ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
تجربه در EEAT به چه معناست؟ (E-E-A-T)

تجربه در EEAT به چه معناست؟ (E-E-A-T)

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(3 رای)
فهرست مطالب

کارشناسان کیفیت جستجوی گوگل ارزیابی میکنند که آیا سیستمهای رتبه بندی جستجوی آن اطلاعات مفید و مرتبطی را ارائه میدهند یا خیر. آنها کیفیت و ارتباط نتایج جستجوی تولید شده توسط گوگل را برای کمک به بهبود الگوریتمها و تجربه کاربر ارزیابی میکنند. برای انجام این کار، گوگل از سیستم EEAT استفاده میکند. EEAT مخفف Experience و Expertise و Authoritativeness و Trustworthiness است. این مفهومی است که گوگل از طریق دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجو برای کمک به ارزیابی کیفیت وب سایتها و صفحات وب و قضاوت در مورد اینکه چگونه باید در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بندی شوند، معرفی کرد.

  • تجربه (Experience): هنگام ارزیابی محتوا، گوگل تجربه دست اول نویسنده را در رابطه با موضوع در نظر می گیرد.
  • تخصص (Expertise): به سطح دانش و مهارت سازنده محتوا یا وب سایت در زمینه یا موضوع خاصی اشاره دارد.
  • معتبر بودن (Authoritativeness): به این اشاره دارد که سازنده محتوا یا وب سایت چقدر در حوزه یا صنعت خود معتبر و مورد احترام است.
  • قابل اعتماد بودن (Trustworthiness): به قابلیت اطمینان و یکپارچگی کلی سازنده محتوا یا وب سایت اشاره دارد. این شامل جنبه هایی مانند شفافیت، دقت و رفتار اخلاقی است.

گوگل EEAT را عاملی حیاتی در سیستم های رتبه بندی خود میداند، بویژه برای جستجوهای مربوط به سلامت، امور مالی و سایر زمینه هایی که دقت و قابل اعتماد بودن اطلاعات در آنها بسیار مهم است (به اصطلاح سایتهای YMYL). این سیستم برای ارزیابی کیفیت محتوا و اینکه چه کسانی پشت محتوا هستند استفاده میشود. وب سایت هایی باتجربه، تخصصی، معتبر و قابل اعتماد احتمالاً در نتایج جستجوی گوگل برای این جستجوهای خاص رتبه خوبی دارند.

اینفوگرافیک EEAT

تجربه در EEAT به چه معناست؟

تجربه اکنون بخشی از سیستم تخصص، اعتبار و اعتماد گوگل برای رتبه بندی کیفیت و ارتباط محتوا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) است. این حرکت در آخرین نسخه دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل (QRG) که در ۱۵ دسامبر ۲۰۲۲ منتشر شد، اعلام شد. تجربه به دانش یا مهارتی اشاره دارد که از طریق قرار گرفتن در معرض یک فعالیت یا رویداد خاص به دست می آید. کاربرد عملی دانش یا مهارتهای بدست آمده در طول زمان است. تجربه را میتوان از طریق مشارکت شخصی یا مشاهده مثبت یا منفی به دست آورد. بعنوان مثال شخصی که سالها در یک زمینه خاص کار کرده است، تجربه زیادی دارد.

گوگل برای ارزیابی بهتر نتایج، Experience را اضافه کرد و معتقد بود که مردم می خواهند تجربیات را هنگام تصمیم گیری های مهم بخوانند. صفحات مربوط به موضوعات پول یا زندگی شما (YMYL) بیشتر تحت تاثیر تجربه قرار میگیرند. بسیار مهم است که بدانیم چه زمانی به اشتراک گذاشتن تجربیات یا واگذاری اطلاعات به متخصصان مناسب است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: رتبه صفر گوگل چیست؟

تفاوت بین تجربه و تخصص چیست؟

تجربه و تخصص اصطلاحاتی هستند که اغلب به جای هم استفاده میشوند اما معانی متمایز دارند. بیایید نگاهی دقیق تر به این دو بیندازیم.

تجربه از دید گوگل: در نظر بگیرید که سازنده محتوا تا چه حد تجربه دست اول را برای موضوع دارد. بسیاری از انواع صفحات قابل اعتماد هستند و زمانی که توسط افرادی با تجربه شخصی فراوان ایجاد می شوند به هدف خود می رسند. به عنوان مثال، به کدام یک اعتماد دارید: یک بررسی محصول از طرف شخصی که شخصاً از محصول استفاده کرده است یا بازبینی توسط شخصی که استفاده نکرده است؟

برعکس، تخصص به سطح بالایی از مهارت یا دانش در یک موضوع یا زمینه خاص اشاره دارد. حاصل ترکیبی از آموزش، آموزش و تجربه است. تخصص معمولاً با درک عمیق یک موضوع یا زمینه خاص همراه است که امکان قضاوت، حل مشکلات و مشاوره را فراهم می کند.

باز هم به قول گوگل: میزان دانش یا مهارت سازنده محتوا را در نظر بگیرید. موضوعات مختلف برای قابل اعتماد بودن به سطوح و انواع تخصص نیاز دارند. به عنوان مثال، به کدام یک اعتماد دارید: مشاوره سیم کشی مجدد برق خانه توسط یک برقکار ماهر یا از طرف یک علاقمند به خانه های قدیمی که هیچ دانشی در مورد سیم کشی برق ندارد؟

بطور خلاصه، تجربه دانش یا مهارتی است که از طریق قرار گرفتن در معرض یک فعالیت یا رویداد خاص بدست می آید. در عین حال، تخصص سطح بالایی از مهارت یا دانش در یک موضوع یا زمینه خاص است.

eeat چیست؟

نمونه ای از تجربه در مقابل تخصص در EEAT

در اینجا یک مثال آورده شده است. مورد یک نجات یافته از سرطان را در نظر بگیرید. به عنوان فردی که با سرطان زندگی کرده، این فرد به خوبی آگاه است تا در مورد استراتژیهای مقابله ای مشاوره ارائه دهد و بینش هایی را به اشتراک بگذارد که ممکن است برای دیگرانی که با چالشهای مشابه روبرو هستند مفید باشد. با این حال، مهم است که بدانیم این شخص لزوماً دارای تخصص پزشکی رسمی در درمان سرطان نیست. در حالی که هم یک بازمانده از سرطان و هم یک پزشک آموزش دیده ممکن است قادر به تولید محتوای ارزشمند در مورد این موضوع باشند؛ این دو احتمالاً بر اساس سطح تجربه و تخصص مربوطه آنها متفاوت ارزیابی میشوند.

تجربه و تخصص دو مفهوم هستند، اما میتوانند مکمل یکدیگر باشند. تجربه میتواند در طول زمان منجر به توسعه تخصص شود، اما تخصص به چیزی بیش از تجربه نیاز دارد. متخصص شدن در یک موضوع یا زمینه خاص نیاز به آموزش، آموزش و تجربه دارد. اما به یاد داشته باشید که برای نشان دادن تجربه مرتبط با صنعت در محتوای خود، همیشه به مدارک رسمی نیاز ندارید. تجربه، تخصص و اقتدار ممکن است برای انواع خاصی از صفحات وب و موضوعات همپوشانی داشته باشند. بسته به هدف و موضوع صفحه، ترکیب های مختلف EEA ممکن است مرتبط تر باشند. بنابراین مهم است که در نظر بگیرید چه چیزی باعث می شود سازنده محتوا برای آن زمینه خاص قابل اعتماد باشد.

چه کسی، چگونه و چرا؟

برای اطمینان از اینکه محتوای شما با آنچه موتورهای جستجو پاداش می دهند مطابقت دارد، آنرا بر اساس عوامل «چه کسی، چگونه و چرا» ارزیابی کنید. «چه کسی» به سازنده محتوا اشاره دارد و بسیار مهم است که برای بازدیدکنندگان روشن شود که نویسنده آن محتوا کیست. افزودن خطوط فرعی و ارائه اطلاعات پس زمینه درباره نویسنده می تواند به این امر کمک کند. «چگونه» به نحوه تولید محتوا اشاره دارد و به اشتراک گذاری جزئیات در مورد فرآیند تولید، مانند تعداد محصولات آزمایش شده در یک بررسی، میتواند اعتماد خوانندگان را ایجاد کند. در نهایت «چرا» به هدف ایجاد محتوا اشاره دارد که در درجه اول باید کمک به مردم باشد. اگر هدف اصلی دستکاری رتبه بندی جستجو باشد، این امر خط مشی های هرزنامه گوگل را نقض می کند.

هوش مصنوعی ارزیابی محتوا را دشوارتر می کند

با ظهور فناوری های هوش مصنوعی مانند ChatGPT، GPT-4، Bing Chat و Google Bard، تولید محتوا در دسترس تر شده است. این فناوری ها می توانند محتوای انسان مانند را با دقت قابل توجهی تولید کنند و تمایز محتوای تولیدی هوش مصنوعی از محتوای ایجاد شده توسط افراد واقعی را به چالش می کشند. با این حال، در حالی که ابزارهای محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی سریعتر و کارآمدتر از افراد هستند، فاقد تجربه، تخصص، اعتبار و اعتمادی هستند که افراد میتوانند ارائه دهند. این فناوری ها همدلی و ارتباط شخصی را که نویسندگان واقعی میتوانند در محتوای خود ایجاد کنند، ندارند.

علاوه بر این، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی کمتر معتبر است، فاقد اصالت است، ممکن است حاوی خطاها یا ناسازگاری و فاقد جامعیت باشد. این میتواند بر صاحبان وب سایت تأثیر منفی بگذارد و منجر به از دست دادن اعتبار و کاهش ترافیک و فروش ارگانیک شود.

در فوریه 2023، گوگل پستی را برای راهنمایی سازندگان محتوا در مورد نحوه تفکر خود در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی برای جستجو منتشر کرد. در آن این قطعه است: «توصیه ما به تولید کنندگان محتوا که هوش مصنوعی را در نظر دارند، به هر حال محتوا تولید می شود، کسانی که به دنبال موفقیت در جستجوی گوگل هستند باید به دنبال تولید محتوای اصلی، با کیفیت بالا و برای افراد باشند که کیفیت EEAT را نشان دهد. ارزیابی محتوای خود به این روش، چه از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده کنید یا نه، به شما کمک میکند در مسیر آنچه سیستم های ما به دنبال پاداش دادن هستند، ادامه دهید. هوش مصنوعی فاقد این ویژگیها است: در یک موضوع متخصص نیست و تجربه ندارد».

نحوه نشان دادن تجربه در EEAT

در دنیای محتوا محور امروزی، نشان دادن تجربه شما بسیار مهم است. با این حال، نمایش آن به روشی منحصر به فرد و قانع کننده میتواند چالش برانگیز باشد. در اینجا چند نکته برای شروع شما وجود دارد.

  • برای بهینه سازی مؤثر تجربه، باید بین تخصص و تجربه در EEAT تمایز قائل شوید و بدانید چه زمانی باید هر کدام را به نمایش بگذارید. در حالی که تخصص به دانش شما مربوط می شود، تجربه ارتباط نزدیکی با درگیری مستقیم شما با یک موضوع خاص دارد. برای مثال، اگر به دنبال اطلاعاتی در مورد جراحی عروق هستید، به یک منبع معتبر مانند جراح عروق در کلینیک مایو مراجعه خواهید کرد. برعکس اگر با مشکلات وزن دست و پنجه نرم میکنید، ممکن است خواندن تجربیات دیگران برایتان مفید باشد.
  • یکی دیگر از راه های بهینه سازی تجربه، به اشتراک گذاشتن شواهد آن است. به عنوان مثال، تجربه خود را از مرور یک پد خواب بسیار سبک برای کوهنوردیهای چند روزه در کوهستان شرح دهید. این میتواند شامل جزئیاتی در مورد میزان عایق بودن پد در برابر سرما باشد. در مورد نحوه بدست آوردن تجربه خود یا نویسنده خود شفاف باشید. میتوانید برخورد مستقیم خود با یک محصول یا خدمات را شرح دهید.
  • ارائه بینش از کارشناسان صنعت نیز می تواند راهی مؤثر برای بهینه سازی تجربه باشد. این شامل تماس با سایر سازندگان محتوا یا افراد تأثیرگذار برای نظرات آنها، افزودن اعتبار به وبلاگ و برجسته کردن نظرات باشد.
  • در نهایت در مورد تجربه و اعتبار نویسندگان خود صادق باشید. فراموش نکنید که بیوگرافی نویسنده را برای مقالات خود قرار دهید. این نشان می دهد که شما تجربه و تخصص لازم برای ارائه مشاوره و بهینه سازی محتوای خود را از نظر تجربه دارید و اینکار محتوای شما را برای خوانندگان و موتورهای جستجو جذاب تر میکند.

تجربه در eeat

صفحات درباره ما و نویسنده را ایجاد کنید

صفحات درباره ما و نویسنده شما از مهمترین صفحات سایت شما هستند. اینجا جایی است که مردم انتظار دارند اطلاعاتی در مورد افرادی که پشت این وبسایت هستند پیدا کنند. این یک مکان عالی برای به اشتراک گذاشتن تمام آن جزئیات در یک مکان آسان برای نشان دادن تجربه خود برای EEAT است. در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای شروع به کار به صفحات درباره ما و نویسنده خود اضافه کنید.

  1. دانش و تخصص تیم خود را با به اشتراک گذاشتن صلاحیتها، اعتبارنامه ها و تجربه آنها، از جمله رزومه و گواهینامه ها برجسته کنید تا اعتبار سایت خود را به نمایش بگذارید. هر گونه عضویت در صنعت، جوایز یا انواع دیگر شناخت را برای نشان دادن اعتبار بیشتر نمایش دهید.
  2. نمونه هایی از موفقیتها و تأثیرگذاری گذشته برای ایجاد قدرت، از جمله مطالعات موردی، توصیفات، انتشارات، رویدادهای سخنرانی عمومی و کنفرانسها را به نمایش بگذارید. پیوند دادن به سایت های با کیفیت بالا در مورد موضوعات مرتبط و ذکر رسانه ها میتواند اعتبار سایت شما را افزایش دهد.
  3. با به اشتراک گذاشتن داستان، ارزشها و مأموریت شرکت خود، در مشتریان بالقوه اعتماد ایجاد کنید. شفاف بودن در مورد فرآیند و خط مشی های خود نیز می تواند به بازدیدکنندگان کمک کند تا بیشتر به شما اعتماد کنند.
  4. توضیحات عمیقی از اعضای تیم، خدمات و محصولات خود ارائه دهید تا سایت خود را به عنوان منبع اطلاعاتی قابل اعتماد در صنعت خود معرفی کنید. برای نشان دادن پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود و متمایز کردن کسب و کار خود از رقبا از توصیفات و نمونه ها استفاده کنید.
  5. صفحه درباره ما خود را مرتباً بروز نگه دارید تا هرگونه تغییر در تیم، خدمات یا شرکت شما را منعکس کند. بیانیه ماموریت خود را بطور برجسته در صفحه نمایش دهید و اخبار و بروزرسانیهای فعلی را به اشتراک بگذارید تا نشان دهید که شما یک شرکت فعال در صنعت خود هستید. اطمینان حاصل کنید که این اطلاعات به راحتی قابل دسترسی و ارائه است.
  6. داده های ساختاریافته یا اسکیما را اضافه کنید! Schema.org یک واژگان نشانه گذاری داده های ساختار یافته است که به شما کمک میکند اطلاعات اضافی را به صفحات خود اضافه کنید و به موتورهای جستجو کمک میکند تا آنها را درک کنند. افزودن داده های ساختاریافته به صفحه درباره ما به شما امکان میدهد جزئیات مربوط به کسب و کار، محصولات، خدمات و تیم خود را به اشتراک بگذارید.

منبع: yoast.com

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha