ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
توضیحات محصول را از نظر سئو چگونه بنویسیم؟

توضیحات محصول را از نظر سئو چگونه بنویسیم؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(3 رای)
فهرست مطالب

توضیحات خوب برای محصول میتواند نرخ تبدیل شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. در واقع بهینه سازی توضیحات محصول شما یکی از پر بازده ترین روشهایی است که یک مدیر تجارت الکترونیک میتواند انجام دهد. آنها بخش مهمی از فرآیند تصمیم گیری مشتری بالقوه شما هستند. 87 درصد از مصرف کنندگان، محتوای محصول را در هنگام تصمیم به خرید بسیار مهم ارزیابی میکنند. به این معنی که اگر توصیفات محصول خود را بهینه نکنید، مطمئناً فروش به حد کافی صورت نمیگیرد. در حالی که بهینه سازی توضیحات محصول به این معنی است که بله، شما با کلمات کار میکنید، لازم نیست که یک نویسنده یا بازاریاب حرفه ای باشید. توصیفات مؤثر محصول بیشتر در مورد تعریف اینکه مخاطب واقعی محصول کیست و چرا باید به آن اهمیت داد، میباشد.

ایجاد یک توضیح محصول مناسب سئو چیزی است که بسیاری از فروشندگان تجارت الکترونیک با آن دست و پنجه نرم میکنند. در ابتدا به نظر میرسد خیلی راحت باشد. به هر حال تنها کاری که باید انجام دهید این است که جملات خوبی بنویسید که ماهیت محصول شما را در قالبی ساده و کوتاه بیان کند. اما نوشتن یک توضیح محصول مناسب سئو نیازمند آن است که کمی متفاوت فکر کنید. دلیل آن این است که کلمات کلیدی به تنهایی برای نمایان شدن محصول شما در نتایج جستجو کار زیادی نمیکنند.نوشتن یک توضیح خوب برای سئو محصول صرفاً تمرکز بر کلمات و عبارات کلیدی نیست. در عوض، باید به تجربه کاربری، قصد خریدار و هدف کلی خود فکر کنید.

توضیحات محصول

توضیح محصول خوب واقعاً چه میکند؟

اول از همه اجازه دهید این ایده را منسوخ کنیم که وظیفه توضیحات محصول فقط توصیف محصول است. منطقی است که اکثر مردم چنین فکری کنند. اما توضیحات محصول شما فقط برای توصیف آنچه در سایت شما وجود دارد نیست بلکه برای این است که:

  • واجد شرایط بودن: توضیحات به بازدیدکنندگان سایت کمک میکنند تا به سرعت ارزیابی کنند که آیا این محصول برای آنها مناسب است یا خیر؟
  • متقاعد کردن: آنها دلایل قانع کننده و مشتری محوری برای در نظر گرفتن محصول ارائه میدهند.
  • سطح: آنها از کلمات کلیدی سئو و عبارات جستجو به روشی طبیعی استفاده میکنند، بنابراین صفحه در نتایج موتورهای جستجو نشان داده میشود.

توضیحات محصول مناسب سئو چیست؟

توضیحات محصول یک عنصر مهم در ایجاد ترافیک و فروش است. آنها اطلاعات بیشتری در مورد آنچه میخرند به خریداران میدهند اما همچنین نقش مهمی در کمک به موتورهای جستجو برای درک آن محصولات دارند تا در جستجوهای مناسب نشان داده شوند. یک توضیح خوب میتواند به شما کمک کند تا برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه بندی کنید، نرخ تبدیل خود را افزایش و در نهایت فروش خود را افزایش دهید. اما نوشتن آنها میتواند دلهره آور باشد زیرا هیچ فرمول جادویی یا مجموعه قوانین استانداردی وجود ندارد که برای همه کار کند.

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو مجموعه ای از استراتژیهایی است که برای بهبود دید یک وب سایت در نتایج جستجوی ارگانیک موتورهای جستجو استفاده میشود. به عبارت دیگر سئو باعث میشود تا کاربران آسانتر وب سایت شما را در موتورهای جستجو پیدا کنند. توضیحات محصول بهینه شده، توصیفی است که با هدف مخاطب خاصی نوشته شده باشد. این به این معنی است که نوشته باید طوری سفارشی شود تا با لحن برند شما مطابقت داشته باشد و نیازهای مخاطب هدف شما را برآورده کند.

سئوی توضیح محصول

چرا توضیحات محصول مناسب سئو مهم است؟

هنگام نوشتن توضیحات محصول با در نظر گرفتن سئو، ابتدا باید در نظر بگیرید که مشتریان احتمالاً چه چیزی را جستجو میکنند. این اطلاعات معمولاً «نیت جستجو» نامیده میشوند و دلایل متعددی وجود دارد که چرا افراد ممکن است به دنبال چیزی آنلاین باشند. به همین دلیل است که توضیحات محصول مناسب سئو مهم است. به عنوان مثال، هدف جستجوی مشتریان بالقوه ممکن است:

  • برای یادگیری چیزی (اطلاعاتی)
  • انجام/خرید کاری (معامله ای)
  • برای رفتن به جایی (ناوبری)
  • برای الهام (الهام بخش)

حتی اگر هیچ تجربه ای در نوشتن محتوای سئو پسند ندارید، ایجاد توضیحات محصول بهینه برای هدف تراکنش لازم نیست سخت باشد. در این مقاله، همه چیزهایی را که باید در مورد نوشتن توضیحات محصول که باعث افزایش فروش و رتبه بندی موتورهای جستجو میشود، توضیح میدهیم.

نحوه نوشتن توضیحات محصول مناسب سئو - 9 مرحله

دو مؤلفه اصلی در توصیف محصول وجود دارد: فنی و خلاقانه.

بخش فنی شامل کلمات کلیدی مرتبط است که به کاربران و موتورهای جستجو کمک میکند محصولات شما را راحت تر پیدا کنند، در حالی که بخش خلاقانه محصول شما را توصیف میکند تا آنرا از رقبا متمایز کند.

1. توضیحات را برای سئو بهینه کنید

برای بهینه سازی توضیحات محصول خود برای سئو، باید تحقیق کنید و مطمئن شوید که توضیحات شما نه تنها با محتوای صفحه مطابقت دارد، بلکه حاوی کلمات کلیدی است که مشتریان شما به دنبال آن هستند.

در اینجا چند نکته برای نوشتن توضیحات محصول سئو وجود دارد:

1. کلمات کلیدی را تحقیق کنید

با تحقیق در مورد کلمات کلیدی که مشتریان بالقوه شما هنگام جستجوی محصولات مشابه شما از آنها استفاده می کنند، شروع کنید. می توانید از Keywords Everywhere (رایگان) یا Google AdWords Keyword Planner (رایگان) استفاده کنید تا ببینید هر ماه چند بار کلمات کلیدی شما جستجو میشوند و رتبه بندی در نتایج جستجو چقدر دشوار خواهد بود. هنگامی که کلمات کلیدی خود را انتخاب کردید، مطمئن شوید که در سراسر توضیحات محصول شما به روشی طبیعی ظاهر میشوند.البته فقط آنها را تا جایی که ممکن است بدون اینکه غیرطبیعی به نظر برسد، وارد کنید.

2. طول توضیحات محصول

گوگل حداقل 300 کلمه در هر صفحه را توصیه میکند اما اکثر صفحات محصولات تجارت الکترونیک حتی از این حداقل هم کمتر هستند. برای دریافت ایده ای از آنچه باید هدف خود را داشته باشید، با استفاده از «allintext:product name» یک جستجوی پیشرفته در گوگل انجام دهید تا ببینید سایتهای دیگر هنگام صحبت در مورد یک محصول از چند کلمه استفاده میکنند.

توجه: توضیحات محصول خود را برای مشتریان بنویسید نه برای گوگل.

2. مطالب صفحات تکراری نباشد

ممکن است تصور کنید که ارسال توضیحات منحصر به فرد محصول برای هر کالای موجودی شما برای سئو خوب است، اما لزوماً اینطور نیست. الگوریتم پاندا گوگل سایتهایی را که تعداد زیادی صفحات تکراری دارند جریمه میکند. در واقع، یکی از پنج دلیل اصلی کاهش ترافیک مرتبط با پاندا، محتوای تکراری است. محتوای تکراری در سایتهای تجارت الکترونیک می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • توضیحات محصول از سایت های سازنده کپی شده است.
  • تصاویر محصول کپی شده از سایت های سازنده.
  • صفحات ایجاد شده توسط پارامترهای URL

اگر توضیحات محصول شما در چندین صفحه تکرار شود، نه تنها به سئو سایت شما آسیب میرساند، بلکه موتورهای جستجو را سردرگم میکند و به نرخ تبدیل شما آسیب میرساند. محتوای تکراری زمانی است که شما دقیقاً همان محتوا را در بیش از یک صفحه از سایت خود (یا شخص دیگری) دارید. این می تواند نتیجه ضعف نوشتن باشد یا میتواند عمدی باشد. سرقت ادبی از نظر گوگل یک مشکل بزرگ است. اگر مشتری محصول شما را در گوگل جستجو کند و بیش از یکی از صفحات شما در نتایج ظاهر شود، به احتمال زیاد روی صفحه ای که برای سئو بهینه سازی شده است کلیک میکند تا صفحه ای که این کار را نکرده است.

همچنین اگر دو صفحه در گوگل با محتوای تکراری زیاد دارید، احتمال اینکه تنها یکی از آن صفحات در نتیجه ظاهر شود بسیار زیاد است.این میتواند شما را در مقابل رقبای خود که ممکن است به جای شما در نتایج ظاهر شوند، در معرض ضرر قرار دهد. اگر محصولاتی را می فروشید که توسط فروشندگان دیگر در دسترس هستند یا آنها را از جای دیگری تهیه میکنید، به احتمال زیاد توضیحات مشابهی را در چندین سایت مشاهده خواهید کرد و اینجاست که همه چیز دشوار میشود. لزوماً به این معنی نیست که کپی سرقت شده است اما همچنان به رتبه شما در نتایج جستجو لطمه می زند. هنگام نوشتن توضیحات محصول خود، سعی کنید از توضیحات سازنده بطور کلمه به کلمه استفاده نکنید یا آنرا خیلی دقیق ترجمه نکنید. شما میبایست از کلمات خود استفاده کنید و به مردم حس واقعی خرید و دریافت آنها را بدهید.

تبدیل کاربر به مشتری از طریق نوشتن توضیح مناسب محصول

3. از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده نکنید

پر کردن کلمات کلیدی ترفندی است که برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو از طریق استفاده کلمات کلیدی تا حد امکان در یک مقاله یا صفحه وب استفاده میشود. این کار را میتوان با تکرار مکرر یک کلمه انجام داد تا زمانی که درصد قابل توجهی از محتوا را تشکیل دهد. پر کردن کلمات کلیدی میتواند تأثیر منفی بر سئو و نرخ تبدیل شما داشته باشد. بنابراین بهتر است از کلمات کلیدی به اندازه و طبیعی استفاده کنید. شما نباید از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده کنید زیرا:

  • برای سئو خوب نیست: استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی باعث میشود صفحه شما در نظر گوگل مانند هرزنامه به نظر رسد.
  • طبیعی به نظر نمیرسد: مشتریان شما متوجه مقدار غیرطبیعی کلمات کلیدی خواهند شد که در توضیحات محصول گنجانده شده است. همچنین میتواند منجر به خطاهای گرامری شود که باعث میشود سایت شما غیرحرفه ای به نظر رسد.
  • برای نرخ تبدیل خوب نیست: اگر توضیحات محصول واضح نباشد، مشتریان صفحه شما را ترک خواهند کرد.

به یاد داشته باشید که توضیحات محصول برای مشتریان است نه گوگل. مهم است که به یاد داشته باشید که هدف از توضیحات محصول فروش محصول شما است، نه کسب رتبه بالا در نتایج جستجوی گوگل. در نتیجه، ایده خوبی است که از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید؛ زیرا میتواند محتوای شما را غیرطبیعی و نامناسب کند. مشکل اینجاست که پر کردن کلمات کلیدی توسط موتورهای جستجو مانند گوگل به عنوان اسپم در نظر گرفته میشود. در واقع اگر از این تاکتیک استفاده کنید، گوگل شما را به دلیل «بهینه سازی بیش از حد سئو» جریمه میکند. ما نمیخواهیم توضیحات محصول شما به عنوان هرزنامه علامت گذاری شود. بنابراین چگونه از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری میکنید؟ پاسخ ساده است. محتوای خود را طبیعی و ارگانیک نگه دارید.

اگر میخواهید برای «بلوز قرمز» رتبه بندی شوید، نیازی به استفاده از این عبارت دقیق بیش از یک بار در توضیحات خود نیست. بهتر است بطور طبیعی در مورد بلوز قرمز خود بنویسید و مواردی مانند رنگ، اندازه و تناسب آنرا ذکر کنید.

4. تمرکز بر مزایا و شرح ویژگیهای محصول با جزئیات

یک توصیف خوب محصول باید بتواند به مشتریان شما اجازه دهد تا بدانند در صورت خرید محصولات شما چه چیزی را بدست خواهند آورد و چگونه این امر به نوعی بر آنها تأثیر میگذارد. به عبارت دیگر باید به مشتریان خود اطلاع دهید که چگونه محصولات شما زندگی آنها را بهتر میکند یا با ارائه جزئیات کافی در مورد ویژگیها، قیمت و غیره، مشکلات آنها را برطرف میکند.

5. بهینه سازی برای موبایل

وقتی صحبت از توضیحات محصول شما میشود، مردم اغلب بیشتر به سئو بجای بهینه سازی موبایل فکر میکنند. شما باید راهی پیدا کنید تا موتورهای جستجو بدانند محصولات شما در مورد چیست و بتوانند آنها را بر اساس آن رتبه بندی کنند. چیزی که اکثر مردم متوجه نمیشوند این است که بهینه سازی برای موتورهای جستجو به معنای بهینه سازی برای موبایل نیز میباشد. اگر مراقب نباشید، توضیحات محصول شما هم از نظر رتبه بندی و هم از نظر تبدیل آسیب می بیند. اینکه اطمینان حاصل کنید که چگونه میتوانید توضیحات محصول خود را برای کابران موبایل و همچنین سئو بهینه سازی کنید، بیش از همیشه مهم است.

در اینجا چند نکته وجود دارد که میتوانید همین الان برای شروع استفاده کنید:

  • از محتوای طولانی استفاده نکنید. هیچ کس دوست ندارد رمانی را با تلفن خود بخواند، پس آنرا کوتاه و مفید نگه دارید. اگر مطالب را در دستگاه تلفن همراه ساده و خوانا نگه دارید، نتایج بهتری خواهید داشت.
  • تا جایی که ممکن است از تصاویر استفاده کنید. تصاویر به شما این امکان را میدهند که محصولات خود را بدون نوشتن پاراگرافهای طولانی به نمایش بگذارید. این یک روش مؤثر برای جلب توجه خواننده بدون بارگذاری بیش از حد اطلاعات است.
  • با درج لیستها یا بولت پوینتها خواننده رادر سایت نگه دارید.

6. فیلم ها و تصاویر را فشرده کنید

اگر تصاویر خود را فشرده نکنید و تعداد زیادی از آنها را در سایت قرار دهید، بازدیدکنندگان خود را منتظر نگه خواهید داشت. فشرده سازی تصاویر و ویدیوهای شما باعث میشود آنها سریعتر در سایت شما بارگذاری شوند که برای یک تجربه کاربری خوب بسیار مهم است. بهینه سازی تصاویر و ویدیوهای شما نیز به سئوی شما کمک میکند؛ زیرا گوگل تایید کرده است که سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی است. بهترین راه برای فشرده سازی تصاویر و فیلمها استفاده از افزونه یا ابزار فشرده سازی تصویر است. زیرا تمام تصاویر شما را فشرده میکند و در عین حال کیفیت اصلی آنها را دست نخورده باقی میگذارد. شما همچنین میتوانید اندازه تصاویر خود را به اندازه هایی که در وب سایت خود نیاز دارند تغییر دهید که باعث می شود حتی سریعتر بارگذاری شوند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: 10 فاکتور سرعت سایت که باید بدانید

هنگامی که یک تصویر را فشرده می کنید، سه نوع فایل اصلی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید: WEBP و JPEG و PNG. سعی کنید تصاویر خود را زیر 100 کیلوبایت نگه دارید. اگر می خواهید یک تصویر پس زمینه تمام فضای پشت یک عنصر را پر کند، به جای تکیه بر خود تصویر برای انجام کار از CSS استفاده کنید. در غیر این صورت، با بزرگ شدن یا کوچک شدن پنجره مرورگر، تصویر به انبساط یا انقباض ادامه میدهد و نسبت های آن در این فرآیند تغییر میکند. استفاده از CSS می تواند با جدا کردن استایل از خود تصویر به جلوگیری از این مشکل کمک کند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: 15 نکته و تکنیک بهینه سازی و سئو تصاویر

8. عناوین قانع کننده و توضیحات متا مناسب بنویسید

عنوان صفحه اولین چیزی است که کاربر در نتیجه جستجو میبیند. همچنین عنوان توضیحات محصول شما است. برای ایجاد یک عنوان جذاب باید کارهای زیر را انجام دهید:

  • از 5 تا 10 کلمه (یا 55 کاراکتر، هر کدام که کوتاهتر باشد) استفاده کنید.
  • کلمات کلیدی را در ابتدا قرار دهید.
  • آن را جذاب و توصیفی کنید.

عنوان محصول شما باید کوتاه و توصیفی باشد. از عبارات مبهم مانند «دانلود» یا «پرفروش» خودداری کنید. در عوض از کلمات کلیدی خاصی استفاده کنید که توضیح میدهند محصول شما چه کار میکند یا چگونه کار میکند. به عنوان مثال اگر قاب عکس دیجیتال میفروشید، می توانید کلمات کلیدی مانند نمایشگر LCD یا اتصال وای فای را در عنوان خود بگنجانید. این به موتورهای جستجو کمک میکند تا بفهمند محصول شما در واقع چیست و آن را با جستجوهای مرتبط مطابقت دهند. اگر چندین محصول در یک دسته دارید، از استفاده از کلمات کلیدی یکسان در همه آنها خودداری کنید. اگر هر یک از صفحات شما عنوانی داشته باشد که شامل کلمات نمایشگر LCD باشد، الگوریتم گوگل در تصمیم گیری اینکه کدام محصولات برای جستجوهای خاص مرتبط هستند مشکل خواهد داشت.

بهتر است کلمات کلیدی را که استفاده میکنید مخلوط کنید تا با عبارت های جستجوی متنوع تری مطابقت داشته باشند. توضیحات محصول نیز نیاز به توضیحات متا دارد. توضیحات متا معمولاً برای توصیف محتوای صفحه با 160 کاراکتر یا کمتر استفاده میشود. اما از آنجایی که گوگل گاهی اوقات توضیحاتی را که بیش از 160 کاراکتر هستند کوتاه میکند، بهتر است بین 50 تا 160 کاراکتر حفظ شود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: عناوین را چگونه بنویسیم تا باعث جذب کلیک شود؟

9. صفحات را تست کرده و بهبود بخشید

برای دانستن اینکه آیا محتوای شما کار میکند یا نه، آزمایش اندازه ها، قالبها، کلمات و موارد دیگر میتواند برای درک اینکه مخاطب شما به دنبال چه چیزی است، بسیار کمک کننده باشد. این میتواند راهی عالی برای آگاهی از رقابت مستقیم، نحوه ارائه محصولات و عملکرد آنها باشد.

منابع: textcortex.com و thegood.com

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha