ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
نرخ کلیک یا CTR چیست و چگونه محاسبه می شود؟

نرخ کلیک یا CTR چیست و چگونه محاسبه می شود؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(4 رای)
فهرست مطالب

نرخ کلیک یا CTR از تعداد کلیک ها تقسیم بر دفعات نمایش بدست می آید. البته تعداد دفعاتی که محتوای شما نمایش داده میشود از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت است. شما میخواهید که کمپین های شما CTR بالایی داشته باشند، زیرا وقتی افراد بیشتری برای مشاهده محتوای شما کلیک میکنند و درباره کسب و کار شما اطلاعات بیشتری کسب میکنند، احتمال خرید آنها بیشتر میشود. نظارت بر نرخ کلیک مهم است؛ زیرا بر جنبه های دیگر کمپین های شما تأثیر مستقیم میگذارد.

نرخ کلیک چگونه محاسبه میشود؟

شما می توانید نرخ کلیک خود را با فرمول زیر محاسبه کنید:

نرخ کلیک = تعداد کل کلیک ها / تعداد کل نمایش ها

در بیشتر موارد، لازم نیست CTR خود را بصورت دستی محاسبه کنید. برای مثال، اگر با تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) کار میکنید، داشبورد حساب PPC شما CTR شما را نمایش میدهد. بطور مشابه، اگر وب سایت خود را برای موتورهای جستجو (SEO) بهینه سازی میکنید، میتوانید وارد کنسول جستجوی خود شده و CTR ارگانیک خود را مشاهده کنید.

محاسبه نرخ کلیک یا CTR

چرا نرخ کلیک مهم است؟

نرخ کلیک شما به چند دلیل مهم است، از جمله:

  • CTR نشان میدهد که آیا مردم به سرفصلهای آگهی، برچسبهای عنوان صفحه و موارد دیگر پاسخ مثبت میدهند یا خیر.
  • CTR بینشی در مورد هدف گذاری مخاطبان، درک هدف جستجو و موارد دیگر ارائه میدهد.
  • CTR بر عملکرد تبلیغات پولی و تلاشهای سئو شما تأثیر میگذارد.

اگر نرخ کلیک خود را بررسی نکنید، یک معیار ارزشمند بازاریابی دیجیتال را از جعبه ابزار خود حذف کرده اید. با این حال، نظارت بر CTR میتواند به کسب و کار شما در ارزیابی استراتژیها، رفع مشکلات و بهبود نتایج کلی کمپین کمک کند.

آیا نرخ کلیک پایین بد است؟

نرخ کلیک پایین می تواند شما و تصمیم گیرندگان شرکت را از تبلیغات آنلاین پولی و همچنین تلاش های بازاریابی ارگانیک مانند SEO ناامید کند. ابتدا، سازمان ها باید به نرخ کلیک خود از دیدگاه صنعت خود نگاه کنند. به میانگین CTR برای بخش خود نگاه کنید و سپس تصمیم بگیرید که آیا مقدار آن خیلی کم است. در حالی که بازاری مانند خودرو دارای میانگین نرخ کلیک 4٪ است، بخش فناوری CTR آن فقط 2٪ میباشد. میانگین صنعت خود را بدانید و سپس نرخ کلیک خود را ارزیابی کنید. اگر CTR شما با میانگین بازار شما مطابقت ندارد، ممکن است لازم باشد استراتژی خود را دوباره ارزیابی کنید. به عنوان مثال، شرکت شما ممکن است به ویژگیهای زیر در کمپینهای پولی و ارگانیک شما نگاه کند:

  • هدف گذاری کلمات کلیدی
  • هدف گذاری مخاطب
  • پیشنهاد آگهی
  • صفحه فرود آگهی (Landing Pages)
  • برچسب های عنوان

بروزرسانی در این زمینه ها میتواند به کسب و کار شما کمک کند تا CTR بالاتری داشته باشد. در حالی که نرخ کلیک پایین همیشه بد نیست، اما میتواند نشان دهنده استراتژی ای باشد که امتیاز را از دست داده است.

آیا نرخ کلیک بالا بد است؟

کلیک زیاد یک دستاورد فوق العاده است، اما آیا همیشه همان چیزی است که میخواهید؟ خیر، اینطور نیست. یک CTR متورم میتواند چندین مشکل را در مورد استراتژیهای مالی شما آشکار کند. به عنوان مثال، کسب و کار شما ممکن است کلمات کلیدی را هدف قرار دهد که در عین اینکه مرتبط با تبلیغ شما هستند، مخاطبی را که میخواهید به وب سایت شما هدایت نکند. در این سناریو، شرکت شما برای کلیکها و کاربرانی که برای اهداف بلندمدت شما اهمیتی ندارند، هزینه بیخودی پرداخت کرده است.

بله، شما CTR بالایی بدست می آورید که امتیاز کیفیت، هزینه های تبلیغات و دیده شدن آنلاین شما را بهبود میبخشد. با این حال، شما سرنخ ها یا مشتریانی را دریافت نمیکنید که به کسب و کار شما بیشترین ارزش را دهند و شرکت شما را موفق کنند. حتی اگر نرخ کلیک بالایی دارید که با میانگین صنعت شما مطابقت دارد، همچنان به عملکرد کمپینهای خود دقت کنید. به عنوان مثال، با تیم فروش خود گپ بزنید و بدانید که آیا نوع خرید و فروش تبلیغاتی شما به سود کسب و کار شما و اهداف بلندمدت آن برای رشد می باشد یا خیر.

چطور CTR خود را افزایش دهم

5 راه برای بهبود CTR

بهبود CTR میتواند به کسب و کار شما کمک کند تا نرخ تبدیل را بهبود و درآمد بیشتری بصورت آنلاین کسب کند. بنابراین چگونه میتوانید CTR خود را افزایش دهید؟ این شش نکته را بررسی کنید:

1. مخاطبان هدف خود را دوباره ارزیابی کنید

یکی از اجزای اصلی کمپین تبلیغاتی شما این است که چه کسی را هدف قرار میدهید. اگر متوجه شدید که تبلیغات شما CTR پایینی دارد، در مورد مخاطبان هدف خود تجدید نظر کنید. شما ممکن است افراد مناسب را هدف قرار ندهید، که منجر به کاهش CTR می شود. به مخاطبان خود نگاه کنید تا ببینید چه کسانی را هدف قرار میدهید. اگر فقط بر اساس یک یا دو عامل، مانند سن و جنسیت، افراد را هدف قرار میدهید، لایه های بیشتری اضافه کنید. این کار را انجام دهید تا روی گروه خاصی از افراد تمرکز کنید. شما میتوانید افراد را از نظر اطلاعات جمعیتی، وضعیت اجتماعی، اقتصادی یا عادات خرید هدف قرار دهید. این به شما کمک میکند تا سرنخهای واجد شرایط تری را هدف قرار دهید که احتمال تعامل بیشتری با محتوای شما دارند.

2. محتوای با کیفیت ایجاد کنید

چه یک تبلیغ در رسانه های اجتماعی یا یک کمپین بازاریابی ایمیلی باشد، کیفیت محتوای شما بر نحوه تعامل مخاطبان با کمپین شما تأثیر میگذارد. اگر میخواهید کلیک روی محتوای خود را افزایش دهید، ایجاد محتوای با کیفیت به شما کمک خواهد کرد. محتوای شما باعث میشود که مخاطبان شما روی تبلیغ تان کلیک کنند یا ایمیل شما را باز کنند. اگر محتوای شما جالب نباشد، مخاطبان شما با آن درگیر نمیشوند. برای کمپین های تبلیغاتی خود، یک نسخه تبلیغاتی قوی ایجاد کنید تا مخاطبان خود را علاقه مند کنید. اطمینان حاصل کنید که با مخاطبان شما مرتبط است و بر نیازهای آنها تمرکز دارد. اگر میخواهید مخاطبان شما روی تبلیغ شما کلیک کنند، باید یک نسخه تبلیغاتی ایجاد کنید که متناسب با نیازها و علایق آنها باشد.

در کمپین های ایمیل مارکتینگ، موضوع مربوط به محتوای درونی ایمیلها است. مخاطبان شما قبلاً اولین قدم را برای باز کردن ایمیل شما برداشته اند، بنابراین اکنون باید آنها را با اطلاعات داخل ایمیل خود خیره کنید. ارسال ایمیل خوب باعث میشود آنها محتوای ایمیل شما را بخوانند و روی پیوندهایی که بیشتر مربوط به آنها هستند کلیک کنند.

3. از یک CTA قوی استفاده کنید

«فراخوان برای اقدام» یا Call To Action که به اختصار CTA گفته میشود، بخش مهمی از تعامل مخاطبان با محتوای شما است. مخاطب شما را به برداشتن گام بعدی در این فرآیند ترغیب میکند. اگر میخواهید کمپین مؤثری داشته باشید، یک CTA قوی بگنجانید. شما نمیخواهید از یک CTA عمومی استفاده کنید. مهم است که به مخاطبان خود بگویید اگر روی دکمه کلیک کنند چه اتفاقی می افتد. تا حد امکان CTA خاص داشته باشید. به جای گفتن «اینجا کلیک کنید»، بگویید «اکنون کتاب الکترونیکی رایگان خود را دانلود کنید!». این به مخاطب شما میگوید که اگر روی دکمه کلیک کند، کتاب الکترونیکی را دانلود خواهد کرد. این خاص و دقیق است و به مخاطبان شما کمک میکند تا بدانند دقیقا چه چیزی دریافت میکنند.

4. کمپین های خود را بهینه کنید

برای افزایش CTR، کمپین های خود را بهینه کنید تا بهترین عملکرد را داشته باشند. اگر یک نسخه تبلیغاتی باکیفیت ایجاد کنید و به افراد مناسب دسترسی پیدا کنید، آنها را مجبور خواهید کرد که روی محتوای شما کلیک کنند و CTR شما را افزایش دهند. با استراتژیهایی مانند PPC، از پسوندهای تبلیغاتی برای بهبود نسخه تبلیغاتی خود استفاده کنید. فرمت اصلی تبلیغات PPC به شما اجازه نمیدهد اطلاعات زیادی اضافه کنید، اما با استفاده از افزونه های تبلیغاتی، می توانید تبلیغات خود را برای مخاطبان خود جذاب تر کنید. افزونه های AdWords متعددی وجود دارد که می توانید از آنها برای بهبود تبلیغات خود استفاده کنید.

علاوه بر این، می توانید کمپین خود را برای اطمینان از انتخاب کلمات کلیدی مناسب بهینه کنید. انتخاب کلمه کلیدی نقش مهمی در تبلیغات ایفا میکند. زیرا تعیین میکند تبلیغ شما در کجای نتایج جستجو ظاهر شود. اگر میخواهید یک کمپین مؤثر ایجاد کنید، کلمات کلیدی خود را برای دستیابی به سرنخ های مرتبط تر بهینه کنید. با تبلیغات PPC و تبلیغات رسانه های اجتماعی، همچنین میتوانید بر بهینه سازی کمپین خود برای دستیابی به افراد مناسب تمرکز کنید. اطمینان حاصل کنید که تبلیغ شما برای مخاطبان شما جذاب است و علایق آنها را بیان میکند. وقتی با تبلیغات مرتبط تری به مخاطبان خود دسترسی پیدا میکنید، احتمال بیشتری وجود دارد که با آنها تعامل داشته باشند.

برای بازاریابی ایمیلی، میتوانید کمپین خود را با تقسیم بندی مخاطبان خود بهینه کنید. هر یک از اعضای مخاطب شما خواسته ها و نیازهای متفاوتی دارد. با تقسیم بندی آنها، اطمینان حاصل میکنید که محتوای مرتبط با آنها را دریافت میکنند. محتوای مرتبط، احتمال کلیک مخاطبان بر روی محتوای شما را افزایش میدهد. اینها تنها چند راه هستند که میتوانید کمپین خود را برای تولید CTR بهتر بهینه کنید. یک کمپین تبلیغاتی بهتر CTR شما را بهبود میبخشد.

5. محتوای خود را تست کنید

هنگامی که محتوای خود را برای کمپین های خود ایجاد میکنید، مهم است که آنرا آزمایش کنید. ممکن است یک تبلیغ ایجاد کنید یا ایمیلی بنویسید که فکر میکنید برای مخاطبان شما مفید است، اما ممکن است برای آنها واقعا موثر نباشد. برای ایجاد بهترین محتوای بازاریابی برای کسب و کار خود، تست A/B را انجام دهید.

اما تست A/B چیست؟ اگر می خواهید یک عنصر خاص را در وب سایت خود آزمایش کنید (مانند یک دکمه یا فرم)، عنصری که در حال حاضر وجود دارد به یک گروه کنترل با نام A نشان داده میشود. نسخه جدیدی از عنصر به گروه B نشان داده میشود. در پایان آزمون، نتایج با هم مقایسه می شوند تا ببینیم کدام گروه از بازدیدکنندگان نسبت به عنصر، واکنش بهتری نشان داده اند. اگر گروه A واکنش بهتری داشت، عنصر باید ثابت بماند. اگر گروه B واکنش بهتری داشت، عنصر باید برای مطابقت تغییر کند. چه چیزی یک واکنش بهتر را تعریف میکند؟ این معمولاً نرخ تبدیل است. یعنی تعداد افرادی که خریدی انجام میدهند، فرمی را پر میکنند یا نوعی دیگر از اقدامات دلخواه را انجام میدهند که توسط سایت شما دنبال میشود.

تست A/B به شما کمک میکند عناصر مناسب برای تبلیغات و ایمیل های خود را پیدا کنید. میتوانید مواردی مانند تصاویر، تایپوگرافی و CTA خود را آزمایش کنید. مهم است که در هر زمان فقط یک عنصر را آزمایش کنید تا بطور واقعی، میزان تأثیر تغییر بر مخاطبان خود را اندازه گیری کنید.

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha