ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
استراتژی لینک سازی داخلی برای بهبود سئو

استراتژی لینک سازی داخلی برای بهبود سئو

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(5 رای)
فهرست مطالب

پیوند داخلی یک عنصر مهم از استراتژی سئو (SEO) سایت شما است. اما چگونه میتوانید مطمئن شوید که صفحات وب خود را به یک صفحه حذف شده یا لینک شکسته پیوند نمیدهید؟ علاوه بر این چگونه متوجه میشوید که استراتژی پیوند داخلی شما موثر است؟ اگر میخواهید به این سوالات پاسخ دهید، در جای مناسبی هستید. این مطلب بیشتر در مورد پیوند داخلی، نحوه انجام تحلیل پیوند داخلی و موارد دیگر بحث خواهد کرد. پیوند داخلی در واقع پیوند یک صفحه وب به صفحه دیگری در همان دامنه برای بهبود ناوبری و تجربه کاربری وب سایت شما است. این به موتورهای جستجو مانند Google کمک میکند تا صفحات شما را سریعتر شناسایی کنند. بنابراین صفحات شما زودتر در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر میشوند.

مزایای لینک سازی داخلی چیست؟

پیوند داخلی به بازدیدکنندگان سایت و موتورهای جستجو کمک میکند تا به وب سایت شما برسند و سئو کلی سایت شما را بهبود میبخشد. مزایای پیوند داخلی عبارتند از:

  • پیوند داخلی به بازدیدکنندگان سایت کمک میکند تا محتوای مرتبط را بیابند و در وب سایت شما مدت بیشتری باقی بمانند؛
  • پیوند داخلی ارزش پیوند را در بین صفحات وب شما گسترش میدهد؛
  • پیوند داخلی به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک میکند صفحات شما را زودتر پیدا کنند؛
  • پیوند داخلی زمینه و موضوع صفحات سایت شما را از طریق نحوه ارتباط آنها با هم برای موتورهای جستجو فراهم میکند؛ بنابراین موتورهای جستجو صفحات وب شما را بهتر درک می کنند.

آیا میخواهید به سرعت بررسی کنید که چند لینک داخلی در صفحه خود دارید؟ از ابزار رایگان Links Counter استفاده کنید و پیوندهای داخلی و خارجی خود را تجزیه و تحلیل کنید.

لینک سازی داخلی

تحلیل لینک داخلی چیست؟

تحلیل پیوند داخلی چگونگی ارتباط صفحات وب شما از طریق پیوندهای داخلی را بررسی میکند. همچنین به شما اجازه میدهد:

  • پیوندهای 404 یا شکسته را کشف کنید؛
  • تغییر مسیرهای داخلی 301 یا 302 را پیدا کنید؛
  • عدم دنبال کردن پیوندها را بررسی کنید؛
  • انکر تکست موجود را بهینه کنید؛
  • صفحاتی که لینک های داخلی بسیار کمی دریافت میکنند را کشف کنید؛
  • فرصت های پیوند داخلی را شناسایی کنید؛

نحوه انجام تحلیل پیوند داخلی در چهار مرحله

در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه انجام تحلیل پیوند داخلی آورده شده است:

  1. وب سایت خود را از طریق یک ابزار خزنده وب اجرا کنید.
  2. به دنبال لینک های شکسته باشید.
  3. تغییر مسیرها را پیدا کنید.
  4. فرصتهای پیوند داخلی برای بهبود را شناسایی کنید.

بیایید هر مرحله را طی کنیم:

1. وب سایت خود را از طریق یک ابزار خزنده وب اجرا کنید

ابتدا، شما می خواهید با اجرای آن از طریق یک ابزار خزنده، از وضعیت لینک های داخلی وب سایت خود مطلع شوید. ابزارهایی مانند Screaming Frog، Ahrefs و SEMrush میتوانند سایت شما را بخزند و تحلیلی از سایت شما ارائه دهند.

در این مقاله ما از Screaming Frog به عنوان مثال استفاده خواهیم کرد. نسخه مجاز Screaming Frog به شما امکان میدهد گزارش سایت خود را دانلود کنید. پارامترهای زیر را بررسی کنید:

  • Inlinks: این داده تعداد کل پیوندهای داخلی یک صفحه را نشان میدهد.
  • Outlinks: این به تعداد کل پیوندهای خروجی صفحه به صفحات داخلی اشاره دارد.
  • Indexability: این پارامتر به شما میگوید که آیا صفحه قابل نمایه سازی است یا خیر. صفحات غیر قابل ایندکس در SERP ها ظاهر نمی شوند، بنابراین مطمئن شوید که صفحاتی که می خواهید رتبه بندی کنید قابل فهرست بندی هستند.

بهبود سئو به کمک لینک سازی

2. به دنبال لینک های شکسته باشید

اکنون که گزارش خود را دارید، پیوندهای خراب را بررسی کنید. اگر هنوز نسخه مجاز Screaming Frog را ندارید، می توانید مستقیماً از برنامه بررسی کنید:

  • روی تب Response Codes کلیک کنید.
  • در فیلتر کشویی، Client Error (4xx) را برای بررسی 404 انتخاب کنید.

3. تغییر مسیرها را پیدا کنید

گاهی اوقات URLها در طول طراحی مجدد تغییر میکنند و لینکهای داخلی که به آنها منتهی میشوند بدون تغییر باقی میمانند.

فرض کنید صفحه ای با URL زیر دارید:

https://www.example.com/sample-page

در طول طراحی مجدد، URL آن به https://www.example.com/ folder /sample-page تغییر یافته است. شما URL قدیمی را به یک آدرس جدید هدایت کرده اید، بنابراین هر زمان که بازدیدکننده سایت پیوند قدیمی شما را پیدا کند، به URL جدید هدایت میشود. با این حال، ریدایرکت های زیاد یا 301 ها بار اضافی روی سرور شما وارد میکند و بر سرعت سایت شما تأثیر میگذارد. بنابراین بهتر است پیوندهای داخلی منتهی به یک URL قدیمی را بروز کنید و با انجام تحلیل پیوند داخلی آنها را به URL جدید هدایت کنید:

  • در Screaming Frog، روی تب Response Codes کلیک کنید.
  • در فیلتر کشویی، Redirection (3xx) را انتخاب کنید تا 302s و 301s را بررسی کنید.
  • روی Inlinks کلیک کنید.

با این کار صفحاتی که به URL قدیمی پیوند دارند فهرست میشود.

استراتژی لینک سازی داخلی

4. شناسایی فرصتهای پیوند داخلی برای بهبود

شما پیوندهای شکسته و صفحاتی که به تغییر مسیرها پیوند دارند را شناسایی کرده اید. اکنون وقت آن است که به دنبال راه هایی برای بهبود شانس رتبه بندی وب سایت خود در SERP و بهبود نحوه انتقال ارزش لینک از طریق صفحات خود باشید.

در اینجا چند سؤال راهنما وجود دارد که به شما در شروع کار کمک میکند:

  • کدام صفحات بالقوه رتبه بندی پیوندهای کمتری نسبت به سایر صفحات رتبه بندی دارند؟
  • آیا صفحاتی هستند که لینک های داخلی به آنها اشاره نمی کند؟
  • آیا صفحات کمتر مهمی دارید که لینک های داخلی ورودی زیادی دارند؟
  • آیا صفحات مهمی دارید، مثلاً صفحات قیمت گذاری با لینک های داخلی کمتر؟
  • آیا متن انکرتکست شما جزئیاتی را در مورد موضوع صفحه ارائه میدهد؟

تحلیل لینک داخلی می تواند سئوی وب سایت شما را بهبود بخشد و به شما در تسخیر SERP ها کمک کند. اگر برای تحلیل پیوند داخلی خود به کمک نیاز دارید، ما در خدمتیم.

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha