رسانه های اجتماعی، گزینه های بیشتری را به بینندگان خود میدهید تا با شما ارتباط برقرار کنند و بروز باشند. از این رو اگر فیسبوک، لینکدین یا صفحه اینستاگرام دارید، ارزش گنجاندن آنها در وب سایت تان را دارند. بسیاری از افزونه ها به بینندگان شما اجازه میدهند تا از صفحه اصلی وب سایت شما در رسانه های اجتماعی بازدید کنند و شما را دنبال کنند. به علاوه، شما همچنین میتوانید از ابزارهای اتوماسیونی استفاده کنید که بطور خودکار محتوای وب سایت شما رادر رسانه های اجتماعی ارسال میکنند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: اهمیت برندسازی در شبکه های اجتماعی

چرا طراحی وب سایت بسیار مهم است؟

چندین جنبه ضروری را برای طراحی سایت شما بیان کردیم. ممکن است برخی از شما هنوز در این فکر باشید که آیا به طراحی سایت نیاز دارید یا خیر. از این گذشته فکر اینکه چه چیزی را باید آماده و چگونه آنرا مدیریت کرد، کمی گیج کننده است. با این حال طراحی وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید نسبت به آن سهل انگاری کرد. یک وب سایت خوب طراحی شده میتواند برای شما و شرکت شما معجزه کند. بعنوان مثال یک سایت با طراحی خوب میتواند بازدیدکنندگان را به آن جذب کند؛ بنابراین تأثیر خوبی بر مشتریان احتمالی میگذارد. وقتی این اتفاق بیفتد، شرکتها میتوانند از این فرصت برای یافتن سرنخهای جدید و تبدیل این بازدیدکنندگان به خریداران استفاده کنند.

بعلاوه یک طراحی وب جذاب و مؤثر میتواند تجربه کاربری خوبی را برای بازدیدکنندگان شما در پیمایش آسان صفحات فراهم کند. بدین ترتیب مشتریان میتوانند هر آنچه را که میخواهند در مورد کسب و کار شما بدانند از طریق سایت شما بیابند.

اینفوگرافیک بهینه سازی سایت برای گوگل

چگونه میتوانم یک طراحی وب برای شرکت خود تولید کنم؟

طراحی وب سایت شما نباید پیچیده باشد. قبل از مراجعه به این لیست و مواردی که باید در طراحی سایت خود بگنجانید، ضروری است که هدف اصلی آنرا بدانید. بعنوان مثال آیا وب سایت شما مکانی برای به اشتراک گذاری اطلاعات عمومی در مورد کسب و کار شما است یا به عنوان یک پلتفرم مستقیم برای تجارت الکترونیک؟ همانطور که وب سایت خود را بر اساس هدف خود میسازید، فراموش نکنید قبل از انتشار آنرا آزمایش کنید. همچنین میتوانید آنرا به رسانه های اجتماعی ببرید یا سعی کنید یک نسخه سازگار با موبایل نیز ایجاد کنید. اگر در مورد مهارتهای طراحی وب خود خیلی مطمئن نیستید، نگران نباشید! همیشه می توانید از uNext کمک بگیرید. علاوه بر خدمات طراحی وب، uNext خدمات سئو و موارد دیگر را نیز ارائه میدهد تا یک وب سایت خیره کننده و مفید را به شما ارائه دهد.

منبع: walkproduction.com

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha