ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
پوگو استیکینگ (Pogo Sticking) چیست؟

پوگو استیکینگ (Pogo Sticking) چیست؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(3 رای)
فهرست مطالب

گوگل را باز کنید کلمه ای را جستجو کنید و نگاهی به SERP بیاندازید، روی یک نتیجه کلیک کنید سپس با نارضایتی از اطلاعات یافت شده در صفحه فرود، به سرعت به صفحه نتایج برگردید و نتیجه دوم را انتخاب کنید و در نهایت روند را تکرار کنید. آنچه که ما توضیح دادیم ممکن است اغلب هنگام استفاده از Google رخ دهد، اما ممکن است ندانیم که این پدیده پرش به جلو و عقب بین نتایج pogo sticking نام دارد و میتواند یک مشکل SEO باشد، زیرا نشانه ای از محتوای نامربوط و یا بی کیفیت است.

پوگو استیکینگ چیست؟

در فرهنگ آنگلوساکسون، چوب پوگو یک چوب ترامپولین کلاسیک است که در دهه های گذشته بچه ها را سرگرم میکرد و عملیات جهش سنتی آن منجر به تعمید این پدیده سئو شد.

Pogo sticking در واقع رفتاری است که کاربر بین سایت هایی که در SERP قرار دارند پرش میکند تا زمانی که محتوای مورد نظر خود را پیدا کند و به سرعت بین صفحات نتایج جستجوی گوگل به عقب و جلو حرکت کند. طبق برخی تئوری ها، pogo sticking زمانی اتفاق می افتد که کاربر در پنج ثانیه اول پس از مشاهده صفحه به نتایج جستجو برگردد.

از نظر سئو، pogo sticking نشانه صفحه ای در سایتی است که در گوگل رتبه خوبی دارد اما ترافیک با کیفیت پایینی ایجاد میکند و از نظر کاربران مفید نیست. در عمل، نوع رفتار پرش کردن کاربران نتیجه مستقیم نارضایتی فوری در نتایج جستجو است بنابراین، pogo sticking همیشه خبر بدی برای سایتی است که آن را تجربه میکند.

توجه کاربران و خوانندگان کالای آنلاین ارزشمند است و در واقع یکی از اهداف اولیه ما جلب و نگهداری آن است. برای انجام این کار، ابتدا باید دقیقاً درک کنیم که چگونه به مردم محتوای آنلاین ارائه میکنیم و تجزیه و تحلیل این پدیده میتواند بینش های مفیدی را در اختیار ما قرار دهد تا استراتژی هایمان را به سمت منابع جالب تر و جذاب تر هدایت کنیم.

Pogo Sticking

درک pogo sticking، جهش بین SERP و نتایج

در دنیای واقعی، یک مثال ممکن است مشتری ای باشد که به فروشگاهی میرود، نگاهی سریع می اندازد و سپس آنجا را ترک میکند زیرا نمیتواند چیزی را که به دنبالش است پیدا کند. فروشگاه ممکن است محصولات متنوعی داشته باشد، اما اگر نتواند نیازهای فوری او را برآورده کند، آن فرد آنجا را ترک خواهد کرد و احتمالاً دیگر هرگز باز نخواهد گشت. به طور مشابه، یک وبسایت باید بتواند نیازهای کاربر را به سرعت برآورده کند، در غیر این صورت ممکن است فرصتی را که در اختیار داشت از دست بدهد و (به طور بالقوه) به تدریج در گوگل دیده شود.

با بازگشت به صفحات آنلاین، دلایل متعددی وجود دارد که باعث میشود کاربران گیر بیافتند: این صفحه ممکن است مرتبط با عبارت جستجو نباشد، یا بدتر از آن ممکن است کاربرپسند نباشد یا محتوای ضعیفی داشته باشد، یا ممکن است به سادگی برای آن شخص جالب نباشد.

اگر به دنبال دستور العملی برای کیک شکلاتی باشیم: روی نتیجه ای کلیک می کنیم که در بین موارد ارائه شده توسط Google «جذاب تر» به نظر میرسد (یعنی عنوان جذاب تر و مرتبط با سرچ ما دارد)، اما به جای یافتن دستور غذا، با مقاله طولانی در مورد آن مواجه می شویم. به عقب برمی گردیم و پیوند بعدی را امتحان می کنیم، که به ما چیزی را میدهد که به دنبال آن بودیم. این یک نمونه از Pogo Sticking است. سایت اصلی انتظارات فوری ما را برآورده نکرد، بنابراین به نتایج جستجو بازگشتیم تا جای دیگری را جستجو کنیم.

بنابراین pogo sticking پدیده ای است که همه ما را چه به عنوان کاربر و چه به عنوان بازاریاب تحت تاثیر قرار میدهد: درک نحوه کارکرد آن و نحوه جلوگیری از آن میتواند تفاوت بین یک وب سایت موفق و وب سایتی که در وسعت وب گم شده است را ایجاد کند، زیرا در دنیای دیجیتال، رضایت کاربران یکی از کلیدها و اهرم های موفقیت است.

تفاوت بین pogo sticking و bounce rate

در نگاه اول، pogo sticking شبیه نرخ پرش به نظر می رسد، اما در واقع تفاوت های اساسی وجود دارد.

همانطور که می دانیم، نرخ پرش نشان دهنده «درصد بازدیدکنندگانی است که از یک صفحه در یک وب سایت بازدید می کنند» و سپس به تعامل خود با آن سایت پایان می دهند. ارزش ایده آل آن به نوع سایت بستگی دارد و نرخ پرش بالا همیشه منفی نیست، زیرا میتواند به این معنی باشد که بازدید کننده سفر خود را با دریافت پاسخ کامل به سؤال و نیازی که باعث علاقه آنلاین او شده است، بدون نیاز به عمیق تر شدن در سایت، تکمیل کرده است.

در مقابل، pogo sticking همیشه منفی است، زیرا نشانه نارضایتی کاربر از نتایج ارائه شده توسط Google و به طور خاص، مطابقت آنها با سؤال اولیه او، پرس و جویی است که در موتور جستجو راه اندازی کرده است.

تفاوت در این واقعیت نهفته است که با تجزیه و تحلیل نرخ پرش متوجه می شویم که چه تعداد کاربر وارد وبسایت میشوند، مدتی را در صفحه میگذرانند، به صفحات دیگر وب سایت نمی روند و آنها را ترک میکنند، نه لزوماً به این دلیل که آنها ناراضی هستند. از طرف دیگر، کاربرانی که Pogo Sticking را انجام میدهند آشکارا ناراضی هستند و به وب سایت دیگری می روند.

pogo sticking مشکلی برای سئو و فراتر از آن

عبارت «pogo sticking» ممکن است تصاویری از بازی کودکان را تداعی کند، اما در واقع یک مفهوم بسیار جدی در دنیای بازاریابی جستجو است.

همانطور که گفته شد، زمانی اتفاق می افتد که کاربر جستجوی گوگل را انجام میدهد، روی یک نتیجه کلیک میکند، اما به سرعت به نتایج جستجو بازمیگردد، زیرا محتوای سایت انتظارات یا نیازهای او را برآورده نمیکند. این رفتار که توسط بسیاری از کاربران تکرار میشود، میتواند به Google نشان دهد که آن سایت خاص ممکن است مرتبط یا مفید نباشد و بر رتبه آن در نتایج جستجو تأثیر منفی بگذارد.

بنابراین پدیده pogo sticking ابتدا و مهمترین مسئله ای را بیان میکند که توسط کاربران تجربه شده است، اما همچنین نشان دهنده مشکلی برای سایت های مربوطه و خود موتورهای جستجو است.

با تغییر دیدگاه، هدف همه موتورهای جستجو در واقع ارائه نتایج مفید به کاربران است و آنها را قادر می سازد در اولین تلاش به محتوای مورد نظر خود برسند: بنابراین واضح است که رفتار گسترده pogo بین SERP ها و صفحات موقعیت یافته میتواند نارضایتی عمومی مردم از نتایج پردازش شده توسط الگوریتم ها، نشانه ای از سوءتفاهم کلی از پرس و جو یا عدم ارتباط بین پرس و جو اصلی و محتوای موقعیت یافته را به اشتراک بگذارید.

پوگو استیکینگ (Pogo Sticking) چیست؟

Pogo sticking و گوگل: فاکتور رتبه بندی

به همین دلیل، pogo sticking از برخی جهات سیگنال مرتبطتری برای گوگل نسبت به نرخ پرش بالا است، زیرا نشان میدهد که آن صفحه - که برای یک پرس و جو نیز موقعیت خوبی دارد - در پاسخ به سوالات مردم ارائه خوبی نمیدهد. پرسیدن، یا اینکه آنقدر بد بود که مردم حتی به خود زحمت خواندن محتوای آن را ندادند.

با گذشت زمان، بسیاری از تئوری های سئو در مورد این موضوع مطرح شده اند، که pogo sticking را یک عامل رتبه بندی منفی میدانند: اگر یک صفحه موقعیت یافته ترافیک زیادی از افرادی دریافت کند که با این حال، به سرعت به SERPها برمیگردند، الگوریتم ها متوجه این موضوع میشوند، صفحه را کاهش دهید زیرا محتوای با کیفیت مرتبط با پرس و جو ارائه نمیکند.

در واقع، گوگل هرگز به طور رسمی تایید نکرده است که pogo sticking یک سیگنال رتبه بندی مستقیم است – در واقع، مدتی پیش جان مولر این فرضیه را رد کرد، زیرا «دلایل زیادی وجود دارد که کاربران ممکن است بین صفحات مختلف به عقب و جلو بروند» به همین دلیل گوگل نمیتواند دلیل دقیقی را تعیین کند و به دلیل رفتارهای بعضاً غیرقابل پیش بینی و غیرمنطقی افراد، سایت ها را «مجاز» کند. به عنوان مثال، همانطور که در حال حاضر اغلب در مورد سایت های تحریریه اتفاق می افتد، یک قطعه محتوا فقط برای کاربران ثبت نام شده یا مشترک در دسترس است، بنابراین کاربر اصلی نمیتواند از اطلاعاتی که بهینه است استفاده کند و باید اجباراً به SERP بازگردد.

با این حال، واضح است که این پدیده برگشت بین SERP ها و نتایج نامطلوب قرار داده شده را نمیتوان به طور کامل توسط الگوریتم ها نادیده گرفت و در سال های اخیر جعبه People Also Ask دقیقاً به نیاز پاسخ میدهد.

علل Pogo sticking

اگر صفحات ما تحت تأثیر این مشکل قرار گیرند - بنابراین، کاربران از برخی از محتوای ما که در صفحات جستجوی گوگل قرار داده شده است احساس نارضایتی میکنند و برای دریافت اطلاعات مورد نظر در عرض چند ثانیه به صفحه اصلی باز میگردند - و ما متوجه تعامل ضعیف می شویم. زمان ماندگاری کاربر بسیار کم است، به این معنی است که شاید چیزی برای تنظیم دقیق در استراتژی سئو ما وجود داشته باشد.

اساساً مشکلات اصلی که باعث Pogo sticking میشود محتوای ضعیف و تجربه کاربری ضعیف است، اما این همه ماجرا نیست و تنها راه مقابله موثر با آن تلاش برای ارائه پاسخی معنادار است که مشکل فرد را حل کند یا به سؤال او پاسخ دهد.

مشکلات مربوط به محتوای داخل صفحه که میتواند باعث Pogo sticking شود (و باعث شود مخاطبان به سرعت سایت را ترک کنند) عبارتند از:

محتوای غیر مرتبط با پرس و جو گوگل در رتبه بندی صفحات مرتبط کاملاً دقیق عمل میکند، اما ممکن است صفحاتی در SERP وجود داشته باشند که به طور کامل به هدف جستجو پاسخ نمیدهند و بنابراین پاسخ های مفیدی به خوانندگان ارائه نمیدهند - یک مثال کلاسیک هنگام بهینه سازی محتوا بر روی کلمات کلیدی بیهوده است. طبق تعریف، ترافیک غیرمجاز را جذب میکند و خطرات عدم ایجاد تعامل با کاربر را دارد.

مطالب قدیمی یا قدیمی کاربران اطلاعات تازه و به روز را ترجیح می دهند: عدم همراهی با روندها (و شاید نشان دادن مقالات با تاریخ قدیمی) می تواند باعث شود کاربران صفحه را رها کنند.

مطابقت با عنوان یا توضیحات متا

اگر تکه های پیش نمایش مانند عنوان و توضیحات متا با محتوا مطابقت نداشته باشند، ممکن است مخاطب در صفحه فرود آید اما به سرعت آن را شگفت زده کند.

استفاده از تکنیک های کلیک برای افزایش کلیک ها

کلیک بایت به طور کلی عمل بدی در نظر گرفته میشود، زیرا کاربران را وادار میکند بر روی لینک هایی که ممکن است اطلاعات مفیدی در اختیار آنها قرار ندهند، کلیک کنند و در نتیجه ممکن است باعث ترغیب بهsticking آنها شود.

محتوای پر از هرزنامه

کاربران تمایلی به خواندن محتوای پر از هرزنامه ندارند و یک نگاه سریع به صفحه کافی است تا آنها را متقاعد کند که روی دکمه بازگشت کلیک کنند.

زبان

اگر محتوا حاوی خطاهایی در حقایق، دستور زبان و املا باشد، مخاطب به سرعت صفحه را ترک می کند.

مسائل خوانایی

بازدیدکنندگان ممکن است نخواهند زمان بیشتری را برای خواندن مطالب با فونت هایی که خیلی کوچک یا ضعیف هستند تلف کنند.

عوامل زیر که میتوانند بر رفتار کاربر تأثیر منفی بگذارند و باعث پرش کاربر شوند:

تبلیغات مزاحم بیش از حد

وجود بیش از حد پنجره های بازشو یا میان افزارها میتواند کاربر را آزار دهد و او بلافاصله پس از ظاهر شدن این تبلیغات مزاحم به عقب برمیگردد.

سازگار نبودن با موبایل

سایت برای دستگاه های تلفن همراه بهینه نشده است. برای کاربران تلفن همراه (که اکنون به وضوح اکثریت هستند)، فرود در یک صفحه غیر mobile friendly خسته کننده است و اغلب این محتوا واقعاً قابل استفاده نیست.

Pogo Sticking چیست؟

طراحی گیج کننده

طراحی گیج کننده ارائه یک طرح بندی پیچیده میتواند کاربران را از تعامل با سایت منصرف کند.

سرعت پایین

کندی بارگذاری صفحه می دانیم که سرعت یک عامل رتبه بندی است و کاربران انتظار دارند صفحه در 2 ثانیه یا کمتر بارگذاری شود: پس از گذشت این زمان، اکثر مردم منتظر نمی مانند و دکمه برگشت را می زنند.

تغییر مسیرهای مکرر

تغییر مسیرهای مکرر راه اندازی ریدایرکت های متعدد یک نقص بزرگ برای سایت ها است زیرا میتواند زمان اتصال را برای کاربران طولانی تر کند و بی صبرترین ها برای دیدن اینکه این زنجیره به کجا منتهی میشود، منتظر نمی مانند.

شروع ویدیو در پخش خودکار

وجود یک ویدیوی پخش خودکار، هدف اصلی وب سایت را تحت الشعاع قرار میدهد (یا محتوایی را که کاربر به آن علاقه مند بوده و در SERP ها کلیک کرده است، پنهان میکند) و اگر گزینه ای برای مسدود کردن یا خاموش کردن پخش وجود نداشته باشد، میزان بالایی وجود دارد احتمال اینکه افراد در صفحه باقی نمانند.

چگونه از Pogo sticking جلوگیری کنیم؟

اگرچه این یک عامل رتبه بندی جریمه کننده برای گوگل نیست، بنابراین Pogo sticking نشانه وجود برخی مسائل مهم در صفحات ما است. خوشبختانه، کار برای حل این مشکل و به طور کلی تر، تلاش برای حفظ کاربران دشوار نیست. در سایت طولانی تر است و باعث میشود با محتوا تعامل داشته باشند.

اینها برخی از نکاتی هستند که میتوانند به ما کمک کنند تا محتوا را جذاب تر کنیم و – عنصر بی اهمیتی نیست – همچنین میتواند تأثیرات مثبتی بر SEO داشته باشد و به قرار دادن صفحات ما در SERP ها کمک کند.

تجربه کاربری بهتری ایجاد کنید

ثابت شده است که اگر تجربه کاربران در 4 ثانیه اول خوب باشد، مدت طولانی تری در یک وب سایت می مانند و برخی از بهترین روش های ساده به ما امکان می دهد تا تجربه کاربری را بهبود بخشیم. مثلاً:

مراقب خوانایی و اندازه فونت متن باشید

کاربران نمیخواهند برای خواندن محتوای سایت شما، مخصوصاً از طریق تلفن همراه، چشم ها را نگاه کنند، یا ناامید شوند زیرا رنگ فونت به اندازه کافی با پس زمینه صفحه تضاد ندارد: اگر نتوانند محتوا را بخوانند، فوراً دکمه برگشت را می زنند. همچنین وجود یک فونت ریز باعث می شود کاربر فکر کند که اطلاعات مهم نیست.

تصاویر مرتبط با محتوا را انتخاب کنید

مدیریت بهینه تصاویر به کاربر این امکان را میدهد که یک ایده بصری از موضوع تحت پوشش محتوا بدست آورد: تصاویر مرتبط و قابل اعتماد آنها را متقاعد میکند تا به قسمت متن ادامه دهند.

مراقب قالب بندی متن باشید

از دستورالعمل های ساده مانند پرهیز از جملات زیاد طولانی، استفاده از پاراگراف بندی، استفاده از فهرست های گلوله دار برای تقسیم بندی بلوک های متن و غیره مراقبت کنید.

از خلاصه ها و نمایه ها استفاده کنید

ارائه فوری محتویات صفحه به کاربر این امکان را میدهد که نگاهی به اطلاعات موجود در صفحه بیاندازد، به خصوص اگر متن طولانی باشد: به این ترتیب، خواننده تحت تأثیر داده ها قرار نمی گیرد و تمایل دارد در سایت بماند. بازگشت به صفحه جستجو، همچنین به این دلیل که او این فرصت را دارد که مستقیماً به محتوای مورد نیاز خود برود به جای اینکه مجبور باشد کل صفحه را به دنبال اطلاعات مورد نظر خود پیمایش کند.

مطابقت با هدف جستجو

ما اغلب این را می گوییم: هدف جستجو دلیل اصلی استفاده کاربر از Google و انتخاب بازدید از یک سایت خاص را توضیح میدهد. اگر پاسخی به این نیاز ارائه نکنیم، دلیلی برای ماندن کاربر در صفحه وجود ندارد.

pogo sticking چیست؟

به روز رسانی محتوا

کاربران می دانند چه زمانی محتوای یک صفحه قدیمی است - ممکن است تاریخ قدیمی، اطلاعات قدیمی یا قالب بصری قدیمی وجود داشته باشد - و این میتواند یکی از عواملی باشد که آنها را به سایت های دیگر سوق میدهد. به روزرسانی و بهبود محتوای قدیمی تر میتواند به جلوگیری از Pogo sticking کمک کند و به کاربر نشان میدهد که بتواند در صدر روندهای اخیر بماند.

مراقبت از لینک سازی داخلی

مدیریت مؤثر پیوندهای داخلی روشی ساده و مؤثر برای نگه داشتن کاربران برای مدت طولانی در صفحه است، اما مهمتر از آن برای افزایش اقامت آنها در سایت: ارائه مسیری برای محتوای مفید، افراد را عمیق تر به وبسایت سوق میدهد و بنابراین تمایل آنها به بازگشت به Google کمتر میشود.

افزودن سوالات متداول

یکی دیگر از راه های برآورده کردن خواسته ها و نیازهای کاربر در یک صفحه، افزودن پاسخ به سؤالات متداول در پایین محتوا است: به این ترتیب، فرد علاقه مند مجبور نیست برای جستجوی پاسخ به صفحه دیگری برود، بلکه در سایت می ماند.

منبع: seozoom.com

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha