ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
آیا از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در سایتم استفاده کنم؟

آیا از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در سایتم استفاده کنم؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(3 رای)
فهرست مطالب

بیش از 80 درصد از بازاریابان در سراسر جهان از نوعی هوش مصنوعی (AI) در تلاشهای بازاریابی دیجیتال خود استفاده میکنند. سوال برای بازاریابان مانند شما این است که آیا باید از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی برای سئو سایت خود استفاده کرد؟ جواب کوتاه، نه است. با این حال این بدان معنا نیست که نمیتوانید از هوش مصنوعی برای سئو و بازاریابی محتوا استفاده کنید. روشهای هوشمندانه ای برای استفاده از هوش مصنوعی برای نوشتن محتوا بدون تأثیر منفی بر سئوی شما وجود دارد.

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی چیست؟

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی هر محتوایی است که توسط هوش مصنوعی با استفاده از درخواستهای یک کاربر انسانی ایجاد میشود. در واقع اعلان شرح وظیفه ای است که یک انسان برای تولید یک خروجی یا محتوا به هوش مصنوعی میدهد.

برخی از ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی عبارتند از:

  • ChatGPT
  • Jasper
  • Copy.ai
  • Rytr

برخی مشاغل با بودجه بازاریابی محدود از این ابزارها برای تولید محتوا با هزینه کمتر در مقایسه با استخدام متخصصان سئو و نویسندگان استفاده کرده اند. اینکار ممکن است ایده خوبی نباشد و در بخش بعدی راجب آن بحث کرده ایم.

نوشتن محتوا سایت با هوش مصنوعی

آیا باید از محتوای هوش مصنوعی در سایت استفاده کنم؟

پاسخ کوتاه به دلایل مختلف منفی است:

  • هوش مصنوعی نمیتواند بر اساس تجربیات انسانی محتوا ایجاد کند.
  • محتوای هوش مصنوعی منحصر به فرد و مفید نیست.
  • محتوای هوش مصنوعی برای بررسی محتوای نادرست، مضر یا مغرضانه و سرقت ادبی به تخصص انسان نیاز دارد.
  • قوانین مالکیت معنوی پیرامون هوش مصنوعی مولد ایجاد نشده است.
پیشنهاد میکنیم بخوانید: چگونه توسط ChatGPT سئوی سایت خود را بهتر کنیم؟

بیایید در زیر هر یک از نکات را مورد بحث قرار دهیم.

هوش مصنوعی نمی تواند بر اساس تجربیات انسانی محتوا ایجاد کند

در حالی که غول موتور جستجو گوگل بطور خودکار شما را به دلیل استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی جریمه نمیکند، اما درراهنمایی خود در مورد محتوای هوش مصنوعی بر اهمیت محتوای اصلی و با کیفیت بالا برای رتبه بندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) تاکید کرد. پس چه محتوایی با کیفیت بالا در نظر گرفته می شود؟ به گفته گوگل، باید EEAT را به نمایش بگذارد:

  • تجربه و تخصص
  • تجربه
  • اقتدار
  • امانت

گفتنی است، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی ممکن است به سئوی شما کمکی نکند؛ زیرا به اندازه کافی باکیفیت نیست. بدون تخصص و تجربه، هوش مصنوعی نمیتواند نسخه ای ایجاد کند که کسب و کار شما را از رقبای تان متمایز کند. به عنوان مثال فرض کنید شما در کار طراحی داخلی هستید و در فضاهای خانه های کوچک تخصص دارید. اگر از یک ابزار هوش مصنوعی برای نوشتن یک پست وبلاگ در مورد راه حل های ذخیره سازی استفاده میکنید، این ابزار میتواند تنها بر اساس محتوایی که با آن آموزش داده شده است، یک قطعه با توصیه های صحیح تولید کند. با این حال هوش مصنوعی نمیتواند محتوا را بر اساس تجربیات و تخصص منحصر به فرد طراحان داخلی شما ایجاد کند.

محتوای هوش مصنوعی منحصر به فرد و «مفید» نیست

با فراگیر شدن هوش مصنوعی، رقبای شما نیز از این فناوری برای سئو استفاده خواهند کرد. اگر از محتوای هوش مصنوعی به عنوان آخرین پست وبلاگ خود استفاده میکنید، محتوای شما دقیقاً شبیه رقبای شما خواهد بود و صرفاً نکات کلیدی را که قبلاً بصورت آنلاین در دسترس است، خلاصه میکند. این باعث می شود محتوای شما برای مخاطبان هدف و موتورهای جستجو مانند گوگل که در سال 2022 بروزرسانی محتوای مفید را ارائه کرده، ارزش کمتری داشته باشد. اینتغییر الگوریتمبر اهمیت نشان دادن تجربه دست اول در محتوای شما تأکید میکند و شما را ترغیب می کند که این سؤالات را از خود بپرسید:

  • آیا شما عمدتاً آنچه را که دیگران می گویند بدون افزودن ارزش زیادی خلاصه می کنید؟
  • آیا محتوای شما به وضوح تخصص دست اول و عمق دانش را نشان می دهد (به عنوان مثال، تخصص در استفاده واقعی از یک محصول یا خدمات یا بازدید از یک مکان)؟

محتوای هوش مصنوعی فاقد تخصص دست اول است. بنابراین باید ورودی خود را ویرایش کرده و به یک نسخه تولید شده توسط هوش مصنوعی اضافه کنید تا در SERP رتبه بندی کنید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: چرا وب سایت من در گوگل نمایش داده نمیشود؟

محتوای هوش مصنوعی برای بررسی محتوای نادرست، مضر یا مغرضانه و سرقت ادبی به تخصص انسان نیاز دارد

هوش مصنوعی ممکن است اطلاعات گمراه کننده یا نادرست تولید کند. بنابراین همچنان برای بررسی صحت مطلب به انسان نیاز دارد. برای مثال ChatGPT با اطلاعات منتشر شده از سال 2021 و قبل از زمان نگارش این مقاله آموزش دیده است، بنابراین ممکن است محتوایی با آخرین اطلاعات تولید نکند. ChatGPT و سایر ابزارهای هوش مصنوعی نیز کاربران را تشویق می کنند تا محتوای مضر و مغرضانه را بررسی کنند و برای جلوگیری از تولید چنین مواردی بازخورد ارائه دهند. محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی بر اساس محتوای موجود است که با آن آموزش داده شده است. بنابراین ممکن است شما را در معرض خطر سرقت ادبی قرار دهد.

به این دلایل تکیه بر هوش مصنوعی به تنهایی برای تولید نسخه وب سایت خود برای تلاشهای سئو، ممکن است کسب و کار شما را در معرض خطر انتشار اطلاعات نادرست یا مغرضانه یا سرقت ادبی از کار دیگران قرار دهد.

قوانین مالکیت معنوی پیرامون هوش مصنوعی مولد هنوز در حال ایجاد است

از آنجایی که هوش مصنوعی یک فناوری نسبتا جدید است، مقررات مربوط به استفاده از آن هنوز باید نهایی شود. به نوعی هوش مصنوعی بر اساس محتوایی که از آن آموخته است، نوعی کار مشتق ایجاد میکند. در حالی که قوانین و مقررات هنوز در حال تکمیل هستند، بهتر است کسب و کارها با احتیاط از هوش مصنوعی استفاده کنند تا در آینده مشکلی پیش نیاید.

هوش مصنوعی و محتوا سایت

نحوه استفاده از ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی برای سئو سایت

به خاطر داشته باشید که ابزارهای هوش مصنوعی قرار نیست و نمی توانند جایگزین خلاقیت انسان شوند. هوش مصنوعی صرفاً ابزاری است که می تواند به شما کمک کند فرآیند خود را ساده کنید و به تیم سئو کمک کند. شما نباید از نسخه تولید شده توسط هوش مصنوعی به عنوان محصول نهایی که در وب سایت خود منتشر میکنید استفاده کنید. زیرا این قطعات از محتوا فاقد تخصص و تجربه دست اول هستند.

محتوا تولید شده توسط هوش مصنوعی ممکن است به شما در رتبه بندی در SERP کمک نکند، اما این بدان معنا نیست که نمیتوانید از هوش مصنوعی برای نوشتن محتوای سئو شده استفاده کنید. آیا محتوای هوش مصنوعی برای سئو خوب است؟ به تنهایی نیست، اما راه هایی برای استفاده ایمن از هوش مصنوعی برای سئو وجود دارد:

  • از هوش مصنوعی برای پیشنهاد ایده های محتوا و ایجاد خطوط کلی پست وبلاگ استفاده کنید.
  • از ابزار هوش مصنوعی خود بخواهید لیستی از سوالات متداول ایجاد کند.
  • بررسی واقعیت، ویرایش و افزودن به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی.
  • از ابزارهای هوش مصنوعی برای تصحیح نسخه، قبل از انتشار استفاده کنید.

منبع: webfx.com

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha