ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
چگونه در رسانه های اجتماعی بهتر دیده شویم؟

چگونه در رسانه های اجتماعی بهتر دیده شویم؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(6 رای)
فهرست مطالب

رسانه های اجتماعی نقش مهمی در زندگی روزمره ما دارند و توسط افرادی از هر طبقه اجتماعی استفاده میشوند. اما آیا پستهای اجتماعی شما برای همه قابل دسترسی است؟ در این مقاله، نحوه دسترسی در قلمرو رسانه های اجتماعی و چرا باید آن را در استراتژی رسانه های اجتماعی خود پیاده سازی کنیم را توضیح خواهیم داد.

دسترسی چیست و چرا اهمیت دارد؟

دسترسی، در واقع در مورد مردم است. مردم به روش های بسیار متفاوتی به محتوا و خدمات دسترسی دارند؛ زیرا افراد بسیار متفاوت هستند. برخی برای استفاده از رسانه های اجتماعی به فناوری کمکی تکیه می کنند، که دقیقا همان چیزی است که دسترسی به رسانه های اجتماعی برای آن در نظر گرفته شده است. این شامل افراد نابینا یا کم بینا، ناشنوا یا کم شنوا، افراد مبتلا به نارساخوانی یا ناتوانی های یادگیری شناختی، یا افراد واگرای عصبی میشود. آنها باید بتوانند به اندازه افراد بدون معلولیت به محتوای شما «دسترسی» داشته باشند.

فکر کردن به این افراد مهم است. در غیر این صورت، بخش بزرگی از مخاطبان خود را نادیده میگیرید و به نوبه خود، مجموعه ای از فرصت های تعامل و سئو را نیز از دست خواهید داد. امیدواریم، اگر یک نکته را از این مقاله برداشت کنید، این باشد که در مورد مخاطبانی که برای مصرف محتوای شما می آیند، فرضیات را ایجاد نکنید. اگر بخواهید صادقانه به رسانه های اجتماعی خود نگاه کنید، پست های شما در حال حاضر چقدر در دسترس هستند؟

رسانه های اجتماعی

از کجا شروع کنیم؟

ممکن است فکر کنید بله، میدانم که باید در این زمینه بهتر شوم، اما مطمئن نیستم از کجا شروع کنم. خوب، بیایید وارد این بحث شویم، اجازه دهید!

قابلیت دسترسی به تصویر

تصاویر در رسانه های اجتماعی واقعا خوب عمل میکنند. به همین دلیل است که بسیاری از شرکتها روی افزودن تصاویر و عکسهای زیبا به پست های خود تمرکز کرده اند.ضرب المثل «یک تصویر می تواند هزاران کلمه را بیان کند» ممکن است برای افرادی که بینایی 20/20 دارند کارساز باشد. اما همانطور که قبلاً در مورد آن بحث کردیم، برای همه افراد به این شکل نیست. اگر از کنتراست کافی در تصاویر یا رنگ هایی که به راحتی با هم محو میشوند استفاده نکنید، پیام شما ممکن است گم شود. چالش های خاصی با رنگ و کنتراست وجود دارد. به عنوان مثال، برای انتقال پیام نباید تنها به رنگ تکیه کنید. بنابراین بیایید نگاهی دقیق تر به این موضوع بیندازیم.

کنتراست در تصاویر شما

نه تنها باید مطمئن شوید که اطلاعاتی را که میخواهید منتقل کنید برچسب گذاری کنید، بلکه باید به رنگهایی که استفاده میکنید و ارتباط آنها با یکدیگر نیز فکر کنید. این اشتباه است که تصور کنیم همه، تصاویر را به همان شکل فردی با دید 20/20 می بینند. اما فکر کردن به کنتراست میتواند کمک کننده باشد. تعدادی ابزار وجود دارد که میتوانید از آنها برای بررسی نسبت کنتراست استفاده کنید. به عنوان مثال، نسبت کنتراست به راحتی قابل تشخیص و درک است. ابزار عالی دیگر Tanaguru Contrast-Finder است. تاناگورو به شما امکان می دهد کنتراست تصاویر را کمی عمیق تر بررسی کنید.

حتی دستورالعملها و ابزارهای بیشتری وجود دارد که میتوانید برای اطمینان از اینکه نسبت کنتراست متن و گرافیک تان در پس زمینه کافی است، استفاده کنید. ما به شدت شما را به کشف این ابزارهای مختلف تشویق می کنیم. با این حال، اگر از متن استفاده میکنید، توجه داشته باشید که حداقل نسبت کنتراست بر اساس اندازه فونت وجود دارد.

اینفوگرافیک تغییرات الگوریتم رسانه های اجتماعی

متن جایگزین تصویر

داشتن متن در تصاویر یکی از ساده ترین راه ها برای انتقال پیام شماست. با این حال، آن متن برای خوانندگان صفحه غیر قابل دسترسی است. بنابراین، بهترین تمرین این است که متن جایگزین و زیرنویس را به تصاویر خود اضافه کنید. زیرا هم متن جایگزین و هم زیرنویس ها با فناوری های کمکی قابل خواندن هستند.

تصاویر به یکی از سه دسته مختلف تقسیم می شوند: آموزنده، کاربردی و تزئینی. میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع در وب سایت W3C بخوانید. تصاویر تزئینی نیازی به متن جایگزین ندارند، اما برای تصاویر آموزنده ضروری است. اگر تصویری را با هدف انتقال اطلاعات در شبکه های اجتماعی ارسال میکنید، همیشه باید سعی کنید متن جایگزینی را درج کنید که تصویر و آنچه در آن است را توصیف کند. هنگام نوشتن متن جایگزین، چند روش برتر وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. جملات مناسب و کوتاه بنویسید. بطور کلی، 125 تا 140 کاراکتر مناسب است. این در واقع یک توییت کوتاه است!

هر یک از پلتفرم های اجتماعی، متنهای جایگزین را به روشهای مختلفی مدیریت میکنند که ممکن است گیج کننده باشد. پلتفرم ها در آگاه کردن مردم از قابلیتهایی که دارند، در حال بهتر شدن هستند. می توانید با تکرار متنی که در درون تصویر است، شروع کنید. به هر حال بهتر از هیچ است. این خوب است، اما میتواند بهتر باشد. توصیه میشود مقداری توضیحات اضافه را به متن جایگزین اضافه کنیم.

آیا می بینید که چگونه افزودن توضیحات بیشتر تصویر را در ذهن شما می سازد؟ با این حال، هنوز کارهای بیشتری وجود دارد که میتوانیم انجام دهیم. بیایید یک قدم جلوتر برویم. البته، شما می توانید این موارد را حتی بیشتر بهبود بخشید. فقط با توصیف همه چیز زیاده روی نکنید و نگران اشتباه بودن آن نباشید. نوشتن متن جایگزین به همان اندازه که یک علم است، هنر است. نوشتن یک چیز اساسی هنوز بهتر از هیچ چیز است.

اکنون میدانیم که چه چیزی باید بنویسیم. اما اینها را در کجای پلتفرم ها وارد کنیم؟

توییتر

بعد از اینکه توییت خود را مانند حالت عادی نوشتید، به پایین سمت راست تصویر نگاه کنید. دکمه ALT را خواهید دید. در اینجا، می توانید توضیحات خود را بنویسید و آنرا ذخیره کنید. پس از ذخیره، نشان میدهد که توییت شما دارای ویژگی alt است. این کار باید قبل از توییت انجام شود، زیرا نمیتوانید پس از آن چیزی را ویرایش کنید.

توییتر از رسانه های اجتماعی

اینستاگرام

در اینستاگرام، این قابلیت در تنظیمات پیشرفته پنهان است، بنابراین شما باید کمی جستجو کنید. اینستاگرام به شما این امکان را میدهد که متن جایگزین را پس از ارسال پست تغییر دهید. بنابراین، اگر فراموش کردید یک متن جایگزین اضافه کنید، میتوانید آنرا دوباره وارد کنید و همچنان آن را اضافه کنید.

فیس بوک

در فیس بوک، یک هوش مصنوعی دارند که میتواند متن جایگزین را برای شما اضافه کند. اما ویژگی های جایگزین هوش مصنوعی به ندرت خوب هستند. آنها کار معقولی برای شناسایی آنچه در تصویر است انجام می دهند، اما فاقد بینش شما هستند. به همین دلیل بهتر است خودتان نوشتن متن جایگزین را تمرین کنید.

دسترسی به ویدیو

ویدیوها، به خصوص ویدیوهای کوتاه، محبوبیت بیشتری پیدا میکنند و این روند احتمالاً به رشد خود ادامه خواهد داد. به عنوان مثال، فیس بوک حتی نسخه TikTok خود را به فید خانگی اضافه کرد، زیرا ویدیو بسیار محبوب است. اما آیا می دانستید که بیش از ۸۰ درصد ویدیوها در فیسبوک بدون صدا تماشا میشوند. هنگام برخورد با ویدیوها از نظر دسترسی، موارد زیادی باید در نظر گرفته شود. یکی از کارهای ساده تر که میتوانید انجام دهید، اضافه کردن زیرنویس است.

متن

زیرنویسها منبع برجسته ای برای استفاده هستند. آنها نه تنها دیالوگ یک ویدیو را توصیف میکنند، بلکه صداها و تصاویر را نیز توصیف میکنند. ناگفته نماند، آنها به دنبال کنندگان شما حق انتخاب در مورد نحوه استفاده محتوای ویدیوی شما را میدهند. خبرهای خوب دیگری نیز وجود دارد. زیرنویسها همچنین میتوانند به گونه ای قالب بندی شوند که سئو پسند باشد و به شما این فرصت را میدهند که به صفحات و منابع دیگر پیوند دهید. یوتیوب میتواند زیرنویسها را بطور خودکار ایجاد کند، اما باید آنها را مرور کنید، زیرا این ابزار هنوز کامل نیست.

اگر نوشتن زیرنویس سخت است، توصیه می کنیم به W3C بروید. آنها منبع بسیار خوبی برای نحوه پرداختن به بحث زیرنویس ها دارند.

ابزارهای زیرنویس بهتر در رسانه های اجتماعی

پلتفرم ها با افزودن ابزارهای جدی تر برای دسترسی بیشتر به ویدیوهای شما، دسترسی به رسانه های اجتماعی را آسانتر میکنند. برخی مانند TikTok زیرنویس را بصورت خودکار تولید میکنند. اینها ممکن است همیشه کامل نباشند، اما نقطه شروع خوبی است. اینستاگرام همچنین شروع به اضافه کردن کپشن به ویدیوهای بی صدا کرده است.

سایر ملاحظات دسترسی

اگرچه ما قبلاً در مورد تعدادی از موضوعات مهم بحث کرده ایم، اما هنوز چند چیز دیگر وجود دارد که باید در مورد دسترسی به رسانه های اجتماعی در نظر گرفت.

ایموجی ها

آیا میدانستید که ایموجی ها توضیحات یونیکد خود را دارند؟ وقتی مردم از صفحه خوان ها استفاده میکنند، این توضیحات با صدای بلند خوانده میشود. لزوماً استفاده از ایموجی ها اشکالی ندارد، اما گاهی اوقات از آنها سوء استفاده میشود. بخصوص از نقطه نظر دسترسی. در حالی که ایموجی ها سرگرم کننده هستند، مطمئن شوید که از آنها تا انتهای متن خود استفاده میکنید. اگر در بین جملات قرار دارند، مطمئن شوید که دارای متن هستند. از خود بپرسید، آیا توضیحات ایموجی در این متن معنایی دارد؟

#هشتگ

از زمان ایجاد هشتگ، از آن به روشهای مختلف استفاده شده است. وقتی صحبت از دسترسی به رسانه های اجتماعی میشود، بهترین کار این است که از هشتگ CamelCase استفاده کنید و حرف اولیه هر کلمه را در یک عبارت بزرگ بنویسید. این به خوانندگان صفحه نمایش این امکان را میدهد که متن هشتگ را به درستی بخوانند. همچنین خواندن آنرا برای افراد آسانتر میکند. به عنوان مثال، به جای #seoforeveryone، می توانید #SEOForEveryone را بنویسید. همچنین شایان ذکر است که کلمات اختصاری مانند SEO باید همیشه با حروف بزرگ نوشته شوند.

هشتگ در رسانه های اجتماعی

نتیجه

دسترسی به رسانه های اجتماعی به شما کمک میکند تا محتوای خود را برای مخاطبان گسترده تری انتشار دهید. این مزیت را به دیگر دنبال کنندگان ارائه میدهد تا راه های متفاوتی برای مصرف محتوای شما ارائه دهند. تنها با چند تغییر در گردش کار خود، میتوانید افزایش تعامل را مشاهده کنید. ما در uNext علاقه زیادی به دسترسی داریم. نه تنها برای رسانه های اجتماعی، بلکه بطور کلی برای وب. به همین دلیل است که ما شما را تشویق میکنیم به کارهایی که دیگران انجام میدهند و اینکه چگونه پلتفرم های رسانه های اجتماعی ویژگیهایی را برای سهولت دسترسی آسان تر میکنند، نگاهی بیندازید.

منبع: yoast.com

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha