ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
بروز رسانی تجربه صفحه گوگل و نقش آن در سئو

بروز رسانی تجربه صفحه گوگل و نقش آن در سئو

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(4 رای)
فهرست مطالب

اگر تجربه ای در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) دارید، میدانید که آشنایی با فاکتورهای رتبه بندی گوگل بسیار مفید و ضروری است. فاکتورهای رتبه بندی گوگل تعیین میکنند که سایت شما چقدر در جستجوها رتبه بالا یا پایینی داشته باشند. بنابراین بهینه سازی برای آنها حیاتی است. با این حال، بطور کلی، تعیین فاکتورهای رتبه بندی ممکن است کمی دشوار باشد، زیرا گوگل در مورد اینکه دقیقاً از چه چیزی برای رتبه بندی صفحات استفاده میکند، چیزی نمیگوید. اما یک استثنا برای آن وجود دارد: بروزرسانی Google Page Experience یا تجربه صفحه گوگل. گوگل کاملاً روشن کرده است که این بروزرسانی چگونه بر رتبه بندی تأثیر میگذارد و کسب وکار شما باید از آن استفاده کند.

بروز رسانی Google Page Experience چیست؟

آخرین بروزرسانی بزرگ Page Experience که گوگل برای الگوریتم رتبه بندی خود انجام داده است، در مارس 2022 عرضه شد. این بروزرسانی تجربه وب سایت را به یک عامل رتبه بندی گوگل تبدیل میکند. اساساً، تجربه صفحه، اندازه گیری تجربه مثبت یا منفی کاربر در یک صفحه است. گوگل برای قضاوت در این مورد از معیارهای مختلفی استفاده میکند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. هدف از بروزرسانی، پاداش دادن به صفحاتی است که تجربه مثبتی را برای کاربران فراهم می کنند.

در حالی که Page Experience پس از انتشار، سر و صدای زیادی در اخبار ایجاد نکرد، اما مهمتر از آن چیزی است که برخی افراد فکر میکنند. گوگل نشان داد که این یک عامل اصلی رتبه بندی است و نه فقط یک مسئله عادی و خنثی.

تجربه کاربری گوگل

چه سیگنالهایی از Page Experience در بروزرسانی مشخص شدند؟

اگرچه تجربه صفحه از نظر فنی به عنوان یک عامل رتبه بندی واحد به حساب می آید، گوگل آنرا به چهار سیگنال اصلی تجربه صفحه تقسیم میکند. هر یک از این سیگنالها به امتیاز کلی Page Experience که باعث تعیین رتبه بندی میشود، کمک میکند.

1. Core Web Vitals

سرعت بارگذاری صفحه برای مدت طولانی عامل اصلی در رتبه بندی گوگل بوده است. اما در حالی که قبلاً یک مشارکت کننده غیرمستقیم بود، بروز رسانی تجربه صفحه، سرعت صفحه را به سیگنال رتبه بندی مستقیم تبدیل کرده است. بطور خاص، گوگل سرعت صفحه را در قالب Core Web Vitals در نظر میگیرد که از سه عنصر اصلی تشکیل شده است.

  1. بارگذاری بزرگترین محتوای صفحه (LCP): مدت زمانی را که طول میکشد تا بزرگترین محتوای یک صفحه لود شود را اندازه گیری میکند. بنابراین، اگر یک صفحه دارای چندین پاراگراف متن، یک تصویر و یک ویدیو باشد (که بزرگترین آنها ویدیو است)، LCP فقط بر مدت زمان بارگذاری ویدیو تمرکز میکند. گوگل اعلام کرد که باید LCP خود را در 2.5 ثانیه یا کمتر نگه دارید.
  2. تاخیر ورودی اول (FID): تأخیر ورودی اول (FID) بر تعامل متمرکز است. بطور خاص، زمانی که کاربر روی چیزی کلیک میکند در حالی که صفحه هنوز در حال بارگیری است، چقدر طول می کشد تا پاسخ دهد. بنابراین، فرض کنید یک صفحه جدید را باز کرده اید و همانطور که در حال بارگذاری است، روی یک دکمه کلیک میکنید. مدت زمانی که طول میکشد تا صفحه آن عمل را پردازش کند، FID آن صفحه است. گوگل توصیه میکند FID خود را در 100 میلی ثانیه یا کمتر نگه دارید.
  3. تغییر چیدمان تجمعی (CLS): در نهایت، تغییر چیدمان تجمعی (CLS) به میزان جهش صفحه شما در حین لود شدن میپردازد. ممکن است قبلاً با این مورد مواجه شده باشید. شما در حال بارگذاری یک صفحه هستید و فقط میخواهید روی چیزی کلیک کنید. اما ناگهان یک عنصر جدید در بالای آن بارگذاری میشود و آنرا به سمت پایین صفحه هل میدهد. این نوع فرآیند بارگذاری ناگهانی بسیار خسته کننده است. بنابراین طبیعتاً گوگل میخواهد به سایتهایی که از این مشکل اجتناب میکنند، پاداش دهد. هرچه در هنگام بارگذاری صفحه شما جابجایی کمتری اتفاق بیفتد، گوگل خوشحال تر خواهد شد و رتبه شما بالاتر خواهد بود.

2. سازگاری با موبایل

گوگل از یک رویه «اول موبایل» استفاده میکند، به این معنی که سایتها را بر اساس قالب موبایل آنها رتبه بندی میکند. بنابراین، یک سایت بدون فرمت موبایل یا سایتی که کاربران دوست ندارند از طریق تلفن همراه از آن بازدید کنند، رتبه بالایی نخواهد داشت. با این حال، با بروزرسانی تجربه صفحه، سازگاری با تلفن همراه به یک عامل رتبه بندی مستقیم تبدیل شده و اهمیت آن را بیش از همیشه میکند. گوگل میداند که مردم اکنون از دستگاه های تلفن همراه برای گشت و گذار در اینترنت استفاده میکنند و میخواهد به سایت هایی که برای موبایل بهینه شده اند، پاداش دهد. بهترین راه برای بهینه سازی برای موبایل استفاده از طراحی واکنش گرا است.

3. HTTPS

HTTPS پروتکلی است که میتوانید برای ایمن تر کردن وب سایت خود از آن استفاده کنید. بسیاری از وب سایتها از پروتکل اصلی HTTP استفاده میکنند، اما از آنجایی که هیچ تضمینی برای ایمن بودن آن سایتها وجود ندارد، گوگل آنها را در رتبه بالایی قرار نمیدهد. با این حال، وقتی گوگل میبیند که یک وب سایت از HTTPS استفاده میکند، تشخیص میدهد که این به معنای تجربه بهتر وب سایت است. به این ترتیب، به آن سایت ها با رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو پاداش میدهد.

4. بدون مطالب بینابینی نفوذی

در نهایت، گوگل وب سایت ها را بر اساس وجود میان افزارهای نفوذی ارزیابی و رتبه بندی می کند. بینابینی های نفوذی عناصر صفحه ای هستند که دسترسی کاربران را به سایر قسمت های صفحه مسدود میکنند. بطور کلی، این به مواردی مانند پاپ آپ هایی اشاره دارد که محتوای صفحه را پوشش میدهند. بطور خاص، گوگل با موارد بینابینی که کاربران را مجبور میکند یک تبلیغ را قبل از اینکه بتوانند محتوای اصلی صفحه را مشاهده کنند، ببنیند، مشکل دارد. اگر زمانی که کاربران شروع به ترک صفحه میکنند، سایت شما دارای یک پاپ آپ است، این نباید به رتبه شما آسیب برساند. فقط قبل از اینکه کاربران بتوانند محتوای شما را مشاهده کنند با پنجره های بازشو به آنها حمله نکنید.

بهبود رتبه بندی با رعایت تجربه صفحه گوگل

بروز رسانی تجربه صفحه برای کسب و کار شما چه معنایی دارد؟

اکنون که همه سیگنال های تجربه صفحه را که در بروزرسانی گنجانده شده اند پوشش داده ایم، وقت آن است که با پاسخ دادن به یک سؤال آخر همه چیز را جمع بندی کنیم: به روزرسانی Google Page Experience برای شرکت شما چه معنایی دارد؟

بطور خلاصه، به این معنی است که شما باید مدتی را صرف ادغام عناصر بالا در سئوی خود کنید. یک کمپین سئو خوب باید بسیاری از این کارها را از قبل انجام دهد، اما اگر سایت شما در هر یک از این زمینه ها مشکل دارد، حتما دوباره بهینه سازی کنید. بطور دقیق تر باید موارد زیر را انجام دهید:

  • محدود کردن تغییر مسیرها (برای بهبود سرعت صفحه).
  • کش صفحات وب (برای بهبود سرعت صفحه).
  • از طراحی واکنش گرا استفاده کنید.
  • از HTTPS استفاده کنید.
  • از صفحات پاپ آپ مزاحم خودداری کنید.

اگر هر یک از مراحل بالا را دنبال کنید، نباید با کاهش رتبه صفحه خود به دلیل تجربه صفحه مشکلی داشته باشید.

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha