ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
11 روند بازاریابی که باید برای سال 2023 بدانید!

11 روند بازاریابی که باید برای سال 2023 بدانید!

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(2 رای)
فهرست مطالب

همانطور که تلاش های بازاریابی خود را برای سال 2023 افزایش میدهید، برای شما از همیشه مهمتر است که بدانید چگونه چشم انداز بازاریابی دیجیتال به تکامل خود ادامه میدهد. از الگوریتم های موتورهای جستجو گرفته تا هدف کاربر، عواملی که بر بازاریابی تأثیر میگذارند همیشه در حال تغییر هستند. به همین دلیل است که ما این فهرست از گرایش های نوظهور در بازاریابی را که باید در سال 2023 به آنها توجه کنیم، گردآوری کرده ایم. به خواندن ادامه دهید تا بینشی در مورد اینکه چگونه می توانید تلاشهای بازاریابی خود را به روز نگه دارید، بدست آورید. روندهای نوظهور در بازاریابی برای آینده در سال 2023 چیست؟ در اینجا 11 روند بازاریابی فعلی که می خواهید در برنامه بازاریابی خود ادغام کنید، آورده شده است.

بازاریابی

1. بازاریابی محتوا

اولین مورد در لیست ما «تکنیک بازاریابی کلاسیک» است که یکی از قوی ترین گزینه های موجود باقی میماند یعنی بازاریابی محتوا. محتوای وب مانند پستهای وبلاگ و محتوای طولانی هنوز هم بسیار موفق است؛ زیرا آنچه را که کاربران میخواهند ارئه میدهد و در پاسخ به جستجوهایشان اطلاعات ارزشمندی را در اختیار آنها قرار میدهد. کلید بازاریابی محتوا، هدف قرار دادن کاربران مرتبط با محتوای ارزشمند است. شما میخواهید جستجوهای کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان را هدف قرار دهید و محتوایتان مفید باشد. در واقع به سؤالات جستجوی کاربران پاسخ میدهید و در نتیجه آنها روی آن کلیک میکنند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: چگونه محتوای قدیمی و افول کرده را بروز کنیم؟

2. تحقیق کلمه کلیدی معنایی

مانند بازاریابی محتوا، استفاده از کلمات کلیدی برای بهبود بهینه سازی موتور جستجو (سئو) چیز جدیدی نیست. هنگامی که کلمات کلیدی را برای سایت خود انتخاب میکنید، باید مطمئن شوید که هدف جستجوی کاربر برای کلمه کلیدی مطابقت دارد. این ایده پشت تحقیق کلمه کلیدی معنایی است. اگر کسی به دنبال «چگونگی تعمیر ماشین چمن زنی» باشد، نمی توانید آن عبارت دقیق را در محتوایی وارد کنید که کاری جز تبلیغ محصولات ماشین چمن زنی شما ندارد. صفحه شما نیاز به ارائه اطلاعات مرتبط با نحوه تعمیر ماشین چمن زنی دارد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: سئو مبتنی بر موضوع یا سئو مبتنی بر کلمه کلیدی

وقتی با هدف جستجوی کاربر مطابقت نداشته باشید، سایت شما در نتایج جستجو رتبه خوبی نخواهد داشت. برای درک هدف جستجو برای یک کلمه کلیدی خاص، فقط کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کنید و ببینید چه محتوایی برای آن وجود دارد. محتوای با بالاترین رتبه باید به شما ایده خوبی در مورد اینکه چه چیزی را باید تقلید کنید، می دهد.

3. رتبه بندی برای موقعیت صفر

یکی از اهداف سئو این است که محتوای شما را در بالای نتایج جستجو قرار دهد. برای رتبه بندی در بالای نتایج جستجو، بسیاری از کسب و کارها «موقعیت صفر» را هدف قرار میدهند. موقعیت صفر، همچنین به عنوان قطعه برجسته شناخته میشود، کادری است که در بالای نتایج جستجو ظاهر میشود. این نقطه یک موقعیت فوق العاده مطلوب برای رسیدن است، بویژه به این دلیل که نرخ کلیک (CTR) برای اولین نتیجه ارگانیک تا 8٪ کاهش مییابد. شما میتوانید با قرار دادن پاسخ های کوتاه و مستقیم به سوالات در محتوای خود به این نقطه برسید.

4. شخصی سازی

در سال 2023، مشتریان به دنبال تبلیغات شخصی هستند که متناسب با شخصیت و علایق خاص آنها باشد. با توجه به شرکت های زیادی که با آنها تماس میگیرند، وقت خود را برای خواندن اطلاعاتی که به علایقشان مرتبط نیست تلف نمیکنند. یکی از ساده ترین راه های انجام این کار، ارسال تبلیغات ایمیل شخصی سازی شده است. شخصی سازی نرخ تبدیل ایمیلها را تا 10 درصد افزایش میدهد. می توانید مشترکین خود را برای ارسال ایمیل هایی که مطابق با علایق مشترکین است، تقسیم بندی کنید. یکی دیگر از راه های شخصی سازی ایمیلها، افزودن نام مشترک به ایمیل است. این یک لمس ساده است اما میتواند تأثیر زیادی بر روی اینکه آیا کسی با محتوای شما درگیر است یا خیر، داشته باشد.

استراتژی بازاریابی

5. محتوای تعاملی

یکی دیگر از گرایش های نوظهور در بازاریابی، تمایل به تعامل بیشتر است. کاربران به جای دیدن یک تصویر ثابت بر روی صفحه نمایش خود، میخواهند مکانهایی را در وب سایت شما پیدا کنند که بتوانند با گرافیک تعامل داشته باشند. یک مثال ساده از آن میتواند استفاده از یک ابزار قیمت گذاری تعاملی بجای نمودار باشد. ابزاری که بازدیدکنندگان میتوانند اعداد مختلف را برای دریافت یک قیمت سفارشی وصل کنند.

6. بازاریابی ویدئویی

احتمالا بهترین جلب توجه در دنیای بازاریابی امروزی ویدیوها هستند. اگر تا به حال سعی کرده اید در حالی که تلویزیون درست روبروی شما روشن است، کتاب بخوانید یا روی کاری تمرکز کنید، میدانید که چقدر سخت است که نگذارید چشمانتان به سمت حرکت سریع و جلوه های بصری پر زرق و برق روی صفحه نمایش تغییر کند. همین مفهوم در بازاریابی نیز وجود دارد. در واقع استفاده از ویدئوها در بازاریابی ایمیلی شما میتواند نرخ کلیک شما را تا 300% افزایش دهد و ویدیوها را به یکی از اصلی ترین گرایش های تبلیغاتی تبدیل کند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: بهترین زمان برای گذاشتن ویدیو در یوتیوب

7. بهینه سازی جستجوی صوتی

در سال 2010، بیشتر مردم با استفاده از صفحه کلید کامپیوتر، در گوگل جستجو میکردند تا چیزهایی را در نوار جستجو تایپ کنند. تا سال 2015 آنها از صفحه کلید روی گوشی خود استفاده میکردند. تا سال 2023 این روندهای در حال تغییر در بازاریابی باعث شده است تا افراد بیشتری به جستجوی صوتی تکیه کنند. با ظهور فناوری هایی مانند Amazon Echo و Google Home، مردم اغلب با صحبت کردن با صدای بلند جستجو میکنند و موجی از کلمات کلیدی به طول جمله را به وجود می آورند. اکنون بیش از 55 درصد از کاربران هنگام جستجوی مشاغل محلی از جستجوی صوتی استفاده می کنند. ممکن است در نظر داشته باشید که تعداد بیشتری از این کلمات کلیدی جمله مانند را در محتوای خود هدف قرار دهید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: پر کردن کلمات کلیدی یا Keyword stuffing چیست؟

8. پست های قابل خرید

چندین سال است که رسانه های اجتماعی کانون تبلیغاتی بوده اند، اما یکی از جالب ترین گرایش های نوظهور در بازاریابی، پستهای پولی است. از اینستاگرام گرفته تا فیسبوک، بسیاری از پلتفرم های رسانه های اجتماعی اکنون برنامه هایی را منتشر میکنند که به شما امکان میدهند بدون مراجعه به سایت کسب وکار، محصولات را مستقیماً در برنامه خریداری کنید. برای تنظیم آن، ابتدا باید یک حساب تجاری در پلتفرم انتخابی خود داشته باشید. سپس می توانید پست های قابل خرید را در حساب خود تنظیم کنید و شروع به آپلود محصولات کنید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: سئو (SEO) یا تبلیغات گوگل (SEM)، کدامیک بهتر است؟

9. استوری های رسانه های اجتماعی

استوریها یکی دیگر از گرایشهای بازاریابی فعلی هستند که از رسانه های اجتماعی نشات میگیرند. استوریها که در اسنپ چت منشا گرفته و سپس به سرعت در سایر پلتفرم ها منتشر میشوند، عکسها یا ویدیوهایی را نشان میدهند که فقط برای مدت کوتاهی نمایش داده میشوند. از آنجایی که استوریها پس از مدتی ناپدید میشوند، مردم هنگامیکه با آنها ارتباط برقرار کنند، بیشتر احساس راحتی میکنند، بنابراین محتوا را از دست نمیدهند. اگر از این استوریها برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد فروش یک محصول یا خدمت استفاده کنید، افراد بیشتری را مجبور خواهید کرد که از مزایای فروش شما مطلع شده و محصولات شما را بخرند. برای شروع، تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند آگهی و پیشنهاد برای ارسال در استوریهای رسانه های اجتماعی خود طراحی کنید!

بازاریابی 2023

10. اعلان های مرورگر (Push notifications)

گاهی اوقات کاربران از سایت شما بازدید میکنند و سپس بدون خرید یا ثبت نام اقدام به ترک صفحه میکنند. در این موارد میتوانید درخواست نهایی را برای تعامل در اختیار کاربر قرار دهید تا او را به کسب و کار خود بازگردانید. اعلان های مرورگر مدتی است که وجود دارند اما همچنان مانند همیشه محبوب هستند. همانطور که کاربر مکان نمای خود را به سمت بالا حرکت میدهد تا از سایت شما فاصله بگیرد، میتوانید ترتیبی دهید که کادری را فعال کند که با نوعی پیشنهاد ظاهر میشود، مانند ثبت نام در لیست ایمیل. انجام این کار در نهایت میتواند تعداد بیشتری سرنخ را برای شما فراهم کند.

روندهای بازاریابی در سال 2023

11. امنیت وب سایت

در دنیای امروز امنیت آنلاین بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. نیاز به امنیت برای سایتهایی که کاربران اطلاعات مالی در آنها انتقال میدهند حتی بیشتر است. اگر سایت شما دارای یک فروشگاه آنلاین باشد، باید مطمئن شوید که مشتریانتان با استفاده از آن احساس امنیت میکنند. به همین دلیل، همیشه ایده خوبی است که مطمئن شوید از اقدامات امنیتی کافی استفاده میکنید. دریافت گواهینامه امنیتی رسمی از شرکتهایی مانند PayPal یا VeriSign ایده خوبی است اما حداقل باید مطمئن شوید که سایت شما دارای پروتکل HTTPS است. اگر آنرا نداشته باشد، گوگل شما را در رتبه بندی جریمه میکند. برای بدست آوردن این پروتکل، باید یک درخواست امضای گواهی آماده کنید و یک گواهی HTTPS را از یک مرجع صدور گواهینامه درخواست کنید. پس از دریافت گواهی امضا شده، میتوانید آنرا در وب سایت خود نصب کنید.

منبع: webfx.com

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha