ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
گوگل ترندز و 12 نکته برای بهینه کردن سئو

گوگل ترندز و 12 نکته برای بهینه کردن سئو

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(2 رای)
فهرست مطالب

آیا از گوگل ترندز برای بدست آوردن مزیت رقابتی خود استفاده میکنید؟ 12 نکته را بیاموزید که چگونه میتوانید از Google Trends برای بهتر کردن سئوی خود استفاده کنید. گوگل ترندز یک ابزار ارزشمند برای هر بازاریاب جدی است. به دلیل قدرت آن، مهم است که بدانید چگونه از آن به درستی استفاده کنید.

گوگل ترندز چیست؟

گوگل ترندز یک ابزار رایگان است که داده ها و نمودارهایی را در مورد محبوبیت عبارات جستجوی خاص مورد استفاده در گوگل و یوتیوب ارائه میدهد. در ابتدا در سال 2006 معرفی شد و آخرین نسخه در می 2018 منتشر شد. میتوانید از گوگل ترندز برای موارد زیر استفاده کنید:

  • پیدا کردن اینکه چه چیزی اخیراً ترند شده است.
  • موضوعات پرطرفدار را در یک صنعت یا موضوع کلی شناسایی کنید.
  • روندهای جستجوی جغرافیایی محلی را در منطقه خود کشف کنید.

در اینجا 12 نکته در مورد نحوه استفاده از گوگل ترندز برای سئوی بهتر آورده شده است.

گوگل ترندز چیست؟

1. تحقیق کلمات کلیدی

شما میتوانید با وارد کردن یک عبارت جستجوی خاص در کادر جستجو در صفحه اصلی، تحقیقات رایگان کلمات کلیدی را در گوگل ترندز انجام دهید. بطور پیش فرض، این مورد جستجوی محبوب ترین کلمات کلیدی گوگل را انجام میدهد اما میتوانید آنرا برای جستجوی داده های یوتیوب نیز تغییر دهید. گوگل ترندز نموداری از محبوبیت عبارت جستجو در سال گذشته را نشان میدهد. همچنین میتوانید بازه زمانی را تغییر دهید. نگاهی به داده های دو یا سه سال گذشته در مقایسه با سال گذشته میتواند به شما کمک کند بین مدها و روندهای واقعی تمایز قائل شوید. ویژگی تحقیق کلمات کلیدی به شناسایی کلمات کلیدی که محبوبیت آنها در حال افزایش است و پرهیز از کلمات کلیدی که با گذشت زمان کمتر محبوب میشوند کمک میکند.

2. یافتن کلمات کلیدی مرتبط

چیزی که گوگل ترندز را منحصر به فرد میکند، توانایی آن در توصیه کلمات کلیدی مرتبط است که در حال حاضر در حال افزایش محبوبیت هستند. این ویژگی از این جهت قدرتمند است که به شما امکان میدهد کلمات کلیدی بهتر و مرتبط تری را بر اساس عبارت جستجوی اصلی خود شناسایی کنید. هنگامی که یک عبارت جستجو را در صفحه اصلی تایپ میکنید، سایت فهرستی از کلمات کلیدی را که مرتبط با جستجوی شما میداند، بر میگرداند. گوگل ترندز این کلمات کلیدی را به ترتیب محبوبیت به شما نشان میدهد و حتی درصد دقیق افزایش حجم جستجو را برای هر یک به شما ارائه میدهد.

در تجربه من، این گرایشها برخی از مهمترین گرایش هایی هستند که می توان به آن توجه کرد، زیرا هنوز رقابتی نشده اند. به این معنی که می توانید جایگاه شماره 1 را در صفحه جستجوی گوگل قبل از اینکه کلمه کلیدی به جریان اصلی تبدیل شود، بیابید. برخلاف محتوای همیشه سبز، محتوایی که بر اساس این عبارات جستجوی پرطرفدار ایجاد میکنید ممکن است در نهایت کهنه شود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: سئو مبتنی بر موضوع یا سئو مبتنی بر کلمه کلیدی

3. موضوعات مرتبط را کشف کنید

علاوه بر استفاده از گوگل ترندز برای کشف عبارات جستجوی مرتبط، میتوانید از آن برای کشف موضوعات مرتبط برای محتوای آینده خود نیز استفاده کنید. در جدول سمت چپ Related Queries، جدول دیگری به نام Related Topics وجود دارد. این جدول به جای اینکه عبارات جستجوی خاص را به شما نشان دهد، بینشی را در مورد موضوعات گسترده تری که افراد در جستجوی آن هستند ارائه میدهد. شما همچنان باید برای هر موضوعی که برای نوشتن انتخاب میکنید کلمات کلیدی خاصی را بررسی کنید. این توصیه ها میتوانند به شما کمک کنند ایده های جدید و پرطرفداری را برای محتوای آینده پیدا کنید.

4. از موضوعات فراگیر و کلی شروع کنید و گام به گام آنرا محدود کنید

یک کلمه کلیدی بزرگ برای موضوع خود وارد کنید. سپس گوگل ترندز از شما دعوت میکند تا به روشهای زیر بررسی کنید:

  • استفاده از قابلیت جهانی به شما کمک میکند تا یک بازار خاص را از نظر جغرافیایی هدف قرار دهید. به عنوان مثال، کلمه چتر را در زمانهای مختلف در نیمکره های مختلف میبینید.
  • انتخاب زمان از «2004 – حال» تا «4 ساعت گذشته» متغیر است.
    • نکته حرفه ای: از چندین انتخاب زمانی استفاده کنید تا ایده ای از روندهای بلندمدت در مقابل روندهای کوتاه مدت داشته باشید.
  • فیلتر کردن بر اساس دسته بندی ضروری است.
  • نوع جستجوی وب (شامل وب، تصویر، اخبار، خرید گوگل و یوتیوب) یکی دیگر از مقوله های حیاتی است.

با حدود 6.3 میلیارد جستجو در روز و تقریباً 2.3 تریلیون جستجوی جهانی در سال، نکته کلیدی در اینجا شروع بزرگ و سپس فیلتر کردن برای دریافت مرتبط ترین اطلاعات است.

پس زمینه

5. پس زمینه موضوع

گوگل ترندز به شیوه ای بسیار نسبی گرایانه کار میکند. نتایج امروز با محبوبیت کلی همه گرایشها مقایسه نمیشود بلکه با اوج قبلی کلمات کلیدی که وارد کرده اید مقایسه میشود. عبارت «سفر به کارائیب» را در نظر بگیرید. پیش از کووید-19، یک عبارت جستجوی بسیار محبوب بود. احتمالاً جای تعجب نیست که محبوبیت سفرهای دریایی کارائیب کاهش یافته است. اما اگر تاریخ را به «2004 تاکنون» تغییر دهیم، چه؟ روند کلی بسیار پایدارتر به نظر میرسد. این الگوی آشنای «ضربان قلب» مشخصه عبارات جستجوی فصلی مانند سفر دریایی کارائیب است. سعی کنید قبل از اینکه باور کنید بینشی را کشف کرده اید که هیچ کس دیگری ندارد، از شر نقاط کور خود خلاص شوید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: چگونه محتوای قدیمی و افول کرده را بروز کنیم؟

6. با گزینه های جستجوی خاص پیشرفته تر شوید

استفاده از «پرسش های مرتبط» و سایر گزینه های جستجوی خاص میتواند به شما کمک کند ایده های کلیدواژه جدیدی پیدا کنید و حتی کسب و کار را از رقبای خود بدزدید. و اما چگونه؟ متوجه پنج گزینه خواهید شد که بسیاری از آنها را حتی کاربران باتجربه گوگل ترندز نیز همیشه استفاده نمیکنند:

  • جستجوی وب (پیش فرض)
  • جستجوی تصویر
  • جستجوی اخبار
  • خرید گوگل
  • جستجوی یوتیوب

هر کلیک جداگانه بر اساس بخشهای مختلف بازارهای بالقوه شما نتایجی را به همراه خواهد داشت. همچنین گزینه های بیشتری را در اینجا برای مرتب سازی موضوعات و جستجوهای محبوب مشاهده خواهید کرد. توجه داشته باشید که روی پیش فرض های خاصی تنظیم شده است و روند رو به رشد را به شما نشان میدهد. روی Rising کلیک کنید. همچنین گزینه ای برای مشاهده کلیدواژه های کلی خواهید داشت. اگر می خواهید روندهای داغ را شناسایی کنید، معمولاً Rising گزینه بهتری است. این پیشنهادات برای سئو بسیار مفید هستند؛ زیرا میتوانند به الهام بخشیدن به محتوای جدید که گرایشهای جدید را در بر میگیرند کمک کنند. نترسید که جستجوها را بررسی کنید. این احتمال وجود دارد که بتوانید یک روند جدید را قبل از شناسایی دیگران انتخاب کنید و موقعیت برتر را برای آخرین مقاله خود تضمین کنید.

فیلترها

7. هدف بر اساس مکان

برای بهترین نتایج، باید مکان را نیز در ترکیب قرار دهید. با استفاده از روندهای کلیدواژه محلی، میتوانید دقیقاً ببینید که کدام مناطق و زیرمنطقه ها به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند و به شما این امکان را میدهد تا استراتژی سئوی خود را بطور دقیق هدف قرار دهید. فیلتر موقعیت مکانی به شما این امکان را میدهد که در مناطق جغرافیایی با بالاترین تقاضا برای محصولات یا خدمات خود دقت کنید.

رویه بر اساس مکان

8. پیش بینی روند

ورود به گوگل ترندز و شناسایی گرایشهایی که قبلاً توسط دیگران استفاده شده، ساده ترین کار در جهان است. اما مشکل چیست؟ هر بازاریاب دیگری از داده های مشابهی استفاده میکند. اگر اطلاعات بینش بیشتری میخواهید، سعی کنید از داده های موجود برای پیش بینی روندها استفاده کنید. برای اینکه قبل از دیگران از آخرین روندها استفاده کنید، باید همیشه روی نبض روندهای فصلی و محلی انگشت بگذارید. با کمک گوگل ترندز میتوانید موضوعات مرتبطی را که در حال حاضر در حال ترند شدن هستند، پیدا کنید. قبل از اینکه کس دیگری اینکار را انجام دهد در مورد آنها محتوا ایجاد کنید. گوگل ترندز واقعاً میتواند به شما نشان دهد که کدام ترندهای خبری روز داغ ترین هستند.

چند راه برای انجام این کار وجود دارد:

  • گرایش ها را با فیلتر بر اساس دسته ها یا کشورهای خاص شناسایی کنید. برترین داستان سلامت امروز ممکن است سرفصلهای اصلی گوگل ترندز نباشد اما میتواند به شما در شناسایی موضوعاتی که باید تماشا کنید کمک کند.
  • دو عبارت کلیدی را در یک روند مقایسه کنید. به عنوان مثال، هر دو «رای به ترامپ» (قرمز) و «رای به بایدن» (آبی) روند صعودی را در 30 روز گذشته تجربه کرده اند. معنی آن چیست؟

روند

9. از عبارات کلیدی Long-Tail برای الهام بخشیدن به محتوا استفاده کنید

رتبه بندی خوب برای «سفر به کارائیب» هنوز بسیار جذاب است اما هیچ دلیلی وجود ندارد که شما نتوانید به بالای نتایج جستجوی گوگل برسید. شما می خواهید عمیق تر شوید و محتوایی را پیدا کنید که واقعاً روشنگر باشد. سعی کنید از نکته شماره 3 برای یافتن جستجوهای مرتبط استفاده کنید اما به همین بسنده نکنید. آن پرسش ها را به یکدیگر ارتباط دهید تا زمینه مناسبی را بدست آورید و بفهمید که هسته کنجکاوی مشتری چیست.

10. از داده ها برای بهینه سازی ویدیو استفاده کنید

مشاهده موضوعات مرتبط نه فقط جستجوهای مرتبط، میتواند به شما کمک کند محتوای ویدیوی خود را بهتر بهینه کنید. فرض کنید یک ویدیو در مورد نحوه دریافت تخفیف در سفرهای دریایی کارائیب ارسال کرده اید. عبارت جستجوی خود را وارد کنید. از جستجوی وب به جستجوی یوتیوب بروید. جستجوهای مرتبط و موضوعات مرتبط را بررسی کنید. از اینجا خواهید دید که مردم سفرهای دریایی را بر اساس کلاسهای کشتی جستجو میکنند، نه فقط با جستجوی خود کشتیها. با داشتن این دانش، در موقعیت بهتری برای نوشتن عناوین و توضیحات مرتبط هستید. با فرا رسیدن فصل سفرهای دریایی، این فرصت شما را برای جذب ترافیک جذب بهبود می بخشد. حتی ممکن است تصمیم بگیرید که یک سری ویدیو (یا محتوای وبلاگ) ایجاد کنید که در آن کلاسهای کشتیهای مختلف موجود در خط سفر را توضیح میدهد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: چرا کسی محتوای ما را نمیخواند؟

11. از روندهای چرخه ای برای موقعیت یابی برند استفاده کنید

فرض کنید در حال بهینه سازی برای یک بوتیک عروسی هستید. آیا علاقه به عروسی تحت تأثیر COVID-19 قرار گرفته است؟ یک جستجوی ساده برای عروسی در 5 سال گذشته نشان میدهد که علاقه به عروسی در اواسط سال 2020 کاهش یافته است اما دوباره افزایش یافته است. از نظر تاریخی، علاقه به عروسی در تمام طول سال تقریباً یکنواخت است. از این مسئله میتوانید متوجه شوید که برنامه های عروسی بدون توجه به همه گیری، به مسیر خود بازگشته اند و از نظر تاریخی با تعطیلات مرتبط نیستند. این بدان معنا نیست که خود عروسیها مانند یک سال پیش است. این به تحقیقات بیشتری نیاز دارد.

موقعیت یابی برند

12. نقاط کور را شناسایی کنید و روندها را اشتباه نخوانید

استفاده پیشرفته از گوگل ترندز به این معنی است که شما یک قدم فراتر از هر چیزی که فکر میکنید، باشید. بینش فعلی شما این است که ببینید آیا نقاط کور دارید یا خیر. مثلا هرگز به یک عکس فوری اعتماد نکنید. همیشه دید وسیعتری از جدول زمانی داشته باشید تا ببینید چه اتفاقی در حال رخ دادن است. آیا روند افزایشی در یک عبارت کلیدی هنوز با عبارات مهمتر کمرنگ شده است؟ همیشه به دنبال پس زمینه یک موضوع باشید.

با دانستن آنچه که اکنون انجام میدهید، می توانید از گوگل ترندز برای برنامه ریزی تقویم محتوای خود استفاده کنید. از آنجایی که شما از نقاط کور خود آگاه هستید (در حالی که ممکن است رقیب شما نباشد)، میتوانید برای اطلاعات پیچیده تر به نتایج جستجو عمیق تر بپردازید تا استراتژی سئوی خود را بهتر کنید.

خلاصه

داده های گوگل ترندز مهمتر و ارزشمندتر از همیشه هستند. برای کسانی که مایل به فراتر رفتن از یک جستجوی اساسی هستند، بینش های منحصر به فردی وجود دارد. نکته کلیدی این است که تا زمانی که بینشها را پیدا کنید به سؤالات خود بچسبید حتی اگر خیلی واضح نباشند.

منبع: searchenginejournal.com

سوالات متداول

1. گوگل ترندز چیست؟
گوگل ترندز یک ابزار آنالیز تحلیل است که توسط گوگل ارائه شده است و به کاربران این امکان را می دهد تا به راحتی میزان جستجوی یک کلید واژه خاص را در بازه ای از زمان نشان دهد.

2. چه کسانی از گوگل ترندز استفاده میکنند؟
گوگل ترندز برای افرادی که به تحلیل رفتار مصرف کنندگان و جستجوهای آنلاین علاقه دارند، بسیار مفید است. این شامل بازاریابان، محققان بازاریابی، سیاست گذاران تجاری و دانشجویان مرتبط با این حوزه می باشد.

3. گوگل ترندز چه مزیت هایی برای کسب و کارها دارد؟
گوگل ترندز به کسب و کارها این امکان را میدهد که بر اساس نیاز و الگوی مصرف کنندگان، محصولات خود را بهتر تبلیغ کنند و بازاریابی بهینه تری داشته باشند. همچنین، این ابزار به کاربران این امکان را میدهد تا برنامه ریزی بهتری در زمینه تعیین زمان بندی تبلیغات و تحلیل روند بازاریابی خود داشته باشند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha