ایمیل:
info[at]unext.ir
تلفن:
09351883214
14 روش اثبات شده برای افزایش تعامل اینستاگرام

14 روش اثبات شده برای افزایش تعامل اینستاگرام

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(5 رای)
فهرست مطالب

اینستاگرام با یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، یک پلتفرم جذاب برای تلاشهای بازاریابی بسیاری از مشاغل است. با این حال، همه ما میدانیم که پست کردن در رسانه های اجتماعی و شنیدن صدای جیرجیرک چقدر رایج است. وقتی از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده میکنید، به محتوایی نیاز دارید که دنبال کنندگان شما را جذب کند و نتایج خوبی برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد. به همین دلیل است که درک تعامل اینستاگرام و دانستن چگونگی بهبود آن برای یک بازاریابی موفق آنلاین بسیار مهم است. اما چگونه تعامل اینستاگرام را محاسبه کنیم و چه چیزی باعث میشود نرخ تعامل اینستاگرام خوب باشد؟

تعامل اینستاگرام چیست؟

تعامل اینستاگرام تعاملی است که فالوورهای شما و سایر کاربران اینستاگرام با حساب شما دارند. وقتی کسی پست شما را می بیند و به آن پاسخ میدهد، تعامل اتفاق افتاده است.

معیارهای تعامل اینستاگرام شما عبارتند از:

  • لایک کردن
  • نظر دادن
  • فالو کردن
  • ذخیره کردن

شما میخواهید این معیارها را اندازه گیری و بصورت استراتژیک آنها را بهبود بخشید تا مطمئن شوید که محتوای رسانه های اجتماعی ارزشمندی ایجاد میکنید که کسب و کار شما را رشد دهد. در حالی که میتوانید از اینستاگرام برای اهداف مختلف تجاری استفاده کنید، اکثر آنها به نوعی تعامل نیاز دارند.

افزایش آگاهی از برند؟ لایک کردن میتواند کمک کند. ایجاد رابطه با مخاطبان خود؟ دنبال کردن، پاسخها و نظرات، شاخص های قوی موفقیت هستند. علاوه بر این، الگوریتم اینستاگرام محتوایی را که بیشتر با آن در تعامل هستند را به افراد نشان میدهد. اگر فالوورهای شما با پست های شما درگیر نباشند، احتمالا دیگر آنها را نمیبینند. برای اینکه پستهای خود را تا حد امکان برای افراد بیشتری قابل مشاهده نگه دارید، در جعبه ابزار تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی خود مشارکت داشته باشید.

افزایش تعامل در اینستاگرام

چگونه نرخ تعامل اینستاگرام خود را محاسبه کنیم

برای شروع استفاده استراتژیک از تعامل اینستاگرام، باید بدانید که چگونه آنرا محاسبه کنید. فرمول اصلی این است:

(تعداد کل تعاملات در یک پست) / (تعداد کل دنبال کنندگان) × 100

اگر ترجیح می دهید نرخ تعامل افرادی که پست را دیده اند را در نظر بگیرید، میتوانید بر اساس کل دستیابی به پست دریافتی به جای تعداد فالوورهای خود محاسبه کنید. در هر صورت، این فرمول نرخ تعامل را برای یک پست خاص به شما میدهد. برای محاسبه میانگین نرخ تعامل خود، ابتدا باید میانگین تعداد تعاملاتی که پستهای شما دریافت میکنند را محاسبه کنید. برای مثال، ممکن است پنج پست اخیر 200، 250، 200، 300 و 150 لایک داشته باشند. این اعداد را برای تعیین تعداد کل لایک در این پستها (1100) جمع و سپس پاسخ را بر تعداد پستها (5) تقسیم کنید. برای این مثال، میانگین تعداد لایک ها 220 است. آن عدد را به فرمول تعداد تعاملات وصل کنید.

بسته به اهداف کسب و کارتان، ممکن است بخواهید روی یک معیار تعامل یا مجموعه ای از معیارها تمرکز کنید. میتوانید هر معیاری را که ترجیح میدهید به فرمول متصل کنید، یا اگر میخواهید یک نمای کلی از تعامل کلی خود داشته باشید، میتوانید چندین معیار را با هم اضافه و تعداد کل را محاسبه کنید. هنگامی که نرخ تعامل اینستاگرام خود را محاسبه کردید، سرگرمی شروع میشود. چگونه متوجه میشوید که تعامل شما «خوب» است یا نیاز به بهبود آن دارید؟ برای پاسخ به این سوال، باید ببینیم که چه چیزی به عنوان نرخ تعامل خوب در اینستاگرام به حساب می آید.

نرخ تعامل خوب در اینستاگرام چقدر است؟

نرخ تعامل خوب در اینستاگرام بسته به صنعت مورد نظر بسیار متفاوت است و حتی میانگینهای صنعتی نیز تجویزی نیستند. آنچه برای یک کسب و کار یک نرخ تعامل مناسب است، ممکن است برای دیگری پایین باشد. با این حال، یک گزارش نشان داد که میانگین نرخ تعامل اینستاگرام برای مشاغل 0.67٪ است و میانگین ها در بین صنایع از 0.32٪ تا 2.99٪ متغیر است. میتوانید از این اعداد به عنوان پایه برای مقایسه نرخ تعامل خود استفاده کنید.

نحوه افزایش تعامل در اینستاگرام

اکنون که پاسخ «نرخ تعامل خوب در اینستاگرام چیست» را میدانید، ممکن است متوجه شوید که نرخ شما کمتر از آن چیزی است که میخواهید. یکی از بهترین جنبه های رسانه های اجتماعی سازگاری آن است.برای یادگیری نحوه افزایش تعامل در اینستاگرام آماده اید؟ این 14 نکته را که هر کسب و کاری میتواند اجرا کند را بررسی کنید:

1. نظرات را توسط فراخوان برای اقدام (CTA) تشویق کنید

اینستاگرام ممکن است یک پلتفرم بصری باشد، اما در کپشن خود کوتاهی نکنید. شما میتوانید با چند کلمه خوب نوشته شده، زمینه و ارزش قابل توجهی به پستهای خود اضافه کنید. اما بیشتر از آن، کپشن شما مکان ایده آلی برای تشویق مستقیم فالوورهایتان به مشارکت است. این متن میتواند شامل یک CTA یا یک سوال که بینندگان را تشویق می کند تا با پاسخهای خود نظر دهند، باشد. اگر می خواهید افراد را به بیو یا پیوندی راهنمایی کنید، به آنها بگویید پیوند موجود در بیو یا استوری های شما را دنبال کنند. بسیاری از کانالها همچنین به دنبال کنندگان خود یادآوری میکنند که در صورت مفید بودن، پست را ذخیره یا به اشتراک بگذارند.

در حالی که نمی خواهید کپشن خود را با CTA و هیچ چیز دیگری پر کنید، از درخواست تعامل مورد نظر خود دریغ نکنید!

2. به استوری های اینستاگرام بروید

بسیاری از کاربران اینستاگرام عاشق پیمایش در استوری اکانتهای دیگر هستند. این پستهای سریع و غیررسمی به شما این امکان را میدهد که به دنبال کنندگان خود بینش بیشتری نسبت به برندتان فراتر از آنچه در فید خود ارسال میکنید، بدهید. استوری های اینستاگرام همچنین دارای ویژگیهای تعاملی زیادی است که به شما کمک میکند:

  • با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.
  • بینش مخاطب را به دست آورید.
  • در بین فالوورهای خود هیجان ایجاد کنید.
  • سهام را تشویق کنید.

به عنوان مثال، میتوانید از یک نظرسنجی استفاده کنید تا به مخاطبان خود نشان دهید که به نظر آنها اهمیت میدهید. همچنین میتوانید یک شمارش معکوس برای ایجاد هیجان برای انتشار یا تبلیغ محصول جدید ارسال کنید.

3. از هشتگ های استراتژیک استفاده کنید

گنجاندن یک یا چند هشتگ در پست می تواند 13 درصد تعامل را افزایش دهد. وقتی هشتگها را اضافه میکنید، به کاربران کمک میکنید که شما را از طریق پستهای پیشنهادی در فید خود یا در صفحه کاوش پیدا کنند. باید کمی تحقیق کنید تا ببینید کدام هشتگها در جایگاه شما محبوب ترین هستند. هشتگهای مرتبطی را انتخاب کنید که باعث ایجاد تعامل برای برندهایی مانند شما میشود.

4. شخصیت برند خود را نشان دهید

مردم می خواهند با برندهایی که احساس میکنند به آنها مرتبط هستند، درگیر شوند. آیا شخصیت برند شما شوخ طبع و طنز است. از به اشتراک گذاشتن جوک و کنایه در فید خود نترسید. یا شاید نام تجاری شما الهام بخش تر و دلگرم کننده تر باشد. بگذارید این ویژگیها از طریق پستها و زیرنویسهای شما بدرخشند.

افزایش مشارکت دنبال کنندگان

5. انواع مختلف پست ایجاد کنید

در حالی که اینستاگرام بطور سنتی یک برنامه اشتراک گذاری عکس است، ایجاد انواع دیگر پستها میتواند به افزایش تعامل شما کمک کند. ویدئوها دو برابر بیشتر از عکسها دیده میشوند و بسیاری از ویژگیهای همکاری را برای کمک به ارتباط بیشتر شما با مخاطبان و سایر سازندگان ارائه میدهند.

6. محتوای با کیفیت بالا ارسال کنید

در هر پلتفرم بازاریابی دیجیتال، محتوای ارزشمند بسیار مهم است. با اینستاگرام، روی ایجاد محتوای قابل اشتراک گذاری و باکیفیت تمرکز کنید. این چیزی است که بوسیله آن افراد را وادار میکنید تا لایک کنند یا یک نظر سریع بگذارد. اما باید ارزش قابل توجهی ارائه دهید تا کسی را متقاعد کنید که پست شما سزاوار اشتراک گذاری یا ذخیره باشد. برای این منظور، اطمینان حاصل کنید که مخاطبان هدف خود و نوع محتوایی را که آنها دوست دارند در اینستاگرام ببینند را درک میکنید. برای مثال، ممکن است با ارسال توصیه های مفید یا اطلاعات تجاری، پس انداز را تشویق کنید. بروزرسانی های ارزشمند و پستهای طنز میتوانند میزان اشتراک گذاری پست را افزایش دهند.

7. پست های دیگران را به اشتراک بگذارید

در حالی که میخواهید دیگران پستهای شما را به اشتراک بگذارند، تعامل یک خیابان دو طرفه است. محتوای ارزشمند سایر سازندگان و محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) را از مشتریان خود برای ایجاد روابط و ایجاد تعامل بعدی به اشتراک بگذارید.

8. با جامعه خود درگیر شوید

شما همچنین باید در جامعه رسانه های اجتماعی خود درگیر شوید. فراتر از اشتراک گذاری محتوای دیگران، در مورد پستهای آنها نظر دهید و نشان دهید که برای گفتگوی دو طرفه با مردم آماده هستید. به جای اینکه بنشینید و فقط تشویق دیگران را دریافت کنید. همچنین، حتماً به سؤالاتی که مردم از شما می پرسند پاسخ دهید تا بدانند میتوانند روی شما حساب کنند تا به آنها گوش دهید و به آنها کمک کنید.

9. با دیگر سازندگان همکاری کنید

مردم دوست دارند که سازندگان محتوای مورد علاقه خود را با برندهایی که دوست دارند شریک کنند. اگر به نظر رسد همکاری واقعی و مرتبط با مخاطبان شما باشد، از برقراری ارتباط با سازندگان و برندهای مورد علاقه خود لذت ببرید. شما دامنه دسترسی خود را در پلتفرم همکار خود گسترش خواهید داد. محتوای جذاب توجه مردم را جلب میکند و به جلب نظر و اشتراک گذاری بیشتر کمک میکند.

10. هدایا

هدایا تعامل داخلی را حفظ میکنند. بسیاری از سازندگان از تعاملاتی مانند نظرات، دنبال کردن، ذخیره یا اشتراک گذاری ها به عنوان لیست افراد جهت هدیه دادن استفاده میکنند. با این حال، زمانی که این تاکتیک را انتخاب میکنید، استراتژیک باشد. در حالی که هدیه دادن میتواند تعامل برای پست را افزایش دهد و حساب شما را در کوتاه مدت رشد دهد، بسیاری از این تعاملات جدید ممکن است دوام نداشته باشند. اما اگر برای تبلیغات با زمان محدود یا سرمایه گذاری مشابه نیاز به افزایش سریع تعامل اینستاگرام خود دارید، هدایا میتوانند بسیار مثمر ثمر باشند!

11. برای پست های خود برنامه ریزی کنید

همه پلتفرم های رسانه های اجتماعی به ثبات اهمیت میدهند و اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. پست کردن مداوم یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود تعامل اینستاگرام شماست. سعی کنید محتوای اینستاگرام خود را برنامه ریزی کنید تا به ثابت نگه داشتن برنامه پست شما کمک کند. هنگامی که بصورت استراتژیک برنامه ریزی میکنید، دیگر لازم نیست نگران ایجاد و ارسال محتوای خود در زمانهای مناسب باشید.

12. در پلتفرم های دیگر تبلیغ متقابل کنید

اگر اینستاگرام بخش مهمی از استراتژی بازاریابی شما است و میخواهید تعامل اینستاگرام خود را در اولویت قرار دهید، از دیگر پلتفرم های بازاریابی دیجیتال برای هدایت افراد به پروفایل خود استفاده کنید. لینکهای اینستاگرام خود را در وب سایت و ایمیل های خود قرار دهید. همچنین میتوانید به نمایه تان در بدنه وب سایت و محتوای ایمیل تان در صورت لزوم اشاره کنید.

13. از پست های حمایت شده استفاده کنید

دستیابی به تعامل ارگانیک بالا در اینستاگرام بطور فزاینده ای دشوارتر میشود. اگر میخواهید پستهای خود را تقویت کنید، از ویژگی پست های حمایت شده اینستاگرام استفاده کنید. در پستهای حمایت شده، اینستاگرام آنرا در فیدهای کاربران با برچسبی نشان میدهد که حامی آن است. با استفاده از این ویژگی، افراد بیشتری محتوای شما را میبینند.

14. آزمایش و اندازه گیری کنید

هر پست اینستاگرام دارای اجزای زیادی است. به عنوان مثال، یک پست تصویری در فید شما شامل تصویر، عنوان و هشتگ است. شما همچنین آنرا در یک زمان خاص پست میکنید. برای درک اینکه کدام عناصر بیشترین تعامل را از سوی مخاطبان شما ایجاد میکنند، تأثیر هر جزء را بر تعامل هدف خود آزمایش و اندازه گیری کنید. از ویژگیهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای ردیابی معیارهای رسانه های اجتماعی که برای کسب و کار شما اهمیت دارند، استفاده کنید. آیا برخی از انواع محتوا اشتراک گذاری، ذخیره، لایک یا کامنت بیشتری به دست می آورند؟ اگر زیرنویس خود را با یک سوال باز یا بسته کنید، نظرات بیشتری می بینید؟ تجزیه و تحلیل پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا محتوای اینستاگرام خود را برای تعامل بهینه کنید تا بتوانید نتایج بهتری را در دراز مدت بدست آورید.

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با uNext در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha