ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
8 تا از بهترین ابزارهای ارزش گذاری دامنه

8 تا از بهترین ابزارهای ارزش گذاری دامنه

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(4 رای)
فهرست مطالب

علی در حال تلاش برای راه اندازی یک وب سایت جدید برای شرکت خود است و در جستجوی یک نام دامنه برای استفاده است. در همین حال، بابک به تازگی به یک سایت جدید تغییر مکان داده و او در تلاش است دامنه قدیمی خود را بفروشد. علی به دنبال خرید است و بابک به دنبال فروش است، اما هر دوی آنها میتوانند از این معامله سود برند. همین امر در مورد کسب و کار شما نیز صدق میکند. شما نمیخواهید دامنه ای را بخرید یا بفروشید تا زمانی که بدانید قیمت مناسب آن چقدر است. میتوانید با استفاده از ابزار ارزش گذاری دامنه متوجه این موضوع شوید. ارزش گذاران دامنه ابزارهایی هستند که میتوانند دامنه ها را ارزیابی کنند تا تعیین کنند ارزش آنها چقدر است و به شما کمک میکنند از پرداخت بیش از حد یا کم فروشی جلوگیری کنید.

اما اگر میخواهید تخمینی در مورد ارزش دامنه بدست آورید، از چه خدمات ارزیابی دامنه باید استفاده کنید؟ در زیر، ما برخی از بهترین ابزارهای ارزیابی دامنه را معرفی کرده ایم، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر به خواندن ادامه دهید. البته همه ارزش گذاران دامنه یکسان نیستند. ابزارهای ارزیابی دامنه متفاوت عمل میکنند و بهترین ابزار برای شما بستگی به چیزی دارد که به دنبال آن هستید.

1. Estibot

Estibot یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین ابزارهای ارزیابی دامنه است، به همین دلیل است که اولین مورد در این لیست است. برای استفاده از Estibot، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از وب سایت Estibot بازدید کنید. از آنجا میتوانید نام دامنه را مستقیماً در صفحه اصلی آن وارد و برای مشاهده نتایج کلید «Enter» را بزنید. این ابزار مجموعه ای اولیه از اطلاعات در مورد قیمت دامنه، از جمله آخرین قیمت فروخته شده و حجم جستجوی دامنه را در اختیار شما قرار میدهد. علاوه بر اینکه آن اطلاعات را به شما نشان میدهد، از اطلاعات خود برای تخمین ارزش دامنه استفاده میکند. عددی که به شما میدهد فقط یک تخمین است، اما میتواند به شما کمک کند تا در مورد ارزش دامنه قضاوت کنید تا بتوانید آن را بخرید یا بفروشید.

estibot

2. Domain Index

هنگامی که دامنه خود را ارزیابی می کنید، ممکن است اطلاعات بیشتری از یک تخمین هزینه ساده بخواهید. بسیاری از ابزارها مانند Estibot اطلاعات اضافی مانند حجم جستجو را ارائه میدهند، اما اگر میخواهید آمار بیشتری داشته باشید، از Domain Index استفاده کنید. این ابزار برای ارائه انواع معیارهای مرتبط که ممکن است علاقه مند به دانستن آنها باشید، آماده خدمت رسانی است. برخی از آمارهایی که تولید میکند عبارتند از:

  • سن دامنه
  • دقت ارزیابی تخمینی
  • کلمات کلیدی مرتبط
  • رتبه بندی دامنه سطح بالا (TLD)

با استفاده از Domain Index، میتوانید نگاه عمیق تری به دامنه هایی که ارزیابی کرده اید داشته باشید. همچنین میتوانید حساب خود را به نسخه پولی ارتقا دهید که از 39 دلار در ماه شروع میشود تا آمار مفیدتری از آن بدست آورید.

Domain Index

3. Free Valuator

Free Valuator بسیاری از ویژگیهای مشابه سایر ابزارهای این لیست را ارائه میدهد. با این حال، ویژگی برجسته اش اینست که به شما امکان میدهد نوع متفاوتی از ارزیابی را دریافت کنید: ارزیابی جمعیت. برای ارزیابی جمعیت، Free Valuator برآوردهای جمعی را از جامعه هدف برآورد میکند. مزیت استفاده از ارزیابیهای جمعیت این است که میتوانید آرایه های متنوعی از نظرات را دریافت کنید و به شما این امکان را میدهد که در برآورد خود احساس امنیت بیشتری نسبت به تخمین از یک منبع داشته باشید. اگر مایل به پرداخت مبلغ 69 دلار هستید، همچنین میتوانید ارزیابی حرفه ای را توسط کارکنان Free Valuator انجام دهید. با این حال، همانطور که از نام آن مشخص است، ابزار اصلی رایگان است.

Free Valuator

4. GoDaddy

ممکن است قبلاً با GoDaddy به عنوان سایتی که می توانید نام دامنه را خریداری و ثبت کنید آشنا باشید. به عنوان بخشی از این عملکرد، GoDaddy همچنین یک ابزار پایه برآورد ارزش نام دامنه را ارائه میدهد. این یک منبع آموزنده نیست، اما میتواند تخمین دقیقی به شما دهد. نکته خوب در مورد استفاده از GoDaddy این است که لیستی از نام های دامنه مشابه و تخمینهای آنها را نیز ایجاد میکند. بنابراین، اگر در حال تلاش برای خرید یک نام دامنه هستید، اما به نظر میرسد بسیار گران است، میتوانید به سادگی از لیست دامنه های قابل مقایسه انتخاب کنید.

GoDaddy

5. Website Outlook

هنگامی که یک وب سایت برای کسب و کار خود ایجاد می کنید، یکی از دغدغه های اصلی شما باید بهینه سازی موتور جستجو (SEO) باشد. شما میخواهید سایت شما در گوگل رتبه خوبی داشته باشد و کاربران به راحتی آن را پیدا کنند. اگر می خواهید سئو را در ارزیابی اولیه نام دامنه خود لحاظ کنید، Website Outlook را امتحان کنید. وب سایت Outlook معیارهای مختلفی را در رابطه با دامنه شما ارائه میدهد که به شدت بر SEO تمرکز دارد. این داده ها را در مورد کلمات کلیدی، بک لینک ها، ترافیک ارگانیک و موارد دیگر به شما نشان میدهد. با استفاده از Website Outlook، میتوانید چیزهای زیادی در مورد نحوه عملکرد دامنه در موتورهای جستجو بیاموزید.

Website Outlook

6. Flippa

فلیپا بدلیل رویکردی که به فرآیند دارد، یک ارزش گذار برجسته دامنه است. Flippa به جای اینکه یک نام دامنه وارد و سپس تخمینی ارائه کنید، تجزیه و تحلیل خود را بر اساس روشی که شما قصد استفاده از آن دامنه را دارید، انجام میدهد. قبل از ارائه تخمین، Flippa از شما یک سری سؤالات مرتبط با نحوه استفاده از دامنه می پرسد. محتوا، تجارت الکترونیک و غیره. سپس این اطلاعات را در ارزیابی خود قرار میدهد تا تخمین شخصی تری به شما ارائه دهد.

Flippa

7. Valuate

Valuate - ابزاری که متعلق به Domaining است. یکی دیگر از برآوردگرهای ارزش نام دامنه است که مشابه سایر موارد در این لیست است، اما دارای یک ویژگی برجسته است که آنرا متمایز میکند. در مورد Valuate، این ویژگی برجسته این است که نام دامنه شما را برای مشکلات علامت تجاری بررسی میکند. آخرین چیزی که می خواهید هنگام ایجاد یک وب سایت جدید رخ دهد این است که متوجه شوید دامنه شما به نوعی علامت تجاری شرکت دیگری را نقض کرده است. هنگامی که تخمین شما را ایجاد میکند. بنابراین می توانید از هر گونه مشکل ناخواسته در آن حوزه جلوگیری کنید.

Valuate

8. Sedo

Sedo تنها سرویس ارزیابی دامنه در این لیست است که گزینه رایگان ارائه نمیدهد. هزینه هر گزارش دامنه 99 دلار است اما قیمت آن دلیل خوبی دارد. برخلاف سایر ابزارهای موجود در این لیست که نتایج خودکار را از داده های آنلاین موجود ایجاد میکنند، Sedo درخواست شما را به تیمی از کارشناسان واقعی ارسال میکند. سپس آن کارشناسان چند روز طول میکشد تا دامنه مورد نظر شما را بطور کامل بررسی کنند تا تعیین کنند ارزش آن چقدر است. در نهایت تیم Sedo نتایج شما را برای تان ایمیل خواهد کرد. ممکن است هزینه بیشتری نسبت به سایر گزینه های موجود در این لیست داشته باشد، اما نتایج نیز بسیار دقیق تر هستند.

Sedo

هر کدام از خدمات ارزیابی دامنه را که انتخاب کنید، تخمین زدن نام دامنه شما تنها اولین قدم در مسیر طولانی ساخت یک وب سایت برای تجارت شما است. اگر برای راه اندازی سایت و طراحی آن برای گرفتن حداکثر ترافیک به کمک نیاز دارید، ما با داشتن تیمی متخصص از طراحان، برنامه نویسان، سئوکاران و متخصصان دیجیتال مارکتینگ در خدمت شما هستیم.

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha