ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(5 رای)
فهرست مطالب

تجارت الکترونیک فعالیتهای مختلفی را در بر می گیرد، اما برای سادگی، هر کالا یا خدماتی که بصورت آنلاین مبادله و خریداری میشود، در دسته تجارت الکترونیک قرار میگیرد. امروزه، این صنعت تریلیون دلاری است که تنها به لطف شرکتهایی مانند آمازون، که به شما امکان میدهد عملاً هر کالایی را در جهان خریداری کنید و آنرا درب منزل خود تحویل بگیرید، طی دهه آینده به رشد سریع خود ادامه خواهد داد. در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی، یکی از مهمترین کارها، تعیین ساختار و ترکیب سایت خواهد بود.

جدا از صفحه اصلی، باید نحوه سازماندهی صفحات محصول را تعیین کنیم تا خریداران بتوانند بطور مستقیم آنچه را که در جستجوی آن هستند بیابند. باید از منوهای ناوبری با استفاده آسان برای دسته های محصولات سطح بالا که شامل همه زیرمجموعه ها هستند، استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر فروشگاه اینترنتی لباس دارید، ممکن است بصورت زیر سازماندهی شود:

  • مردانه
    • تازه ها
    • تن پوش
      • پیراهن
      • شلوار
      • شلوار کوتاه
      • ژاکت
      • هودی
      • آستین بلند
      • آستین کوتاه
    • تجهیزات جانبی
      • کلاه
      • کوله پشتی
      • کمربند
      • جوراب
      • کیف پول
    • حراجی

این ساختار برای هر دو دسته زنان و کودکان بطور مشابه ادامه خواهد داشت. این کار باعث میشود تا مشتریان جدیدی که از سایت شما بازدید میکنند، آنچه به دنبال آن هستند را بلادرنگ بیابند. باید بتوان به راحتی با جستجو در سایت پیمایش کرد، حتی اگر ساختار سنجیده و منظمی داشته باشید، ممکن است مشتریان بی حوصله ای باشند که تمایلی به مرور صفحات ندارند؛ زیرا دقیقاً میدانند به دنبال چه هستند. نوار جستجو راهی را به آنها میدهد تا آنچه را که میخواهند در همان لحظه جستجو کنند.

ایجاد عملکردهای جستجوی سطح بالا برای فروشگاه اینترنتی ممکن است کمی سخت باشد، اما ارزش انجام آنرا دارد. نوارهای جستجو ابزار قدرتمندی هستند که مشتریان میتوانند برای حرکت سریع به سمت خرید از آنها استفاده کنند. اگر آنها بتوانند محصول شما را جستجو و سریعا پیدا کنند، ممکن است تصمیم بگیرند همان احظه خرید کنند. با این حال، اگر نتوانند آنرا بیابند، احتمالا با این فرض که محصول وجود ندارد، وب سایت را ترک کنند.

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

ویژگی های مهم یک سایت فروشگاه اینترنتی

همانطور که یک رابط برای طراحی وب سایت و فروشگاه خود انتخاب میکنید، بسیار مهم است که همه ویژگیهای مهمی را که ممکن است برای افزایش فروش و بهبود عملکرد به آنها نیاز داشته باشید، تامین کنید. به عنوان مثال:

  • کوپن ها و کدهای تخفیف؛ کدهای تخفیف یا سایر تبلیغات را به مشتریان ارائه دهید، چه از طریق یک برنامه ارجاع یا صرفاً برای افزایش فروش.
  • اعلان های سفارشی؛ اعلان هایی مانند رسیدها و تأییدیه های حمل و نقل به طور خودکار تولید شوند.
  • حمل و نقل یکپارچه؛ با تجزیه و تحلیل حمل و نقل سریع و پیش بینی هزینه بر اساس وزن و حامل، فرآیندها و هزینه های حمل و نقل خود را خودکار کنید.
  • طرح بندی چند محصول، به خریداران اجازه دهید گالری محصولات مختلف را بطور همزمان بررسی و با یکدیگر مقایسه کنند.
  • پرداخت های آنلاین؛ از کارت های اعتباری و پرداخت های آنلاین استفاده کنید.
  • مدیریت مالیات؛ بطور خودکار مالیات ها را محاسبه کنید.
  • فیلتر کردن محصول؛ لیست محصولات را می توان بر اساس معیارهای فیلتر، قیمت مرتب کرد.
  • تجزیه و تحلیل فروشگاه؛ عملکرد کلی فروشگاه و همچنین عملکرد محصولات جداگانه را پیگیری کنید.

ویژگی هایی مانند اینها طراحی کلی را بهبود میبخشند و مزایای متعددی را هم برای خریداران و هم برای فروشگاه اینترنتی فراهم میکند.

ریسپانسیو بودن سایت فروشگاه اینترنتی

سازگار با موبایل یا ریسپانسیو بودن سایت فروشگاه

امروزه افراد وقت بیشتری را از طریق دستگاه تلفن همراه خود در اینترنت سپری میکنند. بنابراین اگرچه هنوز تعداد افرادی که از دسکتاپ خود خرید میکنند، بیشتر است، اما اگر سایت شما سازگار با تلفن همراه نباشد، سهم قابل توجهی از کاربران را از دست خواهید داد. به زبان ساده، سایت باید بطور خودکار اندازه، قالب و محتوای خود را به گونه ای تنظیم کند که کاملاً متناسب با هر دستگاه یا صفحه نمایشی از جمله رایانه های رومیزی، لپ تاپ ها، تبلت ها و دستگاه های تلفن همراه باشد. وب سایتهای ریسپانسیو بدلایل زیر مفید هستند:

  • زمان بارگذاری صفحه سریعتر
  • تجربه کاربری بهتر
  • نرخ تبدیل به مشتری بالاتر
  • زمان پرش یا Bounce rate کمتر
  • سئوی بهتر

تیم uNext دارای ضمانت بهینه سازی سایت های تولیدی خود در موبایل است. هر طرح بندی و قالب با طراحی وب واکنش گرا ساخته میشود و تضمین میشود فروشگاه شما عالی به نظر رسد. این سایتهای فروشگاهی، صرف نظر از اینکه از چه دستگاهی استفاده می کنید یا هر اندازه که صفحه خود را ویرایش میکنید، به راحتی قابل پیمایش است. طرح بندی ها، متنها و تصاویر بطور خودکار بر روی هر صفحه ای تنظیم میشوند و شما میتوانید پیش نمایش سایت خود را ببینید و آن را از هر دستگاهی که میخواهید ذخیره کنید.

ساختار یک سایت فروشگاهی

شامل توضیحات محصول خوب باشد

بخش مهمی از طراحی یک وب سایت فروشگاه اینترنتی شامل محتوای موجود در صفحه است. توضیحات محصول فروشگاه شما بسیار مهم است. هنگام ایجاد یک صفحه محصول، میبایست فضای زیادی برای ایجاد یک توضیح واضح و قانع کننده محصول در اختیار شما قرار گیرد.

توضیحات محصول که به خوبی طراحی شده باشد شامل:

  • متناسب با نیاز مشتری باشد.
  • مزایای محصول را شرح و توضیح دهد که مشتری چه ارزشی از آن کسب خواهد کرد.
  • از زبان قدرتمند استفاده کرد.
  • بصورت داستان گونه باشد.
  • خوانایی خوب و آسان داشته باشد.

به جای صرفاً توضیح محصول ارائه شده توسط سازنده، یک نسخه فروش کوتاه ایجاد کند که خواننده را متقاعد به خرید کند.

از عکس های محصول با کیفیت بالا استفاده شود

در حالی که توضیحات محصول فوق العاده مهم است، یادآوری این نکته مفید است که «یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد». بنابراین، طراحی فروشگاه اینترنتی شما باید شامل تصاویر با کیفیت بالا از محصولی باشد که در حال مرور آن هستید. اکثریت قریب به اتفاق خریداران می خواهند به وضوح ببینند که چه چیزی می خرند، مخصوصاً وقتی صحبت از کالاهای فیزیکی به میان می آید.

منابع: constantcontact.com

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha