ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
هوش مصنوعی در روش های مدرن کسب و کار

هوش مصنوعی در روش های مدرن کسب و کار

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(1 رای)
فهرست مطالب

وقتی به هوش مصنوعی (AI) فکر میکنید، ممکن است به یک آگاهی مصنوعی که توسط انسان ها در فیلم های علمی تخیلی نشان داده شده است، فکر کنید. به غیر از قلمرو فانتزی، هوش مصنوعی نرم افزار سیستم کامپیوتری است که وظایف پیچیده ای را انجام میدهد که به هوش انسانی نیاز دارد. اینها شامل شناخت احساسات، حل مسئله، پیش بینی و بسیاری موارد دیگر است.

جی هیچ شکی نیست که هوش مصنوعی دارای طیف گسترده ای از قابلیت ها است، به همین دلیل تقریباً در تمام جنبه های زندگی بشر مدرن نفوذ کرده است. امروز به نقطه ای رسیده ایم که هوش مصنوعی در بسیاری از زمینه ها مانند خرید، سرگرمی، آموزش و حتی زمینه های بسیار ابتدایی مانند رانندگی از طریق ماشین های خودران، اتوماسیون خانگی از طریق اینترنت اشیا و غیره تأثیر میگذارد. هوش مصنوعی علاوه بر استفاده در زندگی روزمره انسان نحوه انجام تجارت در سراسر جهان را تغییر میدهد. تقریباً تمام صنایع به نوعی تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار گرفته اند، حتی اگر هوش مصنوعی بخشی از تولید یا فروش یا حتی منابع انسانی آنها باشد. در این مقاله، در مورد چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در عصر مدرن بازاریابی دیجیتال صحبت میکنیم.

هوش مصنوعی و بازاریابی دیجیتال – The Dynamic Duo

در چند سال گذشته، بازاریابان برای استفاده از هوش مصنوعی در استراتژی های بازاریابی مردد بوده اند. اما امروزه، تقریباً هر کسب و کاری، چه یک فروشگاه کوچک یا یک شرکت بزرگ، به استفاده از هوش مصنوعی در کارهای بازاریابی خود فکر میکند. برخی از نمونه ها شامل شرکت هایی مانند آمازون یا اوبر و غیره به شدت از هوش مصنوعی در مدل های تجاری خود استفاده میکنند.

بیایید مثال آمازون را در نظر بگیریم، آنها به شدت از هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک برای نشان دادن اقلام مرتبط به خریداران بر اساس خدمات، بازدیدها و خریدهای قبلی خود استفاده میکنند. بنابراین، احتمال خرید اول خریدار یا تبدیل شدن به مشتری مکرر افزایش می یابد. تجربه شخصی بسیار مورد توجه است.

هوش مصنوعی در کسب و کار

هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال

هوش مصنوعی شامل جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل و سپس استفاده از تکنیک های یادگیری ماشینی برای استخراج اطلاعات مفید از داده ها است که منجر به بینش مفید از داده ها مانند اطلاعات شخصی سازی و همچنین واکنش ها و احساسات مشتریان میشود. چنین ویژگی هایی به طور کامل جذب مشتری را در چشم انداز بازاریابی آنلاین تغییر داده است.

بازاریابی دیجیتال با شناسایی مشتریان بالقوه از طریق مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) شروع میشود که به یک استراتژی تجاری اشاره دارد و یک رویکرد مشتری محور را تشکیل میدهد و شامل حداکثر جمع آوری داده های مشتری و فیلتر کردن اطلاعات مهم است. با استفاده از هوش مصنوعی با CRM، مجموعه اطلاعات کاربر را از منابع مختلف بازاریابی ورودی مانند وب سایت، تبلیغات و رسانه های اجتماعی و غیره افزایش میدهد. این نرم افزار CRM به کسب بینش دقیق از مخاطبان هدف کمک میکند و به کسب و کارها کمک میکند تا نیازهای خود را شناسایی کنند. بنابراین استراتژی بازاریابی برای مشتریان خاص طراحی شده است. به عبارت دیگر، کسب و کارها از طریق استفاده از هوش مصنوعی میتوانند اطلاعات رفتاری در مورد مشتریان به دست آورند که به هدف قرار دادن مشتری مناسب در زمان مناسب کمک میکند.

  • انواع محصولاتی که آنها علاقه مند به خرید هستند.
  • آنها معمولاً علاقه مند به خواندن کدام اطلاعات هستند.
  • نحوه تعامل آنها با اطلاعات از طریق صفحات ورودی و خروجی.

با تمام داده های جمع آوری شده، بازاریابان میتوانند به راحتی نیازهای مشتریان بالقوه را تجزیه و تحلیل کنند و از هوش مصنوعی برای افزایش فروش استفاده کنند. همچنین شما را قادر می سازد تا سیر و سفر خریدار را تجسم کنید و راه حل صحیح را ارائه دهید. بنابراین، تجربه خریدار برای مشتریان جذاب تر و جالب تر میشود.

وقتی فناوری هوش مصنوعی با جدیدترین فناوری های دیگر مانند VR (واقعیت مجازی) و AR (واقعیت افزوده) ترکیب میشود، ارزش مصرف کل تجربه را به ارمغان می آورد. به عنوان مثال، در صنعت املاک و مستغلات، واقعیت مجازی همراه با هوش مصنوعی با کمک به کارگزاران و نمایندگان در فروش املاک از طریق VR در زمان همه گیری COVID-19، چشم انداز بخش املاک و مستغلات را تغییر داده است. این روشی جذاب برای تعامل با برند و آشنایی با آنها در اختیار مصرف کنندگان قرار داده است که در نتیجه یک ارتباط مستحکم شکل می گیرد.

هوش مصنوعی در کسب و کار مدرن

هوش مصنوعی و تجارت مدرن

اکنون ما می دانیم که چگونه بازاریابی دیجیتال میتواند اطلاعات ارزشمندی را برای کسب و کارها به ارمغان بیاورد. بیایید بررسی کنیم که چگونه هوش مصنوعی میتواند در برنامه های مختلف بازاریابی آنلاین و سود بردن از دنیای تجارت استفاده شود.

استفاده از ربات های چت هوش مصنوعی

با پیشرفت در پردازش زبان طبیعی و تحلیل معنایی، فناوری تبدیل صدا بهبود چشمگیری را در خدمات مشتری نشان داده است زیرا استفاده از آن بسیار آسان تر شده است. تجزیه و تحلیل های مشتق شده از ویژگی های زبان به ارائه تجربیات عالی به مشتریان خود کمک میکند. در مقایسه با خدمات مشتری دستی، چت ربات های هوش مصنوعی بسیار پیشرفته تر هستند.

چت ربات های هوش مصنوعی به کسب و کارها این امکان را میدهد تا با ارائه یک تشبیه «یک به چند» از نوع سنتی خدمات مشتری «یک به یک» فراتر برود. از این رو، پشتیبانی از چندین مشتری در یک زمان در مناطق مختلف یا حتی پاسخگویی 24 ساعته به مشتریان عادی شده است. علاوه بر این، مشتریان میتوانند به زبان های دلخواه خود تعامل داشته باشند و این روشی عالی برای ساده کردن فرآیندها است.

Email Marketing

هوش مصنوعی برندها را قادر می سازد تا کمپین های بازاریابی ایمیلی شخصی بر اساس تعاملات کاربر خود داشته باشند. همانطور که قبلاً گفته شد، با استفاده از هوش مصنوعی، تیم بازاریابی شما میتواند رفتار مشتریان را درک کند و ایمیل هایی را ارسال کند که احساسات آنها را تحریک میکند. بنابراین، مشتریان شما میتوانند ایمیل های مرتبط با خطوط موضوعی قابل کلیک و اطلاعات محصول را بر اساس تعامل آنها مشاهده کنند. به عبارت ساده تر، هوش مصنوعی به بازاریابان کمک میکند تا کمپین های ایمیلی را برای دستیابی به حداکثر نتایج بهینه کنند.

تبلیغات دیجیتال

بدون شک تبلیغات دیجیتال ثمره هوش مصنوعی است. همه این کارها بر اساس جمعیت شناسی مانند سن، جنسیت و علایق شخصی برای نمایش تبلیغات مرتبط انجام میشود. از این رو، عملکرد کمپین های تبلیغاتی دیجیتال را بهبود می بخشد. با استفاده از هوش مصنوعی، بازاریابان قدرت تشخیص روندهای خرد و حتی پیش بینی آنها را دارند که به تصمیم گیری استراتژیک در مورد مخاطبان هدف کمک میکند. همچنین به کسب و کارها در بهینه سازی بودجه اختصاص داده شده به کمپین های تبلیغاتی پولی کمک میکند. زیرا با هوش مصنوعی، بازاریابان پیام مناسب را در زمان مناسب برای مخاطبان مناسب پخش میکنند.

هوش مصنوعی در روش مدرن کسب و کار

محتوای بازاریابی

امروزه بازاریابی محتوا در حوزه دیجیتال مارکتینگ بسیار مهم است. هر کمپین بازاریابی باعث ایجاد آگاهی در بین مشتریان شما در مورد محصول شما میشود و سپس مشتریان شما را با اطلاعات ارزشمند پرورش میدهد و سپس فروش انجام میدهد. به لطف هوش مصنوعی، اکنون میتوانید دریابید که کدام محتوا برای مخاطبان شما مؤثرتر و مرتبط تر است و بر اساس رفتار مخاطب هدف شما است. بنابراین، میتوانید از بازاریابی محتوایی استفاده کنید که نتایج را به حداکثر می رساند و به آنها قدرت ایجاد و اشتراک گذاری محتوای مناسب را میدهد که به نتیجه برسد.

نتیجه گیری

هوش مصنوعی برای کسب و کارهای کوچک و همچنین ابزاری ارزشمند برای بازاریابی دیجیتال دسترس پذیر تر شده است. این به برند شما کمک میکند تا رشد کند و به انتظارات مشتریان شما پاسخ دهد.

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha