ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
اسپم اسکور (spam score) چیست؟ چگونه آنرا کاهش دهیم؟

اسپم اسکور (spam score) چیست؟ چگونه آنرا کاهش دهیم؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(4 رای)
فهرست مطالب

اسپم اسکور یا امتیاز اسپم یک مسئله مهم است که اکثر مردم به آن توجه نمیکنند. بالا بودن مقدار این فاکتور هرگز اجازه نمیدهد وبسایت شما رتبه بالایی کسب کند. بنابراین بسیار مهم است که بطور مرتب امتیاز اسپم وبسایت خود را بررسی کنید تا از قرار گرفتن سایتتان در لیست سیاه گوگل محافظت کنید. خزنده گوگل وب سایتهایی را که دارای فعالیت بدافزار هستند نادیده میگیرد. اگر میخواهید یاد بگیرید که چگونه اسپم اسکور وب سایت خود را با استفاده از ابزارهای بررسی کاهش دهید، این مقاله برای شما بسیار مفید خواهد بود.

دلایل اصلی افزایش امتیاز اسپم چیست؟

  • ایجاد بک لینک نامناسب
  • دریافت بک لینک از سایتهای اسپم
  • کلیک های بی ربط
  • بازخورد منفی از کاربران
  • نرخ پرش بالا
  • نقض قوانین انتشار محتوا

اسپم اسکور چیست؟

چگونه امتیاز اسپم را بررسی کنیم؟

بررسی اسپم اسکور هر وب سایت بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ابزارهای بررسی امتیاز اسپم را بیابید و از آنها در راه درست برای حل این مشکل استفاده کنید. ما یک ابزار رایگان بررسی امتیاز هرزنامه را مورد بحث قرار خواهیم داد بنابراین شما میتوانید بدون هیچ هزینه ای از وبسایت خود مراقبت کنید. چندین ابزار رایگان بررسی کننده امتیاز هرزنامه در وب موجود است. Moz open site یکی از ابزارهای عالی است که به شما امکان میدهد امتیاز اسپم وبسایت خود را بررسی کنید. شما فقط باید آدرس وب سایت یا وبلاگ خود را وارد کنید. تولید گزارش امتیاز اسپم فقط چند ثانیه طول میکشد. همچنین میتوانید گزارشهای مربوط به لینکهای ورودی و امتیازات PS وبسایت خود را بررسی کنید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: لینک از سایتهای مختلف یا بک لینکها؛ کدام مهمتر است؟

چگونه اسپم اسکور وب سایت خود را کاهش دهیم؟

اسپم اسکور هر وبلاگ یا وبسایت به دلیل لینکهای اسپم افزایش می یابد. بک لینکهای با کیفیت پایین نیز امتیاز اسپم را افزایش میدهند. دریافت لینک از وب سایتهای باکیفیت بسیار مهم است. برخی از مردم این واقعیت را نمیدانند. آنها فقط سعی میکنند لینکهای بیشتری را بدون توجه به کیفیت دریافت کنند که میتواند با افزایش امتیاز اسپم، سایت آنها را در وضعیت بدی قرار دهد. شما باید لینکهای بدی که باعث افزایش امتیاز اسپم میشوند را پیدا کنید و آنها را از سایت خود حذف کنید. Moz یک بررسی کننده امتیاز اسپم فوق العاده است که وبلاگ شما را بطور کامل اسکن و به شما کمک میکند تا از شر این پیوندهای بی کیفیت خلاص شوید. یک الگوریتم پیچیده در بررسی کننده امتیاز هرزنامه Moz استفاده می شود که بر اساس عوامل زیر کار می کند.

Moz Rank یا Low Moz Trust

زمانی اتفاق میافتد که یک وب سایت دارای تعداد زیادی لینک با کیفیت پایین باشد. افزایش امتیاز هرزنامه دلایل عمده زیر دارد:

  • تنوع لینک سایت کم است: وب سایتی که لینکهای کمی از تنها چند وب سایت داشته باشد به عنوان تنوع لینک سایت کم شناخته میشود. اسپم اسکور در نهایت زمانی افزایش می یابد که یک سایت دارای لینکهایی با تنوع کم باشد. برای کاهش امتیاز اسپم باید چندین لینک از وب سایتهای مختلف دریافت کنید.
  • سایت بزرگی که لینک های کمی دارد: یک وب سایت قدیمی یا یک وبلاگ با بیش از 400 مقاله بعنوان یک سایت بزرگ در نظر گرفته میشود. اگر این نوع وب سایت فقط چند بک لینک داشته باشد، امتیاز اسپم افزایش می یابد. رباتهای موتور جستجو و الگوریتم Moz سن وبسایت و مقدار محتوای آنرا بررسی میکنند. اگر به وب سایتهای معتبر پیوند داده نشده باشد، محتوای وب سایت ضعیف در نظر گرفته میشود.
  • نسبت متن لینک یا انکرتکست: توجه ویژه ای به لینک دادن متن هنگام دریافت بک لینک لازم است. دریافت لینکهای بیشتر با نام وبلاگ شما میتواند به شدت بر رتبه سئوی وب سایت شما تأثیر بگذارد. به این لینکها، لینکهای برند میگویند. بنابراین هنگام ایجاد لینکهای برند باید دقت زیادی داشته باشید. برای حفظ نسبت انکرتکست بهتر است از لینکهای مارک دار یا لینکهای کم استفاده نکنید. ایجاد پیوندهای برند بیش از حد میتواند امتیاز اسپم را افزایش دهد. بنابراین بین لینکهای برند و سایر انکرتکستها نسبت 1:10 را حفظ کنید.
  • نسبت لینکهای فالو و نوفالو: خوب است از نسبت لینکهای do-follow و no-follow مساوی استفاده کنید. اگر این نسبت کاهش یابد، امتیاز اسکور افزایش می یابد. بنابراین هرگز کورکورانه لینک ایجاد نکنید، میتواند سئو وبسایت شما را خراب کند.
  • تعداد پیوندهای خارجی: تعداد زیادی لینک خارجی میتواند امتیاز اسپم وب سایت شما را افزایش دهد. هنگام ایجاد پیوندهای خارجی به دقت زیادی نیاز دارید. اگر یک پست وبلاگ 1000 کلمه ای دارید، ایجاد یک پیوند خارجی اشکالی ندارد. مهم است که آن لینک را از یک وبسایت معتبر با امتیاز اسپم کمتر از 4 دریافت کنید.
  • محتوای نازک یا کوتاه: اگر وبسایتی دارای مقالات کوتاه با کلمات کم باشد، گوگل آنرا به عنوان محتوای ضعیف در نظر میگیرد و جریمه میکند. بنابراین همیشه قبل از اینکه پستی را در وبلاگ خود به اشتراک بگذارید، محتوا و تعداد کلمات را بررسی کنید.
  • اطلاعات محتوای گمشده: ارائه اطلاعات مالک یا سایر لینکهای رسانه های اجتماعی در وب سایت یا وبلاگ شما ضروری است. گوگل چنین وبسایتهایی را بررسی میکند و آنها را اسپم میداند. وبلاگها یا سایتهایی با اطلاعات ناقص، دارای امتیاز اسپم بالایی هستند.
  • نام دامنه با اعداد: وبلاگهایی که در نام دامنه خود از اعداد استفاده میکنند، بعنوان وبلاگهای اسپم تلقی میشوند. امتیاز اسپم چنین وبلاگهایی افزایش می یابد، بنابراین نام دامنه خود را با دقت انتخاب کنید.
  • چند لینک داخلی: اگر وبسایتی تعداد لینکهای داخلی کمی داشته باشد، به عنوان اسپم علامت گذاری میشود. بنابراین هر پست باید دارای پیوندهای داخلی قوی باشد.
  • طول نام دامنه: نام دامنه باید کوتاه باشد. یک نام دامنه طولانی به عنوان هرزنامه در نظر گرفته میشود. یک نام خوب باید کوتاه و به راحتی قابل بخاطر سپردن و دارای تلفظ آسان باشد. پس از همان ابتدا به دامنه وب سایت خود توجه کنید.
  • ناوبری پیوندهای خارجی: اگر منو، نوار کناری یا فوتر به وب سایت خارجی دیگری پیوند داده شود، امتیاز اسپم آن بطور خودکار افزایش می یابد. برای جلوگیری از این مشکل، لینکهای زیادی به هیچ وب سایت خارجی اضافه ندهید.

امتیاز اسپم به چه شکل است؟

جمع بندی

در مورد تمام عوامل اصلی که میتواند باعث افزایش امتیاز اسپم شود و راه حلهای آنها صحبت کردیم. از ابزارهای بررسی امتیاز اسپم استفاده کنید و بطور منظم گزارش دریافت کنید تا رتبه وب سایت خود را بهبود بخشید. اگر وبلاگ نویس هستید، تمام نکات ذکر شده در بالا را در ذهن خود نگه دارید تا امتیاز اسپم را کاهش دهید و از ترافیک بالایی در وبلاگ خود برخوردار شوید. اگر سوال بیشتری دارید، می توانید با ما در میان بگذارید؛ خوشحال میشویم کمکتان کنیم.

منبع: digitalgabbar.com

سوالات متداول

1. اسپم اسکور چیست؟
اسپم اسکور «Spam Score» معیاری است که توسط Moz برای اندازه گیری میزان اسپم بودن یک دامنه یا صفحه وب به کار می رود.

2. چگونه میتوان اسپم اسکور را اندازه گیری کرد؟
برای اندازه گیری اسپم اسکور، میتوانید از ابزارهایی مانند Moz Spam Score یا SEMrush استفاده کنید. این ابزارها با تحلیل متن ها، لینک ها و سایر عوامل موثر بر سئو، میزان اسپمی بودن یک دامنه یا صفحه وب را تخمین می زنند.

3. چگونه میتوان اسپم اسکور را کاهش داد؟
برای کاهش اسپم اسکور، باید از تکنیک های سئو سیاه خودداری کرده و به جای آنها از روش های سئو سفید و ارائه محتوای باکیفیت استفاده کنید. همچنین، باید لینک های خود را با دقت انتخاب کرده و از لینک های نامناسب و اسپمی خودداری کنید.

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha