ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
اسلاگ چیست و چگونه آنرا بهینه کنیم؟

اسلاگ چیست و چگونه آنرا بهینه کنیم؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(2 رای)
فهرست مطالب

در دنیای همیشه در حال تکامل بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) هر جزئیات کوچکی در مورد بهبود بازدید و رتبه وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) اهمیت دارد. یکی از جنبه های مهم که اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد، اسلاگ است. اما اسلاگ دقیقا چیست و چرا مهم است؟ در این مقاله ما به مفهوم اسلاگ می پردازیم و بهترین روشها را برای بهینه سازی آنها برای بهبود عملکرد سایت بررسی میکنیم.

اسلاگ چیست؟

اسلاگ به قطعه URL کاربرپسندی اشاره دارد که بعد از نام دامنه در URL صفحه وب ظاهر میشود. این به عنوان یک شناسه مختصر و قابل خواندن برای محتوای صفحه عمل میکند و درک موضوع صفحه وب را برای کاربران و موتورهای جستجو آسان تر میکند. یک اسلاگ خوب از نظر سئو میتواند بطور قابل توجهی بر روی بازدید وب سایت شما و نرخ کلیک تأثیر بگذارد و منجر به بهبود رتبه بندی جستجو و افزایش ترافیک ارگانیک شود.

اسلاگ چیست؟

2. ساخت یک اسلاگ خوب از نظر سئو

ایجاد اسلاگ سازگار با سئو مهارتی است که هر صاحب وب سایت و تولید کننده محتوا باید بر آن مسلط باشد. در اینجا چند نکته ضروری برای ایجاد اسلاگ موثر سئو وجود دارد:

آن را ساده و توصیفی نگه دارید

کلید یک سئو بهینه سادگی است. اطمینان حاصل کنید که بطور دقیق محتوای صفحه را منعکس میکند و شامل کلمات کلیدی مرتبطی است که کاربران ممکن است جستجو کنند. از استفاده از اصطلاحات پیچیده یا کلمات غیرضروری که ممکن است هم کاربران و هم موتورهای جستجو را سردرگم کند، خودداری کنید.

طول آن بین 3 تا 5 کلمه باشد

گام بعدی این است که اطمینان حاصل کنید که اسلاگ شما کوتاه است. در حالت ایده آل بیش از 3-5 کلمه نباشد. URL های کوتاهتر در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارند و اشتراک گذاری و به خاطر سپردن آنها ساده تر است. کلمات کلیدی اصلی را در نظر بگیرید که به بهترین وجه اطلاعات موجود در وب سایت شما را در هنگام ساختن URL نشان میدهند و سعی کنید تا حد امکان بطور خلاصه و معنی دار آنها را ترکیب کنید.

از خط فاصله به عنوان جداکننده کلمات استفاده کنید

هنگام ساختن یک اسلاگ خط فاصله (-) را برای جدا کردن کلمات انتخاب کنید. خط فاصله بیشتر از زیرخط یا فاصله ترجیح داده میشود. زیرا URL را تمیزتر نشان میدهد و به راحتی توسط موتورهای جستجو قابل خواندن است.

از Stop Word ها اجتناب کنید

استفاده از کلماتی مانند the،and،in یا of و یا معادل فارسی آ«ها هیچ ارزشی به اسلاگ اضافه نمیکند و فقط طول آنرا بی جهت افزایش میدهد. این کلمات را از اسلاگ خود حذف کنید تا مختصر و مرتبط باشد.

پیشنهاد میکنیم استفاده کنید: ابزار دکد کردن آدرس (URL decoder)

حروف کوچک

برای حفظ ثبات و سادگی، همیشه از حروف کوچک در اسلاگ خود استفاده کنید. این عمل به جلوگیری از سردرگمی کمک می کند و یکنواختی را در تمام URL های وب سایت شما تضمین میکند.

منحصر به فرد باشید

هر صفحه در وب سایت شما باید یک اسلاگ منحصر به فرد داشته باشد. تکراری شدن اسلاگها میتواند منجر به مشکلات ایندکس شود و بر عملکرد کلی سئو سایت شما تأثیر بگذارد.

کلیدواژه یا عبارت اصلی خود را وارد کنید، اما از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید

از کلیدواژه یا عبارت اصلی خود استفاده کنید، اما از بهم ریختن متن خود اجتناب کنید. حتی اگر بسیار مهم است، از کلیدواژه یا عبارت اصلی خود به میزان کم در URL استفاده کنید. پر کردن محتوای خود با کلمات کلیدی ممکن است رتبه شما را در موتورهای جستجو کاهش دهد و هرزنامه به نظر برسد. روی ترکیب طبیعی کلمه کلیدی یا عبارت اصلی خود در سراسر محتوای صفحه خود تمرکز کنید. همچنین برای بهبود بیشتر سئو URL خود، درج کلمات کلیدی یا عبارات تکمیلی مرتبط با محتوای خود را در نظر بگیرید. این روش میتواند شانس شما را برای ظاهر شدن برای عبارات جستجوی مرتبط افزایش دهد و بازدیدکنندگان وب سایت شما را افزایش دهد.

اسلاگ SLUG

تاثیر اسلاگ بر رتبه بندی

اسلاگ نقش حیاتی در تعیین رتبه صفحه وب شما در موتورهای جستجو دارد. هنگامی که بطور مناسب با کلمات کلیدی مرتبط و زبان توصیفی ساخته میشوند، ارتباط صفحه را افزایش و شانس آنرا برای رتبه بندی بالاتر در SERP افزایش میدهد.

دستورالعمل های گوگل برای پیوند دائمی عالی

دستورالعمل های گوگل میگویند که یک آدرس خوب مختصر، قابل درک است و حاوی کلمات کلیدی مرتبط است. باید بطور دقیق اطلاعات صفحه ای را که به آن پیوند میدهد منعکس کند. گوگل به جای فاصله، خط فاصله (-) را برای تقسیم کلمات در URL توصیه میکند. این توصیه به این دلیل است که موتورهای جستجو فاصله ها و زیرخط را به عنوان جداکننده کلمات تشخیص نمیدهند، اما خط فاصله را تشخیص می دهند. پیروی از این دستورالعملها میتواند بازدید و رتبه وب سایت شما را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بهبود بخشد.

یک آدرس صفحه بهینه از نظر سئو

مزایای اسلاگ بهینه شده از نظر سئو

بیایید مزایای داشتن اسلاگ بهینه شده را بررسی کنیم:

بهبود تجربه کاربری

یک سایت با سئو واضح و مرتبط به کاربران این امکان را میدهد تا قبل از کلیک بر روی لینک، ماهیت محتوا را درک کند. این باعث افزایش تجربه کلی کاربر، کاهش نرخ پرش و افزایش احتمال تعامل می شود.

نرخ کلیک بهتر (CTR)

یک سایت از نظر سئو جذاب، کاربران را ترغیب میکند تا روی پیوند شما به جای دیگران در نتایج جستجو کلیک کنند. CTR بالاتر به موتورهای جستجو سیگنال میدهد که صفحه شما ارزشمند است و منجر به بهبود بالقوه رتبه بندی میشود.

رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو

اسلاگ بهینه شده، همراه با کلمات کلیدی مرتبط، شانس صفحه وب شما را برای بالاتر نشان دادن در نتایج جستجو افزایش میدهد. این افزایش بازدید میتواند ترافیک ارگانیک را افزایش و به ایجاد اعتبار وب سایت شما کمک کند.

منبع: webfx.com

سوالات متداول

1. طول ایده آل برای اسلاگ چیست؟
در حالی که هیچ قانون ثابتی وجود ندارد، بهتر است اسلاگ خود را کمتر از 60 کاراکتر نگه دارید. گوگل معمولاً 50 تا 60 کاراکتر اول یک اسلاگ را در نتایج جستجو نمایش می دهد.

2. آیا می توانم پس از انتشار محتوا اسلاگ را تغییر دهم؟
تغییر اسلاگ پس از انتشار محتوا ممکن است منجر به شکستن لینک ها شود و بر اسلاگ شما تأثیر منفی بگذارد.

3. آیا باید کلمات کلیدی را در اسلاگ لحاظ کنم؟
بله گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط در اسلاگ به بهبود ارزش سئو آن کمک می کند و بازدید صفحه را افزایش می دهد.

4. آیا اسلاگ تکراری می تواند به سئو آسیب برساند؟
بله اسلاگ های یکسان می توانند موتورهای جستجو را گیج کنند و منجر به مشکلات ایندکس شوند. همیشه از اسلاگ های منحصر به فرد برای هر صفحه استفاده کنید.

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha