ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
بهترین افزونه های ایجاد نمودار در وردپرس

بهترین افزونه های ایجاد نمودار در وردپرس

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(5 رای)
فهرست مطالب

تصویرسازی از داده ها فرآیند تبدیل اعداد به نمودارها و گراف های جذاب است. این یک راه عالی برای قابل درک نمودن بیشتر داده های شما است. برای مثال اگر وارد گوگل آنالیتیکس شوید، متوجه خواهید شد که تمام داده های وب سایت شما بصورت نمودار نمایش داده میشود. چرا گوگل آنالیتیکس اینکار را میکند و به سادگی اعداد خام را به شما نمایش نمیدهد؟ زیرا درک تجسمی بسیار آسانتر از درک اعداد است و همین مسئله آنرا ارزشمندتر میکند. با متجسم کردن داده ها در سایت خود، چه در صفحات عمومی یا خصوصی، میتوانید به تیم، همکاران، سهامداران و مخاطبان خود کمک کنید تا داده های اساسی شما را بهتر درک کنند. یا ممکن است از نمودارهای خود به عنوان آهنربایی استفاده کنید تا خوانندگان را متقاعد کنید که در لیست ایمیل شما مشترک شوند، دوره شما را بخرند یا در غیر اینصورت به بخش عمیقتری از برند شما تبدیل شوند.

چگونه داده های خود را در صفحه یا پست وردپرس تجسم سازی کنیم؟ با یک پلاگین نمودار باکیفیت. افزونه مناسب میتواند به شما کمک کند تا نمودارها و جداول حرفه ای را بدون هیچ کدنویسی در مطالب خود ایجاد کنید. در اینجا لیستی از بهترین افزونه های وردپرس برای ایجاد نمودار معرفی شده است.

نمودار در وردپرس

1. GFChart

GFChart یک افزونه ممتاز برای ایجاد نمودارها و گرافها است. این افزونه به شما کمک میکند با تبدیل داده های Gravity Forms خود به نمودارهای حرفه ای، در زمان خود صرفه جویی کنید و داده ها را به سرعت تصویرسازی کنید و با خوانندگان، هم تیمی ها و سهامداران خود به اشتراک بگذارید. شما میتوانید بطور خودکار آخرین نتایج را به بازدیدکنندگان صفحه در زمان حال نمایش دهید.

GFChart یک افزونه برای Gravity Forms، محبوب ترین افزونه فرم برای وردپرس است. پیکربندی آن از طریق یک رابط کاربری بصری آسان است. این افزونه برای نظرسنجی، ثبت نام، فروش و ارزیابی ایده آل است. چیزی که در مورد GFChart عالیست این است که نیازی به کدنویسی نیست. ویرایشگر بصری برای هر کاربر وردپرس ساده است. میتوانید نمودارهای خود را قبل از نمایش در یک صفحه در ویرایشگر بصورت پیش نمایش ببینید. نمایش آنها فقط نیاز به جاسازی یک کد کوتاه ساده دارد.

2. wpDataTables

wpDataTables یک پلاگین نموداری محبوب است. در واقع این افزونه ای است که اکثر کاربران وردپرس برای ایجاد نمودارها به آن فکر میکنند. این به شما امکان میدهد نمودارهای واکنش گرا برای نمایش در صفحات و پستهای خود ایجاد کنید. شما حتی میتوانید جداولی را ایجاد کنید که کاربر میتواند آنها را ویرایش و همزمان نمودارها متناظر با آن تغییر کند. شما میتوانید داده ها را با آپلود یک فایل یا تایپ کردن در ویرایشگر افزونه ها ارسال کنید. با این حال، یک شکایت رایج در مورد wpDataTables این است که استفاده از آن بسیار پیچیده است. برای تنظیم درست نمودارها، باید اسناد زیادی را بررسی کنید. همه به شدت توصیه میکنند که از ابزار جانبی آن بنام جادوگر استفاده کنید تا مراحل ایجاد نمودار را مرحله به مرحله طی کنید.

افزونه ایجاد نمودار برای وردپرس

3. Visualizer

Visualizer یکی دیگر از افزونه های جدول و نمودار وردپرس است که به شما کمک میکند تصویرسازی داده های خود را بصورت کاملاً قابل تنظیم و تعاملی برای سایت ایجاد کنید. نسخه رایگان این افزونه 9 نوع نمودار را ارائه میدهد. نسخه پریمیوم این افزونه انواع نمودارهای اضافی و پشتیبانی ایمیل را ارائه میدهد. حتی میتوانید برای همگام سازی نمودارهای خود با فایل های آنلاین (CSV، Google Sheets) یا پایگاه های داده، زمان بندی ایجاد کنید.

علاوه بر این، میتوانید کنترل های تعاملی پیشرفته را به جداول HTML خود اضافه کنید؛ مانند صفحه بندی، جستجوی فوری، فیلتر کردن نتایج با جستجوی متن، ترتیب چند ستونی و بسیاری موارد دیگر. بدین وسیه جداول قیمت گذاری عالی را میتوانید ایجاد کنید. اگر به این نتیجه برسید که این افزونه نیازهای شما را برآورده نمیکند، ویژوالایزر 30 روز ضمانت بازگشت وجه کامل را ارائه میدهد.

4. MaxiCharts

مانند GFChart یک افزونه نمودار وردپرس است که داده ها را از ارسال های Gravity Forms استخراج میکند. همچنین می تواند داده های فایل های CSV را نمایش دهد. اما بر خلاف سایر افزونه های این لیست، شما مستقیماً از طریق یک کد کوتاه با MaxiCharts کار میکنید. به سادگی با کد کوتاه [gfchartsreports] شروع کنید و سپس آن را بر اساس نیاز خود تغییر دهید. برای مثال، اگر می خواهید نمودار دایره ای برای Gravity Form ID: 4 با ارتفاع 400 پیکسل با رنگهای سفارشی خود بسازید، کد کوتاه شما به این شکل خواهد بود:

[gfchartsreports gf_form_id=”4″ height=”400px” type=”pie” colors=”#ffe09b,#ffd09b,#ffc09b”]

فقدان ویرایشگر نمودار بصری این افزونه را به یک افزونه بسیار سبک تبدیل میکند اما پیکربندی کد کوتاه میتواند کمی گیج کننده باشد، بخصوص اگر با آن آشنایی نداشته باشید. با این وجود نمودارهای خروجی از نظر بصری دلپذیر هستند.

انواع نمودار در سایت

5. Data Tables Generator

نسخه رایگان Data Tables Generator به شما امکان میدهد جداول واکنشگرا برای خود ایجاد کنید. این مسئله هر زمانی که بخواهید داده ها را نمایش دهید مفید است. این افزونه می تواند اطلاعات را ساختار دهد و برای هر نیازی تنظیم شود. جداول در همه دستگاه ها بصورت صحیح قابل نمایش (ریسپانسیو) هستند. اگر میخواهید نمودارهایی را هم ایجاد کنید، به نسخه پریمیوم افزونه نیاز دارید. این نمودار توسط فناوری Google Chart طراحی شده است. نمودارهایی که میتوانیدایجاد کنید عبارتند از: نمودار میله ای، نمودار دایره ای، نمودار خطی، نمودار حباب دار و موارد دیگر. این افزونه همچنین به شما امکان می دهد داده ها را از CSV، Excel، PDF و Google Sheets وارد کنید. برخلاف سایر ابزارهای این لیست، Data Tables Generator به خوبی با WooCommerce ادغام میشود. میتوانید از آن برای ایجاد جداول محصول استفاده کنید که کاربران بتوانند فیلتر و جستجو کنند.

6. Formidable Forms

Formidable Forms یک افزونه فرم پیشرفته برای وردپرس است که به شما امکان میدهد نمودارهایی را بر اساس داده های جمع آوری شده توسط آن فرمها ایجاد کنید. میتوانید نمودار ستونی، نمودار میله ای، نمودار خطی، نمودار دایره ای، نمودار پراکندگی، هیستوگرام، نمودار ناحیه، نمودار خطی، نمودار ناحیه پلکانی و نقشه حرارتی جغرافیایی ایجاد کنید.

درست مانند GFChart و MaxiCharts، میتوانید نمودارهای خود را در هر نقطه از سایت خود به سادگی با افزودن یک کد کوتاه نمایش دهید. این بدان معنی است که می توانید آنها را در صفحات، پستها، نوارهای کناری، پاورقیها و هر ناحیه ویجت نمایش دهید. اما نکته منفی این است که شما فقط می توانید از داده هایی استفاده کنید که از طریق Formidable Forms جمع آوری شده اند، که به اندازه Gravity Forms محبوب یا قدرتمند نیستند. اگر میخواهید به نمودارهای خود استایل دهید، باید این کار را از طریق کد کوتاه انجام دهید که برای کاربران جدید پیچیده است. هیچ ویرایشگر بصری برای نمودارهای شما وجود ندارد.

7. Easy Charts

Easy Charts یک افزونه رایگان برای ایجاد نمودار وردپرس است که انواع مختلفی از آنها را ایجاد میکند. میتوانید نمودار میله ای، نمودار مساحت، نمودار خطی، نمودار دایره ای، نمودار دونات، نمودار آبشار و نمودار ناحیه قطبی ایجاد کنید. نمودارها ساده اما قابل استفاده هستند. از آنجایی که این افزونه رایگان است، عملکرد زیادی را ارائه نمیدهد. به عنوان مثال شما باید تمام داده های خود را با دست وارد کنید. شما همچنین نمیتوانید جداول واکنشگرا ایجاد کنید. اما هنوز هم برای افرادی که بودجه ای برای پلاگین ها در نظر ندارند، انتخاب مناسبی است.

انتخاب افزونه مناسب نمودار و جدول وردپرس

8. WordPress Graphs & Charts

WordPress Graphs & Charts یک افزونه ساده است که به شما امکان میدهد نمودارهای دونات، قطبی، نواری، خطی، حباب، پراکنده و رادار ایجاد کنید. برخلاف سایر افزونه های این لیست، نمودارها را مستقیماً در ویرایشگر وردپرس ایجاد میکنید، نه در یک محیط جداگانه. برای استفاده از این افزونه، به سادگی دکمه Insert Graph را در ویرایشگر وردپرس بزنید. با این کار پنجره ای برای انتخاب نوع نموداری که میخواهید ایجاد کنید، باز میشود. سپس فرم را تکمیل کنید تا داده های خود را اضافه، برچسبها را تعریف و رنگها را تغییر دهید. این افزونه پیش نمایشی از نمودار را در حین ویرایش ایجاد میکند. وقتی کار تمام شد، بطور خودکار با استفاده از یک کد کوتاه در قسمت محتوا وارد میشود. مسلماً این افزونه عملکرد چندانی ندارد. وقتی نمودار را ایجاد کردید نمیتوانید نوع آنرا تغییر دهید و نمیتوانید داده ها را از طریق فایل های CSV آپلود کنید. با این حال، سادگی این افزونه ممکن است برای برخی از کاربران وردپرس که نیازهای پیشرفته ای ندارند، مفید باشد.

جمع بندی

نمودارها و جداول ابزارهای کلیدی برای ایجاد تجسم های جذاب و کمک به خوانندگان برای درک بهتر و راحت تر داده های شما هستند. بدون یک پلاگین نمودار برای وردپرس، داده های شما چندان جذاب نخواهند بود. توصیه میکنیم از افزونه هایی که در بالا لیست شده، برای افزایش کیفیت محتوای خود و تبدیل داده هایتان به صورت بصری استفاده کنید.

منبع: gfchart.com

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha