ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
مقایسه مجنتو و ووکامرس: کدامیک بهتر است؟

مقایسه مجنتو و ووکامرس: کدامیک بهتر است؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(8 رای)
فهرست مطالب

انتخاب یک پلتفرم مناسب برای یک فروشگاه آنلاین هرگز برای صاحب یک کسب و کار الکترونیک کار آسانی نیست. اگر به دنبال یک پلتفرم تجارت الکترونیکی برای خود هستید که به شما امکان میدهد پتانسیل کامل فروشگاه خود را آزاد کنید و همه چیز را در سایت خود مدیریت کنید، ووکامرس و مجنتو گزینه های عالی برای شما هستند. با این حال سوال این است که کدام پلتفرم برای سایت فروشگاهی شما مناسبتر است؟ فقط با صرف کمی زمان برای خواندن این مقاله، خواهید دانست که کدام راه حل یعنی Magento یا WooCommerce برای شما بهتر است؟

مروری کوتاه

مجنتو و ووکامرس هر دو سیستمهای کد باز (open source) هستند که میتوانند توسط همه افراد توسعه داده شوند. اجازه دهید مروری کوتاه بر پلتفرم داشته باشیم و سپس با هم آنها را بررسی کنیم.

مجنتو

مجنتو به عنوان یکی از مهمترین پلتفرمهای تجارت الکترونیک در جهان، دارای طیف گسترده ای از ویژگیها و عملکردها است. دو نسخه موجود از مجنتو وجود دارد:

  • Magento Open Source: یک پلتفرم رایگان که عملکردهای اساسی مورد نیاز برای راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیک را ارائه میدهد.
  • Magento Commerce: نسخه پولی مجنتو که دارای ویژگیهای غنی است تا فروشگاه شما را فراتر از عملیات تجاری پیچیده و تقاضاهای رو به رشد مشتریان نگه دارد.

ووکامرس

ووکامرس که در سال 2011 راه اندازی شد، یکی از محبوبترین پلتفرمهای تجارت الکترونیک در جهان است. در واقع یک افزونه برای وردپرس است؛ بنابراین همه میتوانند به سرعت وب سایت وردپرس خود را به یک سایت فروشگاهی تبدیل کنند. ووکامرس به عنوان یک پلتفرم قابل توسعه، منعطف و منبع باز، به مشتریان اجازه میدهد تا فروشگاه مورد نیاز خود را بسازند.

فروشگاه اینترنتی مجنتو و ووکامرس

مقایسه مجنتو با ووکامرس

با وجود آنکه هر دو پلتفرم مجنتو و ووکامرس ظرفیت بالایی برای تسهیل فروش روان و همچنین گسترش فروشگاه آنلاین دارند، هر پلتفرمی نمیتواند در هر شرایطی برنده باشد. بنابراین ما جدول زیر را ایجاد کردیم تا مقایسه ای کنار هم از هر دو پلتفرم به شما ارائه دهیم تا بتوانید مناسبترین انتخاب را برای فروشگاه خود انجام دهید.

پلتفرم مجنتو ووکامرس
راحتی در استفاده -
سرعت و عملکرد
امنیت -
افزونه ها -

قبل از شروع مقایسه مجنتو و ووکامرس، ذهن خود را باز نگه دارید و همیشه نیازهای کسب و کار خود را در اولویت قرار دهید.

مقایسه ویژگی های دو پلتفرم فروشگاه اینترنتی

1. مدیریت موجودی

هر دو پلتفرم به شما این امکان را میدهند که تا حد امکان محصولات بیشتری اضافه کنید. شما میتوانید تعداد نامحدودی محصول را در وب سایت خود اضافه کنید.

2. تخفیف ها و کدهای کوپن

میتوانید کدهای تخفیف و وارد کردن کوپن ها را در مجنتو بصورت خارج از برنامه ایجاد کنید. ووکامرس این ویژگی را دارد اما عملکردش آنقدر حرفه ای نیست که هدف را کاملا تامین کند.

3. تم ها و قالب ها

هر دو پلتفرم قالبهای زیادی دارند. برخی از قالبها رایگان هستند و اگر بیشتر از آنچه تم های رایگان ارائه میدهند میخواهید، باید هزینه کنید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی

4. پشتیبانی از چند زبان

مجنتو در اینجا با پشتیبانی از چندین زبان بصورت پیش فرض، برتری پیدا میکند. در ووکامرس شما باید WPML را خریداری کنید که به شما امکان میدهد سایتهای ووکامرسی را به چندین زبان و ارز اجرا کنید.

5. قابلیت های سئو

مجنتو به دلیل قابلیتهای سئو بسیار خوب شناخته شده است. مجنتو میتواند در این بخش مو به مو پیش برود. به لطف قدرت SEO Friendly رتبه فروشگاه شما را در موتورهای جستجو افزایش میدهد و ترافیک بیشتری را جذب میکند.

سئوی سایت فروشگاهی

مقایسه قیمت

مجنتو و ووکامرس هر دو منبع باز هستند که کد اصلی آنها به راحتی قابل تغییر است و مطابق با نیاز شما بهبود می یابد. ووکامرس یک گزینه عالی برای یک فروشگاه سطح مبتدی است و پس از مدت کوتاهی متوجه خواهید شد که تواناییهای آن محدود است. اگر ووکامرس را انتخاب کنید تا ویژگیهای بیشتری را برای فروشگاه خود ارائه دهید، ممکن است هزینه بیشتری را بپردازید. در مقابل میتوانید نسخه رایگان مجنتو را دانلود کنید که آنرا به انتخابی عالی برای اکثر بازرگانانی تبدیل میکند که بودجه زیاد با تمام ویژگیهای اولیه فروشگاه مورد نظر ندارند. با این حال بازرگانان همچنین باید یک هاست یا میزبانی خوب برای مجنتو خریداری کنند که قیمت نسبتا بالایی دارد اما معتقدیم که شما از این هزینه به دلیل مزیت آن راضی خواهید بود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: انواع مختلف هاست یا میزبانی وب سایت چیست؟

مقایسه قیمت ووکامرس و مجنتو

مقایسه امنیتی

طبق مطالعه ای که اخیراً انجام شده است، روزانه بیش از 30,000 سایت هک میشوند؛ بنابراین حفظ امنیت سایت یک کار چالش برانگیز و حیاتی برای هر صاحب فروشگاه آنلاین است. از آنجایی که وب سایت فروشگاهی شما حاوی اطلاعات زیادی از مشتریان و همچنین جزئیات پرداخت است، امنیت مطلوب باید در اولویت قرار گیرد. هر دو ووکامرس و مجنتو به شما اجازه میدهند چندین تدابیر امنیتی را اجرا کنید اما بیشتر از طریق برنامه های افزودنی و فرآیند دستی.

در مقایسه با ووکامرس، مجنتو با پچ های مجنتو که مکرراً منتشر میشوند، امنیت قوی تری را برای فروشگاه آنلاین فراهم میکند. این آخرین ابزار اسکن امنیتی رایگان است که به شما کمک میکند سایت خود را نظارت کنید، وصله های بدافزار را بروز و دسترسی غیرمجاز را پیدا کنید. علاوه بر این میتوانید به راحتی افزونه های امنیتی مجنتو را برای محافظت بهتر از فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید. به همین دلیل است که مجنتو از نظر امنیت بر ووکامرس پیروز میشود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: ابزارهای بررسی امنیت وب سایت و جلوگیری از نفوذ

امنیت سایت فروشگاهی

مقایسه پشتیبانی

مجنتو و ووکامرس هر دو پلتفرم های منبع باز هستند که به آنها مزیت جذب پایگاه و جامعه بزرگ کاربران را می دهد. هر دو پلتفرم دارای یک جامعه بزرگ از سراسر جهان هستند که از کاربران و در صورت بروز هرگونه مشکل پشتیبانی میکند.

راحتی در استفاده

یکی از مهمترین مواردی که هنگام انتخاب پلتفرم فروشگاه اینترنتی شما باید مورد توجه قرار گیرد، سهولت استفاده است. اکثر صاحبان فروشگاه های آنلاین دانش فنی و کدنویسی کافی ندارند، بنابراین پلتفرمهای فروشگاهی را ترجیح میدهند که استفاده از آن آسان و راحت باشد. هنگامی که با مجنتو شروع به کار کردید، منحنی یادگیری شیب دار آن ممکن است شما را کمی سردرگم کند. برای استفاده حداکثری از پتانسیل این پلتفرم باید حداقل چند اصطلاح فنی را یاد بگیرید. تعداد زیادی ویژگی و عملکرد مفید در مجنتو موجود است اما به کاربری حرفه ای نیاز دارد تا تنظیمات لازم را انجام دهد.

به عنوان یک افزونه وردپرس، ووکامرس در مقایسه با مجنتو دارای یک فرآیند نصب ساده است. حتی یک فرد غیرفنی که اطلاعات زیادی در مورد پلتفرم تجارت الکترونیک ندارد، میتواند فروشگاه آنلاین شما را بدون تلاش زیاد راه اندازی کند. علاوه بر این، ووکامرس یک ابزار جادویی نصب ارائه میدهد که فرآیند را راحت تر میکند. فقط باید قدم به قدم پیش بروید و همه چیز را به درستی پیکربندی کنید. از این رو، با توجه به معیارهای سهولت استفاده، ووکامرس برنده است.

نصب مجنتو

سرعت و عملکرد

سرعت و عملکرد عوامل مهمی هستند که افراد تصمیم میگیرند کدام پلتفرم را برای فروشگاه های آنلاین خود انتخاب کنند. اگر وب سایت شما کند است، اکثر بازدیدکنندگان سایت به سرعت سایت شما را ترک میکنند یا حتی مشتری قبلی برای خریدهای بیشتر باز نمیگردد. این یک ضرر قابل توجه برای کسب و کار شما است. صرف نظر از پلتفرم، سرعت و عملکرد وب سایت به عوامل زیادی بستگی دارد، مانند ارائه دهنده میزبانی وب شما و اینکه آیا تصاویر ارسالی شما بهینه هستند یا خیر. علاوه بر این تعداد ماژولها و افزونه هایی که استفاده میکنید نیز بطور قابل توجهی بر سرعت و عملکرد سایت شما تأثیر میگذارند. بطور کلی مقایسه در این مرحله مساوی است؛ زیرا شما و ارائه دهنده میزبانی شما عوامل مهمی هستند که عملکرد فروشگاه را تعیین میکنند و در این شرایط برنده مشخصی وجود ندارد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: 10 فاکتور سرعت سایت که باید بدانید

سرعت عملکرد سایت فروشگاهی

افزونه ها و برنامه های افزودنی

هیچ پلتفرم تجارت الکترونیکی کامل نیست. به همین دلیل است که تیم توسعه پلتفرم های تجارت الکترونیک به توسعه دهندگان شخص ثالث اجازه میدهد تا افزونه ها را برای آنها ایجاد کنند. مجنتو و ووکامرس به دلیل تعداد زیادی افزونه که عملکرد و ظاهر سایت را بهبود میبخشند، شناخته شده هستند. مجنتو ترکیبی از برنامه های افزودنی رایگان و پولی را برای پشتیبانی مشتری ارائه میدهد. پرداخت و امنیت، بازاریابی، حسابداری و امور مالی، حمل و نقل و حتی بهینه سازی سایت. افزونه های مجنتو دارای ویژگیهای غنی هستند؛ بنابراین میتوانید از آنها برای کشف عملکردهای جدید و سفارشی شده، در دسته های تجاری ضروری، برای تسریع کسب وکار خود استفاده کنید. با این حال، نقطه منفی افزونه های مجنتو این است که برای نصب صحیح افزونه و کارکرد آن در صورتی که خودتان نتوانید اینکار را انجام دهید، به کمک توسعه دهندگان مجنتو نیاز خواهید داشت.

مشابه مجنتو، ووکامرس همچنین به صاحبان فروشگاه اجازه میدهد تا به راحتی طیف گسترده ای از افزونه ها را برای شخصی سازی یا سفارشی کردن وب سایت بسته به نیاز کسب و کارشان نصب کنند. در مقایسه با مجنتو، خرید چند پلاگین ساده برای فروشگاه ووکامرس شما بسیار ارزانتر است. با این حال، با هزینه بیشتر برای افزونه های مجنتو، فروشگاه شما قدرتمندتر از فروشگاه ووکامرس خواهد شد. بنابراین مجنتو در این شرایط بر ووکامرس پیروز میشود.

افزونه های فروشگاهی ووکامرس و مجنتو

در نهایت کدام برنده این مقایسه است؟

در بالا یک مقایسه سریع بین مجنتو و ووکامرس انجام شد. صادقانه بگوییم، هر پلتفرمی دارای نقاط قوت و ضعف خاص خود است. با توجه به این موضوع، ووکامرس یک پلتفرم کاربرپسندتر است، در حالی که مجنتو به دلیل انواع افزونه های قدرتمند شناخته شده است. از اینرو برای تصمیم گیری اینکه کدام پلتفرم فروشگاهی بهتر است، همیشه باید اندازه و همچنین نیازهای فروشگاه آنلاین خود را در نظر بگیرید. به جای اینکه به دنبال بهترین پلتفرم باشید، باید پلتفرم مناسب را انتخاب کنید که بیشتر با نیازهای شما مطابقت دارد. اگر میخواهید یک کسب و کار کوچک با عملکرد کافی و استفاده آسان راه اندازی کنید، هیچ چیز نمیتواند مناسبتر از ووکامرس باشد. در مقابل اگر قصد دارید کسب و کار خود را به یک برند جهانی تبدیل کنید، مجنتو مناسبترین انتخاب برای شما است.

منبع: mageplaza.com

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha