ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
سئو صفحه لندینگ و نحوه بهینه سازی آن

سئو صفحه لندینگ و نحوه بهینه سازی آن

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(4 رای)
فهرست مطالب

سئو صفحه لندینگ برای جذب ترافیک جستجوی ارگانیک برای کلمات کلیدی مرتبط با یک تجارت و صنعت است. هدف نهایی آن ایجاد تبدیل با استفاده از محتوای مرتبط که برای پاسخ به یک عبارت جستجو و هدف خاص طراحی شده است، میباشد. صفحات لندینگ یا بازدیدکنندگان را در صفحه تبدیل میکنند یا بطور موثر علاقه آنها را تحریک میکنند تا آنها را تشویق کنند روی لینکهای دیگری کلیک کنند که در آن میتوانند تبدیل به مشتری شوند. این صفحات معمولاً بخشی از یک کمپین بازاریابی هستند که هدف آن افزایش ترافیک سایت از طریق جستجوی مرتبط با تجارت شما است. صفحات لندینگ ممکن است بخشی از ناوبری وبسایت شما باشند. صفحات لندینگ سئو شده، ساده، واضح و مجهز به تماس برای اقدام (CTA) میباشند و باید تجربه لذت بخشی را ارائه دهند که منجر به تبدیل شود.

صفحه لندینگ سئو

بهینه سازی صفحات لندینگ سئو شده میتواند به افزایش آگاهی در مورد کسب و کار شما کمک کند. زیرا مخاطبان هدف شما رتبه صفحات شما را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) میبینند. استراتژیهای سئو مناسب میتواند ترافیک واجد شرایط را به صفحات لندینگ شما هدایت کند، بازدیدکنندگان سایت را تبدیل کند و فروش را افزایش دهد. اگر میخواهید بدانید چگونه صفحات لندینگ را بهینه کنید، در اینجا شش روش برتر سئو صفحه لندینگ را آورده ایم:

  1. از تحقیقات کلمات کلیدی برای هدایت محتوای صفحات لندینگ خود استفاده کنید.
  2. به موتورهای جستجو کمک کنید ساختار محتوای شما را درک کنند.
  3. صفحات لندینگ خود را سازگار با موبایل کنید.
  4. به سرعت بارگذاری صفحه خود توجه کنید.
  5. هر صفحه لندینگ را منحصر به فرد کنید.
  6. عملکرد صفحات لندینگ خود را از طریق تجزیه و تحلیل نظارت کنید.
پیشنهاد میکنیم بخوانید: طراحی صفحه لندینگ با نرخ تبدیل به مشتری بالا

حال بیایید هر کدام را مرور کنیم!

1. تحقیقات کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی اولین گام مهم برای ایجاد صفحات لندینگ سئو شده شما است. با شناسایی کلمات کلیدی بلند در مورد تجارت و محصولات خود شروع کنید. مطمئن نیستید مخاطبان شما از چه کلمات کلیدی استفاده میکنند؟ از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند KWfinder استفاده کنید. محتوا را بر اساس این کلمات کلیدی ایجاد و مطمئن شوید که هدف جستجو در پشت کلمات کلیدی را بررسی میکنید. هدف بروزرسانی محتوای مفید گوگل ارائه اطلاعات مرتبط و ارزشمند به جستجوگران است. بنابراین هر چه محتوای صفحه لندینگ شما مفیدتر باشد، شانس رتبه بندی آن بیشتر میشود. این بروزرسانی الگوریتم همچنین به این معنی است که محتوای نوشته شده برای انسان در رتبه بالاتری از محتوای ایجاد شده برای موتورهای جستجو قرار میگیرد.

از کلمات کلیدی در محتوای نوشتاری خود استفاده کنید اما از استفاده بیش از حد از آنها خودداری کنید. موتورهای جستجو میتوانند پر کردن کلمات کلیدی در صفحه را تشخیص دهند که به رتبه بندی شما آسیب میزند. در عوض کلمات کلیدی ثانویه ای را که میتوانید در محتوای خود استفاده کنید، شناسایی کنید. این کلمات کلیدی باید زمینه لازم و مرتبط را به صفحه لندینگ سئو شما اضافه کنند و از کلمه کلیدی بلند اصلی شما (Long-tail keyword) پشتیبانی کنند.

پیشنهاد میکنیم استفاده کنید: ابزار رایگان پیشنهاد کلمات کلیدی مشابه

2. به موتورهای جستجو کمک کنید تا ساختار محتوای شما را درک کنند

در حالی که صفحات لندینگ سئو شده شما برای مصرف مشتریان بالقوه ایجاد میشوند، مطمئن شوید که خواندن و تجزیه و تحلیل ساختار صفحات لندینگ را برای خزنده های وب آسان میکنید. انجام این کار به رباتها کمک میکند تا بفهمند صفحات لندینگ شما در مورد چیست و آنها را بطور مناسب ایندکس کنند. مطمئن شوید صفحات لندینگ شما دارای موارد زیر هستند:

  • برچسب عنوان: برچسب عنوان صفحه لندینگ را مختصر نگه دارید. کلمه کلیدی اصلی خود را تا حد امکان در تگ عنوان خود قرار دهید.
  • توضیحات متا: توضیحات متا شما ممکن است در SERP ظاهر شود. بنابراین به جستجوگر کمک میکند تا روی صفحه لندینگ شما کلیک کند. همچنین یک عامل رتبه بندی جستجو است، بنابراین کلمه کلیدی اصلی خود را در اینجا ذکر کنید.
  • سرفصل ها: از سرفصل های فرعی در محتوای خود استفاده کنید تا متن را جدا کنید و خواندن آن را آسانتر کنید. آنها همچنین به موتورهای جستجو زمینه اضافی در مورد صفحه لندینگ شما میدهند.
  • پیوندهای داخلی: پیوندهای داخلی به موتورهای جستجو زمینه بیشتری در مورد صفحه لندینگ سئو شده شما میدهند. آنها همچنین به توزیع قدرت لینک در بین صفحات شما کمک میکنند. اطمینان حاصل کنید که پیوندهای داخلی مرتبط شما از متن لنگر مرتبط با محتوا استفاده میکنند.
  • تگ های جایگزین: تگ های alt توصیفی را به تصاویر خود اضافه کنید تا خزنده های وب بتوانند تصاویر صفحات لندینگ سئو شما را بخوانند.
  • URL بهینه شده برای کلمات کلیدی: از URL صفحه لندینگ سئو خود استفاده کنید تا به جستجوگران و موتورهای جستجو ایده ای در مورد موضوع صفحه خود بدهید.
  • بک لینک های خوب به دست آورید: بک لینکها، لینکهایی از سایر وب سایتها به وبسایت شما هستند. کسب بک لینک از یک سایت معتبر ثابت میکند که شما یک کسب و کار قابل اعتماد هستید و سئو صفحه شما را بهبود میدهد.

صفحات لندینگ سئو

3. صفحات لندینگ سئو خود را سازگار با موبایل کنید

با توجه به اینکه بیش از 52 درصد از ترافیک وبسایت از تلفنهای همراه است، داشتن صفحات لندینگ سئو شده مناسب برای موبایل بسیار مهم است. با داشتن صفحه ای که CTA شما را بدون توجه به اندازه دستگاه به درستی نشان میدهد، تبدیل را برای بازدیدکنندگان خود آسان کنید. بنابراین بازدیدکنندگان را قادر میسازید تا عملکرد مورد نظر شما را انجام دهند. صفحات سازگار با موبایل نیز احتمالاً در SERP رتبه بندی میشوند؛ زیرا گوگل از نمایه سازی اول موبایل استفاده میکند. مطمئن نیستید که آیا صفحات لندینگ سئو شده شما سازگار با موبایل هستند؟ آنها را از طریق ابزار تست موبایل گوگل تست کنید.

4. به سرعت بارگذاری صفحه خود توجه کنید

سرعت صفحه یک فاکتور مهم رتبه بندی سئو است که گوگل به استفاده از آن اعتراف میکند. بنابراین صفحه لندینگ سئو شده شما باید سرعت بارگذاری قابل قبولی داشته باشد. آمار میگوید 83 درصد از کاربران انتظار دارند وب سایتها در سه ثانیه یا کمتر بارگذاری شوند.

چطور صفحات لندینگ را سئو کنیم؟

5. هر صفحه لندینگ را منحصر به فرد کنید

صفحات لندینگ معمولاً بخشی از یک کمپین بازاریابی بزرگتر هستند و برخی از کلمات کلیدی ممکن است به یکدیگر مرتبط باشند. با وجود شباهتها، اطمینان حاصل کنید که هر صفحه لندینگ حدود 80٪ منحصر به فرد است تا موتورهای جستجو فکر نکنند که صفحات تکراری هستند. بعنوان مثال فرض کنید شما در مشاغل اجاره تعطیلات در شهرهای مختلف هستید. پیشنهادات شما به جز مکان آنها تقریباً مشابه است. از کپی رایتینگ هوشمندانه برای متمایز کردن یک صفحه لندینگ سئو از دیگری استفاده کنید.

6. بر عملکرد صفحات لندینگ سئو خود نظارت کنید

آیا صفحات لندینگ سئو شما در SERP رتبه بندی میشوند و کلیکها را جذب میکنند؟ از کنسول جستجوی گوگل برای تعیین رتبه بندی کلمات کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید. در همین حال گوگل آنالیتیکس میتواند تعداد کاربران منحصر به فردی را که وارد صفحه شما شده اند را به شما بگوید. همچنین اگر میخواهید از تعداد تبدیلهایی که صفحه لندینگ شما ایجاد میکند آگاه شوید، میتوانید از گوگل آنالیتیکس کمک بگیرید.

منبع: webfx.com

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha