ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
کلمات کلیدی Long Tail چیست؟

کلمات کلیدی Long Tail چیست؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(2 رای)
فهرست مطالب

هنگامی که شما وبسایتی ایجاد میکنید میخواهید با هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب از مزایای سئو برای به دست آوردن حجم بیشتر بازدید ها از سایتتان بهره مند شوید. در واقع بازدید بیشتر منجر به خرید و استفاده بیشتر از خدمات شما میشود. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه کلمه کلیدی باعث جذب بیشتر ترافیک وبسایتتان خواهد شد؟ هدف، اغلب، کاملاً نامشخص است و باعث میشود جستجوگران به صفحه نتایج بازگردند و به گزینه بعدی بروند. این می تواند برای رتبه شما مضر باشد. ناگفته نماند که رقابت برای کلمات کلیدی با حجم بالا بسیار زیاد است و صفحه نتایج اغلب با نام های تجاری معتبر پر می شود.

به همین علت بهتر است سراغ «long tail keywords» و پیاده سازی آن برویم که یکی از استراتژی های سئو می باشد. این کلمات کلیدی با اینکه کمتر جستجو میشوند اما به شما این امکان را میدهد که رتبه بهتر کسب کنید. همچنین این عبارات به شما کمک میکند تا ترافیک بیشتری را به صفحات خود هدایت کنید که در نهایت باعث افزایش نرخ تبدیل سایت شما میشود.

long tail keywords چیست؟

کلمات کلیدی دم بلند اساساً کلمات کلیدی طولانی و توصیفی هستند که بیشتر از 3 کلمه می باشند. با وجود اینکه شانس دیده شدن صفحات شما کمتر است (به دلیل حجم کمتر جستجوی ماهانه)، احتمال تبدیل بازدیدکننده به دلیل ماهیت خاص پرس و جو بسیار زیاد است. برای مثال شخصی که کلمه «کفش» را جستجو میکند احتمالاً مجموعه ای از نتایج از تاریخچه و تعریف کفش گرفته تا مارک های بزرگ مثل نایک، آدیداس و غیره را دریافت میکند اما فردی که به دنبال خرید کفش چرم مخصوص مهمانی است و کلمه کلیدی «خرید کفش چرمی کلاسیک» را جستجو میکند دقیقاً میداند که چه میخواهد. بنابراین نتایجی نمایش داده میشود که به احتمال زیاد بسیار خاص است و جستجوگر به احتمال زیاد روی نتیجه کلیک کرده و کفش مورد نظر خود را خریداری میکند.

کلمات کلیدی دم بلند

5 دلیل برای تمرکز روی کلمات کلیدی دم بلند

1. رقابت کم

اکثر افرادی که در مورد کلمات کلیدی صفحات خود تحقیق میکنند سعی میکنند کلماتی که حجم بیشتری از بازار را دارند انتخاب کنند اما اگر شما صاحب کسب و کاری نوپا و کوچک هستید ممکن این کار برای شما کمی سخت باشد. در اصل سئو مانند یک بازی است که افراد زیادی در حال رقابت با یکدیگر هستند اما بازی زمانی تغییر میکند که بازیکنان بسیار کمتری درگیر باشند. از آن جایی که کلمات کلیدی دم بلند تعداد جستجوهای ماهانه کمتری دارند رتبه بندی آنها بسیار آسان تر است.

2. نرخ تبدیل بالاتر

فرض کنید وبسایت شما با یک کلمه کلیدی روزانه 100 ورودی از نتایج جستجو جذب میکند. از این 100 نفر 3 نفر محصولی را خریداری میکنند که نرخ تبدیل شما 3 درصد است. اما این را در نظر بگیرید که اگر وبسایت شما با یک عبارت خاص روزانه حدود 20 ورودی داشته باشد و 3 نفر تبدیل به مشتری شوند درست نرخ تبدیل شما 15 درصد میشود. بالا بودن نرخ تبدیل تاثیر زیادی بر کسب و کار شما دارد یعنی هر چه تعداد افراد بیشتری اقدامی در سایت شما انجام دهند گوگل به سایت شما را ارزش بیشتری میدهد.

3. نرخ کلیک بالاتر

قبل از اینکه افراد واقعاً به سایت شما برسند، ابتدا باید آن را در نتایج جستجو پیدا کنند و کلیک کنند. CTR یا نرخ کلیک، سیگنال قوی دیگری برای گوگل است که نشان می دهد سایت شما با درخواست جستجوگر مطابقت دارد یا خیر. به لطف Rank Brain، مکانیزمی که به گوگل اجازه می دهد رفتار جستجوگر را بهتر درک کند، نحوه تعامل افراد با نتیجه شما مستقیماً بر رتبه شما تأثیر می گذارد. اگر جستجوگر روی یک نتیجه کلیک کند، و پس از چند ثانیه به صفحه نتایج بازگردد (عملی که به عنوان چسبندگی پوگو شناخته می شود)، این می تواند به معنای واقعی کلمه صفحه شما را پایین بیاورد و فضا را برای افزایش رقابت شما باز کند. اما حدس بزنید وقتی برعکس اتفاق می افتد چه اتفاقی می افتد؟ شما آن را دریافت کرده اید - رتبه بهتری دارید.

به طور خاص، اگر مردم به لطف ابرداده شما بفهمند که شما با موضوع بسیار خاصی دست و پنجه نرم می کنید، احتمال کلیک روی آن به طور طبیعی افزایش می یابد (اگر می دانید ابرداده سئو چیست، این شامل عنوان و توضیحات سئو شما نیز می شود). استفاده از کلمات کلیدی دقیق تر در محتوا و ابرداده به شما این امکان را میدهد که هدف دقیق تری داشته باشید و در نتیجه جستجوگران بیشتری را بر روی نتیجه شما کلیک کنند.

04. جستجوهای شخصی بیشتر

در عصر امروز، مردم با موتورهای جستجو و نحوه عملکرد آنها کاملاً آشنا هستند. برای مثال، میدانید که اگر «وبسایت» را در گوگل جستجو کنید، احتمالاً چیزی را که به دنبال آن هستید پیدا نخواهید کرد. مردم انتظار دارند چیزی سفارشی دریافت کنند. و جستجو تفاوتی ندارد. یک روند رو به افزایش جدید این است که مردم با موتورهای جستجو مانند مشاوران شخصی رفتار می کنند و به دنبال پاسخ هایی هستند که به طور خاص متناسب با نیازهای آنها باشد. بنابراین به جای اینکه کسی اکنون به طور ناشناس اطلاعات را جستجو کند، افزایش کلماتی مانند «من» در جستجوها بیش از 60٪ افزایش یافته است.

برای مثال، پرس و جوهایی در قالب یکسان مانند: «چه نوع سگی برای من مناسب است» یا «چه چیزی باید برای ناهار بخورم» بیش از همیشه مورد توجه قرار میگیرد. همراه با شخصی سازی بیشتر، افزایش قابل توجهی در طول کلمه کلیدی وجود دارد. افرادی که در جستجو هستند، بدون اینکه تلاش زیادی برای دریافت آنها انجام دهند، به دنبال پاسخ هایی هستند که در سریع ترین زمان ممکن است. بنابراین، با طولانی کردن پرس و جو خود، میدانند که بهترین و مرتبط ترین پاسخ را خواهند یافت. دلیل بیشتری برای تمرکز شما بر روی آنهاست.

05. تنوع معنایی

یکی دیگر از ویژگی های جالب کلمات کلیدی دم بلند (و دلیل تکان خوردن آنها) این است که انواع مختلفی از یک عبارت جستجو وجود دارد: «چگونه کلمات کلیدی دم بلند را پیدا کنم» یا «چگونه کلمات کلیدی دم بلند را پیدا کنم»، «آیا میتوانم کلمات کلیدی دم بلند طولانی را پیدا کنم». و لیست ادامه دارد. گوگل به خوبی میتواند ارتباط موضوعی را درک کند، بنابراین اساساً با هدف قرار دادن تنها یکی از آنها، به طور خودکار تعداد زیادی دیگر را هدف قرار میدهید.

یافتن کلمات کلیدی دم بلند (long tail)

5 راه برای یافتن کلمات کلیدی دم بلند

اکنون که فهمیدیم چرا در زندگی خود به کلمات کلیدی دم بلند نیاز داریم، بیایید به چند راه برای یافتن آنها و برخی از ابزارهای SEO که میتوانید برای کمک به آنها استفاده کنید نگاهی بیندازیم.

1. «جستجوهای مرتبط با گوگل»

این یک واقعیت است: گوگل همه پاسخ ها را دارد. حتی در مورد سوالات نه چندان واضح مانند چگونگی پیدا کردن کلمات کلیدی دم بلند. نحوه انجام این کار به این صورت است: یک کلمه کلیدی حدود دو تا سه کلمه را در گوگل وارد کنید و به پایین صفحه نتایج بروید، جایی که بخشی به نام «جستجوهای مرتبط» را خواهید دید. اینها جستارهایی هستند که به احتمال زیاد مردم در جستجوی آنها هستند، اما گوگل محتوای شگفت انگیزی برای نشان دادن آنها ندارد. این دقیقاً همان جایی است که وارد می شوید. میتوانید آن کلمات کلیدی را که ظاهر میشوند انتخاب کنید و سعی کنید مقاله، ویدیو یا هر محتوای دیگری را که میتوانید در مورد موضوع فکر کنید ایجاد کنید.

2. تکمیل خودکار گوگل

اساساً، هنگامیکه شروع به تایپ یک کلمه می کنید، Google به طور خودکار بر اساس جستجوی شما چند پیشنهاد طولانی به شما می دهد حتی بدون اینکه متوجه شوید، فقط به جکپات محتوا رسیده اید. انبوهی از پیشنهادات کلیدواژه دم بلند درست در نوک انگشتان شما.

3. کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل یک ابزار رایگان توسط گوگل است که به نوعی مانند یک مرکز فرماندهی برای صاحبان وب سایت است. در این ابزار شما به بسیاری از ویژگی های مختلف دسترسی دارید که میتواند به شما در بهینه سازی وب سایت شما کمک کند. با این حال، آنچه ما به دنبال آن هستیم در بخش «ترافیک جستجو» اتفاق می افتد. به بخش «جستجو تجزیه و تحلیل» بروید، در آنجا میتوانید ببینید که کدام کلمات کلیدی کلیک میشوند. در لیست، حتی ممکن است بتوانید برخی از گزینه های دم بلند را که میتوانید استفاده کنید، مشاهده کنید. امتیاز اضافه شده در اینجا این است که Google قبلاً میداند که وبسایت شما مرتبط است، اما ممکن است شما (هنوز) بهترین محتوا را برای آن ایجاد نکنید.

4. Keywords everywhere

این افزونه کاربردی کوچک کروم باعث میشود تا حجم جستجوی کلمات کلیدی به معنای واقعی کلمه در همه جا ظاهر شود - درست مانند کافی شاپ های استارباکس در یک خیابان شلوغ در منهتن. معمولاً برای یافتن حجم کلمات کلیدی بزرگتر استفاده میشود - اکنون زمان آن است که برعکس عمل کنید و کلمات کلیدی را پیدا کنید که حجم کمتری دارند. این ابزار، که در کنار سایر ابزارهای ذکر شده در بالا استفاده میشود، میتواند به شما در یافتن کلمات کلیدی با حجم پایین تر کمک کند.

5. Semrush

Semrush ابزاری است که در مورد تحقیق کلمات کلیدی باید به آن مراجعه کنید و در جستجوی کلمات کلیدی دم بلند نیز چیزهای زیادی برای ارائه دارد. از ابزار جادویی کلمه کلیدی آن گرفته تا ویژگی شکاف کلمات کلیدی آن که به شما امکان میدهد ببینید کلمات کلیدی را که رقبا هدف قرار داده اند را از دست داده اید - در اینجا چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد. برای استفاده حداکثری از این ابزار سئو، ما یک بسته پولی را توصیه میکنیم، فقط به این دلیل که چیزهای زیادی برای ارائه فراتر از قابلیت های کلیدواژه دم بلند خود دارد.

نحوه استفاده از کلمات کلیدی دم بلند

بنابراین شما چند کلمه دم بلند پیدا کرده اید که میخواهید هدف قرار دهید. عالی. حالا باهاشون چیکار میکنی؟ ایده در اینجا این است که محتوایی برای وب سایت خود ایجاد کنید که پاسخ سوال باشد. این پاسخ میتواند به اشکال مختلف باشد که در زیر به شما نشان خواهیم داد. برای همه این نوع صفحاتی که میتوان ایجاد کرد، نکات کلیدی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا مطمئن شوید که محتوا برای کلمه کلیدی دم بلند بهینه شده است. مهم است که کلمه کلیدی را در چند مکان استراتژیک قرار دهید مانند:

  • عنوان SEO: ممکن است کل عنوان سئو را به خود اختصاص دهد زیرا شما به 60 کاراکتر محدود شده اید. اما اگر مقداری فضای خالی دارید، میتوانید صفت هایی اضافه کنید تا قابل کلیک شود. به عنوان مثال: 10 روش موثر برای تبلیغ وب سایت شما به صورت رایگان
  • توضیحات سئو: با قرار دادن کلمه کلیدی دم بلند خود در اینجا نیز مطمئن شوید که مردم دقیقاً می دانند صفحه شما در مورد چیست.
  • URL: ماهیت کلمات کلیدی دم بلند باید در URL شما ظاهر شود. با این حال، شما باید حروف اضافه غیر ضروری را حذف کنید.
  • در متن: کلمه کلیدی دم بلند شما باید در پاراگراف اول متن شما ظاهر شود و تغییرات آن باید حداقل دو یا سه بار در محتوای شما ظاهر شود.

اکنون که آن چک لیست را بررسی کردیم، بیایید ببینیم که چه نوع محتوایی را میتوان با این کلمات کلیدی دم بلند ایجاد کرد که به وب سایت شما ارزش افزوده میدهد.

منبع: wix.com

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha