ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
عناوین را چگونه بنویسیم تا باعث جذب کلیک شود؟

عناوین را چگونه بنویسیم تا باعث جذب کلیک شود؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(3 رای)
فهرست مطالب

گاهی نگاهی به صفحه اول روزنامه ای می اندازم که روی میز آشپزخانه ام قرار دارد. در واقع من تمام محتوای هر مقاله خبری را که با آن برخورد میکنم را نمیخوانم. من روی هر لینکی که در تلفنم میبینم کلیک نمیکنم و فقط به این دلیل که فردی را در توییتر دنبال میکنم به این معنی نیست که پستهای وبلاگ او را خوانده ام. پس من به دنبال چه هستم؟ در 10 دقیقه ای که طول میکشد تا صبحانه ام را قبل از کار بخورم، عناوین متعدد و صدها تبلیغ (آگاهانه یا ناخودآگاه) را مرور کرده ام. من به چیزی نیاز دارم که توجهم را جلب کند، کنجکاوی مرا برانگیزد و ابروهایم را بالا ببرد. اغلب اوقات آنقدر مشتاق یک عنوان جالب هستم که تا زمانی که آنرا پیدا نکنم، از جستجو دست برنخواهم داشت.

وقتی هر یک از خوانندگان شما صدها یا هزاران حساب توییتر دیگر را دنبال میکنند، باید توییت هایتان را برجسته کنید و در کسری از ثانیه که برای خواندن یک تیتر طول میکشد توجه آنها را جلب کنید. به همین دلیل است که تیترها بسیار مهم هستند. این چیزی است که خوانندگان شما را جذب میکند تا در واقع آنچه را نوشته اید، ببینند. اگر عنوان شما به اندازه کافی قانع کننده نیست، مهم نیست که مقاله شما چه میگوید، هیچ کس هرگز آنرا نخواهد دید. عنوان تا حد زیادی بر ترافیک وب سایت، نرخ پرش، تبدیل و اعتماد به سایت شما تأثیر میگذارد.

روزانه میلیونها پست وبلاگ جدید، میلیاردها ایمیل جدید و هزاران ساعت ویدیو بصورت آنلاین آپلود میشود. با این حال تنها 20 درصد از افرادی که این محتوای جدید را میبینند، بدلیل تیتر خوب، خبر را مطالعه میکنند. 80 درصد تیتر را میخوانند و از آن میگذرند. عنوان شما اولین برداشتی است که میتواند موفقیت مقالات، وبسایت و حتی کسب و کار آنلاین شما را تا حد زیادی تعیین کند. بنابراین دانستن نحوه نوشتن عناوین عالی بسیار مهم است.

عنوان جذاب

جذب خواننده با یک عنوان یا تیتر عالی

تحقیقات در طول سالها نشان داده است که چه نوع چیزهایی بطور ناخودآگاه افراد را به موضوعات مختلف جذب میکنند. در زیر چند روش وجود دارد که می توانید به راحتی توجه را به عنوان و مقاله خود جلب کنید.

لیست ها و اعداد

مردم دوست دارند به لیستها نگاه کنند و اعداد را ببینند. فهرستی از حقایق یا چیزها توجه بینندگان را جلب میکند. زیرا به راحتی قابل مشاهده و اسکن هستند. اعداد در یک خط متن نیز برجسته میشوند و توجه را به عنوان کلی جلب میکنند.

  • «راههایی برای تغذیه سالم در سفر» - استفاده از کلمه «راه ها» به معنای فهرستی است که به راحتی قابل خواندن است.
  • 10 تا از موثرترین خوشبو کننده های هوا - عدد ابتدای تیتر فورا توجه شما را جلب میکند.
  • 27 کاری که باید در این تابستان انجام دهید

سعی کنید هر دو یعنی فهرست و اعداد را در یک عنوان پیاده سازی کنید تا بطور کامل علاقه فرد را به مقاله خود جلب کنید.

شفاف باشید

بسته به اینکه عنوان خود را چگونه بیان میکنید یا آنچه را که در آن قرار میدهید، میتواند نرخ کلیک یک پیوند تیتر را تعیین کند. با گفتن دقیق آنچه در مقاله آمده است، صریح باشید. کدام تیتر واضح تر است:

صرفه جویی در قبض تلفن شما
10 راه برای صرفه جویی در پول در قبض تلفن هوشمند خود

عنوان اول به هیچ وجه جزئیات خاصی ارائه نمی دهد و نشان دهنده عدم اطمینان است. برخی از سوالاتی که ممکن است در مورد این مقاله از خود بپرسید عبارتند از:

  • چه چیزی پس انداز می کنم - پول؟ دقایق؟ داده ها؟
  • کدام تلفن - تلفن خانه من؟
  • تلفن همراه؟

یک خواننده ممکن است روی آن کلیک کند تا ببیند در مورد چیست، اما وقتی بالاخره متوجه شد که چیست، به سرعت آنرا ترک میکند. این فقط باعث افزایش نرخ پرش و کاهش بازدیدکنندگان باکیفیت میشود.

در مورد تیتر دوم شما دقیقاً میدانید که در این مقاله چه انتظاری دارید. در مورد اینکه این مقاله در مورد چه چیزی است، هیچ سوالی وجود ندارد. از ابهام بپرهیزید و تا حد امکان شفاف باشید.

مخاطب خود را مخاطب قرار دهید

خطاب صریح خواننده خود با عنوان شما یا با عنوان آنها یا شغل میتواند باعث افزایش علاقه شود. این با فراخوانی مستقیم آنها یا ارتباط با آن فرد توجه آنها را جلب می کند.

چگونه میتوانید در آخر هفته درآمد کسب کنید.

چگونه میتوانم در آخر هفته کسب درآمد کنم؟ من؟

بله شما.

5 فکر برای تبدیل شما به یک فروشنده بهتر.

این عنوان هم شما و هم فروشنده را مورد خطاب قرار میدهد. هر کدام از شما ممکن است به این تیتر جذب شوید.

تیتر قابل جستجو

هنگام نوشتن تیتر برای وب، تیتر شما باید قابل جستجو باشد. مطمئن شوید که کلمات کلیدی مناسب را در عنوان به منظور ایجاد یک مقاله بهینه شده از نظر سئو قرار داده اید. اینکار اطمینان حاصل میکند که مقاله شما در بین نتایج دیگر در موتورهای جستجو کلیک میشود. کلمات کلیدی چند کلمه ای (Long Tail) حتی بهتر عمل میکنند؛ زیرا بازدیدکنندگان باکیفیت بالاتر احتمالاً روی عنوان شما کلیک میکنند. اطمینان از سئو بودن عنوان بسیار مهم است. از آنجایی که سرفصلها بر اساس نکات این مقاله بهینه شده اند، مقاله نیز در میان سایر موارد در صفحه نتایج جستجو برجسته میشود. پس از اینکه عنوان شما برای کلمات کلیدی طولانی بهینه شد و دارای عناصر ذکر شده در بالا بود، به احتمال زیاد مقاله نرخ کلیک بالاتری در بین موتورهای جستجو خواهد داشت.

در جستجوی دستور العمل های بستنی خانگی در گوگل روی کدام بیشتر کلیک می کنید؟

دستور ساخت بستنی

یا

21 دستور برای ساخت بهترین بستنی خانگی

چطور یک تیتر خوب بنویسیم که باعث جذب کلیک شود؟

مشوق چیست؟

یکی دیگر از عناصر بسیار مهم نوشتن تیترهای عالی، انگیزه است. مخاطبان چرا باید این مقاله را بخوانند؟ با دادن انگیزه به خوانندگان برای مشاهده واقعی مقاله، مردم را مجذوب خود کنید. بیان حقایق مختلف برای نشان دادن اینکه مقاله شما دارای چیزی است که خواننده میخواهد به آن دست یابد، کلید وادار کردن آنها به خواندن مقاله شما است.

بیان سودمندی

نشان دهید که خوانندگان پس از خواندن مقاله با نوعی اطلاعات مفید پاداش خواهند گرفت. این بویژه با آموزشها یا روشها به خوبی کار میکند. در یک جمله بیان کنید که چگونه چیزی برای خواننده مفید خواهد بود. به عنوان مثال:

چگونه یک نقشه گوگل سفارشی بسازیم؟

این عنوان عالی است. از قبل میدانیم که با خواندن این مطلب و در انتها، چگونه یک نقشه گوگل سفارشی بسازیم.

دانش را به اشتراک بگذارید

این نوع عنوان بیانگر این واقعیت است که خواننده در مورد چیزی در مقاله اطلاعات کسب کرده است. یک کانال خبری ممکن است از این مزیت استفاده کند یا حتی یک مجله. خواننده میخواهد چیزی را بداند که ممکن است دیگران ندانند تا بتوانند آنرا با دیگران به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، علاقه خواننده ممکن است با یک واقعیت کوچک در عنوان ایجاد شود که تمایل به دانستن بیشتر و خواندن مقاله را ایجاد می کند. راه دیگر برای نشان دادن این انگیزه،اشتراک یک راز یا چیزی غیرقابل باور با خواننده است.

5 راز پشت یک خواب خوب شبانه

به اشتراک گذاشتن یک راز ممکن است بیشتر یک نکته یا ترفند باشد، اما همچنان اطلاعاتی است که خواننده علاقه مند به دانستن آن است.

15 تصویری که باور نمی کنید فتوشاپ نشده باشند

این تیتر بدون اینکه مبهم باشد، کنجکاوی شدیدی را بر می انگیزد.

یک جایزه ارائه دهید

به بازدیدکننده دلیلی برای مشاهده مقاله بدهید. عنوانی که به آنها می گوید پاداشی که میتوانند دریافت کنند، باعث ایجاد علاقه در مقاله میشود. این پاداش ممکن است چیزی به سادگی یک خنده خوب باشد، یا حتی ممکن است یک محصول یا خدمات واقعی باشد.

چه کسی یک قالب وردپرس رایگان می خواهد؟

هر کسی که به تم های وردپرس علاقه دارد، علاقه زیادی به کلیک روی این عنوان دارد.

Catchy Headlines

عناوین در رسانه های اجتماعی

اینجا جایی است که می خواهید بسیاری از عناوین خود را ببینید، پس چرا آنها را برای هر شبکه ای که در آن به اشتراک می گذارید تنظیم نکنید؟

توییتر

توییتر فقط 140 کاراکتر برای کار دارد. با این حال، این به اندازه کافی برای استفاده از قدرت تکنیک های عنوان ذکر شده در بالا کافی است. اگرچه، با توییتر، برخی از کلمات قابل اجرا وجود دارند که بهتر عمل میکنند. آمارها نشان میدهد توییتی که درخواست ریتوییت میکند، ریتوییت های خود را به طور متوسط ​​311٪ افزایش میدهد.

فیس بوک

فیس بوک در مقایسه با توییتر یک مزیت ناعادلانه دارد. فیس بوک می تواند از تصاویر استفاده کند. پینترست، تامبلر، اینستاگرام و تقریباً هر پلتفرم رسانه اجتماعی دیگر نیز همینطور است. این عالی است. شما این فرصت را دارید که کل معنای مقاله خود را به جای عنوان در تصویر قرار دهید. تصویر به خودی خود اولین برداشت میشود و فشار را از سر تیترهای شما میکاهد. از این ابزار مفید استفاده کنید. از تصاویری استفاده کنید که به خوانندگان شما این امکان را میدهد که بدانند دقیقاً در مورد چه چیزی در مقاله خواهند خواند و در عین حال این کنجکاوی را ایجاد کند تا آنها را به ادامه خواندن سوق دهد.

تیترها و پست های مختلف خود را در رسانه های اجتماعی امتحان کنید و آزمایش کنید که کدام روش بهترین کار را انجام می دهد. ممکن است کمی آزمایش لازم باشد، اما با گذشت زمان، در همه حساب های اجتماعی خود استاد تیتر خبر خواهید شد. سرفصل ها عمیقاً در اعماق روان شناختی مغز ما حفاری میکنند و وقتی به سرعت به آنها نگاه میکنیم تأثیری پنهانی دارند. مطمئن شوید که در حال نوشتن سرفصل های عالی برای جذب بینندگان مناسب به سایت خود هستید. همه خوانندگان یکسان نیستند و هر وب سایت مخاطبان متفاوتی دارد. با خیال راحت یک روش جدید را امتحان کنید. دریابید که کدام عنصر یا انگیزه بیشترین علاقه را در خوانندگان شما ایجاد میکند. ممکن است از دیدن تفاوت آن متعجب شوید!

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha