ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
سئو چیست و چگونه کار میکند؟

سئو چیست و چگونه کار میکند؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(10 رای)
فهرست مطالب

آیا کسب و کار اینترنتی دارید؟ چگونه میخواهید ترافیک وب سایت خود را بدون نیاز به صرف میلیون ها تومان برای تبلیغات افزایش دهید؟ موفق ترین کسب و کارهای آنلاین از سئو (SEO) یا بهینه سازی موتور جستجو برای بهبود رتبه بندی گوگل و افزایش بازدید آنلاین خود استفاده میکنند. خرید آنلاین، آسان تر و سریع تر از همیشه است. مردم به جای بازدید از یک فروشگاه سنتی، خواربار، لباس، تجهیزات ورزشی، فناوری و موارد دیگر را از وب سایت ها میخرند. پیش بینی میشود که کل فروش تجارت الکترونیک در سرتاسر جهان نسبت به سال گذشته 26.7 درصد رشد کند. تا سال 2024، ارزش فروش آنلاین به 6.4 تریلیون دلار تخمین زده میشود.

سئو ممکن است در ابتدا بسیار پیچیده به نظر برسد، اما با خواندن این مقاله میتوانید در مورد چندین دستورالعمل که باید از آنها پیروی کنید یاد بگیرید که حضور آنلاین شما را تقویت میکند و راه درستی برای کسب بازدید، سرنخ یا تبدیل بیشتر است. به عنوان یک کسب و کار بسته به فروش آنلاین، نمیتوانید سئوی خود را نادیده بگیرید.

سئو

سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو با انجام تنظیماتی در وب سایت و محتوای آنلاین خود برای رتبه بهتر در موتورهای جستجو ارتباط دارد. اولین کاری که اکثر مردم هنگام جستجوی یک محصول یا خدمات انجام میدهند، جستجوی آن در گوگل است. این بدان معناست که مهم است که سایت شما به اندازه کافی رتبه بالایی داشته باشد تا دیده شود. تحقیقات نشان داده است که اکثر مردم به صفحه اول نتایج جستجو نگاه نمیکنند.

در حالیکه می توانید سئوی خود را انجام دهید، زمان و تلاش زیادی را می طلبد. اکثر کسب و کارها یک متخصص سئو یا آژانس دیجیتال را برای کمک به آنها استخدام میکنند. ممکن است هزینه هایی در سئوی مؤثر وجود داشته باشد - مثلاً استخدام نویسنده یا خرید وبلاگ - اما به اندازه تبلیغات پولی نیست.

تفاوت بین سئو و تبلیغات پولی در این است که سئو شامل رتبه بندی ارگانیک است که به الگوریتم گوگل و نحوه ظاهر طبیعی وب سایت ها برای کاربران مربوط میشود.

نقش گوگل این است که جستجوی شما را با محتوای مناسب مرتبط کند. اگر شخصی «چگونه کارهای مالیاتی ام را انجام دهم؟» را در Google تایپ کند، میخواهد درباره فرآیند تشکیل پرونده مالیاتی و سپس نحوه انجام آن اطلاعات بیشتری کسب کند. اگر وبلاگی درباره ثبت مالیات پست کرده اید، می خواهید آن را به یک کاربر Google تحویل دهید. مشکل اینجاست که وب سایت شما باید بالاتر از همه کسانی باشد که در مورد ثبت مالیات می نویسند. سئوی موثر به زمان نیاز دارد تا به آن توجه شود و این چیزی است که باید مرتباً آن را کنترل کنید.

اهمیت سئو

گاهی اوقات از مخالفانی می شنویم که می پرسند چرا به سئو نیاز است، به خصوص اگر آنها سال ها بدون سرمایه گذاری در وب سایت خود، یک تجارت موفق را اداره کرده باشند. کسب وکارهایی که قبلاً هرگز نگران سئو نبوده اند، ممکن است امروز آن را بررسی کنند. به این دلیل است که 86٪ از این جستجوها در گوگل شروع میشود. در نتیجه، الگوریتم گوگل تصمیم میگیرد چه کسی وب سایت شما را ببیند و چه کسی نبیند.

اگر موتورهای جستجو تصمیم بگیرند که سایت شما باید در صفحه 3 یا صفحه 4 رتبه بندی شود، ممکن است ضرر کنید. سئو نه تنها ترافیک و تبدیل بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد، بلکه به ایجاد اعتماد و اطمینان در مشتریان شما نیز کمک میکند. استراتژی هایی که برای سئو پیاده سازی میکنید تضمین میکنند که محتوای باکیفیت، تجربه کاربرپسند و پیوندهایی با قدرت بالا ارائه میدهید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: 12 تاکتیک منسوخ سئو در سال 2022

اگر یک بازدیدکننده جدید اولین بازدید خود را خریداری نکند، صفحه شما را معتبر و قابل اعتماد به خاطر خواهند آورد. یک روز آنها به محصول یا خدمات شما نیاز خواهند داشت و برای سفارش از شما بازخواهند گشت. اگر نکات سئو را که در این وبلاگ در مورد آن صحبت میکنیم را رعایت کنید، اتفاقات خوبی برای کسب و کار شما خواهد افتاد.

اینفوگرافیک سئو تکنیکال

رتبه بندی گوگل چگونه کار میکند؟

چندین موتور جستجو مانند بینگ یا یاهو وجود دارد، اما اکثریت مردم از گوگل برای یافتن محصولات، خدمات یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کارها استفاده میکنند. موتورهای جستجو با انجام این توابع کار می کنند:

  • خزیدن در اینترنت برای یافتن صفحات وب و اسناد جدید
  • قرار دادن آن محتوا در یک فهرست / پایگاه داده غول پیکر
  • رتبه بندی آن محتوا بر اساس عوامل مختلف

موتورهای جستجو با ارسال عنکبوت های موتور جستجو یا خزنده ها، محتوای جدید را برای یافتن آن کشف میکنند. خزنده ها برنامه های کامپیوتری یا روبات هایی هستند که محتوای جدیدی مانند صفحات وب، فایل های پی دی اف، ویدئوها و تصاویر را با مراجعه به لینک های موجود در صفحات وب پیدا میکنند. آنها خیلی سریع از صفحات وب بازدید میکنند که به آنها امکان میدهد وب سایت ها، صفحات و سایر مطالب جدید را در چند ثانیه کشف کنند. خزنده ها همچنین تمایل دارند از وب سایت های محبوبی که محتوای جدید ایجاد میکنند بیشتر از وب سایت های ناشناخته کوچکتر بازدید کنند. به همین دلیل است که باید به طور مداوم محتوای جدید را در سایت خود ارسال کنید.

ایجاد نقشه سایت همچنین به موتورهای جستجو کمک میکند تا سایت شما را بخزند. یک نقشه سایت خوب به هر صفحه در سایت شما لینک میدهد. متخصصان سئو همچنین از کنسول گوگل استفاده میکنند تا بفهمند چه صفحاتی خزیده شده اند و آیا خطاهای ناشی از ساختار ناوبری ضعیف، حلقه های تغییر مسیر و خطاهای سرور وجود دارد یا خیر.

هنگامیکه خزنده ها صفحات و محتوای جدید را کشف میکنند، اطلاعات را در یک فهرست ذخیره میکنند. شما میتوانید یک فهرست را به عنوان یک پایگاه داده بسیار بزرگ در نظر بگیرید که شامل تمام صفحات وب در اینترنت است که یک موتور جستجو پیدا کرده است. هنگامی که جستجوگران یک عبارت را جستجو میکنند، موتورهای جستجو محتوا را از فهرست خود تحلیل و واکشی میکنند. سپس گوگل وب سایت ها را بر اساس یک الگوریتم رتبه بندی میکند. آنها امتیازاتی را بر اساس فاکتورهای مختلف رتبه بندی اختصاص میدهند و سپس صفحات را از بالاترین به پایین ترین رتبه بندی میکنند.

الگوریتم های موتورهای جستجو نیز در طول زمان برای بهبود نتایج جستجو تغییر میکنند. به خاطر داشته باشید که هدف موتورهای جستجو ارائه محتوای باکیفیت است تا کاربران از نتایج جستجو راضی باشند و همچنان از موتور جستجوی خود استفاده کنند.

سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو

سئو را از کجا شروع کنیم؟

در قسمت زیر میخواهیم نحوه انجام سئو را برای شما ارائه دهیم. هنگامیکه فهمیدید برای شروع تقویت وب سایت خود چه چیزی لازم است، میتوانید تصمیم بگیرید که آیا میخواهید خودتان این کار را انجام دهید یا یک متخصص را استخدام کنید. اولین چیزی که باید درک کنید این است که منظور ما از «محتوا» چیست. در حالی که محتوا به هر چیزی در وب سایت های شما مانند کپی، تصاویر یا ویدیوها اشاره دارد، در بیشتر موارد ما به وبلاگ ها اشاره میکنیم. مقالات وبلاگ بهترین سلاح در زرادخانه شما برای به دست آوردن ترافیک وب بیشتر هستند.

وبلاگ ها

به یاد داشته باشید که در بالا ذکر کردیم که هدف گوگل ارائه محتوا با بهترین کیفیت است. وقتی «بهترین سایت سئو» را در گوگل جستجو میکنید، موتور جستجو این عبارت را برای یافتن بهترین وبسایت متناسب با نیازهای شما جستجو میکند. آنها اطمینان حاصل میکنند که سایت معتبر، قابل اعتماد و محتوای آن نیز قابل اعتماد است. این الگوریتم فاکتورهای رتبه بندی زیادی دارد زیرا میخواهد مردم را با محصول یا خدمات دقیقی که به دنبال آن هستند مرتبط کند.

به عنوان یک کسب و کار آنلاین، باید مطمئن شوید که محتوای شما باکیفیت بالا و سئو بهینه شده است تا به مشتریان مناسب دست یابد. سیستم رتبه بندی در نهایت به همه کمک میکند تا تجربه رضایت بخشی داشته باشند. وبلاگ های باکیفیت نه تنها در موتورهای جستجو رتبه بهتری دارند، بلکه میتوانند مشتریان بالقوه را در مورد تجارت، تخصص ها و آنچه ارائه میدهید آموزش دهند. اگر قصد دارید وبلاگ های بیشتری در وب سایت خود ارسال کنید، در اینجا چیزی است که باید روی آن تمرکز کنید:

کیفیت

در روزهای اولیه اینترنت، هر محتوایی با کلمات کلیدی مناسب میتوانست سر سوزن را حرکت دهد. اما امروزه محتوا رقابتی تر است. علاوه بر استفاده از کلمات کلیدی با عملکرد بالا، شما همچنین میخواهید به خوانندگان در مورد یک موضوع آموزش دهید یا مشکل آنها را حل کنید. گوگل این الگوریتم را تغییر داد تا ارزیابی کند که آیا وبلاگ شما ارزش ارائه میدهد یا خیر.

ارائه محتوای عالی آسان نیست، اما راه هایی برای تولید ایده وجود دارد. شما میتوانید کلمات کلیدی با عملکرد بالا را انتخاب کنید و آنها را به یک وبلاگ کامل تبدیل کنید. خواندن تمام وبلاگ های منتشر شده توسط رقبای شما و در سراسر صنعت شما کمک میکند.

به خاطر داشته باشید که تعداد زیادی محتوا در وب وجود دارد. اگر بازدیدکننده ای هیچ ارزشی در وبلاگ شما نبیند، در عرض چند ثانیه صفحه شما را میکند که میتواند بر رتبه شما تأثیر بگذارد. به همین دلیل، باید محتوایی را ارسال کنید که برای مشتریان بالقوه شما ارزش به ارمغان بیاورد. صرفاً پست کردن مقاله برای پر کردن فضای وبسایت شما کافی نیست.

قصد خریدار

یکی از چیزهایی که سئو را مشکل میکند، قصد و نیت است. برخی از کلمات کلیدی وارد شده در گوگل میتوانند اهداف متفاوتی داشته باشند، به این معنی که خریدار به دنبال چیزی متفاوت از آنچه شما انتظار دارید است. به یاد داشته باشید که گوگل در تلاش است تا بهترین محتوا را برای کاربران خود بیابد. برای انجام این کار، آنها باید بدانند که کاربر به دنبال چه چیزی است. به طور معمول، شخصی که از Google استفاده میکند به دنبال یادگیری چیزی جدید، خرید یا تلاش برای حرکت در جایی است. محتوای شما باید به درستی با هدف آنها مطابقت داشته باشد.

به عنوان مثال، شما نمیتوانید محتوایی در مورد «بهترین کفش های بسکتبال» ایجاد کنید و سپس برای کلمه کلیدی در مورد «کفش های مخصوص دویدن» رتبه بندی کنید. آنها هر دو کفش هستند اما برای اهداف مختلف استفاده میشوند. کسی که محتوای شما را در مورد «کفش های مخصوص دویدن» می بیند، از سایت شما دور می شود یا حتی اذیت می شود.

به موقع بودن

یکی دیگر از دلایل ارسال محتوا به طور مداوم در سایت شما این است که محتوای برتر شما قدیمی است. گوگل علاوه بر ارتباط موضوعات مناسب با جستجوها، سن محتوا را نیز ارزیابی خواهد کرد. هیچکس در جستجوی خود، نمیخواهد محتوایی با قدمت یک دهه دریافت کند. محتوای جدیدتر رتبه بالایی خواهد داشت و به مشتریان بالقوه شما نشان میدهد که هنوز در تجارت هستید. چه کسی دوست دارد از سایتی خرید کند که سال هاست محتوای جدیدی ارسال نکرده است؟ اما، اگر محتوای عالی زیادی داشته باشید اما قدیمی باشد، چه اتفاقی می افتد؟ میتوانید مطالب قدیمی را با کلمات کلیدی و اطلاعات جدید مرور کرده و آن را به روز کنید. بخشی از این فرآیند همچنین شامل تعمیر لینک های شکسته و بررسی صحت آنها میشود.

بهینه سازی سئوی داخلی صفحه (on-page SEO)

اکنون که متوجه شدید که موتورهای جستجو چگونه کار میکنند، به سئو داخلی میپردازیم تا بتوانید رتبه بالاتری بگیرید. سئو داخلی مربوط به کارهایی است که میتوانید برای صفحات و ساختار سایت خود انجام دهید. سئوی درون صفحه همه چیز در مورد محتوا است که از اهمیت زیادی برخوردار است. شما باید تحقیقاتی در مورد کلمات کلیدی انجام دهید تا بفهمید کدام یک بیشترین جستجو را دارند و سپس آن کلمات کلیدی را در سراسر سایت خود بگنجانید. همچنین فراموش نکنید که محتوای شما باید برای بازدیدکنندگان ارزش داشته باشد.

شما باید کلمات کلیدی را در ساختار سایت خود بگنجانید. این ممکن است کمی عجیب و ترسناک به نظر برسد، اما نیازی به دانستن نحوه کدنویسی ندارد. صفحات وب باید بهینه شوند تا خزنده های گوگل بتوانند محتوای شما را پیدا کرده و آن را رتبه بندی کنند.

برچسب های عنوان

تگ عنوان چیزی است که در بالای مرورگر شما نمایش داده میشود و زمانی که صفحه شما در گوگل فهرست میشود ظاهر میشود.

برچسب عنوان در سئو

ناحیه ای که در جعبه سیاه قرار دارد، تگ عنوان شما است. این برجسته ترین عنوان در جستجو است و دارای رنگ آبی یا بنفش است که خودنمایی میکند. کلمه کلیدی اصلی خود را به برچسب عنوان اضافه کنید و آن را جذاب کنید تا کاربران بخواهند سایت شما را کلیک کرده و کاوش کنند. تگ عنوان را با تگ H1 اشتباه نگیرید. تگ H1 در بدنه محتوای شما قرار دارد در حالیکه تگ عنوان در بالای صفحه قرار دارد.

توضیحات متا

توضیحات متا در زیر برچسب عنوان در جستجو ظاهر میشود. به شما این امکان را میدهد تا در مورد صفحه یا محتوای خود بیشتر به جستجوگر توضیح دهید. شما همچنین باید کلمات کلیدی را در این توضیحات وارد کنید اما به خاطر داشته باشید که فقط 160 کاراکتر برای توضیحات متا میتوانید بنویسید و بیشتر از آن نمایش داده نمیشود.

طرحواره (Schema)

طرحواره نتیجه همکاری چندین موتور جستجو است. این فقط زیرمجموعه ای از برچسب های HTML خاص است که نحوه نمایش محتوای شما توسط SERP ها را بهبود می بخشد. هنگامیکه اضافه کردن طرحواره خود را تمام کردید، فراموش نکنید که صفحه خود را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که همه چیز به خوبی اجرا میشود.

عناوین فرعی

تگ H1 هدر اصلی شماست و در حین نوشتن محتوا میتوانید از H2، H3، H4 یا H5 استفاده کنید. این کار به گوگل کمک میکند تا بفهمد کدام بخش از محتوای شما مهمترین است و خواندن آن را برای مردم آسان تر میکند. کلیدواژه اصلی خود را به تگ H1 اضافه کنید اما سعی نکنید همه چیز را در بالای صفحه قرار دهید.

کلمه کلیدی اصلی همچنین میتواند در 1-2 عنوان فرعی و همچنین در سراسر بدنه وبلاگ شما استفاده شود. اما، همانطور که در بالا ذکر کردیم، از آن بیش از حد استفاده نکنید وگرنه ممکن است جریمه شوید.

متن جایگزین

متن جایگزین برای دسترسی به سایت مهم است. تصاویری که در وبلاگ یا وب سایت شما ظاهر میشوند را توصیف میکند. اکثر مردم نمیدانند که متن جایگزین وجود دارد. یک خواننده تخصصی متن جایگزین را برای آنها توضیح میدهد تا آنها تصور کنند که تصویر در مورد چیست. متن جایگزین نه تنها برای بازدیدکنندگان شما مفید است، بلکه گوگل میخواهد ببیند که برای همه تصاویر ارائه شده است. پر نکردن متن جایگزین میتواند منجر به جریمه شود.

URL

یک URL Slug بخشی از URL است که به Google میگوید محتوا در مورد چیست. اینها قسمت های مهمی هستند که میتوانید مهمترین کلمه کلیدی خود را وارد کنید. مثالی از اسلاگ عبارت «سئو» در (URL) «https://unext.ir/سئو/» است. اسلاگ های URL مانند آدرس های محتوای خاصی هستند و همچنین به گوگل میگویند که از یک صفحه خاص چه انتظاری داشته باشد. شما میخواهید که رابطهایتان کوتاه و ساده باشند، اما در عین حال منعکس کننده محتوای مربوط به آن باشند.

سئو فنی

در این بخش، برخی از تنظیمات فنی را که میتوانید در وب سایت خود برای بهبود سئو انجام دهید، مورد بحث قرار میدهیم.

Web Vitals

گوگل دوست دارد آنچه را که باعث ایجاد یک تجربه کاربری عالی میشود، ردیابی کند. به این موارد Web Vitals گوگل میگویند. آنها معیارهایی هستند که نشان میدهند مشتریان چگونه با سایت شما تعامل دارند. با جمع آوری داده ها در سراسر موتور جستجو و در مرورگر کروم، گوگل میتواند توصیه هایی به نام Core Web Vitals ارائه دهد. آنها این توصیه های مبتنی بر عملکرد را به سه دسته تقسیم کرده اند:

  • بزرگترین رنگ از محتوا (LCP)
  • تاخیر ورودی اول (FID)
  • تغییر چیدمان تجمعی (CLS)

بزرگترین رنگ غنی از محتوا زمانی که تصویر اصلی در صفحه نمایش داده میشود اندازه گیری میشود. اگر صفحه ای بارگذاری نمیشود، بازدیدکنندگان ممکن است در چند میلی ثانیه اول از سایت شما خارج شوند. وب سایت ها میتوانند LCP را با بهبود پاسخ سرور و حذف هر گونه منابع صفحه ای که کاربر را مسدود میکند، بهبود بخشند. آنها همچنین میتوانند تصاویر کوچکتر و کارآمدتری را تنظیم کنند.

بسیاری از سایت ها با «ناظران رویداد» طراحی شده اند که میتوانند بر اولین تاخیر ورودی تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، ممکن است یک ردیاب وجود داشته باشد که عمق اسکرول را نظارت میکند یا یکی که نقشه حرارتی صفحه را برای تجزیه و تحلیل بعدی ثبت میکند. بهترین کاری که وب سایت ها میتوانند انجام دهند این است که این ویژگی ها را محدود کنند. تغییر چیدمان تجمعی یا متریک CLS تعیین میکند که کاربر چقدر محتوای فیلم را میخواند. نمونه ای از این موارد زمانی است که محتوا به پایین منتقل میشود یا تبلیغی نمایش داده میشود که کار کاربر را قطع میکند. صاحبان وب سایت باید تلاش کنند تا کمترین درصد CLS ممکن را به دست آورند تا بازدیدکنندگان را ناامید نکنند.

سرعت صفحه

سرعت صفحه به مدت زمانی که طول میکشد تا صفحات شما برای یک بازدید کننده بارگذاری شود، مربوط می شود. سرعت صفحه مهم است زیرا یکی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل است. همچنین میتواند مشتریانی را که از مدت زمان بارگیری اقلام ناامید میشوند را دور کند. تکنیک های مختلفی وجود دارد که صاحبان وب سایت ها میتوانند برای بهبود سرعت صفحه خود انجام دهند، مانند فعال کردن فشرده سازی، بهینه سازی کدهای HTML، کاهش تغییر مسیرها، بهبود زمان پاسخ دهی سرور و بهره مندی از حافظه پنهان مرورگر.

سازگاری با موبایل

در حال حاضر جستجوهای موبایل نیمی از جستجوهای گوگل را تشکیل میدهند و احتمالاً این مقدار در آینده افزایش خواهد یافت. همچنین اگر سایت شما برای موبایل تنظیم نشده باشد، بازدیدکنندگان پنج برابر بیشتر احتمال دارد که سایت شما را ترک کنند. به گفته گوگل، وبسایت های تلفن همراه باید زمان بارگذاری سریع داشته باشند، به راحتی روی صفحه موبایل حرکت کنند و به راحتی بتوانند اقدامی مانند خرید یا تکمیل فرم آنلاین انجام دهند.

جی تی متریکس

هر کسب و کاری تیم طراحی وب یا نرم افزاری برای ارزیابی سایت خود ندارد. ما به مشتریان توصیه میکنیم از سایتی به نام GT Metrix استفاده کنند. هر کسی میتواند یک تحلیل رایگان از وب سایت خود انجام دهد. GT Metrix یک نمره کلی در مورد عملکرد و ساختار ارائه میکند و در مورد موارد حیاتی وب که قبلاً صحبت کردیم گزارش میدهد. تست را میتوان در صفحه اصلی یا هر صفحه دیگری در سایت شما انجام داد.

ابزار GTmetrix در سئو

معماری سایت

همه چیزهایی که در این بخش به آن پرداختیم به معماری سایت مربوط میشود. شما میخواهید مطمئن شوید که سایت شما بهترین است، بنابراین هیچ چیز داخلی باعث از دست دادن تبدیل شما نمیشود. در اینجا چند نکته دیگر برای بهینه سازی سایت شما وجود دارد.

خزیدن آسان

گوگل سایت شما را به دنبال محتوا می خزند. آنها سعی میکنند در عین شناسایی کلمات کلیدی و مشکلات موجود در سایت، اطلاعات بیشتری در مورد سایت شما بیاموزند. تمام اطلاعاتی که از سایت شما استخراج میشود، رتبه شما را در موتور جستجو تعیین میکند. هرچه ایندکس کردن همه صفحات شما آسان تر باشد، احتمال اینکه رتبه بالاتری دریافت کنید بیشتر میشود. هرچه شبکه پیوندهای بین صفحات سایت شما ضخیم تر باشد، دسترسی عنکبوت ها به همه آنها آسان تر است و به موتور جستجو درک بهتری از سایت شما میدهد.

نقشه سایت خزیدن سایت شما را برای گوگل آسان تر میکند. برای انجام کار میتوانید از یک افزونه یا یک مولد نقشه سایت XML آنلاین استفاده کنید. هدف شما باید این باشد که سایت را تا حد ممکن آسان کنید. در غیر این صورت، گوگل ممکن است برای جمع آوری داده ها در سایت شما مشکل داشته باشد و در نتیجه رتبه پایین تری به شما بدهد.

محتوای تکراری

به عنوان بهترین روش، از تکرار مطالب در سایت خود اجتناب کنید زیرا ممکن است منجر به جریمه شود. ارسال مجدد محتوای خود در وب سایت های دیگر یا انتشار مجدد پست های مهمان خود در سایت شما به سئو سایت شما آسیب نمی رساند مگر اینکه این کار را به صورت اسپم انجام دهید.

به عنوان مثال، اگر همان محتوای خود را در رسانه منتشر کنید، ممکن است به رتبه بندی شما آسیب بزند زیرا Google مقاله Medium شما را ابتدا فهرست میکند زیرا معتبرتر است. به این «قانونی سازی» میگویند. حقیقت این است که محتوای تکراری در سراسر اینترنت وجود دارد. برای مثال، گوگل ممکن است مقالات وبلاگی را که در یک نوار کناری ظاهر میشوند به عنوان محتوای تکراری در نظر بگیرد.بسیاری از کسب و کارها از اشتراک محتوا استفاده میکنند، جایی که محتوای خود را در وبسایت های دیگر پست میکنند. از نظر فنی محتوای تکراری است اما اگر زودتر از موعد اجازه بگیرید مشکلی نیست.

کنسول جستجوی گوگل یا ابزار دیگری میتواند به شما در شناسایی خطاهای محتوای تکراری کمک کند. اگر چندین نسخه از یک صفحه دارید، تگ canonical میتواند به شما کمک کند تا مشخص کنید کدام محتوا اصلی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک خط کد را که به URL صفحه اصلی ارجاع دهید.

امنیت سایت

میزبانی یک سایت امن و ایمن نه تنها برای مشتریان شما مهم است، بلکه گوگل امنیت سایت را نیز در هنگام رتبه بندی در نظر میگیرد. اگر سایت شما ایمن نباشد ممکن است رتبه شما کاهش یابد. یکی از راه هایی که به آن کمک میکند تا خوب را از بد فیلتر کند، گواهی های SSL و HTTPS است. تنظیم این موارد ساده است و میتواند قفل کوچکی را در کنار URL و HTTPS قبل از URL به شما بدهد. این یک سیگنال اعتماد مهم برای بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه شما است.

قدرت بک لینک ها

لینک بیلدینگ فرآیند بدست آوردن یک لینک از یک وب سایت خارجی است که به وب سایت شما پیوند میدهد. بک لینکها یکی از فاکتورهای برتر برای رتبه بندی در موتورهای جستجو هستند، بنابراین کسب آنها برای موفقیت در سئو بسیار مهم است. هدف اصلی گوگل ارائه نتایجی است که به درخواست جستجوگر پاسخ دهد. آنها نمیخواهند کاربران «کفشهای فروشی» را تایپ کنند و تعداد زیادی راکت تنیس ببینند. آنها همچنین میخواهند نتایج جستجو شده کیفیت بالایی داشته باشند. به عبارت دیگر وقتی «کفشهایی برای فروش» را تایپمی کنید، مطمئن ترین مکانی را که مصرف کنندگان خرید میکنند به شما نشان می دهند. اما چگونه موتورهای جستجو تصمیم می گیرند که کدام وب سایتها قابل اعتمادتر هستند؟

بک لینک هایی که از وب سایتهای دیگر دریافت میکنید اساساً به گوگل میگویند «هی، نگاه کن. این دو وب سایت همدیگر را دوست دارند». این بدان معناست که اگر وب سایت ارجاع دهنده دارای اعتبار دامنه بالایی باشد، لینک دادن از آن سایت به شما، به رتبه بندی سایتتان کمک میکند. از طرف دیگر اگر وب سایت اسپم باشد، میتواند به رتبه بندی شما آسیب برساند. اگر میخواهید ببینید در حال حاضر چه نوع وب سایتهایی به وب سایت شما پیوند میدهند، میتوانید از کنسول جستجوی گوگل یا Ahrefs استفاده کنید. در اینجا پنج راه برای شروع بدست آوردن بک لینک بیشتر برای سایت شما وجود دارد:

با نمایه های اجتماعی سیگنال های برند بسازید

میتوانید با باز کردن حسابهای رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر یا لینکدین، بک لینکهای سریع و آسان دریافت کنید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: اهمیت برندسازی در شبکه های اجتماعی

وبلاگ مهمان

وبلاگ نویسی بصورت مهمان میتواند کار زیادی باشد، اما خبر خوب این است که این لینکها معمولا بک لینکهای باارزشی هستند. آنها کیفیت پایینی ندارند زیرا شما بر رسانه هایی تمرکز میکنید که دارای اعتبار دامنه بالایی هستند.

ایجاد و اشتراک گذاری یک اینفوگرافیک

بهترین اینفوگرافیکها شامل داده هایی در مورد یک موضوع خاص یا روشهای ساده و کاربردی برای حل یک مشکل است. عناوینی مانند «10 روش برای سبز نگه داشتن چمنزار» یا «داده هایی که قدرت تبلیغات فیس بوک را اثبات میکنند» را در نظر بگیرید. تصاویر یکی از مؤثرترین انواع محتوا هستند. از آنجایی که بصری هستند و درک آنها زمان زیادی نمیبرد، بسیار جذاب نیز هستند.

لینکدین را برای نویسندگان مرتبط جستجو کنید

یکی دیگر از راه های عالی برای ایجاد بک لینک به وب سایت شما این است که به دنبال افرادی بگردید که بطور منظم برای وب سایتهایی که میخواهید در آنها نام برده شوید مینویسند. لینکدین یکی از بهترین مکانها برای جستجوی این افراد است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که «مشارکت کنندگان» را جستجو کنید و آنهایی را که در مورد موضوع شما مینویسند را انتخاب کنید.

توصیفات را بنویسید

فهرستی از شرکای تجاری، مشتریان یا سایر وب سایتهای قابل اعتماد تهیه کنید که به شما امکان میدهد مطلبی بنویسید و پیوندی را به وب سایت خود در آن مطلب وارد کنید. بسیاری از بک لینکها به اعتبار مربوط میشود. شما میتوانید اعتبار دامنه خود و همچنین اعتبار صفحه خود را اندازه گیری کنید.

Domain Authority در مقابل Page Authority

اعتبار به قدرت یک وب سایت و میزان اعتماد شما به آن مربوط میشود. گوگل اعتبار کلی سایت شما را با تجزیه و تحلیل اعتبار دامنه و صفحه شما تعیین میکند. اعتبار دامنه به میزان شناخته شده بودن وب سایت (و برند) شما برای عموم بستگی دارد. به عنوان مثال Nike.com یکی از برندهای برتر در جهان است. در طرف دیگر صفحه اتوریتی قرار دارد که به اعتبار یک صفحه در سایت شما مربوط میشود. در بسیاری از موارد، مرجع صفحه به پستهای وبلاگ اشاره میکند. Moz معیاری به نام اعتبار دامنه یا DA ایجاد کرده است که سایت شما را از 1 تا 100 می سنجد. چرا دانستن DA سایت شما مهم است؟ اگر تصمیم دارید با وب سایت دیگری در وبلاگهای مهمان یا لینک بیلدینگ شریک شوید، باید مطمئن شوید که سایت دیگر دارای DA بالاتر از شما است. دریافت این نوع لینک باعث افزایش رتبه شما میشود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: اعتبار دامنه چیست و چگونه آنرا افزایش دهم؟

چگونه می توان تحقیق کلمات کلیدی را انجام داد؟

کلمات کلیدی اساس سئو هستند. شما کلمات کلیدی با عملکرد بالا را در صفحات وب، وبلاگها و هر محتوای دیگری که تولید میکنید قرار میدهید. اما، چگونه متوجه می شوید که چه کلمات کلیدی دارای عملکرد بالا هستند؟ پاسخ در انجام تحقیقات شما نهفته است. قبل از اینکه به تکنیکهای خاص بپردازیم، میخواهیم تأکید کنیم که استفاده از کلمات کلیدی مناسب یک فرآیند مداوم است. شما باید بطور مداوم به داده های خود نگاه کنید و کلمات کلیدی پرطرفدار جدید در صنعت خود را شناسایی کنید. یافتن کلمات کلیدی جدید میتواند به شما در افزایش رتبه گوگل و ایجاد محتوای جدید کمک کند. کلمات کلیدی که پیدا میکنید اغلب میتوانند الهام بخش محتوای وبلاگتان باشند.

هنگام انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت خود سه عامل را باید در نظر بگیرید:

  • دشواری کلمه کلیدی
  • حجم جستجو
  • هزینه به ازای هر کلیک

بیایید هر یک از این عوامل را بررسی کنیم تا متوجه شوید که باید به دنبال چه باشید.

دشواری کلمه کلیدی

محدوده دشواری کلمه کلیدی از 0 تا 100 است. هرچه رتبه بالاتر باشد، رتبه بندی برای آن دشوارتر است. این رتبه بندی بر اساس اعتبار دامنه و تخمینی از دشواری شروع رتبه بندی برای وب سایتهای جدید است. توجه به تفاوت بین دشواری کلمات کلیدی و رقابت کلمات کلیدی مهم است. بسیاری از اوقات شما هر دو اطلاعات را خواهید دید. رقابت کلمات کلیدی بیشتر به تبلیغات پولی مربوط میشود. آنها بر اساس رقابتی بودن کلمه کلیدی در پلتفرم تبلیغات گوگل به عنوان بالا، متوسط ​​یا پایین رتبه بندی میشوند. در نظر گرفتن رقابت کلمات کلیدی میتواند برای تصمیم گیری نهایی شما در مورد استفاده از هر کدام مفید باشد، اما دشواری کلمات کلیدی معیار بهتری برای سئو خواهد بود.

حجم جستجو

حجم کلمه کلیدی تخمینی از تعداد جستجوها در ماه برای یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی خاص است. حجم جستجوی بالاتر به معنای ترافیک بالقوه بیشتر به وب سایت شما است اما کلمات کلیدی با حجم بالا اغلب میتوانند رقابتی تر و همچنین هدف گذاری گسترده تری داشته باشند. ممکن است فکر کنید که همیشه باید بیشترین حجم ممکن را انتخاب کنید اما همیشه اینطور نیست. اگرچه رتبه بندی برای کلمات کلیدی با حجم بالا پتانسیل ارسال ترافیک زیادی را به وب سایت شما دارد، اما ممکن است ارزش تلاش را نداشته باشد. زیرا آنها بیش از حد رقابتی هستند و برای رتبه بندی به زمان و هزینه زیادی نیاز دارند.

حجم جستجوی کلمه کلیدی یک عامل مهم در تحقیق کلمات کلیدی است اما همیشه نمیخواهید بیشترین حجم ممکن را انتخاب کنید. پیدا کردن تطابق مناسب بین حجم جستجو و هدف کاربر هنگام انتخاب کلمات کلیدی شما حیاتی است. این موارد موثرتر خواهند بود و ترافیک واجد شرایط و تبدیلها را افزایش میدهند.

هزینه به ازای هر کلیک

اصطلاح هزینه به ازای کلیک یا CPC در تبلیغات پولی دخیل است اما میتواند بینش بیشتری در مورد اینکه آیا یک کلمه کلیدی سودآور است یا خیر، به شما دهد. به عبارت ساده، مبلغی است که یک تبلیغ کننده هر بار که کاربر گوگل روی یک تبلیغ کلیک میکند، پرداخت میکند. دانستن اینکه آیا یک کلمه کلیدی احتمالی دارای ارزش بالا یا کم ارزش است، مفید است. به عنوان مثال کلمه کلیدی «وکیل آسیب شخصی» دارای ارزش CPC تخمینی 110 دلار است. این بدان معناست که تبلیغ کنندگان مایلند هر بار که شخصی روی تبلیغ آنها کلیک می کند، 110 دلار بپردازند.

دلیل اینکه تبلیغ کنندگان مایلند قیمت بالایی برای پیشنهاد این کلمه کلیدی بپردازند این است که احتمالاً منجر به فروش برای آنها میشود. این یک کلمه کلیدی با هدف تجاری بالا است. به این ترتیب میتوانید از مقادیر CPC برای تعیین اینکه آیا یک کلمه کلیدی در استراتژی شما قرار میگیرد یا خیر استفاده کنید.

انتخاب کلمات کلیدی ایده آل

فرض کنید شما یک مشاور سئو هستید. با رتبه بندی برای کلمه کلیدی «نکات رایگان سئو» چه نوع مخاطبی را جذب می کنید؟ شما افرادی را که به دنبال چیزهای رایگان هستند جذب خواهید کرد. آن کلمه کلیدی میتواند ترافیک وب شما را افزایش دهد، اما اگر بازدیدکننده به دنبال راهنمایی رایگان باشد، چقدر احتمال دارد که برای خدمات شما هزینه بپردازد؟ اگر یک کلمه کلیدی با ترافیک وب کمتری مطابقت داشته باشد، هوشمندانه تر خواهد بود.

هدف جستجو

مهم است که هدف جستجو را در نظر بگیرید؛ زیرا میخواهید بفهمید بازدیدکنندگان شما به چه چیزی نیاز دارند. اکثر مردم فقط بر روی کلمات کلیدی تمرکز میکنند، اما این چیزی نیست که شما بخواهید انجام دهید. به جای نگاه کردن به آنچه افراد در حال تایپ کردن هستند، باید سعی کنید آنچه را که آنها در حال جستجوی آن هستند شناسایی کنید. تصور کنید صاحب یک سایت کسب و کاری هستید که لیست مشاغل را نمایش میدهد. این بدان معناست که شما باید رتبه بندی صفحات شغلی خوبی داشته باشید تا افراد به سایت شما بیایند.

اگر بخواهید برای کلمه کلیدی مانند «مهندس» رتبه بندی شوید، چه اتفاقی میافتد؟ این کلمه کلیدی برای درک مقصود بسیار گسترده است. آیا به دنبال مهندس مکانیک، مهندس نرم افزار یا مهندس برق هستید؟ شما باید کلمه کلیدی را دقیق تر کنید تا با هدف کاربر مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت، متقاضیان را با فرصتهای شغلی مناسب ارتباط نخواهید داد و در نهایت برای خدمات خود پولی دریافت نخواهید کرد. احتمالاً تا به حال اهمیت کلمات کلیدی را درک کرده اید. آنها پایه و اساس سئوی مإثر را تشکیل میدهند. بدون کلمات کلیدی مناسب، شاهد افزایش ترافیک یا تبدیل نخواهید بود.

تجزیه و تحلیل شکاف های محتوایی شما

انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوا به شما میگوید که چه بخشهایی را ممکن است در استراتژی سئوی خود از دست داده باشید و این فرصتی است برای شناسایی کلمات کلیدی که قبلا هرگز به آن فکر نکرده اید. با تحلیل وبلاگ و نسخه وب خود شروع کنید. به راحتی میتوان آنها را از باطن سایت خود بیرون آورد. سپس شروع به گسترش تحلیل خود از هر محتوایی کنید که بازدیدکننده میتواند دانلود کند یا محتوایی که در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است. شما میخواهید به این فکر کنید که مشتریان چگونه سایت شما را پیدا میکنند، چگونه با سایت شما تعامل دارند و در نهایت چگونه خرید میکنند. به این می گویند سفر خریدار.

هنگامی که به همه چیز نگاه کردید، بپرسید که آیا تعادل خوبی بین آگاهی از محصول، توجه و تصمیم نهایی برای فروش وجود دارد یا خیر. برخی از شرکتها بیش از حد بر آگاهی تمرکز میکنند اما محتوایی ندارند که باعث فروش شود. دیگران از شما میخواهند که در پنج دقیقه اول پول خرج کنید بدون اینکه دلیل آنرا به شما بگویند. یک ترفند خوب دیگر این است که بررسی کنید رقبای اصلی شما چه محتوایی را ارسال کرده اند. هیچ دو کسب و کار مشابه نیستند، اما ممکن است از محتوای محبوبی که در سایت خود ارائه کرده اند الهام بگیرید. همچنین در طول این تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی جدیدی را کشف خواهید کرد که میتوانند در استراتژی سئو فعلی شما گنجانده شوند.

ابزارهای کاوشگر کلمات کلیدی

Google Keyword Planner ابزاری رایگان است که می تواند بینش خوبی در مورد کلمات کلیدی مؤثر برای صنعت شما دهد. کنسول جستجوی گوگل همچنین می تواند برای کشف کلمات کلیدی جدید استفاده شود. متخصصان سئو و آژانسهای بازاریابی دیجیتال نیز برای استفاده از ابزارهای پیچیده کاوشگر کلمات کلیدی مانند Moz یا Ahrefs هزینه میکنند. بیشتر ابزارهای کلیدواژه تعداد کلیکها، حجم جستجو، سختی کلمه کلیدی، رتبه فعلی و موارد دیگر را به شما میگویند. این ابزارها روشی علمی تر برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی هستند زیرا همه داده ها را در اختیار دارید.

در این بخش میخواهیم چهار ابزار برتر سئو را با شما به اشتراک بگذاریم. اینها ابزارهایی هستند که خیلی بیشتر از کشف کلمات کلیدی انجام میدهند.

Ahrefs

Ahrefs به عنوان «مجموعه ابزار سئو همه جانبه» توصیف میشود تا بازاریابی دیجیتال شما را به سطح بعدی برساند. آنها همچنین مواد آموزشی فراوان و یک جامعه آنلاین پشتیبانی را ارائه میدهند. با استفاده از این ابزار، پیوند ایجاد میکنید، کلمات کلیدی را تحقیق میکنید، رقبای خود را تجزیه و تحلیل میکنید، رتبه بندی موتورهای جستجو را دنبال و تحلیل سایت را انجام میدهید.

Moz

ابزار Moz بسیاری از ویژگیهای مشابه Ahrefs را ارائه میدهد، اما طبق برخی بررسیها درباره هر دو محصول، Moz برای افراد یا مشاغل کوچک مناسبتر است. از سوی دیگر، اکثر آژانسهای بازاریابی بزرگ از Ahrefs استفاده میکنند. شما هنوز هم میتوانید بک لینکها را تجزیه و تحلیل کنید، کلمات کلیدی را تحقیق کنید، رتبه خود را ردیابی کنید یا سایت خود را بررسی کنید اما Moz کمی کاربرپسندتر از Ahrefs است. پیمایش برای افرادی که تازه کار خود را شروع کرده اند ساده تر است.

SEMRush

اگر به دنبال ابزار سئو عالی دیگری هستید، میتوانید SEMRush را نیز در نظر بگیرید. این محصول همه ویژگیهای مشابه Ahrefs یا Moz را ارائه میدهد، به علاوه مانند Ahrefs میتواند به شما در بازاریابی محتوا کمک کند. SEMRush همچنین به دانش بازاریابی کمی پیشرفته تر از Moz نیاز دارد. به دلیل انعطاف پذیری که فراهم میکند، اغلب توسط بسیاری از انواع مشاغل استفاده میشود و شرکتها آنرا بطور ویژه ای مفید می یابند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: Ahrefs یا Semrush کدامیک بهتر است؟

ابزار رایگان HOTH

آخرین مورد ابزارهای رایگان ارائه شده توسط The HOTH هستند. این سایت یک منوی کامل از ابزارهای رایگان دارد که هر کسی میتواند پس از ثبت نام برای یک حساب کاربری به آن دسترسی داشته باشد. برخی از ابزارهای رایگانی که اینجا ارائه میشود عبارتند از ابزار برنامه ریز کلمات کلیدی، جستجوگر سئو، بررسی کننده اعتبار دامنه، بررسی کننده بک لینک و موارد دیگر. ابزارهای رایگان برای شرکتهایی که داده های SEO بیشتری میخواهند اما بودجه های کمی دارند، عالی هستند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha