ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(2 رای)
فهرست مطالب

اکسپلور یا صفحه کاوش اینستاگرام جایی است که میخواهیم حضور داشته باشیم، اما چگونه باید به آنجا برسیم؟ اولین سوال میلیونها بازاریاب اینستاگرام و هر کسی که آرزوی معروف شدن در اینستاگرام را دارد اینست که چگونه وارد صفحه اکسپلور شویم؟ قطعا ورود به صفحه کاوش آسان نیست اما وقتی در این فرآیند موفق میشوید، کار شما را بسیار آسان میکند. نکته مهم شناخت الگوریتم است. اجازه دهید شما را با نکات و ترفندهای مختلف آشنا کنیم تا محتوای خود را در صفحه اکسپلور اینستاگرام به همه نشان دهید.

اینستاگرام با یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، یک پلتفرم جذاب برای کمپین های بازاریابی بسیاری از مشاغل است. با این حال همه ما میدانیم که پست کردن در رسانه های اجتماعی و شنیدن صدای جیرجیرک چقدر میتواند رایج و در عین آزار دهنده باشد. وقتی از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده میکنید، به محتوایی نیاز دارید که دنبال کنندگان شما را جذب کند و نتایج مفیدی برای کسب و کار به همراه داشته باشد. به همین دلیل است که درک تعامل اینستاگرام و دانستن چگونگی بهبود آن برای یک بازاریابی موفق بسیار مهم است.

اکسپور اینستاگرام

صفحه اکسپلور یا کاوش چیست؟

صفحه کاوش اینستاگرام مجموعه ای از عکسها، ویدیوها و حتی استوریها است که مطابق با چیزهایی طراحی شده اند که اینستاگرام معتقد است شما میخواهید با آنها تعامل داشته باشید. الگوریتم پشت صفحه کاوش از فناوری هوش مصنوعی استفاده میکند تا بفهمد با چه محتوایی درگیر میشوید تا محتوایی را که به شما توصیه میکند بهبود بخشد. طبق گفته اینستاگرام، آنها «در تلاش هستند تا انواع عکسها و ویدیوهایی را که در اکسپلور میبینید بروزرسانی کنند تا آنها را برای شما بهتر بسازند». میتوانید صفحه کاوش را با ضربه زدن روی نماد ذره بین در پایین منو پیدا کنید. در بالای صفحه می توانید سایر حسابها، هشتگها، مکانها و کلمات کلیدی را جستجو کنید. همچنین میتوانید دسته های مختلفی را که اینستاگرام معتقد است میخواهید کاوش کنید مانند ورزش، مسافرت و زیبایی ببینید.

بهترین بخش صفحه کاوش؟ هنگامی که روی یک عکس کلیک میکنید، یک فید پیمایش مداوم از محتوای مرتبط با آن عکس باز میشود.

صفحه کاوش چگونه کار میکند؟

خب همانطور که در بالا بیان کردیم، این بر اساس نحوه تعامل شما با برنامه است. اگر به دنبال تصاویر گروه یا برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود هستید، تعداد زیادی از آن گروه و برنامه تلویزیونی را در صفحه کاوش خود خواهید دید. طبق گفته اینستاگرام، محتوای صفحه کاوش کاربر بر اساس موارد زیر است:

  • حسابهایی که قبلاً دنبال میکردیم.
  • پستهایی که کسانی که آنها را دنبال میکنید، پسندیده اند.
  • پستهایی شبیه به محتوای صفحاتی که دنبال میکنید.
  • پستهایی با تعامل بالا.

چرا میخواهید در صفحه کاوش باشید؟

سوال باید این باشد که چرا نمیخواهید در صفحه اکسپلور باشید؟ دلیل اصلی این است که محتوای شما با قرار گرفتن در صفحه کاوش، قابل دسترس تر و در معرض دید بیشتری قرار میگیرد. اگر در صفحه کاوش قرار بگیرید، مزایای آن عبارتند از:

  • افراد بیشتری با محتوایی که به اشتراک گذاشته اید، درگیر میشوند.
  • اگر در محتوای خود یک فراخوان برای اقدام دارید، تبدیل به مشتری بیشتری خواهید داشت.
  • اگر محتوای شما به اندازه کافی جذاب باشد، میتواند باعث جذب فالوورهای زیادی شود.

چطوری در صفحه اکسپلور بالا بیایم؟

نحوه ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام

بطور کلی مهم است که بدانید الگوریتم پشت اکسپلور بطور خودکار یک پست را برای شما انتخاب میکند و اینکار بصورت دستی انجام نمیشود. شما در واقع با یک برنامه کامپیوتری سر و کار دارید و اگر بدانید چگونه کار میکند میتوانید موفق شوید. بیایید یک کلمه از خود اینستاگرام بشنویم:

ترتیب عکسها و ویدیوها در فید شما بر اساس محتوایی که دوست دارید نمایش داده میشود.

دو عامل بسیار مهم در این مورد وجود دارد؛ یکی تعاملی که با پستهای یک حساب کاربری دارید و دیگری زمان ارسال پست. همه پستها در فید شما نمایش داده میشوند اما به ترتیبی متفاوت.

ترفندهای ورود به اکسپلور اینستاگرام در ادامه توضیح داده شده است:

1. محتوای جذاب را به اشتراک بگذارید

در حالی که به نظر میرسد این امری غیرممکن است اما قطعا برای ما مهم است که آنرا برجسته کنیم. همیشه مطمئن شوید که محتوایی را به اشتراک میگذارید که میدانید مخاطب خاص شما دوست خواهد داشت و با آن درگیر خواهد شد. اگر میخواهید در اکسپلور قرار گیرید، تعامل راه شماره یک برای رسیدن به آنجا است. عکسها و ویدیوهای گذشته را مرور کنید تا ببینید چه چیزی باعث بیشترین تعامل در صفحه شما شده است. عکس بوده یا ویدئو؟ آیا راهنمایی و ترفند میدادید؟ آیا این یک پست استایل بود؟ به مخاطبان خود آنچه را که میخواهد بدهید، تعامل لازم را بدست آورید و بدین ترتیب ممکن است شروع به دیدن پستهای خود در اکسپلور کنید.

2. Reels را امتحان کنید

اینستاگرام می خواهد (و نیاز دارد) Reels بخوبی کار کند بنابراین به سختی تلاش میکند تا مطمئن شود که مردم از آن استفاده میکنند. پس این به چه معناست؟ آنها Reels بیشتری را به صفحه اکسپلور میبرند. علاوه بر آن Reels برگه اختصاصی خود را دارد و اگر در این برگه شناسایی و بصورت ویروسی منتشر شوید، احتمال اینکه در صفحه کاوش قرار بگیرید بسیار زیاد است. اما مراقب باشید: اینستاگرام کسانی را که واترمارک TikTok را در ویدیوی خود دارند نشان گذاری میکند.

3. پست جدید خود را زمانی که فالوورهای شما آنلاین هستند بگذارید

زمانی که فالوورهای شما آنلاین هستند پست کنید. در الگوریتم اینستاگرام بموقع بودن و تعامل سریع زمانی که کسی پست میگذارد، اولویت دارد. بنابراین اطمینان از اینکه واقعاً زمانیکه فالوورهای شما فعال هستند، پست میگذارید، بسیار مهم است.

4. با برنامه و پیوسته پست بگذارید و تعامل داشته باشید

کلید ورود به صفحه اکسپلور ثبات است. الگوریتم اینستاگرام میخواهد ببیند که شما یک پوستر فعال هستید که جریان ثابتی از محتوا را برای کاربران خود به ارمغان می آورد. به همین دلیل است که میبایست مطمئن شوید که همیشه پست میگذارید. اما بیایید صادق باشیم، همه وقت ندارند تمام روز در اینستاگرام بنشینند و پست بگذارند. اینجاست که میتوانید از ابزارهای Scheduler بهره بگیرید و پستهای خود را بصورت برنامه ریزی و در زمان معین بطور خودکار منتشر کنید. بطور مثال Flick's Scheduler پست کردن مداوم را برای شما آسان میکند و کمک میکند تا در صفحه اکسپلور قرار بگیرید. با این ابزار شما به سادگی پستهای خود را ایجاد میکنید و سپس آنها را به برنامه زمان بندی ارسال میکنید تا در زمانهایی که بهترین تعامل را دریافت میکنید، پست شوند.

انواع پست و تبلیغات در اینستاگرام

5. رفتار مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید

اکسپلور اینستاگرام تمایل دارد محتوایی را نشان دهد که تطابق بیشتری با علاقه کاربر دارد. همین جمله کافیست تا به اهمیت شناخت مخاطب خود پی ببریم. اگر یک کاربر محتوای خاصی را دوست دارد، اینستاگرام آنرا به خوبی تشخیص میدهد. بعنوان مثال اگر کاربر به ویدیوهای آشپزیی علاقه دارد، احتمالاً بسیاری از پستهای او در صفحه کاوش اینستاگرام مربوط به موضوعات آشپزی است. سعی کنید تخمین زنید که مخاطبان شما چه نوع محتوایی را بیشتر دوست دارند. جهت اینکار باید این سوالات را از خود بپرسید:

  • مخاطب هدف من کیست؟
  • چه محتوایی را بیشتر دوست دارد؟
  • چه صفحاتی را دنبال میکند؟
  • او چه محتوایی را پست میکند؟

با نگاه کردن به نظرات میتوانید متوجه شوید علایق فالوورهای شما چیست. بهترین اینفلوئنسرها در بازار هدف شما چه کسانی هستند؟ پاسخ به این سوالات به شما کمک میکند تا مخاطب را شناسایی کنید و در نتیجه محتوای مرتبط تولید کنید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: 8 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ که نباید از دست دهید

6. از هشتگ های محبوب برای ورود به اکسپلور استفاده کنید

یکی از راه های مهمی که میتوانید در اکسپلور قرار بگیرید، برچسب گذاری جغرافیایی، برچسب های حساب و هشتگ کردن محتوای خود است. بیشتر اوقات، افراد از صفحه اکسپلور برای جستجوی هشتگها، مکانها و حسابها استفاده میکنند. یکی از بهترین ویژگیهای اینستاگرام در حال حاضر این است که می توانید یک هشتگ خاص را در زمان حاضر دنبال کنید. اگر هشتگها را بخوبی انتخاب کنید، محتوای شما میتواند در فید یک مخاطب ظاهر شود.

تگ های اکانت همچنین راهی برای دستیابی به مخاطبان جدید برای شما فراهم میکنند. پست شما در صفحه کاربر در زیربرگه برچسب شده ظاهر میشود. بنابراین اگر رستوران، فروشگاه یا هر چیز دیگری را تگ کنید، هر کسی که به دنبال آن حساب اینستاگرام است، میتواند محتوای شما را نیز ببیند. هرچه دسترسی و تعامل بیشتری از پستهای خود داشته باشید، احتمال اینکه در صفحه کاوش اینستاگرام قرار گیرید بیشتر میشود. هشتگها، برچسبهای جغرافیایی و تگهای حساب به شما کمک میکنند تا به افراد جدید دسترسی و تعامل خود را افزایش دهید. حداکثر تعداد هشتگها در هر پست 30 عدد است اما توصیه میشود حداکثر از ​​11 هشتگ در هر پست استفاده کنید. هشتگها و برچسبها ویژگیهای رایگانی هستند که باید از آنها به درستی و با دقت استفاده کرد.

7. از IGTV برای ورود به اکسپلور استفاده کنید

IGTV جایگاه خاصی را در اکسپلور دارد و از فرصتهای عالی برای تولیدکنندگان محتواست. استفاده از آن در حال رشد است اما کمتر توسط کاربران استفاده میشود. بنابراین رقابت کمتری برای IGTV در اکسپلور وجود دارد. اگر ایده های خلاقانه ای برای ویدیوهای خود دارید، شانس خود را با IGTV امتحان کنید.

8. از استوری های ویدیویی استفاده کنید

بحثهای زیادی در مورد اینکه اینستاگرام دقیقا چه نوع استوریهایی را در اکسپلور نمایش میدهد، وجود دارد. در مجموع استوریهای ترجیحی اینستاگرام شامل ویژگیهای زیر است:

  • اینستاگرام به دلیل پخش خودکار قسمت استوری بیشتر به سمت استوریهای ویدیویی تمایل پیدا کرده است.
  • استوری ویدیویی زیبایی بصری بیشتری نسبت به متن و نوشتار دارد.
  • محتوای استوری معمولاً شبیه به علاقه شما و حسابهایی است که دنبال میکنید.

9. دنبال کنندگان خود را تشویق کنید تا نوتیفیکیشن صفحه شما را فعال کنند

علاوه بر نرخ تعامل بالا که برای هر حساب مورد نیاز است، زمان این تعامل نیز مهم است. یعنی هر چه زودتر لایک و کامنت بگیرید برای شما بهتر خواهد بود. حسابهای اینستاگرامی که به محض پست کردن، لایکها و کامنتهای زیادی دریافت میکنند، بیشتر در اکسپلور اینستاگرام قرار میگیرند. یکی از تاکتیکهایی که میتواند این موضوع را تقویت کند این است که از مخاطبین خود بخواهید اعلان پستهای شما را فعال کنند. بنابراین اگر مطلبی ارسال کنید، بلافاصله به آنها اطلاع داده میشود و از پست شما مطلع میشوند. یکی از کارهای خلاقانه در این زمینه میتواند قرعه کشی باشد. مثلا به افرادی که در 60 ثانیه اول در مورد پستهای شما نظر میدهند، هدایا و جوایزی دهید.

رفتار مخاطبان اینستاگرام

10. از فراخوان برای اقدام استفاده کنید

هرگز قدرت توضیحات و کپشنها را دست کم نگیرید، بخصوص زمانیکه صحبت از دعوت به اقدام یا CTA میشود. عنوان یا کپشن هر پست جاییست که مخاطبان به دنبال توضیحات شما هستند. هیچ پستی را بدون شرح نگذارید و سعی کنید مخاطب را به انجام کاری که میخواهید ترغیب کنید. برای مثال میتوانید سوال بپرسید یا نظر آنها را بپرسید.

11. حداکثر تعامل را با مخاطبان خود داشته باشید

مخاطب در شبکه های اجتماعی هوشمندتر شده و به دنبال ارتباط نزدیک است. وقتی صفحه ای بی روح و خسته کننده را میبیند، قطعا آنرا نادیده میگیرد. پس این وظیفه شماست که مخاطب را درگیر خود نگه دارید. پاسخگویی به نظرات نه تنها باعث افزایش تعامل بلکه وفاداری مخاطب نیز میشود. فراموش نکنید که نظرات همیشه ارزشمندتر از لایک بوده اند. بنابراین برای جلب مشارکت بیشتر، آنها را متقاعد کنید که نظرات خود را بنویسند.

12. اینفلوئنسرها و برندها را تشویق کنید تا با صفحه شما درگیر شوند

سعی کنید با افراد در صنعت خود روابط طولانی مدت ایجاد کنید. میتوانید با روشهای زیر شروع کنید:

  • آنها را دنبال کنید.
  • توسط پیام های مستقیم خود را معرفیو با آنها ارتباط برقرار کنید.
  • محتوایی را که تولید کرده اید را بطور مستقیم برای آنها ارسال کنید و توضیح دهید که چرا ارزش توجه دارد.
  • محصولاتی را که استفاده و از آنها راضی بوده اید را نام ببرید (احتمالاً آنها از استوریهای شما در صفحه خود استفاده خواهند کرد).

13. از مخاطب بخواهید پست شما را ذخیره و به اشتراک بگذارد

وقتی صحبت از تعامل در اینستاگرام میشود، ذهن همه به سمت لایک و کامنت میرود اما اینها تنها راه های تعامل نیستند. الگوریتم اینستاگرام روی دو چیز دیگر تمرکز دارد: ذخیره و اشتراک گذاری. برای استفاده از این دو ویژگی باید محتوای هدفمند ایجاد کنید. بطور طبیعی کاربران بیشتر احتمال دارد پستهای آموزشی را ذخیره کنند تا بعداً دوباره آنرا تماشا کنند. بنابراین حتی با کمی آموزش میتوانید شانس تعامل خود را افزایش دهید. با کمی خلاقیت میتوانید به مخاطب انگیزه دهید و تعامل خود را افزایش دهید.

14. ایده های بیشتری را از خود اکسپلور دریافت کنید

اکسپلور شما احتمالاً به حوزه مورد علاقه یا فعالیت شما مربوط میشود و توجه به پستهای آن میتواند ایده های زیادی به شما دهد. به تم ها، قالبها، زیرنویسها، ایده های متنوع و غیره توجه کنید. ببینید چه چیزی محتوا را ارزشمند میکند و خلاقانه از آن استفاده کنید.

15. برای ورود به صفحه اکسپلور به آمار خود نگاه کنید

در آخر، خود را ارزیابی کنید و نگاهی به آمار بیندازید. شما بهترین رقیب خود هستید. اگر از ابزارهای تجزیه و تحلیل استفاده کنید، کار شما بسیار آسانتر خواهد شد. ببینید کدام پست برای مخاطبان شما جذاب تر است.

چگونه بفهمم که در صفحه اکسپلور قرار گرفتم؟

در واقع وقتی وارد اکسپلور میشوید، اعلان خاصی دریافت نمیکنید اما شما میتوانید آنرا بر اساس آمار خود بفهمید. 30 پست آخر خود را در نظر بگیرید. میانگین تعداد لایک و کامنت چقدر است؟ حداقل و حداکثر چقدر است؟ فرض کنید شما بطور معمول و متوسط ​​400 لایک در هر پست دارید. اگر محتوای شما در اکسپلور باشد، در بهترین حالت ممکن است دو برابر این تعداد، یعنی 800 لایک دریافت کنید. البته این اعداد کاملاً نسبی هستند و برای هر صفحه کاملاً متفاوت هستند. راه دیگر این است که به نظرات نگاه کنید. اگر بیش از حد معمول کامنت دریافت کرده اید یا از افرادی که فالوور شما نیستند، به شما تبریک میگویم. شما وارد صفحه کاوش شدید!

در دنیای اینستاگرام که حدود یک میلیارد کاربر دارد، این شانس را دارید که مورد توجه افراد زیادی قرار بگیرید. نام این شانس صفحه اکسپلور است. اگر از نکات ذکر شده استفاده کنید و استراتژی درستی را بکار برید، ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام چندان پیچیده نیست.

منابع: flick.social و virlan.co

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha