ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
گرایش ها و ترندهای طراحی وب برای سال 2022

گرایش ها و ترندهای طراحی وب برای سال 2022

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(3 رای)
فهرست مطالب

اگر تا به حال در مورد طراحی وبسایت در سال 2022 فکر نکرده اید، هم اکنون زمان آن فرا رسیده است. در حال حاضر، روندهای طراحی وب برای سال 2022 شروع به ظهور کرده اند. اگر میخواهید بروز باقی بمانید و بازدیدکنندگان زیادی را برای سایت خود جذب کنید، توجه به آن بسیار مهم است. اما آینده طراحی وب چیست؟ آیا همه چیز در مورد نحوه طراحی سایت تغییر میکند؟ خب، همه چیز نه! اما برخی از گرایشهای طراحی وب در سال 2022 ارزش توجه کردن را دارند. در این مقاله در مورد همه آنها صحبت خواهیم کرد!

1. سرعت صفحه

سرعت صفحه یکی از گرایشهای مهم طراحی وب در سال 2022 است. مردم خواهان تجربیات سریع هستند و موتورهای جستجو مانند گوگل اکنون وب سایتها را بر اساس سرعت صفحه شان ارزیابی میکنند. Google از سرعت صفحه به علاوه Core Web Vitals استفاده میکند تا ارزیابی کند که یک صفحه با چه سرعتی لود و در دسترس قرار میگیرد.

اگر می خواهید سرعت صفحه خود را بهبود بخشید، میتوانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • فشرده سازی تصاویر
  • کدهای HTML و CSS و جاوا اسکریپت خود را فشرده کنید
  • استفاده از CDN ها

همچنین میتوانید روی خدمات بهینه سازی سرعت صفحه uNext و سئو حساب کنید، که به شما و تیم توسعه داخلی تان کمک میکند زمان ارزشمندی را بدست آورید. به جای نگرانی در مورد سرعت وب سایت خود، یک آژانس مورد اعتماد دارید تا سرعت شما را مدیریت و به حداکثر برساند.

2. سادگی

سالها که می شنویم «طراحی خود را ساده نگه دارید»، اما برای طراحی وب 2022، واقعا بسیار مهم است. کاربران دیگر وقت (یا حوصله) برای گشتن در یک وب سایت پیچیده با ناوبری نامشخص یا صفحات با بارگذاری کند را به دلیل موشن گرافیک های بزرگ ندارند. آینده طراحی وب ساده است و وقتی میگوییم ساده، منظورمان از هر نظر است. صفحه اصلی Starbucks را بررسی کنید، نمونه ای از طراحی وب سایت سازمانی ساده است.

این یک موکا لاته شکلاتی سفید زیبا و از نظر زیبایی شناسی دلپذیر و خوشمزه است. این باعث میشود که بخواهیم بلافاصله خرید خود را انجام دهیم. بنابراین طراحی وب ساده کار خود را انجام میدهد. اوه، و ناوبری؟ این بسیار ساده است، در واقع، فقط سه گزینه دارد.

چگونه می توانم سادگی را در وب سایت خود بگنجانم؟

سعی کنید این قسمت های سایت خود را ساده کنید تا تجربه کاربری بهتری ارائه دهید:

  • ناوبری یا منو
  • گرافیک سایت
  • صفحه اصلی
  • طرح رنگ سایت

سایت استارباکس

3. تصاویر

البته، یک عکس از تیم شما در هنگام شادی راهی عالی برای ایجاد حس شخصی به وب سایت شما است، اما وقتی به روند طراحی وب برای سال 2022 نگاه میکنیم، دیگر این نوع عکسها چندان دلچسب بنظر نمیرسد. در عوض، بسیاری از شرکت ها شروع به ارائه تصاویر ترسیمی در صفحات سایت خود کرده اند. اینکار نه تنها ظاهری مدرن به سایت میدهد، بلکه صفحات شما را منحصر به فرد میکند. از طرف دیگر کاربران تان شما را بخاطر خواهند سپرد. وقتی از یک تصویر ترسیمی استفاده میکنید، می توانید از رنگ های برند خود استفاده کنید و دقیقاً احساسی را که میخواهید ایجاد کنید.

یک مثال عالی، شرکت چادر لوکس، Pitch است. نحوه استفاده آنها از تصاویر سفارشی برای ایجاد فضای دقیقی که برای وب سایت خود میخواهند را بررسی کنید. آنها همچنین از رنگ های برندشان برای شخصی سازی آن استفاده میکنند و کل صفحه اصلی حسی در فضای باز دارد. برای وب سایتی که چادر میفروشد بسیار مناسب است. تصور کنید این صفحه اصلی چقدر خسته کننده خواهد بود اگر آنها تصاویر تولید کنندگان چادر خود را در خط تولید نشان دهند. این تصاویر ساده و تمیز، حسی مدرن و سفارشی را به شما اضافه میکنند. البته اگر تصاویر با سبک فعلی وب سایت شما مطابقت ندارند، لزوماً نیازی به اضافه کردن آنها نیست. با این حال، اگر در حال تغییر نام تجاری هستید و میخواهید سایتتان ظاهری مدرن داشته باشد، تصاویر ترسیمی روشی فوق العاده برای انجام این کار هستند.

4. تصاویر متحرک GIF

روزهایی که صرفاً یک عکس ثابت به محتوای خود اضافه میکردید، گذشته است. اگر اینکار را انجام دهید، خوانندگان قبل از اینکه حتی بتوانند صفحات شما را بخوانند خسته میشوند. یک روند قابل توجه طراحی وب برای سال 2022، گنجاندن فایلهای GIF در محتوا است. آنها نه تنها به جذب کاربران کمک میکنند و آنها را مدت طولانی تری در صفحات شما نگه میدارند، بلکه یک عنصر طراحی منحصر به فرد را نیز اضافه میکنند که منجر به تجربه کاربری بهتر میشود.

چگونه می توانم GIF را در وب سایت خود قرار دهم؟

به دنبال محتوایی باشید که آموزش دهنده باشد و از ابزاری مانند Gyazo برای ایجاد GIF های خیره کننده استفاده کنید که کاربران را در محتوای سایت شما جذب کند.

استفاده از تصاویر متحرک در سایت

5. انیمیشن ها

همانند GIF ها در محتوا، یک روند نوظهور طراحی وب برای سال 2022 انیمیشن ها هستند. نه تنها وب سایتهای بیشتری از انیمیشنها در محتوای خود به شکل GIF استفاده میکنند، بلکه از انیمیشن ها در صفحه اصلی خود، در فراخوان های اقدام و موارد دیگر نیز استفاده میکنند. نحوه استفاده آدیداس از انیمیشن را در صفحه اصلی خود بررسی کنید. این حلقه انیمیشن توجه کاربران را به خود جلب میکند و آنها را تشویق میکند که در صفحه باقی بمانند. این استراتژی یک نبوغ مرزی است، زیرا به راحتی میتوان یک انیمیشن بارها و بارها بدون اینکه جذابیت خود را از دست دهد، تماشا کرد.

اگر می خواهید جلوه بیشتری به وب سایت خود بدهید، ترکیب انیمیشنها ایده خوبی است. با این حال، نباید زیاده روی کنید. فقط انیمیشن ها را به صفحات مهمی مانند صفحه اصلی خود اضافه کنید. اگر می خواهید این روند طراحی وب 2022 را اتخاذ کنید، حتماً با یک شرکت طراحی وب معتبر کار کنید که میداند در حال انجام چه کاری سات. یک انیمیشن سنگین میتواند به راحتی سایت شما را خراب و سرعت آنرا به شدت کاهش دهد.

6. یکپارچه سازی اینستاگرام و سایت

یکی دیگر از روندهای طراحی وب برای سال 2022 بر اتصال به مشتریان واقعی از طریق کانالهای رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام متمرکز است. برای مثال، American Eagle کمپینی به نام #AExME راه اندازی کرد که در آن مشتریان واقعی لباسهای خود را می پوشند. این کمپین یک استراتژی بازاریابی فوق العاده ایجاد میکند زیرا:

  • به مشتریان بالقوه این امکان را میدهد که ببینند لباس آنها در یک فرد فیزیکی که مدل نیست چگونه است.
  • به آنها ایده هایی در مورد نحوه پوشیدن لباسهای خاص میدهد.
  • آنها را ترغیب میکند که لباسها را ست کنند و در نهایت مشتریان را تشویق به خرید بیش از یک کالا میکند.
  • به مشتریان بالقوه کمک می ند تا با هم ارتباط برقرار کنند. آنها خود را در این عکسها میبینند و خرید را برایشان آسان تر میکند.

این روند طراحی وب برای سال 2022 بسیار مورد توجه است؛ زیرا میتواند طراحی و نرخ تبدیل شما را بهبود بخشد.

7. بهینه سازی سایت برای جستجوی صوتی

تا پایان سال 2022، خرید صوتی قرار است به یک صنعت 40 میلیارد دلاری تبدیل شود. امروزه، شرکت های بیشتری وب سایتهای خود را برای جستجوی صوتی بهینه میکنند و آینده طراحی وب در سال 2022 متفاوت نیست. اگر میخواهید در نتایج جستجو رتبه خوبی داشته باشید، باید محتوای وب سایت خود را برای جستجوی صوتی بهینه کنید. همانطور که احتمالا از قبل میدانید، رتبه بندی عالی در موتورهای جستجو به شما کمک میکند تا ترافیک واجد شرایط بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید.

اگر رتبه بالایی نداشته باشید، احتمالاً ترافیک سایت زیادی نخواهید داشت و وب سایت شما که به زیبایی طراحی شده است به هدر میرود. از آنجایی که کاربران بیشتری برای یافتن آنچه که به دنبال آن هستند بصورت آنلاین به فناوری صوتی مانند سیری و الکسا تکیه میکنند، وب سایت شما باید از پردازش زبان طبیعی (NLP) استفاده کند تا هر مخاطبی را به خود جلب کند؛ از جمله آنهایی که به صورت صوتی جستجو میکنند.

جستجوی صوتی

8. ریسپانسیو بودن

نباید تعجب آور باشد که طراحی وب سایت ریسپانسیو موبایل باید در بالای لیست اولویت های شما برای طراحی وب سایت 2022 شما باشد. هنگامی که شما یک وب سایت واکنش گرا برای موبایل دارید، اطمینان حاصل میکنید که کاربرانی که در حال گشت و گذار در سایت شما در گوشی هوشمند یا تبلت هستند، همان تجربه ای را که روی دسکتاپ انجام میدهند، داشته باشند. از زمان انتشار بروزرسانی «اول موبایل» گوگل در سال گذشته، که میگوید به جای اینکه ابتدا به نسخه دسکتاپ یک وب سایت توجه کنید، مثل گوگل بطور پیش فرض به نسخه موبایل اهمیت بیشتری قائل شوید.

9. هوش مصنوعی

هوش مصنوعی راه خود را در هر زمینه ای از بازاریابی باز کرده است. هنگامی که هوش مصنوعی را در وب سایت خود پیاده سازی میکنید، میتوانید از داده ها برای برآوردن نیازهای مشتری استفاده کنید. به عنوان مثال، بسیاری از وب سایت ها چت بات هایی را که از هوش مصنوعی برای پاسخ دادن استفاده میکنند، بکار میگیرند. رباتهای چت نه تنها به شرکتها کمک میکنند؛ زیرا به آنها اجازه میدهند انرژی خود را در جای دیگری متمرکز کنند، بلکه با ارائه پاسخ فوری به مشتریانی که سؤال دارند نیز کمک میکند.

10. کنتراست رنگ

یکی از اولین جنبه هایی که می خواهید در سال جدید ارزیابی کنید، پالت رنگ شما است. رنگ ها تاثیر زیادی بر نحوه دید مخاطبان از وب سایت شما دارند. پالت رنگ شما بخش بزرگی از هویت برند شما است. مردم به رنگهای شما نگاه میکنند و آنها را با برند تان مرتبط میکنند. این بخش مهمی از کسب و کار شما است، بنابراین میخواهید مطمئن شوید که آنها را بروز نگه دارید. یکی از بزرگترین ترندها برای سال آینده استفاده از رنگهای روشن است. رنگهای روشن توجه مخاطبان شما را به خود جلب میکنند و آنها را با صفحه شما درگیر میکنند. اگر پالت رنگ شما قدیمی است، اکنون زمان آن است که آن را بروز کنید. میتوانید نسخه های روشن تری از پالت رنگ خود را انتخاب کنید تا وب سایت تان را برجسته کنید.

این یک راه عالی برای کمک به وب سایت شما است که از رقبا متمایز شود. این یک جنبه منحصر به فرد و تازه به وب سایت شما می آورد. با بروز رسانی رنگها در صفحات خود، وب سایت خود را محبوب خواهید کرد. در انتهای دیگر طیف، یک روند دیگر با یک پالت سیاه و سفید یا پررنگ است. پالت های سیاه و سفید یک تجربه منحصر به فرد را به وب سایت شما اضافه میکنند. اینکار به مخاطبان شما اجازه میدهد تا وب سایت شما را در یک نمای جدید ببینند.

شما می توانید بافت ها، اشکال و نقاط مورد علاقه را متفاوت ببینید. با یک پالت سیاه و سفید، میتوانید رنگهای تاکیدی مختلفی را وارد کنید تا قسمتهای مختلف وب سایت خود را جذاب تر کنید. این یک راه عالی برای ایجاد نقاط مختلف مورد علاقه در سایت شما است. بطور کلی، شما میخواهید دوباره نگاهی به پالت رنگ خود بیندازید و مطمئن شوید که همچنان برای مخاطبان شما جذاب است.

تایپوگرافی

11. تایپوگرافی قوی و جسورانه

تایپوگرافی شما بخش مهمی از نحوه تجربه مخاطبان از سایت شما است. شما باید تایپوگرافی خوانایی داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما میتوانند متن شما را بخوانند. تایپوگرافی جسورانه یک روند رایج برای طراحی وب در سال آینده خواهد بود. شما میخواهید تایپوگرافی داشته باشید که برجسته باشد، اما خواندن آن نیز آسان باشد. نوع فونتی که استفاده میکنید پیامی را برای مخاطبان شما ارسال میکند. هنگامی که از فونت مناسب استفاده میکنید، در مخاطبان خود اعتماد ایجاد میکنید و مطمئن میشوید که پیام تان را از متن شما دریافت میکنند.

12. مینیمالیسم

بسیاری از شرکت ها این تصور را دارند که بیشتر به معنای بهتر است. اما واقعیت این است که کمتر، بیشتر است. طراحی مینیمالیستی بهترین راه برای ارائه کسب و کار شما به مخاطبان است. این امر تضمین میکند که شما فقط مهم ترین اطلاعات را به مخاطبان خود ارائه میدهید. فرو رفتن در جزئیات و عمیق کردن محتوای خود آسان است، اما در نهایت میتوانید مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار دهید. بهترین کار این است که طراحی و اطلاعات خود را ساده نگه دارید. تمام اطلاعات خود را شفاف کنید و آن را خلوت کنید تا سایت شما شلوغ به نظر نرسد.

شما سایتی خواهید داشت که تمیزتر به نظر می رسد و مخاطبان شما راحت تر با محتوای شما درگیر میشوند.

سادگی در طراحی سایت

13. تجربه کاربری

تجربه کاربری مثبت (UX) را برای مخاطبان خود فراهم کنید تا در سایت شما باقی بمانند و درباره کسب و کار شما اطلاعات کسب کنند. به این فکر کنید که آنها میخواهند در سایت شما چه چیزی ببینند، یا اینکه چه نوع عناصری تجربه آنها را افزایش میدهد. خواه ناوبری، تایپوگرافی، رسانه یا اطلاعات موجود در سایت شما باشد، شما همیشه میخواهید در نظر بگیرید که مخاطب شما چگونه پاسخ میدهد.

تجربه کاربری خوب تفاوت بین کسب سرنخ و از دست دادن آنها است.

شما میتوانید یک وب سایت جذاب داشته باشید که نشان دهنده برند شما باشد، اما اگر UX بهینه نشده باشد، مهم نیست. اطمینان حاصل کنید که UX شما در سال آینده بهینه شده است تا علاقه مخاطبان خود را حفظ کند.

آیا روندهای پیش بینی شده طراحی وب برای سال 2022 شما را ترسانده است؟

نگران نباشید! uNext یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل و متخصص در طراحی وب میتواند به شما در این راه کمک کند. ما همیشه از نظر بازاریابی و طراحی از منحنی ها جلوتر هستیم و می توانیم به بروز رسانی وب سایت فعلی شما یا ایجاد یک وب سایت کاملاً جدید کمک کنیم که موفقیت در سال جدید را تضمین کند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha