ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
اهمیت برندسازی در شبکه های اجتماعی

اهمیت برندسازی در شبکه های اجتماعی

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(4 رای)
فهرست مطالب

استیسی به دنبال راهی برای تشویق مردم منطقه خود به بازدید از رستورانش که اخیراً افتتاح شده بود. او رستوران را با کمک خانواده و دوستانش راه اندازی کرد، بروشور داد، در روز افتتاحیه موسیقی پخش کرد و حتی صفحات رسانه های اجتماعی کسب و کارش را راه اندازی کرد. استیسی به یک استراتژی برند نیاز دارد تا از همه رستورانهای اطراف متمایز شود. یک راه عالی برای استیسی، به اشتراک گذاشتن نام تجاری خود در رسانه های اجتماعی است. با یک استراتژی برندسازی رسانه های اجتماعی، او میتواند آگاهی کسب و کار خود را افزایش دهد، اعتبار ایجاد کند و از رقبا متمایز شود.

برندسازی در شبکه های اجتماعی چیست؟

برندسازی رسانه های اجتماعی فرآیند ایجاد تصویری قابل شناسایی و منحصر به فرد از کسب و کار شما در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی است. با استفاده از داستان سرایی تاثیرگذار و ابزارهای دیجیتالی بومی این پلتفرم ها، پیام هایی را منتقل می کنید که پاسخ احساسی مخاطبان را به دنبال دارد. بیایید به مثال استیسی برگردیم. فرض کنید او تمام محصولات خود را از مزارع محلی برای حمایت از مزارع و دامداری های خانوادگی تامین میکند. او میتواند داستان برند خود را در مورد حمایت از مزارع محلی از طریق یک سری ویدیو به اشتراک بگذارد و حتی مزارعی را که با آنها کار میکند را به نمایش بگذارد.

یکی از پاسخهای احساسی مثبتی که او میتواند از مخاطبانش دریافت کند، فالوورهای جدید در صفحه شبکه های اجتماعی او است. پاسخ مثبت دیگر این است که مشتری جدیدی برای اولین بار از رستوران او بازدید میکند. زیرا اغلب مردم تمایل دارند از رستورانهایی که منبع محلی دارند پشتیبانی کنند. برندسازی رسانه های اجتماعی، کسب و کارها را قابل دسترس و مرتبط میسازد. زیرا آنها از طریق پلتفرم هایی با مخاطبان خود در ارتباط هستند که تعامل را تشویق میکنند.

برند سازی در شبکه های اجتماعی

اهمیت برندسازی در شبکه های اجتماعی

اکنون که میدانیم برندسازی در رسانه های اجتماعی چیست، بیایید آنچه را که برندسازی رسانه های اجتماعی را برای مشاغل مهم میکند بررسی کنیم.

  • برندسازی رسانه های اجتماعی آگاهی از کسب و کار شما را افزایش می دهد: برای اینکه مردم با کسب و کار شما درگیر شوند، باید بدانند که شما چه کسی هستید. رسانه های اجتماعی به شما امکانی میدهند تا برند خود را به مخاطبانی که در پلتفرم هستند معرفی کنید.
  • برندسازی در رسانه های اجتماعی اعتبار ایجاد میکند: وقتی تصویر برندتان را ارائه میدهید، به اعتمادسازی با برند خود در رسانه های اجتماعی کمک میکنید. شما همچنین میتوانید جنبه هایی از تجارت خود را که مردم ندیده اند نشان دهید که منجر به افزایش اعتبارتان میشود.
  • برندسازی رسانه های اجتماعی روابط معتبرتری ایجاد میکند: پلتفرم های رسانه های اجتماعی به مشتریان احتمالی اجازه می دهند درباره پست شما نظر بگذارند یا از طریق پیام رسانی با شما تماس بگیرند. این مکالمات مستقیم باعث میشود آنها احساس کنند شنیده و دیده میشوند و روابط واقعی ایجاد میکنند.

اهمیت برندسازی

4 استراتژی برندسازی رسانه های اجتماعی برای SMB ها

اگر می خواهید با برندسازی در رسانه های اجتماعی شروع کنید، این چهار استراتژی را که به کسب و کار شما کمک میکند را بررسی کنید:

  • تصویر برند ثابتی داشته باشید
  • پرسونای خریدار خود را تقسیم بندی کنید
  • استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی را توسعه دهید
  • از ابزارهای اتوماسیون استفاده کنید

حال بیایید هر کدام را مرور کنیم.

1. تصویر و لحن ثابتی از برند داشته باشید

سازگاری با برندسازی شبکه های اجتماعی، اعتبار شما را افزایش میدهد. در حالی که ممکن است در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مختلف مخاطبان مختلفی داشته باشید، کسب و کار شما باید به تصویر برند خود در همه پلتفرم ها وفادار بماند. با داشتن عکسهای نمایه و جلد یکسان برای صفحات رسانه های اجتماعی خود شروع کنید. شرح مختصر بیوگرافی و شرکت شما ممکن است در پلتفرم ها متفاوت باشد، اما باید ارزش ها و پیام های یکسانی را منتقل کند. همچنین پستهای شما باید در پلتفرم های مختلف لحن یکسانی داشته باشند و پیام ها و ارزشهای مشابهی را که برای کسب و کار شما مهم هستند، به اشتراک بگذارند.

آیا تا به حال صفحات فیس بوک و یوتیوب یک کسب و کار را بررسی کرده اید و برای لحظه ای فکر میکنید که به مارک های مختلف نگاه کنید؟ زمانی که یک کسب و کار با تصویر و لحن برند خود در همه پلتفرم ها سازگار نیست، چنین است. صفحات فیس بوک و یوتیوب برند مزدا دارای عکس های نمایه و جلد یکسانی هستند. توضیحات نمایه آنها متفاوت است، اما پیام یکسانی را نشان میدهد که چگونه شرکت به دقت در ساخت وسایل نقلیه خود اهمیت میدهد.

2. پرسونای خریدار خود را تقسیم بندی کنید

مخاطبان شما در پلتفرم ها متفاوت هستند. مخاطبان TikTok شما احتمالا جوان تر از فالوورهای فیسبوک شما هستند و مخاطبان اینستاگرام شما ممکن است ترجیح دهند عکسهای خیره کننده محصولات شما را ببینند. پرسونای خریدار خود را تقسیم بندی کنید. شما میتوانید اینکار را با شروع از پایگاه داده مشتریان فعلی خود انجام دهید. آنها را بر اساس پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی که استفاده میکنند تقسیم بندی و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

3. یک استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی ایجاد کنید

اکنون که پرسونای خود را تقسیم بندی کرده اید، میتوانید استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی خود را برای پلتفرم های مختلف بسازید. ممکن است در پلتفرم های مختلف با مخاطبان مختلفی ارتباط برقرار کنید، اما مطمئن شوید که صدای برند و لحن شما در همه پلتفرم ها ثابت است. بیایید به استیسی برگردیم. داستان نام تجاری او از منابع محلی را میتوان به چندین حلقه برای اینستاگرام تقسیم کرد. در فیس بوک، او میتواند مجموعه ای از تصاویر را با نقل قول هایی از ویدیوی کامل که در صفحه یوتیوب او یافت میشود، به اشتراک بگذارد.

4. از ابزارهای اتوماسیون استفاده کنید

تعداد انگشت شماری از ابزارها میتوانند استراتژی های برندسازی رسانه های اجتماعی شما را تکمیل کنند. بعضی از آنها عبارتند از:

  • زمان بندی محتوا: ابزارهایی مانند Buffer به شما امکان میدهند محتوای خود را برای همه پلتفرم ها از قبل برنامه ریزی کنید.
  • ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی: آیا می خواهید بدانید رقبای شما چگونه عمل می کنند؟ ابزارهایی مانند Social Blade رقبای شما را در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی ردیابی می کنند، بنابراین شما میدانید که برای پیشرفت چقدر باید کار کنید.
  • ربات های چت: اگر میخواهید هر زمانی که کاربری به کسب و کارتان پیام میدهد، صفحه تان به سؤالات متداول پاسخ دهد، چت ربات ها افزودنی بسیار خوبی برای استراتژی شما هستند. مطمئن شوید که لحن ربات چت شما همچنان در قالب برندتان است.

لزوم ایجاد برند اعتماد ساز در اینترنت

برای رشد کسب و کار خود با این استراتژی های برندسازی رسانه های اجتماعی هیجان زده هستید؟

نام تجاری رسانه های اجتماعی یک عنصر مهم در رشد کسب و کار شما است. اگر تیم شما برای ایجاد استراتژی های برندسازی رسانه های اجتماعی به کمک نیاز دارد، uNext خوشحال خواهد شد که به شما کمک کند. ماموریت تیم ما ارائه نتایج برای مشتریان خود در قالب سرنخ، فروش و درآمد است.

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha