پست مهمان محتوایی است که یک وبلاگ نویس برای سایت دیگری مینویسد. اینکار معمولاً به عنوان یک تاکتیک بازاریابی افزایش دسترسی مخاطبان، گسترش شبکه و افزودن ترافیک بیشتر برای یک وب سایت استفاده میشود. در حالی که پست مهمان به یک روش معمول تبدیل شده است، اگر تجربه کمی دارید یا ارتباطات کمی دارید، انجام آن میتواند چالش برانگیز باشد. به همین دلیل است که ما این راهنمای جامع در مورد وبلاگ نویسی مهمان را ارائه کرده ایم. ما توضیح خواهیم داد که چگونه وبلاگ نویسان تازه کار میتوانند مطالب پست مهمان را ارسال کنند، یک پست وبلاگ مهمان خوب بنویسند و محتوای آنرا بهینه کنند.
دلایل شروع وبلاگ نویسی مهمان
اول از همه بیایید در مورد اینکه چگونه وبلاگ نویسی مهمان میتواند برای وبلاگ نویسان مبتدی مفید باشد بحث کنیم.
افزایش سئو و اعتبار سایت
پست مهمان میتواند سئو را از دو طریق بهبود دهد. برای شروع، در مورد ایجاد بک لینک صحبت خواهیم کرد. در وبلاگ نویسی مهمان، مشارکت کننده معمولاً مجاز است یک یا دو پیوند خارجی به وبلاگ خود را در محتوا یا بیوگرافی نویسنده قرار دهد. موتورهای جستجو این پیوندها را به عنوان رأی از یک وب سایت به سایت دیگر میبینند؛ به این معنی که سایت ارجاع شده ارزش بررسی را دارد. در نتیجه گوگل ممکن است وبلاگ را به عنوان یک منبع معتبر ببیند. بنابراین شانس آنرا برای رتبه بندی و بدست آوردن ترافیک ارگانیک بیشتر افزایش میدهد. به گفته Ahrefs، بین تعداد بک لینک های یک وب سایت و میزان ترافیک ارگانیک که میتواند جذب کند، همبستگی مثبت وجود دارد.
یکی دیگر از راه هایی که پست مهمان به سئو کمک میکند، ایجاد نام تجاری آنلاین است. فرض کنید که یک وبلاگ تجاری دارید و بطور منظم در سایتهایی مانند فوربس و کارآفرین مشارکت میکنید. هرچه نام شما بیشتر در سایتهای مرتبط با جایگاه شما ظاهر شود، احتمال بیشتری وجود دارد که موتورهای جستجو شما را یک متخصص صنعت در نظر بگیرند. با این حال، وبلاگ نویسان باید پست مهمان را با ملاحظه دقیق ارسال کنند. گوگل وبلاگ نویسی مهمان در مقیاس بزرگ را بعنوان یک طرح لینک دستکاری شده میبیند، بنابراین زیاده روی نکنید.
پیشنهاد میکنیم بخوانید: درک اهمیت لینک جویس (Link Juice) در سئو
مخاطبان وبلاگ خود را گسترش دهید
پست مهمان اجازه میدهد تا به مخاطبان وبلاگهای دیگر دسترسی داشته باشید که میتواند منجر به ترافیک ارجاعی بالاتر و حتی تبدیل شود. بسیاری از برندها در این زمینه موفق بوده اند. استارت آپ SaaS Groove ادعا میکند که با وبلاگ نویسی مهمان به بیش از 1 میلیون خواننده رسیده است. Help Scout همچنین به لطف این استراتژی بیش از 36000 مشترک ایمیل جدید به دست آورد. ترفند بدست آوردن چنین نتایجی، هدف قرار دادن وب سایتهایی است که خوانندگان آنها شبیه به شما هستند؛ از نظر علاقه، رفتار یا جمعیت. این افراد پس از درگیر شدن با پست مهمان، بیشتر در مورد شما یاد میگیرند.
شبکه خود را گسترش دهید
ارسال مهمان همچنین فرصتی برای ایجاد شبکه با سایر وبلاگ نویسان و برندها ایجاد میکند. هرچه بیشتر ایده های محتوا را مطرح کنید و مقالاتی را در سایتهای مرتبط منتشر کنید، نام شما در این صنعت بیشتر آشنا خواهد شد. به نوبه خود، مشارکت های آینده شروع به باز شدن خواهند کرد. با این حال، توصیه میکنیم از بین وب سایتهایی که با آنها شریک هستید، انتخاب کنید. در حالی که داشتن بیش از 100,000 بازدید کننده ماهانه ضروری نیست، سایت هایی که برای آنها مینویسید باید محتوای ارزشمندی ارائه دهند و درگیری مخاطب قابل توجهی باشند. مراقب وبلاگهای اسپم و بی کیفیت باشید، زیرا میتوانند بر شهرت شما تأثیر منفی بگذارند.
محصولات یا خدمات خود را بازاریابی کنید
اگر کسب و کاری دارید، پست مهمان میتواند فرصتی برای بازاریابی محصولات و خدمات ارائه دهد. اکثر وبلاگها اجازه انجام اینکار را در بیوگرافی نویسنده میدهند. در برخی موارد، وبلاگ نویس مهمان نیز میتواند محصول یا خدمات خود را در صورتی که از نظر زمینه ای برای موضوع مناسب باشد، ذکر کند. توجه داشته باشید که اکثر وبلاگ ها مخالف خود تبلیغی مستقیم در پستهای مهمان هستند. از تبلیغ بیش از حد خودداری کنید و دستورالعملها را بخوانید تا ببینید چه چیزی میتواند یا نمیتواند در محتوا گنجانده شود.
از محتوای خود کسب درآمد کنید
برای نویسندگان و وبلاگ نویسان آزاد، پست مهمان میتواند فرصتی برای کسب درآمد با وبلاگ باشد. برخی از صاحبان وبلاگ برای هر محتوای منتشر شده به مشارکت کنندگان خود کمیسیون پرداخت میکنند. با این حال معمولاً الزامات خاصی دارند. محدوده دستمزد تا حد زیادی متفاوت است. با این حال، اکثر وبلاگ های معتبر بسته به تعداد کلمات و موضوع، حدود 75 دلار یا بیشتر برای هر پست پرداخت میکنند.
چگونه یک پست مهمان بنویسیم؟
پست مهمان معمولاً با یافتن وبلاگهایی برای مشارکت، ارائه ایده های خود به صاحب سایت، ارسال محتوا و تبلیغ آن برای جذب مخاطب شروع میشود. این بخش هر مرحله را پوشش میدهد و برخی از بهترین شیوه های ارسال مهمان را ارائه میدهد.
1. فرصت های ارسال پست مهمان را پیدا کنید
اولین قدم این است که به دنبال سایتهای ارسال پست مهمان باشید. اگر قبلاً چند وبلاگ در ذهن دارید، آنها را در لیست پست مهمان بالقوه قرار دهید. سپس آن سایت را جستجو کنید و متوجه شوید که آیا مالک سایت پستهای مهمان را میپذیرد یا خیر. چنین اطلاعاتی معمولاً در صفحه درباره، صفحه تماس یا بخش سؤالات متداول موجود است. یا گوگل را باز کنید و «site:websitename.com پست مهمان» را وارد کنید. این رشته های جستجوی گوگل نشان میدهد که آیا صفحه ای در وب سایت حاوی آن کلمات کلیدی است یا خیر. توییتر یکی دیگر از پلتفرم های عالی برای یافتن فرصتهای پست مهمان است. در نوار جستجو، یک کلمه کلیدی مرتبط را به همراه یک عبارت وبلاگ نویسی مهمان وارد کنید. سپس نتایج را برای سایت های هدف بالقوه اسکرول کنید.
روش بعدی این است که ایندکس بک لینک های رقیب را بررسی کنید و سایتهایی را پیدا کنید که برای آنها پست مهمان ارسال کرده اند. برای این کار از جستجوگر بک لینک Ahrefs استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که همه سایتها حاوی اطلاعاتی درباره مشارکت مهمان نیستند. با این حال، به این معنی نیست که وبلاگ محتوای شخص ثالث را نمیپذیرد. در این مورد به سادگی آدرس ایمیل مدیر را یادداشت و از آن برای ارسال پستهای مهمان بعدا استفاده خواهید کرد.
همانطور که قبلا ذکر شد، بررسی هر وبلاگ هدف برای اطمینان از مشروعیت آن مهم است. پس از جمع آوری تمام سایت های پست مهمان بالقوه، عناصر زیر را ارزیابی کنید تا لیست را محدود کنید:
- مخاطب هدف. آیا آنها کاربرانی هستند که میخواهید به آنها دسترسی پیدا کنید؟ آیا آنها علایق یا مشخصات جمعیتی مشابه خوانندگان وبلاگ شما را دارند؟ آیا آنها پس از خواندن پست مهمان علاقمند به بازدید از وبسایت شما خواهند بود؟
- میزان درگیری با مخاطب. ببینید پستهای مهمان چه تعداد نظرات و اشتراک گذاری های وبلاگ را دریافت میکنند تا میزان عملکرد آنها را مشخص کنید. همچنین، رسانه های اجتماعی صاحب وبلاگ را بررسی کنید و ببینید آیا آنها محتوای مشارکت کننده را در آنجا تبلیغ میکنند یا خیر.
- اعتبار. اعتبار وبلاگ چقدر است؟ ابزار بررسی اعتبار دامنه Ahrefs میتواند این را با معیار رتبه بندی دامنه (DR) اندازه گیری کند. با هدف قرار دادن سایت هایی با اعتبار دامنه بین 20 تا 50 شروع کنید. با اینکه آنها سایت خیلی معتبری نیستند اما به احتمال زیاد با وبلاگ نویسان جدید کار میکنند.
پس از ایجاد یک لیست مورد نظر، یکی از سایتهای ارسال مهمان را انتخاب کنید و به بخش بعدی بروید.
2. ایده های طوفان فکری برای پست مهمان
مرحله دوم این است که به ایده های محتوای وبلاگ برای سایت هدف فکر کنید. در حالت ایده آل، پست باید معیارهای صاحب سایت را برآورده کند، با نقاط دردناک مخاطب هدف مقابله و موضوعی را انتخاب کند که پستهای مهمان دیگر پوشش نداده اند. برخی از سایتها معمولاً صفحه ای برای دستورالعملهای ارسال مهمان دارند که ممکن است شامل موضوعاتی باشد که صاحب سایت به دنبال آن است و میگوید که چه قالبهای محتوایی را ترجیح میدهد. از آنها به عنوان نقطه شروع برای مقاله طوفان فکری خود استفاده کنید. همچنین خوب است که محبوب ترین مطالب آنها را بخوانید تا ببینید چه چیزی روی مخاطبان تاثیر میگذارد. ابزارهای سئو مانند Ubersuggest میتوانند به کشف صفحات پربازدید هر سایت کمک کنند.
به غیر از آن، نگاهی به آخرین پستهای وبلاگ آنها بیندازید تا ایده ای از استراتژی محتوای فعلی صاحب سایت داشته باشید. آنها به احتمال زیاد تیتر پیشنهادی را در صورتی که با اهداف فعلی آنها مطابقت داشته باشد، تأیید میکنند.
در اینجا نکات دیگری برای یافتن ایده مناسب برای پست مهمان وجود دارد:
- ایده ای را انتخاب کنید که بتواند تخصص شما را نشان دهد. گفتن یک تجربه شخصی، موفقیت و اشتباهات به خوانندگان میتواند مقاله را بسیار معتبرتر و بدیع تر کند.
- به دنبال موضوعات پرطرفدار باشید. از ابزارهایی مانند گوگل ترندز و BuzzSumo استفاده کنید تا ببینید چه چیزی در بازار محبوب است.
- پیشنهاد بازنویسی یک پست وبلاگ مهمان با عملکرد پایین. از یک ابزار سئو برای شناسایی مقالاتی که به اندازه صفحات برتر جذب یا ترافیک دریافت نکرده اند، استفاده کنید. سپس به دنبال زمینه هایی برای بهبود باشید. این میتواند تازگی محتوا، جامعیت یا سازماندهی باشد.
از اینجا، بین دو تا سه موضوع پست وبلاگ را با بهترین شانس برای پذیرفته شدن توسط صاحب سایت هدف انتخاب کنید. به مرحله بعدی ادامه دهید.
3. محتوای پست مهمان خود را مطرح کنید
بیایید یک ایمیل ایجاد کنیم تا اولین فرصت پست مهمان شما را بدست آوریم. بسته به وبلاگ، برخی ممکن است نیاز به ارسال کل مقاله از ابتدا داشته باشند. به جای طرح برخی ایده ها. قبل از اینکه به این مرحله بروید، حتما دستورالعملهای پست مهمان را بررسی کنید. همچنین اطلاعات تماس صحیح را داشته باشید. پیشنهاد را برای شخص مسئول محتوای مقاله ارسال کنید، نه خدمات مشتری، تبلیغات یا سایر بخشها. همچنین بهتر است ابتدا با صاحب وبلاگ یا سردبیر تماس بگیرید تا آنها با نام شما بیشتر آشنا شوند. به این ترتیب احتمال باز کردن و خواندن ایمیل شما بیشتر است. اظهار نظر در مورد آخرین پستهای وبلاگ آنها، به اشتراک گذاری مقالات آنها در سیستم عامل های خود یا تعامل با آنها در رسانه های اجتماعی شروع خوبی است.
در زیر چند نکته برای نوشتن ایمیل جهت درخواست پست مهمان ارائه شده است:
- آنرا شخصی کنید. از یک پیام برای هر گیرنده استفاده نکنید. شخص را با نام خطاب کنید و به پست وبلاگی که از او می پسندید مراجعه کنید تا نشان دهید که تحقیقی انجام داده اید.
- یک خط موضوع فریبنده بسازید. صرف نوشتن «پیشنهاد پست مهمان» توجه را جلب نخواهد کرد. رجوع به یکی از ایده های محتوا را در نظر بگیرید تا زمینه ای به آنها بدهید.
- آن را مختصر و سرراست نگه دارید. به سادگی خود را معرفی، دلیل دسترسی به وبلاگ را بیان و ایده های محتوا را ذکر کنید. طول ایده آل بین 50 تا 125 کلمه است.
- چند نمونه نوشتاری را بگنجانید. مهارتها و شایستگیهای خود را نشان دهید و همچنین انتظارات گیرنده را تعیین کنید. اگر پستهای مهمان در وبلاگ شخص دیگری منتشر شده است، در نظر بگیرید که آنها را در ایمیل پیوند دهید.
- مطالب را تصحیح کنید. هر گونه خطای گرامری یا غلط املایی را برطرف کنید تا نشان دهید حرفه ای هستید.
- از امضای ایمیل استفاده کنید. نام، عنوان وب سایت و دسته های رسانه های اجتماعی خود را وارد کنید تا بدانند چگونه درباره شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.
- اول از کسی بخواهید که شما را معرفی کند. اگر وبلاگ نویس مهمان دیگری را میشناسید که در سایت پست گذاشته است، از آنها بخواهید که شما را معرفی کنند. صاحب وبلاگ به احتمال زیاد به نویسنده ای که توسط شخصی که با او کار کرده است توصیه میکند اعتماد میکند.
4. محتوای با کیفیت بالا بنویسید
زمانی که یک ایده پذیرفته شد، نوبت به نوشتن محتوا میرسد. در حالی که هر وبلاگ دستورالعملهای خاص خود را دارد، چندین روش برتر برای ایجاد یک پست مهمان شگفت انگیز وجود دارد:
- هدف جستجو را در ذهن داشته باشید. هدف کلی کاربران از خواندن مطالب چیست؟ مطمئن شوید که فوری ترین سؤالات آنها را در مورد موضوع پوشش میدهید.
- آنرا منحصر به فرد و متفاوت از رقبا کنید. این میتواند با ارائه اطلاعات جدید، نزدیک شدن به موضوع از زاویه ای منحصر به فرد یا ارائه نکات کاربردی تر باشد.
- نقل قول های متخصص را درج کنید. آنها میتوانند به ایجاد یک پست معتبرتر و آموزنده کمک کنند.
- از تبلیغ خود بپرهیزید. همانطور که گفته شد، اکثر سایتها مخالف این هستند که وبلاگ نویسان مهمان بطور صریح محصولات یا خدمات خود را در محتوا بازاریابی کنند. فقط به منظور توضیح آنها را ذکر کنید.
- شامل کلمات کلیدی برای سئو. از کلمات کلیدی بطور طبیعی و از نظر گرامری درست استفاده کنید.
- سبک و قالب را با پستهای وبلاگ موجود مطابقت دهید. حداقل سازماندهی محتوا، زبان و جامعیت باید با آنچه منتشر شده است، باشد.
- به خوانایی توجه کنید. محتوا باید به راحتی قابل خواندن و درک باشد. به سراغ زبان ساده، جملات فعال، پاراگرافهای کوتاه و لیستها بروید.
5. یک عنوان جذاب بسازید
پس از نوشتن یک پست عالی، تنها کاری که باید انجام دهید ایجاد یک عنوان جذاب و فریبنده برای آن است. باید فوراً توجه افراد را جلب کند و آنها را وادار کند که روی مقاله از صفحه اصلی وبلاگ یا نتایج جستجو کلیک کنند. در اینجا چند نکته وجود دارد که برای ایده های عناوین باید در نظر بگیرید:
- نشان دهید که مقاله چگونه می تواند مشکل خواننده را حل کند. آنها به احتمال زیاد روی عنوانی کلیک میکنند که مطابق با نیازهای آنها باشد.
- در صورت لزوم اعداد را وارد کنید. مطالعات مختلف نشان داده است که سرفصل های شماره گذاری شده بالاترین نرخ کلیک را دارند. آنها برای فهرست و راهنماها عالی هستند.
- از یک سوال استفاده کنید. پرسشها 8 درصد از عبارتهای جستجو در گوگل را تشکیل میدهند، بنابراین استفاده از این قالب میتواند نشان دهد که مقاله با علاقه جستجوگر مرتبط است.
- گوگل فقط می تواند 70 کاراکتر را در تگهای عنوان نمایش دهد. بنابراین بهتر است این طول را رعایت کنید. مطمئن شوید که کلمه کلیدی مورد نظر را نیز وارد کنید.
- از عناوین کلیکی خودداری کنید. به عبارت دیگر درباره چیزی که مقاله در مورد آن است اغراق نکنید یا چیزی را که محتوا ارائه نمیدهد قول ندهید.
6. از لینک های داخلی و خارجی استفاده کنید
لینک سازی داخلی فقط برای سئو سایت هدف خوب نیست. همچنین میتواند به ویرایشگر نشان دهد که شما با محتوای آنها آشنا هستید و احتمال انتشار پست مهمان را برای آنها افزایش میدهد. مانند لینکهای داخلی در وب سایت خود، فقط به پست های وبلاگی که مقاله را پشتیبانی میکنند پیوند دهید. سریعترین راه برای پیدا کردن آنها با وارد کردن «site:websitename.com [کلید کلیدی]» در گوگل است. هر صفحه ای را در وب سایتی که از این کلمه استفاده میکند فیلتر و نمایش میدهد. همچنین، از انکرتکست استفاده کنید تا موتورهای جستجو و کاربران بدانند منبع ذکر شده در مورد چیست.
به طور طبیعی، شما همچنین میخواهید پیوندهای خارجی را برای هدایت ترافیک ارجاع به وبلاگ خود اضافه کنید. در این مورد، آنها را فقط در صورتی بگنجانید که از نظر زمینه ای مرتبط هستند. به دستورالعملهای ارسال پست مهمان مراجعه کنید یا از ویرایشگر وبلاگ بخواهید تا ببیند چه تعداد پیوند میتواند گذاشته شود. همچنین برای جلوگیری از تبلیغاتی بودن، بهتر است به جای صفحه اصلی یا صفحه فروش، به یک قطعه محتوا پیوند دهید.
7. پست مهمان را ارسال کنید
مرحله آخر ارسال پست مهمان به سایت مورد نظر است. قبل از ارسال پیش نویس نهایی، مطالب را ویرایش و تصحیح کنید. خطاهای دستوری، غلط املایی، لینک های خراب یا تصاویر نامشخص را بررسی کنید. همچنین یک بیوگرافی نویسنده مهمان بنویسید. اینجاست که میتوانید توضیح دهید که چه کسی هستید و معمولاً پیوندی به صفحه لندینگ وب سایت خود اضافه کنید. در اینجا یک مثال عالی توسط رایان رابینسون، مشارکت کننده مهمان سابق فوربس آورده شده است. توضیح میدهد که او چه کاری را بدون تبلیغات آشکار انجام میدهد و پیوند وب سایت او را به صورت متنی نشان میدهد. او همچنین تعداد خوانندگان وبلاگ خود را برای افزایش اعتبار ذکر میکند.
پس از ارسال ایمیل، چند روز صبر کنید تا پاسخ دریافت کنید. بسته به تعداد ارسالهایی که وبلاگ دریافت میکند، ممکن است پیگیری برای اطمینان از انتشار پست مهمان ضروری باشد. پس از انتشار پست، رابطه مثبت خود را با صاحب وبلاگ یا ویرایشگر حفظ کنید. به این ترتیب، احتمال بیشتری وجود دارد که فرصتهای بیشتری برای پست مهمان ایجاد کنید. یک ایمیل تشکر بفرستید و مقاله را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید. همچنین به هر نظری در مورد پست مهمان پاسخ دهید. این یک راه عالی برای ایجاد ارتباط با مخاطب و نشان دادن تخصص است.
منبع: hostinger.com
سوالات متداول
1. پست مهمان در سئو چیست؟
وبلاگ نویسی مهمان - که به عنوان پست مهمان نیز شناخته می شود - روشی است که در آن یک پست در وبلاگ شخص دیگری به منظور ایجاد روابط، قرار گرفتن در معرض دید و گرفتن بک لینک ایجاد می شود.
2. مزایای پست مهمان چیست؟
افزایش دسترسی
افزایش اعتبار
استراتژی محتوای تازه
افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو
افزایش ترافیک و سئو
3. پست مهمان استاندارد چیست؟
پست مهمان مقاله ای است که در وبلاگ شخص دیگری نوشته و ارسال می شود. وقتی چیزی در وبلاگ خود می نویسید، فقط یک پست است، اما در وبلاگ شخص دیگری، نویسنده مهمان است.