ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
استفاده از تصاویر هوش مصنوعی در بازاریابی

استفاده از تصاویر هوش مصنوعی در بازاریابی

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(5 رای)
فهرست مطالب

هوش مصنوعی (AI) دیگر مفهومی آینده نگر نیست. هوش مصنوعی بخشی از زندگی روزمره ما است و کاربران بیشتر از حد انتظار با هوش مصنوعی مواجه میشوند. از تشخیص چهره در گوشی های هوشمند گرفته تا ربات های چت. محبوبیت تصاویر هوش مصنوعی در بین هنرمندان و بازاریابان نیز افزایش می یابد. بنابراین، تصاویر هوش مصنوعی چیست؟ و چگونه میتوان از تصاویر هوش مصنوعی در بازاریابی استفاده کرد؟ در این مقاله اصول اولیه تصاویر هوش مصنوعی از جمله مزایا و معایب و نحوه تولید آنها با ابزارهای مختلف توضیح داده شده است.

تصاویر هوش مصنوعی چیست؟

تصاویر هوش مصنوعی عکسهایی هستند که توسط نرم افزار هوش مصنوعی از طریق الگوریتم هایی ایجاد میشوند که پایگاه داده ای از آثار هنری، هنرمندان و سبکهای موجود را ارزیابی میکنند تا آنها را تقلید و در یک تصویر جدید ترکیب کنند. با پیشرفت الگوریتم ها برای ایجاد قطعات دقیق تر، آثار هنری هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به یک جریان اصلی هستند. میتوانید سریعتر از زمانی که خودتان سعی میکردید آنها را بسازید، تصاویر را پیدا کنید. این ابزار سرگرم کننده و خلاقانه میتواند به شما کمک کند تا تصاویر سرگرم کننده ای ایجاد کنید که خوراک بازاریابی شما را تامین میکند. با این حال هنوز نگرانیهایی در مورد تأثیر این فناوری بر هنرمندان زنده و خلاقیتهای آنها وجود دارد. بویژه زمانی که هوش مصنوعی از آثار هنری آنها الهام میگیرد.

تولید تصاویر با هوش مصنوعی

حرفه ای ها چگونه از تصاویر هوش مصنوعی در بازاریابی استفاده میکنند؟

بازاریابان میتوانند از تصاویر هوش مصنوعی برای افزودن قطعات بصری به انواع محتوا استفاده کنند. در اینجا چند روش وجود دارد که تصاویر هوش مصنوعی میتوانند در برنامه بازاریابی شما قرار بگیرند:

  • پستهای وبلاگ: اگر میخواهید بلوک های متن را جدا کنید یا مفهومی را به تصویر بکشید، تصاویر هوش مصنوعی میتوانند کمک کنند. افزودن تصاویر هوش مصنوعی به پستهای وبلاگ میتواند به رتبه بندی پستهای شما و بهبود بهینه سازی موتور جستجو (سئو) کمک کند.
  • ایمیلها: ایمیلهای بازاریابی شما باید مختصر و جذاب باشند تا کلیکها را تشویق کنند. هنگامی که از هوش مصنوعی برای تقویت تصاویر استفاده میکنید، میتوانید ایمیل های خوش ساختی ایجاد کنید که مشتریان شما رغبت کنند بخوانند.
  • رسانه های اجتماعی: چه نیاز به ایجاد یک هدر پروفایل توییتر یا یک پست اینستاگرام داشته باشید، تصاویر هوش مصنوعی میتوانند به حضور شما در رسانه های اجتماعی کمک کنند.

اینها تنها چند راه برای استفاده از تصاویر هوش مصنوعی برای بازاریابی هستند. اگرچه ممکن است برای تمام محتوای بصری خود به هوش مصنوعی اعتماد نکنید، اما میتواند به ایجاد تصاویر خلاقانه تر کمک کند.

تصویر 6

مزایا و معایب تصاویر هوش مصنوعی

با کاربردهای بسیار و امکانات بی پایان، به نظر میرسد که هوش مصنوعی راه حلی عالی است. درست است؟ خوب، این کاملاً درست نیست. هوش مصنوعی مزایای زیادی دارد اما دانستن معایب آن به همان اندازه مهم است. بیایید برخی از مزایا و معایب تصاویر هوش مصنوعی را بشکافیم تا تصویر کاملی از این نرم قابلیت به شما ارائه دهیم.

مزیت: تصاویر هوش مصنوعی کارآمد هستند

هوش مصنوعی تولید سریع تصاویر را بدون تیم طراحی آسان میکند. خواه به چیزی نیاز داشته باشید که یک پست وبلاگ را برجسته کند یا بخواهید چند تصویر تزئینی به ایمیلهای خود اضافه کنید، میتوانید از هوش مصنوعی استفاده کنید تا در عرض چند دقیقه آنها را آماده کنید.

مزیت: می توانید منابع را ذخیره کنید

اکثر ابزارهای هوش مصنوعی بدون نیاز به عضویت و رایگان هستند. به جای صرف زمان برای استخدام یک طراح، بخصوص اگر فقط گاهی از تصاویر استفاده میکنید، میتوانید در صورت نیاز تصاویر را ایجاد و در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: هوش مصنوعی در روش های مدرن کسب و کار

مزیت: هوش مصنوعی همه کاره است

موتورهای هوش مصنوعی به شما این امکان را میدهند که جزئیات دقیق هر تصویر را انتخاب کنید. شما میتوانید سبک، رنگ و موضوع را تعیین کنید و ترکیبات بی پایان هستند. چه برای وبلاگ نیاز به سرفصل داشته باشید یا یک پس زمینه انتزاعی، هوش مصنوعی میتواند کمک کند.

عیب: باید کیفیت تصویر هوش مصنوعی را ارزیابی کنید

در حالی که موتورهای هوش مصنوعی میتوانند تصاویر خیره کننده ای ایجاد کنند ولی آنها کامل نیستند. هنوز باید هر کدام را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که مشکل نداشته باشد. بعنوان مثال ممکن است متوجه شوید که سوژه انسانی شما انگشتان یا دندانهای اضافی دارد. یا ممکن است موش شما یک بازوی اضافی داشته باشد.

عیب: هوش مصنوعی میتواند محتوای دیگران را سرقت کند

بحث بر سر این است که چگونه الگوریتم های هوش مصنوعی محتوای هنرمندان را جمع آوری و آن را تغییر میدهند. اگر یک تولیدکننده بتواند سبک هنری یک فرد را کپی کند، به نظر میرسد که هوش مصنوعی محتوای آنها را سرقت علمی میکند. بعنوان مثال برخی از ابزارها به شما اجازه میدهند هنگام انتخاب یک سبک به هنرمندان خاصی ارجاع دهید، مانند مونه. با پیشرفته تر شدن این الگوریتم ها برخی از هنرمندان این سوال را مطرح میکنند که چگونه میتوانند از استفاده از آثار خود به عنوان سوخت برای هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی جلوگیری کنند.

عیب: مجموعه داده های هوش مصنوعی محدود است

از آنجایی که مجموعه داده ها فقط شامل مواد انتخابی هستند، این احتمال وجود دارد که سبک دقیق مورد نظر خود را پیدا نکنید. برخی از الگوریتم ها پیشرفته تر از بقیه هستند اما همه آنها برای ایجاد الگوریتم شما به هنر موجود متکی هستند. اگر میخواهید تصاویر کاملا سفارشی شده داشته باشید، یک تیم طراحی ممکن است سرمایه گذاری طولانی مدت بهتری باشد.

بازاریابی با کمک هوش مصنوعی

آیا باید از تصاویر هوش مصنوعی استفاده کنیم؟

اکنون که دید کاملی از نحوه عملکرد تصاویر هوش مصنوعی دارید، میتوانید تصمیم بگیرید که چه زمانی و چگونه از آنها در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید. هنگام استفاده از هوش مصنوعی این ملاحظات را دنبال کنید:

  • مراقب کپی رایت باشید: هنگام آپلود تصاویر برند در تولیدکنندگان هوش مصنوعی یا ارجاع به آثار دارای حق چاپ مراقب باشید.
  • از جستجوهای دقیق استفاده کنید: هنگام وارد کردن متن در یک تولیدکننده متن به تصویر، تا جایی که ممکن است جزئیات بیشتری را وارد کنید تا به نتایج دلخواه خود برسید.
  • افزودن تصاویر با هدف: فقط به این دلیل که میتوانید یک تصویر اضافه کنید، به این معنی نیست که باید آنرا اضافه کنید. تصاویر را برای جدا کردن متن یا فضای سفید اضافه کنید اما از آنها بیش از حد استفاده نکنید و صفحه خود را شلوغ نکنید.

تصاویر هوش مصنوعی

ابزارهای تولید تصاویر هوش مصنوعی

در اینجا چند ابزار تولید تصویر توسط هوش مصنوعی وجود دارد که میتوانید از آنها برای ساخت قطعات خود استفاده کنید.

1. DALL-E 2

DALL-E 2 یک تولید کننده متن به تصویر از شرکت OpenAI است. این ابزار آنلاین از یادگیری ماشینی برای ایجاد تصاویر از داده های ورودی شما استفاده میکند. میتوانید با توضیحات خود از ابتدا شروع کنید یا یک عکس آپلود کنید و از هوش مصنوعی برای گسترش آن استفاده کنید. ثبت نام و دریافت 50 اعتبار رایگان است و پس از آن هر ماه 15 اعتبار دریافت خواهید کرد. با این حال اگر می خواهید تصاویر بیشتری تولید کنید، می توانید 15 دلار برای 115 اعتبار پرداخت کنید که هر ماه به مدت 12 ماه تکرار میشود.

2. Craiyon

Craiyon یکی دیگر از تولیدکنندگان متن به تصویر است که استفاده از آن رایگان است. با طرح رایگان، زمان انتظار 1 تا 2 دقیقه، تبلیغات و تصاویر نامحدود دریافت میکنید. شما همچنین میتوانید به یکی از برنامه های پولی آنها با 5 یا 20 دلار در ماه ارتقا دهید. با برنامه های پولی، میتوانید واترمارک را حذف کنید، زمان انتظار خود را کاهش و تصاویر خود را خصوصی کنید، همراه با چند مزیت دیگر. اگر به یک تصویر هوش مصنوعی نیاز دارید، این میتواند بهترین گزینه باشد. میتوانید بدون نیاز به حساب کاربری به تصاویر دسترسی داشته باشید.

3. Nightcafe

گزینه نهایی در لیست ما Nightcafe Creator است که از الگوریتم های هوش مصنوعی مختلف برای ایجاد تصاویر شما استفاده میکند. شما توضیحات متن خود را وارد کرده و سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید. می توانید روزانه تا 28 اثر هنری بصورت رایگان ایجاد کنید. برخلاف دو ابزار دیگر، میتوانید از Nightcafe بصورت مشترک نیز استفاده کنید. به این معنی که تیم شما میتواند با هم به موتور هوش مصنوعی دسترسی پیدا کند تا قطعاتی برای سایتتان ایجاد کند.

منبع: webfx.com

سوالات متداول

1. کاربردهای تصاویر هوش مصنوعی چیست؟
تصاویر هوش مصنوعی میتوانند در زمینه های مختلفی مانند تشخیص چهره، خودرو، حیوانات، شی و ... به کار گرفته شوند. این تصاویر همچنین میتوانند برای تولید تصاویر و ویدئوهای جدید، ایجاد طرح های گرافیکی، طراحی سایت و اپلیکیشن و ... به کار روند.

2. چگونه میتوان از تصاویر هوش مصنوعی در تبلیغات آنلاین استفاده کرد؟
با استفاده از تصاویر هوش مصنوعی می توانید تصاویر جذابی برای تبلیغات آنلاین تولید کنید. به عنوان مثال، میتوانید تصاویری را با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی تولید کنید که به خوبی محصولات شما را نشان دهند و خریداران را برای خرید آن محصول ترغیب کنند.

3. آیا استفاده از تصاویر هوش مصنوعی برای تبلیغات بهینه است؟
بله، استفاده از تصاویر هوش مصنوعی برای تبلیغات بهینه است زیرا تصاویری که با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی تولید میشوند، به خوبی به نیازهای هدفمند تبلیغات شما پاسخ میدهند و میتوانند باعث افزایش محبوبیت و درآمد شما شوند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha